Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-M-
Jeg kjøpte den på Rimi.

Det er Grilstad Bratwürst røkt. Grov pølse.

Den var skikkelig god også.

Jeg delte den opp i biter og varmet den skikkelig opp i en kasserolle med smør, løk og hermetisert champignon. Trenger ikke å krydre heller, for pølsa har masse smak.

Jeg fant en lammepølse som har 2 karber pr 100, men kjøpte heller bratwürsten. De andre pølsene jeg så på var jo minimun 6 karber pr 100.

Tror den kostet litt over 130,- pr kilo. Det er 4 pølser i pakka, og pakka veier 250 gram.

Og du, den nutrilett meal jeg spiser er innmari god altså.

Da må jeg på Rimi i morgen og kjøpe bratwurst. Det hørtes veldig godt ut med løk og sopp til...nam-nam.

Alle andre blandingsprodukter har minimum 6 g karber pr 100 g, fordi de er spedd med hvetemel. For noe tull, altså.

Nutrilett meal vet jeg ikke om jeg har smakt, men du er sikker på at karboinnholdet er ok? De nutrilettbarene jeg har kjøpt, likte jeg ikke i det hele tatt. Hva slags smak var det på de du kjøpte? Karamell var det jeg kjøpte en gang, tror jeg....blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukka
Da må jeg på Rimi i morgen og kjøpe bratwurst. Det hørtes veldig godt ut med løk og sopp til...nam-nam.

Alle andre blandingsprodukter har minimum 6 g karber pr 100 g, fordi de er spedd med hvetemel. For noe tull, altså.

Enig, bare tull.

Ring til Grilstad og spør om nærmeste butikk som selger det hvis du ikke finner det hos "din" butikk. Jeg forsøkte å lete den frem på nettsiden til Grilstad, men de er under utvikling og den pølsa stod det ikke noe om der. De har urøkte også - de er hvite.

Nutrilett meal vet jeg ikke om jeg har smakt, men du er sikker på at karboinnholdet er ok? De nutrilettbarene jeg har kjøpt, likte jeg ikke i det hele tatt. Hva slags smak var det på de du kjøpte? Karamell var det jeg kjøpte en gang, tror jeg....blæh.

Den heter Nutrilett meal Milk Chocolate&Creamy Caramel. Den har mer smak enn atkinsbar. Den har 23, 1 karber pr bar hvorav 20,0 er sukkerarter som skal gå til fratrekk. Jeg har sendt mail til Nutrilett og spurt, og fikk svar i dag. Så det blir litt mer karber enn atkinsbar, men mye bedre (synes jeg). Også er den billigere: 18,50 mot kr 25,- for atkinsbaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Ok, da skal jeg se om jeg får tak i en sånn nutrilett meal. Går jo an å smake og se om jeg liker den. De Atkinsbarene er jo bare sjukt dyre!

Ikke at det er så stor prisforskjell, men billigere, tross alt.

Skal også sjekke om Grillstad sine bratwurst finnes her...

Takk for gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Ikke at det er så stor prisforskjell, men billigere, tross alt.

Joda, hvis man kjøper mange så blir prisfrskjellen mer synlig. Jeg kjøpte ganske mange. :ler:

5 nutrilett meal er jo mye bedre enn bare 4 atkinsbarer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det funker. :)

Du er skikkelig flink, stå på. Både røykekutt, opptrapping av trening og omlegging av kostholdet samtidig krever styrke. :)

Tusen takk. Nå inspirerte du et aller så lite innlegg i "jeg skal bli sunnere" tråden min. ;)

Grattis med videre bukser, forresten. Du fortjener det! :) Ingenting bedre enn å se at ting funker. Jeg er ikke så langt på vei, men merker allerede at klærne sitter litt løsere, og det er herlig. Humøret er på topp, og jeg er som en sol på jobb. Men skal ikke kapre tråden her, alt dette kan jeg skrive i min "egen" tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Joda, hvis man kjøper mange så blir prisfrskjellen mer synlig. Jeg kjøpte ganske mange. :ler:

5 nutrilett meal er jo mye bedre enn bare 4 atkinsbarer. :ler:

Sant det, 5 er bedre enn 4....men jeg deler nok ikke smaken din når det gjelder disse Nutrilett-barene, jeg syns ikke de er gode i det hele tatt. Må nok bare punge ut de ekstra kronene på Atkins. Men på helsekostforretningen her i byen har de noen andre sjokolader som er gode. Husker bare ikke hva de heter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
Tusen takk. Nå inspirerte du et aller så lite innlegg i "jeg skal bli sunnere" tråden min. ;)

Bare hyggelig, du er jo skikkelig flink. :)

Sant det, 5 er bedre enn 4....men jeg deler nok ikke smaken din når det gjelder disse Nutrilett-barene, jeg syns ikke de er gode i det hele tatt. Må nok bare punge ut de ekstra kronene på Atkins. Men på helsekostforretningen her i byen har de noen andre sjokolader som er gode. Husker bare ikke hva de heter....

