Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-M-
Ja, vi må hjelpe hverandre med råd og tips så godt vi kan.

Jeg spiste majones mens jeg enda orket kokt egg (det orker jeg altså ikke lenger).

Bare jeg tar meg selv i nakken, så skal jeg sprette en kartong med reker jeg har i fryseren, og da blir det reker, salat og majones oppå soyabrødet (som ikke er noe godt).

Det er nok smart å bruke vekt. Jeg gjør ikke det, og har ikke peiling på hvordan det går med vektnedgangen min. Tror det er lettere å miste motivasjonen når man ikke får målt noen nedgang.

Husk at det ikke er rom for litt utskeielse da, sånn man kan tillate seg med andre slankekurer.

Når det gjelder sjokolade, så kan dere spise atkins og fedon-barer, de selges på Rimi. De inneholder bare 2 karber pr stk, selv om det står på baksiden at de inneholder 18 karber, så er ikke det noe å bry seg om, fordi man skal trekke fra noe jeg ikke husker navnet på.

Det er så fint det er flere som blir inspirert av denne tråden.

Har sett det er flere registrerte nick inne og leser i tråden uten at de legger igjen noen ord, kansakje de er skap-ketogene? :ler:

DERE KAN IKKE SPISE FEDON BARER!! Bare Atkins barer går an å spise når man er i ketose. Fedonbarene inneholder altfor mange karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukka
DERE KAN IKKE SPISE FEDON BARER!! Bare Atkins barer går an å spise når man er i ketose. Fedonbarene inneholder altfor mange karber.

Der ser dere, det er bare jug med meg. :ler:

Og jeg som syntes jeg var så flink fordi jeg visste det var to forskjellige barer også da.

*ikke så lur likevel* :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Nøtter, spekemat og egg. Du er lur, Tjukka, takk for tipset :)

Dette skal gå så fint så!

Håper du ikke får veid deg på brevvekta når du er ferdig.

Hvor mye veier jeg om 2 uker- i sommerkjole på ferie, tro?

Er spent på resultatene fremover- føler jeg spiser altfor mye.

Ikke spis for mye nøtter. De beste nøttene å spise er mandler, paranøtter og macademianøtter. Peanøtter vipper deg fort ut av ketose, da de inneholder minimum 10 g karber pr 100 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Der ser dere, det er bare jug med meg. :ler:

Og jeg som syntes jeg var så flink fordi jeg visste det var to forskjellige barer også da.

*ikke så lur likevel* :tristbla:

Beklager at jeg ropte, ville bare si fra før noen puttet innpå en Fedonbar....hihi. De er ikke noe gode heller, så det så.

Og du er så lur, atte:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Beklager at jeg ropte, ville bare si fra før noen puttet innpå en Fedonbar....hihi. De er ikke noe gode heller, så det så.

Og du er så lur, atte:))

Sånn feilinformasjon må man rope om da. Jeg forsterket det litt også jeg da. :ler:

Hvis de fedonbarene er like vonde som sjokoladeis, da er de vonde da. :roll:

I dag er jeg skikkelig ulur, har nesten ikke spist noe, men drukket nesten 2 liter koffeinfri kaffe.

Nå er det dusjen, så mat, så møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Sånn feilinformasjon må man rope om da. Jeg forsterket det litt også jeg da. :ler:

Hvis de fedonbarene er like vonde som sjokoladeis, da er de vonde da. :roll:

I dag er jeg skikkelig ulur, har nesten ikke spist noe, men drukket nesten 2 liter koffeinfri kaffe.

Nå er det dusjen, så mat, så møte.

Fedonbarene er skikkelig ekle. Smaker ikke sjokolade i det hele tatt, er seige og fæle. Kan overhodet ikke sammenliknes med sjokoladeis :lur:

Lite mat, Tjukka....ikke smart :spise: Men du spiste vel etter dusjen, så da får det gå for denne gangen.. :sjarmor:

Jeg er nå så lei salat at jeg tror jeg blir sprø, men eier ikke fantasi når det gjelder lunsj.

Her en dag lagde jeg en stor omelett, og spiste den til både frokost og lunsj. Når jeg i tillegg hadde spist omelett ettermiddagen før, ble det nok for mye egg for magen min. Fikk skikkelig diare....usj.

Så det går i salat til lunsj nesten hver dag. Tror jeg skal lage eggerøre og spekemat til lunsj i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka

Uff, skikkelig lavmål i dag. Jeg kastet i meg tre skiver kokt skinke, en klump ost og to never grønnsaker før møtet. Ikke veldig mye å skryte av. Da jeg kom hjem ble det noen kyllingvinger og bearnaisesaus + grønnsaker, så det hjalp litt på.

