Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

2 negative forsøk i bagasjen allerede..

Kjenner at jeg gruer meg til å begynne på sprayen igjen, grøss. Merket lite de første dagene, så kom hodepinen, svettetoktene, skjedetørrheten, søvnproblemene :roll:

Syns sprøytene var morsomme til sammenligning(da forsvant alle plagene og ingen nye tilkom, bortsett fra ømme eggstokker mot slutten..), men nå er det noen måneder til vi skal i gang igjen da, så jeg får nyte den medisinfrie tiden ;)

Nei, takke meg til fryseforsøket!

Før mitt 1.ivf gikk jeg på spray i 30 dager før jeg begynte på sprøyter, forstod det som at dette var lenge, men leser i Felleskatalogen at det er vanlig med 4 uker nedregeulering ved ass.befruktning.

Masse lykke til jenter!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ladybird_*
Skrevet

hei,er det mulig å bestille tvillinger ved første førsøk? jeg har pco og mannen min har lavt sædkvalitet.Er helt stresset og lurer på åssen det går.Jeg begynner i august..... holder til i porsgrunn

Skrevet
hei,er det mulig å bestille tvillinger ved første førsøk? jeg har pco og mannen min har lavt sædkvalitet.Er helt stresset og lurer på åssen det går.Jeg begynner i august..... holder til i porsgrunn

Det kommer helt an på alderen din... er du litt oppi åra... dvs 30-33 så er nok sjangsen for at de kan prøve å fikse tvillinger... (det blir vanskeligere å gjøre forsøk jo eldra man blir og jo nærmere 35++ man kommer)

Det kommer jo an på hvilken metode de bruker... :)

Men det går jo an å høre med de på sykehuset :)

Skrevet
jeg begynte på spray igår og det jeg har fått av bivirkning so far er bare større pupper... ømme og hovne er de, men det tåler jeg!! :lur:

Kanskje litt mer tørst også...

Forresten: hvor lenge skal dere gå på spray før dere begynner med sprøytene? jeg begynte den 11 og skal begynne på sprøyter den 3.... er det ikke lenge??

:goodbye:

Spray 9 juli og sprøyter 30 juli :)

Skrevet
Spray 9 juli og sprøyter 30 juli :)

Hmm.. spray 11 og sprøyter 30.. vi går virkelig paralellt!! :jepp:

jeg så nå at du hadde spurt tidligere hva jeg står på:

suprecur 4 doser daglig

puregon 100 IE daglig

så er det vel det samme som alle; ovitrelle og crinone gel.

strix: hva mener du med de første dagene? Jeg er nå på 3dje dag... har litt bivirkninger... hvor lenge etter start begynte ditt bivirkning h.....? Er så redd for å bli superhormonell.... sint og sånn liksom... :sjenert:

Masse lykke til på neste forsøk Strix!!! blir det 3 forsøk eller 2?

Skrevet

Da er jeg, dessverre, tilbake igjen.

Venter med å få ny spraydato til over sommeren. Nå vil jeg ha en hormonfri og bekymringsløs sommer!!!

Skrevet

suprecur 4 doser daglig

puregon 100 IE daglig

strix: hva mener du med de første dagene? Jeg er nå på 3dje dag... har litt bivirkninger... hvor lenge etter start begynte ditt bivirkning h.....? Er så redd for å bli superhormonell.... sint og sånn liksom... :sjenert:

Masse lykke til på neste forsøk Strix!!! blir det 3 forsøk eller 2?

Hmm, nå husker jeg ikke nøyaktig og har ikke notert det heller, men tror jeg var bivirkningsfri i 3-5 dager før det begynte. Jeg hadde nøyaktig den samme hodepinen, hetetoktene og skjedetørrheten på Pergotimen også, så jeg syns ikke alt det var så ille, mest som forventet omtrent(detmest plagsomme er skjedetørrheten!). Men søvnløsheten... Sov ca. 4t/natt i flere uker og fikk aldri til å sove på ettermiddagene, gikk jo rundt i en boble :ler:

Men jeg har nok vært heldig mtp. "hormonbomber", mannen syns ikke jeg har vært surere enn vanlig :fnise: Neida, men jeg merket ikke noe på humøret i det hele tatt og det er jeg veldig, veldig glad for!!

