Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-M-

Jada, hun kan godt komme i ketose nå, hvis hun vil det. Men vi er vel begge enig om hvor viktig det er å vite hva denne dietten går ut på, hva man kan spise/ikke spise, og ikke minst om dette er noe for en selv.

Jeg leste også i den tråden om vegansk ketose, men det ble en salig røre for meg, så jeg ga opp. I bunn og grunn må folk få spise det de vil og gjøre det de vil for min del. Det viktigste for meg, er at jeg får resultater med det jeg holder på med, på min måte. Også er det hyggelig å skrive med andre som gjør noen av de samme erfaringene :)

At vi begge er fornuftige, er vel hevet over enhver tvil :cool:

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tjukka
Jada, hun kan godt komme i ketose nå, hvis hun vil det. Men vi er vel begge enig om hvor viktig det er å vite hva denne dietten går ut på, hva man kan spise/ikke spise, og ikke minst om dette er noe for en selv.

Helt enig.

Jeg leste også i den tråden om vegansk ketose, men det ble en salig røre for meg, så jeg ga opp. I bunn og grunn må folk få spise det de vil og gjøre det de vil for min del. Det viktigste for meg, er at jeg får resultater med det jeg holder på med, på min måte. Også er det hyggelig å skrive med andre som gjør noen av de samme erfaringene :)

Uff ja, de får nå bare holde på.

At vi begge er fornuftige, er vel hevet over enhver tvil :cool:

Kunne ikke vært mer enig. :ler:

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Klart. Mellom Oslo og Drammen en plass.

***

Nå har jeg spist av den gratinerte grønnsaksforma jeg lagde ferdig i går, smakte helt fint det. Jeg hadde på litt oppskjært skinke også. Men kan nok ikke spise for mye av den heller, for da blir jeg nok lei kjenner jeg.

Kjøpte 3 kilo rød paprika i går, så her er det bare til å stå på. :ler:

For ikke å snakke om nesten 10 kilo spekeskinke. :dåne:

Kommer aldri til å ville se spekeskinke igjen etter å ha spist opp den.

Da jeg steppa i går, så begynte steppemaskinen å knirke, så jeg må få smurt den opp i dag. Dvs. Jeg håper det var steppemaskinen det knirket i, og ikke i meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Helt enig.

Uff ja, de får nå bare holde på.

Kunne ikke vært mer enig. :ler:

Klart. Mellom Oslo og Drammen en plass.

***

Nå har jeg spist av den gratinerte grønnsaksforma jeg lagde ferdig i går, smakte helt fint det. Jeg hadde på litt oppskjært skinke også. Men kan nok ikke spise for mye av den heller, for da blir jeg nok lei kjenner jeg.

Kjøpte 3 kilo rød paprika i går, så her er det bare til å stå på. :ler:

For ikke å snakke om nesten 10 kilo spekeskinke. :dåne:

Kommer aldri til å ville se spekeskinke igjen etter å ha spist opp den.

Da jeg steppa i går, så begynte steppemaskinen å knirke, så jeg må få smurt den opp i dag. Dvs. Jeg håper det var steppemaskinen det knirket i, og ikke i meg. :sjenert:

Den grønnsaksformen kan man jo variere med all slags kjøtt, fisk eller kylling.

Paprika og spekeskinke har du hvert fall nok av :fnise: Spekemat tror jeg ikke jeg blir lei av noen gang, det er nammis.

Og jeg er helt sikker på at det var steppemaskina som knirka, og ikke du. Du er jo lett som en fjær nå!

Da bor vi et stykke fra hverandre, skjønner jeg. Jeg bor 10 mil nord for Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Da bor vi et stykke fra hverandre, skjønner jeg. Jeg bor 10 mil nord for Oslo...

For eksempel der som Victoriahjørnet var (er?). Der bodde jeg for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
For eksempel der som Victoriahjørnet var (er?). Der bodde jeg for mange år siden.

Ikke helt der, litt lenger sør.....i en naboby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Ikke helt der, litt lenger sør.....i en naboby :)

Da har jeg vært der, for jeg har vært i alle byene rundt der.

**********

Nå er jeg ca så tjukk som jeg var høsten 2005, og da følte jeg meg tjukk - og siden jeg har gått opp siden det, så gidder jeg nesten ikke tenke på hvordan jeg så ut senere.

Men det er litt vanskelig å måle mot hvordan man var i kroppen før også, jeg har utvilsomt lagt på meg mye over rompa og lårene, og det ser ut som om det sitter nesten bomfast. Jeg må få vekk mye av det, for jeg har så mange bukser liggende som jeg bare mangler noen kilo til i vektnedgang før jeg får på meg.

Men det er ikke til å stikke under en stol, at dette er en veldig enkel måte å bli kvitt fett på, ikke noe slit i det hele tatt.

I dag syntes jeg fakstisk at mannen min kunne si at han ser at jeg har gått ned litt. Men for at det skal skje, så må jeg tydeligvis spørre selv, så det gjorde jeg:

Jeg: Nå må det vel snart begynne å synes at jeg har gått ned.