Og når jeg spiser så lite, får jeg selvfølgelig lyst på godteri. :kjefte:

Skal se om jeg rekker å kjøpe atkinsbar i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg spiser og trimmer, er flink med maten og alt, men merker at motivasjonen min er dalende akkurat nå.

Det går så sakte nedover, og jeg har mest lyst til å kaste badevekta veggimellom noen ganger :sur:

Hvis det ikke skjer noe på de neste to ukene, begynner jeg virkelig å lure på hva det er jeg gjør galt.

Har slett ikke tenkt å gi opp, men søren heller hvor trått det føles akkurat nå....

Det var dagens lille hjertesukk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Nei, nei, nei Gjest M - stå på.

Det går trått for oss fordi vi ikke har så mye flesk vi skal bli kvitt. Men det går jo nedover, selv om man kan begynne å lure på hvor det er vektnedgangen egentlig blir av.

Jeg leste et eller annet sted at man kan nå et platå for vektstagnasjon ganske fort i ketose, kanskje det er der vi er nå.

I dag har jeg spist fire kyllingvinger og resten av bearnaisesausen fra i går + salat. Ikke mye å skryte av det heller, men nå om dagen har jeg faktisk lyst til å la være å spise fremfor å spise kokt skinke som er det nærmeste jeg har i kjøleskapet nå.

Må få tatt opp de rekene fra fryseren i dag.

I kveld skal jeg på møte igjen, og da blir det som vanlig deilige rundstykker og gode kaker/kringle. Men jeg kan jo ikke spise noe av det, så jeg sitter der og dingler med vannflaske mi som jeg har gjort i over åtte uker nå. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-

Jada, jeg står på. Men jeg blir bare litt lei noen ganger. Testet med stix i dag, og er fortsatt i ketose, så det er ikke noe problem.

Mulig jeg skal la være Atkinsbarene noen dager. Kan være at jeg får i meg for mye kunstig søtstoff. Det har ikke vært noe problem tidligere, men det kan jo være det nå likevel. Må bare prøve meg litt fram her nå. Det kan også hende at jeg spiser for lite...er veldig matlei.

Hvis det ikke har skjedd noe på vekta fram mot helga, skal jeg vurdere en oppkarbingsdag i løpet av helga. Bekymringen da, er om jeg kommer i ketose igjen etterpå...

Du er flink som motstår fristelser når du er på møte, og alle rundt deg spiser godsaker. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Jeg begynner å lure på om det er lurere av meg å gå over på et fedonlignende kosthold jeg nå. For da har jeg litt mer variasjon, jeg kan spise 2 frukter + bær hver dag. Jeg kan da også spise litt brød, og pasta/ris/poteter. Og jeg kan spise litt på disse møtene jeg er på (selv om det ikke er så mange igjen før sommeren).

Momo har jo startet en tråd her inne hvor hun skriver at hun gikk ned 30 kilo på et år uten å trene noe som helst, men var mest mulig i ro. Husker jeg ikke feil, så gikk hun ned fra størrele 46 til 36/38 på et år på fedonmat.

Det gjør noe med trivselen min å måtte være så strikt med det jeg spiser.

Jeg kan ikke noe om fedonkosthold, men leste litt inne på lavkarbo.no nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Kan hende det er smart av deg. Trivsel er vel så viktig som matchvekt:))

Fedonkost er jo ingen diett, men en livsstil. Og en fornuftig sådann:))

Nå skal jeg spise, og så på møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

I kveld trodde jeg at jeg hadde kommet til himmelen, men jeg tok feil. :tristbla:

Jeg tror at jeg må finne meg noe snop jeg kan spise, så etter møtet reiste jeg i butikken for å kjøpe atkinsbar, men det hadde de ikke. Istedenfor fant jeg nutrilettbar. Jeg leste bak, og da jeg tok antall karber og trakk fra det jeg skal trekke fra - så fant jeg ut at den inneholdt ca 3 karber, og det opplevde jeg som akspetabelt.

Vel ute i bilen satte jeg hele greia til livs, den var kjempgod og jeg var i himmelen og bestemte meg for å kjøpe mange sånne neste gang, sånn at jeg kunne kose meg med en sånn hver dag om så var.

MEN hvor lenge var Adam i Paradis?

Da jeg kom hjem sjekket jeg nettsiden til Nutrilett, og der stod det at hver sånn bar inneholder ca 10 karber etter fratrekk. Så jeg hadde lest feil på den lille skrifta på baksiden da jeg var i butikken. :tristbla:

To timer etter jeg hadde spist den, sjekket jeg med stix - og jeg er fremdeles i ketose (heldigvis), men jeg kan jo ikke spise sånne når de har såpass mange karber.

Æsj!!

Jeg må få tak i atkinsbar så fort som mulig.

Jeg har bestemt meg for å holde ut til jeg har spist opp soyabrødene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, my God!