Neste blir nr.3 i rekken for oss. Når vi først kom i gang gikk det ganske fort...

Lykke til du også!!

Venter med å få ny spraydato til over sommeren. Nå vil jeg ha en hormonfri og bekymringsløs sommer!!!

Nei, så dumt da Prada :klem:

Skrevet

suprecur 4 doser daglig

puregon 100 IE daglig

Jeg skal gå på 75 IE Menopur

4 doser suprecur daglig

og så klart eggløsning sprøyta og gelen :)

Pokker..... nå sliter jeg med å sove og..... og det gjør jeg fra før av, bare enda er nå.... og matlysten er brått på topp igjen.... jeg som har vært flink en stund med hva jeg har putta i meg etc... har lyst på absolutt ALT. Men er streng med meg selv for det :)

Leit å høre :sukk: MEN..... kos deg videre i sommer og think happy thoughts, så går det nok bra til høsten

:hug:

Skrevet

Å nei Prada :sjokkert: Uffameg så trist ! :cry:

Forbasket altså !! :sur::frustrert:

Sender over en gooooo :klem: til deg ..

Skrevet (endret)

HEi.

Jeg har oppstart 11.agust med spray, skal starte med sprøyter den 28.august. Har time på RH 3/9 til Ul og blodprøve. Er satt opp på uttak/innsetting i uke 37, så jeg syns ikke det tar så lang tid.

Jeg skal gå på suprecur 4x daglig, 900IE Gonal F(skal ha 225 hver dag) og Ovitrelle til slutt.

Lurer på noe annet også....er det lettere å få fødeplass på Rh når man har fått hjelp der, eller stiller jeg likt som alle andre? Bare nysgjerrig. Reisevei og mulig kø får jeg uansett sykehus jeg velger.

Endret av barnesangen
Skrevet

Takker for :klem:'er!

Formen er bedre enn i går, og den værste skuffelsen har lagt seg.

Sunny - har du noen gang tenkt at det er like greit å gi opp når man møter nok motstand? Sliter litt med sånne tanker nå...

Skrevet
Takker for :klem:'er!

Formen er bedre enn i går, og den værste skuffelsen har lagt seg.

Sunny - har du noen gang tenkt at det er like greit å gi opp når man møter nok motstand? Sliter litt med sånne tanker nå...

Ja Prada, jeg har tenkt den tanken flere ganger.. Men ønsket er så sterkt at håpet kommer tilbake etter en stund likevel. Jeg skulle nesten ønske at kroppen hadde gitt opp ( for da hadde vi kanskje fått det til) - meeeen.. nei, jeg klarer ikke å gi opp heller.

Jeg er nå tilbake med EL-testing og prøving selv.. Vet jeg blir kjempeskuffa hvis TR kommer neste gang og sansynligvis kommer hu jo, men :sukk:

Vet ikke hva råd jeg kan gi deg. Det er kjempetrist og urettferdig !

:hug:

Skrevet

Heisann.

Lurer veldig på hvordan det går med dere som har startete på nesespray? har dere mange endringer? Jeg teller ned til 11.august, og må si jeg er veldig spent. Dette er første gang for oss, så alt er ukjent og nytt.

KLem

Skrevet (endret)

Med meg går det bra :) Ingen nye bivirkninger enn de jeg har ramset opp litt lengre opp i innliggene her.... tror jeg da ;)

Et spørsmål til dere andre her inne.... og som har erfaring med det.

Har i tillegg gått på Provera i tillegg til nesesprayen, når er det normalt å få mens da? Eller... det er vel kanskje individuelt fra person til person....

Men jeg skal begynne å sette sprøyter 30 juli... og da må man ha hatt mensen i minst 3 dager.... men da den datoen kommer så er jeg ferdig med min.... har antydning til at noe skjer i dag...

Har det noe å si?

En god mandags :hug: til alle

Endret av Devilina
Gjest Gjestivitas
Skrevet

Nå er det en god stund siden jeg har vært her inne, men nå følte jeg for å inn og se hvordan det går med dere. Ser det er mange nye fjes her nå, og det smerter meg egentlig å se, for ingen skal være nødt til å gå igjennom så mye dritt for å oppnå ønskebarnet sitt.