Men du, du må gjøre noe med den smaken din altså - den er jo helt feil. Eller ok: atkinsbarerer jo ok da, men nutrilettene er mye bedre. :hoppe:

***********

Nå er jeg skikkelig sliten. Jeg har traska rundt på flere shoppingsentere i flere timer i dag, og er både sårbeint og lei. Godt det blir lang tid til neste gang. Nå måtte jeg til pers fordi det var noen bursdagsgaver som måtte handles. Er så fornøyd, for jeg fant så fine gaver. :)

Ble selvfølgelig sulten underveis, men det gikk bra. Jeg kjøpte en pakke oppskåret sognemorr, en pakke med jarlsbergost i skiver + cherrytomater. Tenkte ikke på å kjøpe is en gang, for jeg visste at jeg kunne kose meg med nutrilett meal da jeg kom hjem. Er mye enklere da.

Ha det: Nå skal jeg trakte kaffe og sette med ut og spise nutrilett meal.

:kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Bare hyggelig, du er jo skikkelig flink. :)

Men du, du må gjøre noe med den smaken din altså - den er jo helt feil. Eller ok: atkinsbarerer jo ok da, men nutrilettene er mye bedre. :hoppe:

***********

Nå er jeg skikkelig sliten. Jeg har traska rundt på flere shoppingsentere i flere timer i dag, og er både sårbeint og lei. Godt det blir lang tid til neste gang. Nå måtte jeg til pers fordi det var noen bursdagsgaver som måtte handles. Er så fornøyd, for jeg fant så fine gaver. :)

Ble selvfølgelig sulten underveis, men det gikk bra. Jeg kjøpte en pakke oppskåret sognemorr, en pakke med jarlsbergost i skiver + cherrytomater. Tenkte ikke på å kjøpe is en gang, for jeg visste at jeg kunne kose meg med nutrilett meal da jeg kom hjem. Er mye enklere da.

Ha det: Nå skal jeg trakte kaffe og sette med ut og spise nutrilett meal.

:kaffe:

Tror vi bare må innfinne oss med at vi har litt ulik smak, så kan du sponse Nutrilett og jeg Atkins... Kjøpte bratwurst i dag, og har spist det i kveld sammen med sopp og løk, med litt jarlsberg på toppen. Digg mat :)

Jeg har også vært på shopping i dag, til tross for litt slunken lommebok. Handlet bare til meg selv, da. En capri-bukse, en hvit topp, nye truser og bh. Litt nytt må man unne seg inni blandt.

Skulle egentlig finne noe til skolejubileum, men fant ikke noe jeg likte :sur: Men da har jeg en unnskyldning for enda en shoppingtur snart... :fnise:

Kos deg ute i sola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Tror vi bare må innfinne oss med at vi har litt ulik smak

Ok da, så får jeg bare innfinne meg med det da, men jeg synes jo det er synd at du ikke spiser den beste. :ler:

Bra du likte pølsene, jeg skal spise det senere i dag, men nå må vi først ut og kjøpe takrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Smaken er som baken, helt rævva.... :hoho: (Den var dårlig...huff)

Trøsten er at vi begge liker pølsene :)

Morgendagen blir en utfordring med tanke på mat. Skal på rockefestival, og vet ikke helt hvordan det blir med mat. Finner vel en burgersjappe, og kan spise burger uten brød, med salat. Til nød pølser naturell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Smaken er som baken, helt rævva.... :hoho: (Den var dårlig...huff)

Trøsten er at vi begge liker pølsene :)

Morgendagen blir en utfordring med tanke på mat. Skal på rockefestival, og vet ikke helt hvordan det blir med mat. Finner vel en burgersjappe, og kan spise burger uten brød, med salat. Til nød pølser naturell...

:ler:

****

Kan du ikke ta med deg litt spekeskinke, ost og litt grønt i en liten pose?

Kos deg på festival, og husk hørselvern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
:ler:

****

Kan du ikke ta med deg litt spekeskinke, ost og litt grønt i en liten pose?

Kos deg på festival, og husk hørselvern

Jeg kan selvfølgelig ta med det, men ser for meg temmelig svett mat etter noen timer i denne varmen. Det ordner seg nok. Heldigvis er jeg ikke så veldig sulten om dagen :fnise:

Takk for det, skal nok kose meg.....hørselvern er for pingler.... :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

I går lagde jeg kjempegod mat:

Kokte grønn asparges.