Jeg bare elsker denne dietten!

Hadde dere (hatt det) det på samme måte, eller? Er jo i starten, men håper jo å holde motivasjonen fremover. Hittil har det gått helt supert, og totalt smertefritt!

Savner ikke brødmat, og har bare brukt litt ekstra tid på å lage frokost. Frokosten i dag var omelett og salat, nok omelett til frokost i morgen tidlig også. Middagen var laks med smørdampet broccoli, agurksalat med litt eddik og vann pluss rømme.

Og så har jeg spart litt på salaten, og vært ute med en venninne og tatt noen glass hvitvin! :fnise:

Har bestemt meg for å veie meg en gang i uka, mandager.

Er jo en stund til mandag, mulig jeg kommer til å jukse litt, men dog...

Sjekker en stick før jeg legger meg, men var greit før vinen i dag, og regner med alt er ok.

Tenk at jeg kan dra på ferie og drikke vin! Hallo??? Hvorfor har jeg ikke opdaget denne kuren før?!

Er fortsatt redd for at dette er for godt til å være sant! :sjenert:

Ikke godtesugen, ikke sulten, ikke NOE! Bare fortsatt tjukk... :kjefte:

Enn så lenge, tenker jeg!

Stå på jenter!

Jeg er glad dere er her!

Hypermotivasjon er herved utsendt til samtlige! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg bare elsker denne dietten!

Hadde dere (hatt det) det på samme måte, eller?

Nei, jeg hater denne dietten, og det har jeg gjort hele tiden. :kjefte:

Jeg liker å spise frukt og bær, ikke en haug med ekkelt kjøtt og fett.

Jeg skal over på Fedon om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-M-
Oh, my God!

Jeg bare elsker denne dietten!

Hadde dere (hatt det) det på samme måte, eller? Er jo i starten, men håper jo å holde motivasjonen fremover. Hittil har det gått helt supert, og totalt smertefritt!

Savner ikke brødmat, og har bare brukt litt ekstra tid på å lage frokost. Frokosten i dag var omelett og salat, nok omelett til frokost i morgen tidlig også. Middagen var laks med smørdampet broccoli, agurksalat med litt eddik og vann pluss rømme.

Og så har jeg spart litt på salaten, og vært ute med en venninne og tatt noen glass hvitvin! :fnise:

Har bestemt meg for å veie meg en gang i uka, mandager.

Er jo en stund til mandag, mulig jeg kommer til å jukse litt, men dog...

Sjekker en stick før jeg legger meg, men var greit før vinen i dag, og regner med alt er ok.

Tenk at jeg kan dra på ferie og drikke vin! Hallo??? Hvorfor har jeg ikke opdaget denne kuren før?!

Er fortsatt redd for at dette er for godt til å være sant! :sjenert:

Ikke godtesugen, ikke sulten, ikke NOE! Bare fortsatt tjukk... :kjefte:

Enn så lenge, tenker jeg!

Stå på jenter!

Jeg er glad dere er her!

Hypermotivasjon er herved utsendt til samtlige! :hoppe:

Hei

Så moro at du er så motivert og positiv. Dette kommer til å gå kjempebra :danse:

Jeg hadde det akkurat sånn som deg, første gang jeg gikk på diett. Syntes den passet meg helt perfekt. Koste meg med god mat, litt vin inni blant og raste ned i vekt.

Og som du sier, ikke sulten og ikke godtesugen, for første gang i mitt liv. Det var rene åpenbaringen for meg. Jeg følte meg så takknemlig, at jeg sendte takkebrev til han som utviklet kuren, og han brukte brevet mitt som en solkskinnshistorie på nettsiden sin.

Stå på, dette klarer du superbra! Og kom innom her og hold oss oppdatert.

Jeg fikk på nytt et godt forhold til badevekta mi i dag tidlig....snille vekta viste 2 nye kilo ned :hoppe:

Motivasjonen er tilbake :juhu:

Ha en fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Må nok skuffe deg.....disse kan du ikke spise...

Ikke på ketolyse, hvert fall, men på Fedon kan du spise de.

Men nå sjekket jeg tompapiret fra i går, og der står det 23,1 karbohydrater pr bar hvorav 20,0 er sockerarter. Vet ikke om det er det på papiret eller det på nett som er riktig. Men er det på papiret riktig, så kan jeg jo spise dem.

Men da hadde jeg iallefall ikke lest feil da.

Får se om jeg gidder å oppklare det med en mail til Nutrilett (Axellus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg fikk på nytt et godt forhold til badevekta mi i dag tidlig....snille vekta viste 2 nye kilo ned :hoppe:

Så bra!!! :hoppe:

Da har du gått ned nesten 10 kilo denne gangen på under en måned. Det er jo helt utrolig. Er nesten to klesstørrelser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...