Jeg opplevde jo å miste lille skatt i uke 16 sist jeg var gravid, og har hatt to fryseforsøk etter det, hvorav det siste endte i positiv test, og jeg er nå 12 uker på vei.

Vi er kjempelykkelige for det, og vi har nå en frisk krabat i magen så langt.

Med å fortelle dette vil jeg bare få fram at det er håp i hengende snøre. Og selv med mye motgang kan man til slutt lykkes, og da blir lykken desto større også.

Samtidig har jeg oppdaget at smertene rundt det å være ufrivillig barnløs ikke bare forduftet når vi ble gravide. Det kan være greit å være klar over.

Det er fortsatt vanskelig når mennesker nært oss blir gravide så lett som ingenting. Og de viser med hele seg at de er så glade de ikke er oss som har opplevd det vi har opplevd.

Dette er følelser som nok blekner med tid og stunder. men det er greit å være forberedt på at man ikke får snudd hjertet sitt i samme vendingen som man får blått kryss på graviditetstesten.

Så vil jeg bare ønske alle sammen riktig lykke til videre, og håper det klaffer for veldig mange her i løpet av høsten.

En spesiell klem til Sunny som jeg har fulgt her ganske lenge. Det er nok motgang for dere nå. :klemme:

Masse hilsner fra Gjestivitas

Skrevet

:sur: :sur: :sur: Så UTROLIG dumt og urettferdig Prada!! krysset virkelig fingrene for deg!! Flinken du som klarer å holde deg litt positiv! :kristin: for deg og sommeren og en stor :klem: til deg også!!

Jeg er nå tilbake med EL-testing og prøving selv.. Vet jeg blir kjempeskuffa hvis TR kommer neste gang og sansynligvis kommer hu jo, men :sukk:

krysser fringrene og prøver å skremme bort dumme uinnviterte TR med denne kjempeskumle smilyen!!!!! :sinna: BØØØØØ!!!!! Hjelper kanskje å moone også?? alltids verdt et forsøk: :flekke: :flekke: :flekke: :flekke:

Men jeg skal begynne å sette sprøyter 30 juli... og da må man ha hatt mensen i minst 3 dager.... men da den datoen kommer så er jeg ferdig med min.... har antydning til at noe skjer i dag...

Har det noe å si?

Jeg har også lurt litt på mensen.... jeg fikk min idag (en dag forsinket :klø: Er virkelig ALDRI forsinket...) og det er jo 10 dager til jeg også begynner på sprayen... er det riktig at jeg skal få mensen nå da? skal man ha hatt TR i 3 dager og så begynne eller skal man bare ha hatt TR en eller annen gang før man begynner eller... eller... eller?? blir litt kokko av å tenke her gitt...

Jeg opplevde jo å miste lille skatt i uke 16 sist jeg var gravid, og har hatt to fryseforsøk etter det, hvorav det siste endte i positiv test, og jeg er nå 12 uker på vei.

Vi er kjempelykkelige for det, og vi har nå en frisk krabat i magen så langt.

Hurra!!! :danser: :danser: :danser: Gratulerer så masse gjestivitas!! dette gir meg håp! husker godt hvilke gode snille ord du gav meg da jeg var super deppa og redd etter laprascopien!! :klemmer:

Skrevet

Virker som om det er veldig ulik praksis ute og går på dette med spraystart...

Jeg hadde en velfungerende syklus og begynte med sprayen på dag 21 i planlagt syklus... Så spraystart var avhengig av min syklus.

Gjestivitas: Så kjekt at du nå er 12 uker på vei, får inderlig håpe det fortsetter til den 40. uken :jepp:

Du skriver mye klokt! Jeg ser også for meg at det fortsatt vil stikke litt når andre bare trenger å se på hverandre for å bli gravid omtrent selv om en lykkes selv også etterhvert.

Jeg ser jo hvor mye tid, energi, plager og ubehag, penger og problemer en må gjennom i denne prosessen og tenk å fått slippe det.

Tenk å ikke hatt en dag med hetetokter pga. medisinen, sluppet 4-6 uker med konstant sammnehengende hodepine, enorme søvnproblemer. Å kunne ha sex som vanlig uten å måtte avstå fordi medisinen gjør underlivet uimottagelig for den slags.