Han: Det er så vanskelig å si, for det avhenger så av hva du har på deg.

Jeg: Javel, hvordan da?

Han: F.eks. i dag tidlig da du hadde på deg den joggebuksa og den t-skjorta som bare rakk til livet (da følte jeg meg ganske tynn), da så du ganske tjukk ut. :overrasket:

Mannfolk assa. :roll:

Forresten: 30 minutter på stepper'n mens jeg så på programmet om hun svenske nonnen.

Mulig jeg legger inn sprekkedager hver tredje uke, så får jeg heller fortsette lenger enn jeg hadde tenkt. Jeg merker at det sliter litt å ikke kunne unne seg noe annet enn mat jeg ikke er så veldig glad i. Jeg tror det blir is og lakris på lørdag, så får jeg se hvordan det virker inn. Får heller kutte nesten alt annet fett den dagen.

Jeg leste på lavkarbo.no at kroppen var mindre mottagelig for vektnedgang etter hvert som man går gjennom nye ketoser. Altså at for hver gang man setter kroppen i ketose blir virkningen mindre. Aner ikke om det stemmer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannfolk ser ikke sånt, vet du. Jeg gikk ned 12 kilo for noen år siden, da var jeg tynn. Rundt 60 kilo, og 174 høy. Familien min så det ikke like godt som vennene mine som jeg ikke hadde sett hele sommeren. Blir vanskeligere når man ser personen hver dag, siden det skjer så gradvis. Du er iallefall kjempeflink!

Så forresten det programmet på tv2 idag, Sunt & Godt tror jeg det heter, og der var det ei som hadde vært i ketose og gått ned 15 kilo.

*edit* På 4 mnd.

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Mannfolk ser ikke sånt, vet du. Jeg gikk ned 12 kilo for noen år siden, da var jeg tynn. Rundt 60 kilo, og 174 høy. Familien min så det ikke like godt som vennene mine som jeg ikke hadde sett hele sommeren. Blir vanskeligere når man ser personen hver dag, siden det skjer så gradvis. Du er iallefall kjempeflink!

Så forresten det programmet på tv2 idag, Sunt & Godt tror jeg det heter, og der var det ei som hadde vært i ketose og gått ned 15 kilo.

*edit* På 4 mnd.

Takk, jeg føler meg ikke så veldig flink da. :)

Så skal det sies til mannen mitt sitt forsvar at han ikke så at jeg hadde lagt på meg heller. Var samme leksa da, at det kom an på hva jeg hadde på meg. Og for mitt vedkommende så har nok klærne mine skjult vektoppgangen ganske bra.

Dumt jeg ikke så det programmet da. Skal se på programoversikten om det går i reprise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg føler meg ikke så veldig flink da. :)

Så skal det sies til mannen mitt sitt forsvar at han ikke så at jeg hadde lagt på meg heller. Var samme leksa da, at det kom an på hva jeg hadde på meg. Og for mitt vedkommende så har nok klærne mine skjult vektoppgangen ganske bra.

Dumt jeg ikke så det programmet da. Skal se på programoversikten om det går i reprise.

Det var ikke så mye info om ketose, var bare snakk om at hun endelig hadde funnet noe som funket for henne.

Og selvfølgelig er du flink, du går NED, ikke OPP. Er jo gjerne sånn at når man gir opp, så kommer kiloene på igjen, men så lenge det går nedover er det framgang. Jeg vet alt om å være utålmodig, men ting tar (dessverre) tid. Skulle gjerne mistet alt over natten, for SÅ å trene for å vedlikeholde vekten, men sånn er det jo ikke. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Skulle gjerne mistet alt over natten, for SÅ å trene for å vedlikeholde vekten, men sånn er det jo ikke. :tristbla:

Enig, det hadde passet meg ypperlig. :ler:

Men sant, jeg går jo ned, men skulle ønske det gikk litt fortere. Dvs. jeg aner jo ikke hvor fort det går siden jeg ikke har vekt. Ser på en måte at det kan være litt smart å ha vekt, for da blir nedgangen mer synlig.

Hadde jeg gått opp mens jeg er i ketose, så tror jeg at jeg hadde blitt helt ko-ko. :ler:

Jeg synes jo denne maten er et pes, og da hadde det vært ille hvis det hadde hatt motsatt effekt.

Nå hopper jeg i seng, natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det hadde passet meg ypperlig. :ler:

Men sant, jeg går jo ned, men skulle ønske det gikk litt fortere. Dvs. jeg aner jo ikke hvor fort det går siden jeg ikke har vekt. Ser på en måte at det kan være litt smart å ha vekt, for da blir nedgangen mer synlig.

Hadde jeg gått opp mens jeg er i ketose, så tror jeg at jeg hadde blitt helt ko-ko. :ler:

Jeg synes jo denne maten er et pes, og da hadde det vært ille hvis det hadde hatt motsatt effekt.

Nå hopper jeg i seng, natta. :)

Har det litt i bakhodet hele tiden, om det virkelig er mulig å gå ned ved å spise så fett, men det ser det jo ut til at det gjør. =)

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Har det litt i bakhodet hele tiden, om det virkelig er mulig å gå ned ved å spise så fett, men det ser det jo ut til at det gjør. =)

God natt!

