SøsterLiten Skrevet 3. januar 2010 #1581 Skrevet 3. januar 2010 Oppstart på progynova idag så da er vi igang igjen i SøsterLiten hjemmet!! Godt nyttår alle sammen! Ønsker dere alle et fruktbart og fantastisk år med bare gode nyheter og opplevelser!!
barnesangen Skrevet 3. januar 2010 #1582 Skrevet 3. januar 2010 Godt nytt år ja. Er på dag 27 etter siden første blødning i forrige mens, så jeg lever i spenning om når den kommer. Har hatt sykluser på 32 og 62 dager de siste mnd, så den kom godt komme i normal gjenge på 28-29 nå syns jeg. Tregner mens for å kunne starte på hormoner til frys-forsøk nr 1. Håper vi lykkes denne gangen. IVF i sept endte i SA 2 dager etter pos test. Skal nyte dagen med familiebursdag. KLem B
Gjest redstar Skrevet 3. januar 2010 #1583 Skrevet 3. januar 2010 Vil bare ønske dere alle masse lykke til:)
^^Belle^^ Skrevet 4. januar 2010 #1584 Skrevet 4. januar 2010 Har vel i grunn ALDRI hatt eggløsning jeg... har jo ekstremt sjelden mens på grunn av PCOS... google og slå opp er en hormonsykdom som mange kvinner har til og med uten å ane det... den dritten som lager trøbbel for meg... eller lagde.. nå har jeg en mini magen da Men jeg har EL. Ifølge legen min ihvertfall. Jeg har jo blitt testet og alt er ok, både blodprøver og innvendig UL. Regelmessige sykluser har jeg også. Jeg får bare håpe at EL-testene slår ut, for neste syklus blir det fryseforsøk og EL-testing til den store gullmedaljen.
Gjest Smaragd Skrevet 4. januar 2010 #1585 Skrevet 4. januar 2010 Heiann damer Sniker meg innom sidene deres her, bare for å legge igjen et bittelite spørsmål som jeg plutselig kom på her en dag, og kanskje en av dere kan svare meg? Min fetters kone er akkurat blitt gravid på prøverør, og da begynte jeg automatisk å telle uker, for å tippe terminen (Vi er også prøvere, og det hadde vert morsomt å få barn noenlunde samtidig ) Så slo det meg plutselig at man setter jo inn et egg som allerede er befruktet, og som allerede er begynt på deleprosessen... Hvordan regner man da? Er det samme som på "vanlig" måte, altså å telle 40 uker fra forrige mens? Eller er man kommet lenger på vei, siden befruktning og alt er overstått? Jeg er generellt en nyskjerrig person av meg, og liker å skjønne hvordan ting fungerer... Og finner jeg ikke ut av det selv, spør jeg gjerne litt rundt, sånn som jeg gjør nå Håper noen av dere har et svar til meg, og ha en ellers flott mandagskveld damer! Ønsker dere forresten også lykke til!
^^Sunny^^ Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #1586 Skrevet 5. januar 2010 Oppstart på progynova idag så da er vi igang igjen i SøsterLiten hjemmet!! Godt nyttår alle sammen! Ønsker dere alle et fruktbart og fantastisk år med bare gode nyheter og opplevelser!! Krysser fingre SøsterLiten !!
barnesangen Skrevet 5. januar 2010 #1587 Skrevet 5. januar 2010 HEI. har akkurat fått klarsignalt fr RH om at jeg kan begynne på hormonpiller i neste syklus, altså om va 4 uker. Fikk TR i går etter nøyaktig 28 dager, så nå ble alt likssom litt nærmere sånn helt plutslig. har ikke fått noe datoe, men de hadde plass til meg i min neste syklus, så da melder jeg inn start på piller. Ville bare dele nyheten med dere. KLem B
Devilina Skrevet 5. januar 2010 #1588 Skrevet 5. januar 2010 Heiann damer Sniker meg innom sidene deres her, bare for å legge igjen et bittelite spørsmål som jeg plutselig kom på her en dag, og kanskje en av dere kan svare meg? Min fetters kone er akkurat blitt gravid på prøverør, og da begynte jeg automatisk å telle uker, for å tippe terminen (Vi er også prøvere, og det hadde vert morsomt å få barn noenlunde samtidig ) Så slo det meg plutselig at man setter jo inn et egg som allerede er befruktet, og som allerede er begynt på deleprosessen... Hvordan regner man da? Er det samme som på "vanlig" måte, altså å telle 40 uker fra forrige mens? Eller er man kommet lenger på vei, siden befruktning og alt er overstått? Jeg er generellt en nyskjerrig person av meg, og liker å skjønne hvordan ting fungerer... Og finner jeg ikke ut av det selv, spør jeg gjerne litt rundt, sånn som jeg gjør nå Håper noen av dere har et svar til meg, og ha en ellers flott mandagskveld damer! Ønsker dere forresten også lykke til! Nå man setter inn egg så er egget 2 uker gammelt.. så man regner liksom på en måte med fra første dagen i siste mens... så når man tar den berømte blodprøve for å sjekke HCG nivået så er man 4 uker på vei.