Tenk å slippe å bli stukket hull på for å bli tappet for egg, slippe å være "hjelpesløs" i 3-10 dager etter et relativt enkelt inngrep fordi en så sårt vil bli gravid.

Slippe sykemeldinger og andre til tider unødvendige unnskyldninger overfor familie, venner og arbeidskollegaer fordi en blir syk av behandlingen.

Tenk å fått bruke de 10-20-50-100k + på barnevogn, bilstol, bleier, klær og mat til et barn. Og slippe å proppe i seg hormoner av dimensjoner!

Tenk å kunne søke jobb uten å tenke at hmm, da blir jeg sykemeldt så og så mange dager bare i prøveperioden, hva gir det for et inntrykk til en ny arbeidsgiver.

Tenk å slippe å få mensen måned etter måned i flere år når en går og drømmer om å bli gravid. Eller så slippe mellomblødninger og spotting pga medisinene. Eller sa`er og ma`er :roll:

Tenk å kunne glede seg absolutt 100% på alle andre sine vegne når de ble gravide uten å kjenne et snev av stikk.

Nå tok jeg helt av her, men tenk om....

Kanskje er det noe positivt med å gå gjennom en sånn prosess, men jeg kan ikke helt se hva det skal være, annet enn at en virkelig får testet seg! Og forhåpentligvis en dag får en oppleve det å bli forelder :hjerte:

Jeg tror ikke det er en dans på roser, men det er i hvertfall ikke dette heller!

Håper vi er mange færre her når vi går over i det nye året, statistisk sett bør det jo lykkes for ganske mange av oss ;)

Gjest Lhinn
Skrevet
Nå tok jeg helt av her, men tenk om....

Nå har ikke vi vært prøvere like lenge som dere Strix, men synes dette innlegget ditt var flott :hjerte: Du setter ord på det mange tenker..

Kan forresten se for meg at nettopp dette innlegget kan være fint å vise til de som ikke har så peiling på dette med prøving. Jeg har endel venninner som (dessverre) maser mye om jeg snart skal bli gravid. De skulle bare visst..

:klem:

Skrevet
Nå har ikke vi vært prøvere like lenge som dere Strix, men synes dette innlegget ditt var flott :hjerte: Du setter ord på det mange tenker..

Kan forresten se for meg at nettopp dette innlegget kan være fint å vise til de som ikke har så peiling på dette med prøving. Jeg har endel venninner som (dessverre) maser mye om jeg snart skal bli gravid. De skulle bare visst..

:klem:

Takk for det Lhinn :klemmer:

Apropos det du skriver så kom jeg på noe som skjedde nylig. Vi var sammen med noen slektninger, noen på vår alder og noen eldre(60-årene). Et par på vår alder hadde da nettopp fortalt at de ventet sitt tredje barn(akkurat pasert 12 uker) og da er det noen av disse "gamlingene" som sier: "Hehe, ja, dere vet åssen dere skal gjøre det dere" og "dette er noe du kan"(til pappaen) og flere lignende uttalelser.

Og jeg tenkte ikke så mye over det egentlig, ble såklart ikke fornærmet eller noe sånt, men tenkte allikevel at "Vi vet også hvordan det skal gjøres, sikkert mye bedre enn dem(fordi vi MÅ sette oss inn i nøyaktig hvordan kroppen fungerer), men det betyr ikke at det går fordiom" :sur:

Ja, tenk å sluppet alle de kommentarene fra frivillig barnløse og babymaskinene om "når skal dere ha små da", hadde ikke vært meg i mot.

Føler av og til for å si at neeei, vi har egentlig bestemt oss for at vi ikke vil ha barn vi. Selv om det blir litt motstridende den dagen vi evt. får barn, men det er jo et minimalt problem. Samtidig som en kanskje kan gjøre det verre for seg selv ved å late som om en ikke ønsker barn :vetikke:

Skrevet

Tenkte jo egentlig å ringe sykhuset over sommeren, men så tenkte jeg det var greit å høre når jeg kan ringe inn for å få nye datoer. Regnet med at jeg først må få en ordentlig mens etter sa'n.

Ringe i dag, og sykepleieren satt meg opp med en gang. Er fortsatt langt fram i tid, skal vente to sykluser, men da er jeg hvertfall på listene igjen.

Spraystart er foreløpig satt til ca uke 40, sept/okt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...