Ja, det er merkelig, men det funker. Det viktige å tenke på er at det ikke er plass til den minste utskeielse - og det er litt kjedelig.

Hvor fort man går ned, avhenger av hvor mye overvekt man har. Jo flere kilo som skal av, dess fortere går det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jøss, her har det skjedd mye på en liten stund. Mister helt tråden her, men kommer vel inn i det igjen....hehe.

Nå har jeg fullstendig mistet både matlyst og sultfølelse. Glemte faktisk å spise på jobb i dag. Det tror jeg aldri har skjedd!

Tjukka skrev noe om at kroppen responderer dårligere på ketose hvis man går på diett flere ganger, og det tror jeg er sant når det gjelder vektnedgang. Syns det går veeeeldig smått denne gangen, sammenliknet med forrige gang. Men da hadde jeg jo også mye mer å ta av.

Jeg går jo ned, og jeg er i ketose, men jeg får testet tålmodigheten min. Vet jo at 7,5 kilo på vel 2 uker er veldig bra, men skulle gjerne rast ned slik jeg gjorde sist... :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
Syns det går veeeeldig smått denne gangen, sammenliknet med forrige gang. Me

Uff ja, jeg føler virkelig med deg. 7,5 kilo på 2,5 uker er jo så godt som ikke no. :ler:

**************

Men fytti katta nå er jeg kvalm.

Nå har jeg satt til livs en halv kilo sjokolaedeis. Det var godt det. :hoppe:

Nå er jeg i gang med en stor pose med panda-lakris, det er ikke så godt, for nå har jeg blitt kvalm.

Jeg skulle jo vente til i morgen, men tenkte så mye på det at jeg kjørte på i dag istedenfor. Jeg hadde nok klart å unngå det, men jeg merket at jeg tenkte så mye på å spise dette at det fakstisk gjorde noe med trivselen min.

Tror jeg blir kurert for lakris nå. Da gjenstår bare sjokoladeis, men den blir nok verre å bli lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Jeg er garantert kurert for lakris, så nå skal jeg gi bort resten av posen.

Virker som om kroppen min ikke vil ha sånn "mat" mer. Da gjenstår det bare å få hodet til å forstå det også.

Jeg har aldri brekt meg etter å ha spist sjokoladeis før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jeg er garantert kurert for lakris, så nå skal jeg gi bort resten av posen.

Virker som om kroppen min ikke vil ha sånn "mat" mer. Da gjenstår det bare å få hodet til å forstå det også.

Jeg har aldri brekt meg etter å ha spist sjokoladeis før.

Sånn har jeg følt det også. Kroppen min vil ikke ha ting som ikke er bra for den mens jeg er på diett. En stund etter dietten, er det derimot ikke noe problem. Skulle ønske det ikke fantes fristelser i det hele tatt....*sukk*

Lakris ble jeg kurert for for mange år siden....spiste en hel boks, og fikk rennerumpe så det holdt. Midt oppe på fjellet med utedo 200 meter unna.....jaddda. :eeeh:

Jada, jeg vet jeg ikke skal klage på vektnedgangen min, men tålmodigheten min henger ikke med fornuften... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjukka
Jeg er garantert kurert for lakris, så nå skal jeg gi bort resten av posen.

Dette var jo bare jug. Jeg klarte å spise resten av posen også jeg. :sjenert:

Jada, jeg vet jeg ikke skal klage på vektnedgangen min, men tålmodigheten min henger ikke med fornuften... :sjenert:

Jamen atte!!! 7,5 kilo betyr at du har gått ned rundt 5 kilo fett på 2,5 uke - det er jo helt inni granskauen bra.

************

Uansett så har jeg ikke lyst på lakris eller sjokladeis nå, så får jeg håpe det fortsetter sånn. Det jeg har innmari lyst på er frukt.

Tror jeg skal få kjøpt meg en pose med frosne bringebær. Siden bringebær bare har 3,9 g karber, så kan jeg jo kose meg med det. Eller er det ulovlig å spise mat med naturlig sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Nam!!!

Eple!!!!! Kan jo like godt spise det også siden jeg har kjørt på med karbohydrater fra is og lakris i dag.

Eple var godt. :jepp:

Tror jeg må sjekke litt på matportalen om jeg finner mer bær eller frukt med lite karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går jo ned, og jeg er i ketose, men jeg får testet tålmodigheten min. Vet jo at 7,5 kilo på vel 2 uker er veldig bra, men skulle gjerne rast ned slik jeg gjorde sist... :vekt:

Jeg synes 7,5 kilo er kjempemye på litt over 2 uker, så nå ble jeg nysgjerrig.. Hvor mye gikk du ned forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jeg synes 7,5 kilo er kjempemye på litt over 2 uker, så nå ble jeg nysgjerrig.. Hvor mye gikk du ned forrige gang?

Forrige gang gikk jeg ned 30 kilo...

Og ja, 7,5 kilo er superbra på litt over 2 uker. Jeg vet jo det....hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...