SøsterLiten Skrevet 5. januar 2010 #1589 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Sniker meg innom sidene deres her, bare for å legge igjen et bittelite spørsmål som jeg plutselig kom på her en dag, og kanskje en av dere kan svare meg? Hvordan regner man da? Er det samme som på "vanlig" måte, altså å telle 40 uker fra forrige mens? Eller er man kommet lenger på vei, siden befruktning og alt er overstått? Ja, det er som Devilina sier: man regner "liksom" fra forrige mens, men noen ganger stemmer ikke det helt (fordi man kanskje må stimuleres lengre eller kortere) så man skal derfor regne at man er 4 uker når man har fått positiv test. Så hvis de testet positiv på blodprøve som ble tatt 12 dager etter insetting i går er de da altså 4 uker og 1 dag i dag. See? Krysser fingre SøsterLiten !! Takk Sunny!!! Koselig at du fortsatt titter innom hos oss IVF'ere!! Lykke til Barnesangen! Da begynner du nesten akkurat 4 uker etter meg! Deilig å ha en "dato" hva? Endret 5. januar 2010 av SøsterLiten
SøsterLiten Skrevet 5. januar 2010 #1590 Skrevet 5. januar 2010 (endret) *bare roter det til for meg selv her* Endret 5. januar 2010 av SøsterLiten
Prada Skrevet 5. januar 2010 #1591 Skrevet 5. januar 2010 Noen som har vært til hysteroskopi? Skal det på Riksen denne uka. Bare for å sjekke at alt er greit der inne i hulen - også er vi tilbake på AIH-forsøk fra neste syklus. Gleder meg til en mindre slitsom prøving!
prinzess Skrevet 5. januar 2010 #1592 Skrevet 5. januar 2010 (endret) Noen som har vært til hysteroskopi? Skal det på Riksen denne uka. Bare for å sjekke at alt er greit der inne i hulen - også er vi tilbake på AIH-forsøk fra neste syklus. Gleder meg til en mindre slitsom prøving! Joda jeg har vært på hystereskopi to ganger, den første var misslykket da jeg var kjempetrang og dem kom ikke inn (det er ikke så vanligt så hvis jeg var deg hadde jeg ikke tenkt så mye på det). Andre gangen gikk det bedre etter at jeg hadde fått noen piller som jeg stoppet inn i skeden kvelden før inngrepet, de skulle åpne og gjøre livmordertappen "mykere" noe som var lykket. Ettersom jeg var trang og hadde en "knekk" på livmorhalsen blev denne blokket ut. Allt dete høres vondt ut men jeg hadde nesten ikke vond og kunne uten problem jobbe dagen etter. Lykke til Endret 5. januar 2010 av prinzess
Gjest Gjest_Mabel_* Skrevet 7. januar 2010 #1593 Skrevet 7. januar 2010 Hei på dere! Om noen få dager skal jeg begynne på Suprecur - det er 1.runde, så jeg er veldig spent.. Lurer på en ting, som dere kanskje kan svare på - er så lenge siden jeg var på sykehuset og fikk resepter og "opplæring" at jeg ikke husker riktig om det ble sagt noe om dette - hvor nøyaktig må man være med tidspunktene for spraying? Jeg skal ta en dose fire ganger om dagen - må det være på minuttet de samme kl.slettene hver dag, eller har man litt slingringsmonn??