Surra rundt en skive med skinke og to skiver med jarlsbergost.

La tett i tett på en tallerken.

En bit blå castello på hver asparges.

Litt salt og grovkvernet pepper over.

Inn i micro på full styrke til osten smeltet.

Det var godt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thalee

Kan jeg komme i ketose hvis jeg bare spiser proteiener og ikke noe fett? For det er vel bare om å gjøre og ikke spise karbohydrater? Kan jeg spise salt? Er det viktig å drikke mye?

Takker for svar :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Kan jeg komme i ketose hvis jeg bare spiser proteiener og ikke noe fett? For det er vel bare om å gjøre og ikke spise karbohydrater? Kan jeg spise salt? Er det viktig å drikke mye?

Takker for svar :rødme:

Kroppen, og ikke minst hjernen din trenger fett. Du trenger det sunne fettet for å holde viktige funksjoner i kroppen i gang. Fett fra olje, og omega-oljer er livsviktige for deg.

Når det er sagt, så kan du selvfølgelig komme i ketose uten fett.

Salt kan du spise i moderate mengder, og det er veldig viktig å drikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
I går lagde jeg kjempegod mat:

Kokte grønn asparges.

Surra rundt en skive med skinke og to skiver med jarlsbergost.

La tett i tett på en tallerken.

En bit blå castello på hver asparges.

Litt salt og grovkvernet pepper over.

Inn i micro på full styrke til osten smeltet.

Det var godt det. :)

Det hørtes ut som skikkelig snadder-mat. Godt tips.

Jeg hadde oppkarbingsdag i går. Var på festival, og spiste tapas sammen med en venninne. Ble litt satt ut av den tapas-tallerkenen, for vanligvis er jo det ketolysevennlig mat. Ikke denne her, nei. Det var friterte løkringer, små poteter og urtebrød, bl.a.

Også spiste jeg litt smågodt og litt ostepop. Jaja, på`n igjen i dag. Og det er helt greit. Har ikke dårlig samvittighet, men er spent på om jeg kommer i ketose igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Thalee
Kroppen, og ikke minst hjernen din trenger fett. Du trenger det sunne fettet for å holde viktige funksjoner i kroppen i gang. Fett fra olje, og omega-oljer er livsviktige for deg.

Når det er sagt, så kan du selvfølgelig komme i ketose uten fett.

Salt kan du spise i moderate mengder, og det er veldig viktig å drikke mye.

Takk for svar :)

Går det greit om jeg tar omega 3 tabletter daglig isteden? Jeg klarer ikke olivenolje, smør, feit fisk og alt dette andre fettet =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Takk for svar :)

Går det greit om jeg tar omega 3 tabletter daglig isteden? Jeg klarer ikke olivenolje, smør, feit fisk og alt dette andre fettet =/

Du bør absolutt ta omega 3 tilskudd, hvis du ikke får i deg annet fett. Jeg er nysgjerrig på hvordan du klarer å unngå fett fullstendig i kosten din?

Det er jo fett i en del matvarer, og smør bruker man jo gjerne til matlaging. Liker du rømme, fløte, majones, egg? Disse inneholder jo en del fett som er greit å få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Kan jeg komme i ketose hvis jeg bare spiser proteiener og ikke noe fett? For det er vel bare om å gjøre og ikke spise karbohydrater? Kan jeg spise salt? Er det viktig å drikke mye?

Takker for svar :rødme:

Virker som om du har misfortått litt. Du SKAL spise karbohydrater til hvert måltid, men det skal være riktige karbohydrater som gir deg næring. Rundt 15 g karbohydrate pr dag skal du spise, og det er faktisk mye grønnsaker.

Hvorfor vil du i ketose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Det hørtes ut som skikkelig snadder-mat. Godt tips.

Jeg hadde oppkarbingsdag i går. Var på festival, og spiste tapas sammen med en venninne. Ble litt satt ut av den tapas-tallerkenen, for vanligvis er jo det ketolysevennlig mat. Ikke denne her, nei. Det var friterte løkringer, små poteter og urtebrød, bl.a.

Også spiste jeg litt smågodt og litt ostepop. Jaja, på`n igjen i dag. Og det er helt greit. Har ikke dårlig samvittighet, men er spent på om jeg kommer i ketose igjen...

Ja, det var veldig godt (synes jeg da :ler: ).

Var det samme med en tapasmaten jeg ble servert på torsdag også. Masse deilig mat gratinert oppå brødskiver, og man kan ikke ta av pålegget og spise det når det er sånne forsamlinger.

I går kjøpte jeg aromasopp, så får jeg se om jeg gidder å lage fylt sopp i løpet av dagen. Nå står kyllingvinger i ovnen - det er så enkelt å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...