pusilus Skrevet 7. januar 2010 #1594 Skrevet 7. januar 2010 Da har vi kommet enda et steg videre på ferden vår, jeg har vært inne til lap og fått bekreftet at ikke alt er som det skal være med meg heller. Da har vi tre ting som taler veldig i mot at vi klarer det på egenhånd; * dårlig spermkvalitet * endo * dårlig gjennomstrømning i egglederene. Nå venter vi i spenning på enda et brev. Håper vi kommer i gang med behandlingen før vi når toårs-jubileet for prøvingen i april
^^Belle^^ Skrevet 8. januar 2010 #1595 Skrevet 8. januar 2010 Hei på dere! Om noen få dager skal jeg begynne på Suprecur - det er 1.runde, så jeg er veldig spent.. Lurer på en ting, som dere kanskje kan svare på - er så lenge siden jeg var på sykehuset og fikk resepter og "opplæring" at jeg ikke husker riktig om det ble sagt noe om dette - hvor nøyaktig må man være med tidspunktene for spraying? Jeg skal ta en dose fire ganger om dagen - må det være på minuttet de samme kl.slettene hver dag, eller har man litt slingringsmonn?? Jeg antar at Suprecur er i samme gate som Synarela? Altså nesespray? Jeg fikk vite at det ikke var så nøye med tidspunkt, så lenge jeg tok en morgen, lunsj og kveld. Derfor stresset jeg ikke med å stå opp i helgene og sånn, og tok den heller med en gang jeg stod opp. Men jeg vet at det er andre som har fått vite at de må være nøyaktige med klokkeslettet, så det er så utrolig forskjellig fra sted til sted. Hvor er det du er? Uansett, kjempespennende med første forsøk! Lykke til!
Strix Skrevet 8. januar 2010 #1596 Skrevet 8. januar 2010 Da har vi kommet enda et steg videre på ferden vår, jeg har vært inne til lap og fått bekreftet at ikke alt er som det skal være med meg heller. Da har vi tre ting som taler veldig i mot at vi klarer det på egenhånd; * dårlig spermkvalitet * endo * dårlig gjennomstrømning i egglederene.Nå venter vi i spenning på enda et brev. Håper vi kommer i gang med behandlingen før vi når toårs-jubileet for prøvingen i april Har du hatt noen symptomer på endo?? Kjedelig at det er mer som er "feil", men godt at de finner utav det tross alt! Lykke til
pusilus Skrevet 8. januar 2010 #1597 Skrevet 8. januar 2010 Har du hatt noen symptomer på endo?? Kjedelig at det er mer som er "feil", men godt at de finner utav det tross alt! Lykke til Jeg har nok hatt det, både smertene og spottingen har eskalert etter jeg sluttet på hormonprevansjon. Siden juli 09 har det bare økt, og det toppet seg med en syklus da jeg nesten besvimte på jobb. I begynnelsen var smertene bare rundt mens og eggløsning, men i det siste så kommer de flere dager før og blir lenger enn hva de har vært. Det er godt å vite en grunn ja , og godt å vite at vi forhåpentligvis klarer og løse det på en måte
honning Skrevet 9. januar 2010 #1598 Skrevet 9. januar 2010 Nå har jeg tatt synarela i 4 uker, og har halvannen uke igjen før jeg skal begynne med sprøyter. Hvordan klarer dere her inne å få tankene over på andre ting i denne prosessen? Jeg er så lei av å tenke at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg
prøver Skrevet 10. januar 2010 #1599 Skrevet 10. januar 2010 Hei hei:) er ny her inne.jeg venter på innkalling fra bergen ang ivf. vet noen hvor lenge det tar før man får innkalling, har ventet i 2 mnd. jeg har pcos, er det noen med erfaring om dette emnet?? blir det ivf med en gang eller bare sprøyter først?? har prøvd tab kur 2 ganger uten noe forskjell, så ble sendt videre til bergen.
Gjest Gjest_Mabel_* Skrevet 10. januar 2010 #1600 Skrevet 10. januar 2010 Hei hei:) er ny her inne.jeg venter på innkalling fra bergen ang ivf. vet noen hvor lenge det tar før man får innkalling, har ventet i 2 mnd. jeg har pcos, er det noen med erfaring om dette emnet?? blir det ivf med en gang eller bare sprøyter først?? har prøvd tab kur 2 ganger uten noe forskjell, så ble sendt videre til bergen. Det virker som om både ventetid og type behandling varierer veldig fra sykehus til sykehus, så vanskelig å svare. Fra gynekologen min sendte inn søknadspapirene til vi fikk innkallingsbrevet gikk det ikke så lang tid, men timen var ca 2,5 måned senere.. På denne timen ble det bestemt at jeg måtte ha en lap, for å sjekke hvordan det så ut der inne, og denne opersjonen fikk jeg bare en ukes tid etter legetimen. Deretter gikk en det en måned ca før vi ble kalt inn til første samtale hos IVF, og så har det gått 3 mnd før oppstart som er nå.. Så ja, ventetid er det absolutt.. Ang. din behandling så tar de nok utg.pkt i din "diagnose" når de bestemmer behandling, men en lap er kanskje aktuell for å sjekke om eggledere er åpne og om alt annet er fint - i så fall kan det jo være at du bare trenger hjelp til å få eggløsning og ikke trenger assistert befruktning fullt ut.. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå