Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest-M-

:hoho: Tenk om det hadde vært så enkelt. Da skulle det vært sånn med resten av kroppen også....da kunne jeg spist akkurat det jeg hadde lyst på hele tiden...

Flott at du spiser :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lest nesten hele tråden, og dette virker veldig interessant. Lurer på om det kan være noe for meg. Sånn som jeg holder på nå går iallefall ikke. Sluttet med sukker for en måned siden, har blitt litt mindre, men merker at jeg ikke er sulten lenger. Burde spise mer, men vet ikke hva jeg bør spise. Dette høres jo ganske greit ut, med så strenge regler om hva man kan spise.

Lurer bare... Hvor mye har dere gått ned, og på hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Nå har jeg lest nesten hele tråden, og dette virker veldig interessant. Lurer på om det kan være noe for meg. Sånn som jeg holder på nå går iallefall ikke. Sluttet med sukker for en måned siden, har blitt litt mindre, men merker at jeg ikke er sulten lenger. Burde spise mer, men vet ikke hva jeg bør spise. Dette høres jo ganske greit ut, med så strenge regler om hva man kan spise.

Lurer bare... Hvor mye har dere gått ned, og på hvor lenge?

Hei.

Jeg veier meg som nevnt ikke, så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned. Jeg har holdt på i syv uker.

GjestM har vel gått ned syv kilo på tre uker hvis jeg ikke husker feil.

De andre har falt fra tror jeg.

Sjekk forumet på lavkarbo.no, der er det mange som skriver om vektnedgangen sin og hvordan din spiser.

Hvor mye skal du ned da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke falt fra, men hadde en stor sprekk i helga. Nå er jeg derimot i gang igjen..

Jeg har ikke vekt hjemme, men har minka nærmere 15 cm så langt, på 3 uker totalt. Merker at jeg blir strammere og lettere. Kjøpte meg ei ny bukse her i forrige uke, en størrelse mindre enn tidligere.

Ellers trener jeg en god del. Spinning/sykling 3 ganger i uka, gå/løping 1-2 ganger i uka og litt styrke. Hver treningsøkt på sykkel er i overkant av 1 time, turene i varierende tempo og lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Ok, sorry L79. Fint du opplever at dette virker.

**************

Da kan jeg krysse vekk enda noen marvarer. Eggerøre og kokt laks denne gangen. Det vokste rett og slett i munnen på meg, så det gikk rett i søppelbøtte (og jeg liker ikke å kaste mat). Kokt skinke begynner å synge på siste verset også.

Så da har jeg enda mindre å velge i. Jeg er ikke skapt for å spise så mye kjøtt, fisk og egg.

Ost går bra, og salt kjøttpålegg som spekemat og salami (enn så lenge).

Merkelig at kroppen min egentlig ikke vil ha mat. Jeg har aldri hatt noen spiseforstyrrelse eller tvangsforhold til mat. Har heller aldri slanket meg før.

Ja, ja - det er jo ingen krise, jeg kan gå tilbake til mye frukt og grønnsaker, så får jeg jo i meg det jeg trenger hvis jeg putter inn litt proteiner og fett også - MEN da går jeg jo ikke ned i vekt.

Hva har egentlig proteiner? Egg, ost, kjøtt, fisk, proteinpulver..hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg veier meg som nevnt ikke, så jeg aner ikke hvor mye jeg har gått ned. Jeg har holdt på i syv uker.

GjestM har vel gått ned syv kilo på tre uker hvis jeg ikke husker feil.

De andre har falt fra tror jeg.

Sjekk forumet på lavkarbo.no, der er det mange som skriver om vektnedgangen sin og hvordan din spiser.

Hvor mye skal du ned da?

Jeg skal ikke veie meg, jeg heller. Hver gang jeg driver å veier meg, blir jeg bare motløs, og gir opp. Så nå går det i centimeter. Vil dessuten ned fra størrelse 44 til 40. Er det realistisk å klare dette på 2 mnd., når jeg i tillegg trener? Har meldt meg inn på lavkarbo.no. Takk for link og svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-

Hei

Det er realistisk, hvis du er flink med maten og mosjonerer moderat. Sett deg skikkelig inn i dietten før du begynner. Jeg får ikke understreket det nok, for det er en forutsetning. Både for å finne ut om denne dietten er noe for deg, og for å gå ned i vekt.

Rettelse til Tjukka: jeg har gått ned 7 kilo på 2 uker.....hihi.

Forrige gang jeg gikk på denne dietten, gikk jeg ned 30 kilo på ca 10 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Ok, sorry L79. Fint du opplever at dette virker.

**************

Da kan jeg krysse vekk enda noen marvarer. Eggerøre og kokt laks denne gangen. Det vokste rett og slett i munnen på meg, så det gikk rett i søppelbøtte (og jeg liker ikke å kaste mat). Kokt skinke begynner å synge på siste verset også.

Så da har jeg enda mindre å velge i. Jeg er ikke skapt for å spise så mye kjøtt, fisk og egg.

Ost går bra, og salt kjøttpålegg som spekemat og salami (enn så lenge).

Merkelig at kroppen min egentlig ikke vil ha mat. Jeg har aldri hatt noen spiseforstyrrelse eller tvangsforhold til mat. Har heller aldri slanket meg før.

Ja, ja - det er jo ingen krise, jeg kan gå tilbake til mye frukt og grønnsaker, så får jeg jo i meg det jeg trenger hvis jeg putter inn litt proteiner og fett også - MEN da går jeg jo ikke ned i vekt.

Hva har egentlig proteiner? Egg, ost, kjøtt, fisk, proteinpulver..hva mer?

Kylling og kalkun har proteiner. Alle typer kjøtt; okse, kalv, svin, lam, and, sau, vilt osv...Sjømat av alle slag i tillegg til fisk.

Hvis du sliter så med maten på denne dietten, vil jeg anbefale deg å heller følge Fedon Lindbergs kosthold. Der kan du velge mellom mange flere matvarer, og du går ned i vekt, det tar bare litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er realistisk, hvis du er flink med maten og mosjonerer moderat. Sett deg skikkelig inn i dietten før du begynner. Jeg får ikke understreket det nok, for det er en forutsetning. Både for å finne ut om denne dietten er noe for deg, og for å gå ned i vekt.

Rettelse til Tjukka: jeg har gått ned 7 kilo på 2 uker.....hihi.

Forrige gang jeg gikk på denne dietten, gikk jeg ned 30 kilo på ca 10 måneder.

Ja, jeg skal skrive ut en masse fra lavkarbo.no. Har lest mye bare i dag, og planlegger å lese enda mer. Må nesten bare prøve meg frem noen uker, se om det funker, og så eventuelt fortsette. Kan ikke vite på forhånd om det vil ha noen virkning. Skal ikke begynne for fullt før jeg får lønn, for det har jeg rett og slett ikke råd til. Takk for svar. =)

*Edit* 7 kilo på to uker er jo helt fabelaktig! Gratulerer!

Endret av Bloodless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg anbefaler deg å kjøpe boka "Ketolysekuren" av Torkel Andersen. Han er legen som utviklet denne dietten, og der finner du alt du trenger å vite.

Poenget med denne dietten, er at du kan ikke være LITT på diett, det er alt eller intet. At den virker er det ingen tvil om, hvis man gjennomfører den slik den skal gjennomføres.

Flott at du har kuttet sukker. Det sparer deg for mange kilo i året, bare det.

Når det gjelder kostnader for mat, trenger man ikke spise biff og indrefilet av svin, kyllingfileter osv.....Jeg bruker mye kjøttdeig fra Nordfjordkjøtt (20 kr for 400g), skinke, reker, ost, fisk, spekemat osv.

Salat spiser jeg så og si hver dag. Egg bruker jeg også mye.

Ja, 7 kilo er jeg veldig fornøyd med :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg skal ikke veie meg, jeg heller. Hver gang jeg driver å veier meg, blir jeg bare motløs, og gir opp. Så nå går det i centimeter. Vil dessuten ned fra størrelse 44 til 40. Er det realistisk å klare dette på 2 mnd., når jeg i tillegg trener? Har meldt meg inn på lavkarbo.no. Takk for link og svar! :)

Hei.

Lykke til, håper du klarer å nå målene dine.

Jeg kommer ikke til å klare å gå ned to klesstørrelser på to mnd, men jeg har vel rett og slett spist for lite (eller så er det en annen grunn jeg ikke forstår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Kylling og kalkun har proteiner. Alle typer kjøtt; okse, kalv, svin, lam, and, sau, vilt osv...Sjømat av alle slag i tillegg til fisk.

Hvis du sliter så med maten på denne dietten, vil jeg anbefale deg å heller følge Fedon Lindbergs kosthold. Der kan du velge mellom mange flere matvarer, og du går ned i vekt, det tar bare litt lenger tid.

Du får meg jo til å tro på dette igjen.

Vanlig stekt kylling er nok neste på liste når det gjelder å vokse i munnen merker jeg, men kyllingfilet i gryterett vil jeg nok kunne klare å spise så lenge jeg gidder.

Nå spiser jeg pølser fra Lidl, de har 93% kjøtt og er veldig gode. Jeg må skaffe meg noen flere av dem før Lidl blir borte, for de går jeg nok heller ikke lei av.

Og kjøttdeig ja, hadde glemt det, men tok opp ei pakke fra fryseren nå.

Da er den eneste måten jeg kan få i meg egg på nå er å lage eggedosis, og da blir det vel max 2-3 egg pr uke. Men det er jo bedre enn ingenting.

Det som holder meg fra å hoppe over til Fedon, er frykten for de 1-3 kiloene jeg automatisk går opp etter å ha gått ut av ketose.

Var på ministeppern i 30 minutter i går igjen, så det er da noe, og nå skal jeg ut og bære litt mer stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Du får meg jo til å tro på dette igjen.

Vanlig stekt kylling er nok neste på liste når det gjelder å vokse i munnen merker jeg, men kyllingfilet i gryterett vil jeg nok kunne klare å spise så lenge jeg gidder.

Nå spiser jeg pølser fra Lidl, de har 93% kjøtt og er veldig gode. Jeg må skaffe meg noen flere av dem før Lidl blir borte, for de går jeg nok heller ikke lei av.

Og kjøttdeig ja, hadde glemt det, men tok opp ei pakke fra fryseren nå.

Da er den eneste måten jeg kan få i meg egg på nå er å lage eggedosis, og da blir det vel max 2-3 egg pr uke. Men det er jo bedre enn ingenting.

Det som holder meg fra å hoppe over til Fedon, er frykten for de 1-3 kiloene jeg automatisk går opp etter å ha gått ut av ketose.

Var på ministeppern i 30 minutter i går igjen, så det er da noe, og nå skal jeg ut og bære litt mer stein.

Godt jeg klarer å gi deg troen tilbake....hehe.

Prøv å lage litt mer gryteretter, panneretter, gratinerte retter for å variere litt, og lettere få i deg mat.

Et tips: Svinekjøtt, sopp, løk, paprika, purre, blomkål og brokkoli legges i en ildfast form. Gratiner med ost på 200 grader til osten er smeltet. Nam-nam....

Gryteretter med rent kjøtt/kylling er sikkert lettere å få ned. Pytt-i-panne er også godt, med speilegg på toppen.

At du går opp igjen 1-3 kilo på Fedon er godt mulig, men de forsvinner igjen over tid. Fedon er jo også et perfekt kosthold som vedlikeholdskost etter ketolysedietten er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
Tenk om det hadde vært så enkelt. Da skulle det vært sånn med resten av kroppen også.

Enig, vi lager et system for det.

#1 og #2 er vi jo ferdige med.

#3 Hvis du liker å telle og tenke mye på mat: Begynn på Grete Rhode-kurs.

#4 Hvis du er litt tjukk mellom øra: Blek håret.

#5 Hvis du vil bli slank, rik, få gratis hushjelp, kokk hver helg, ny bil og mindre pupper: Spis så mye sjokoladeis, økonomiposer med lakris og frukt og bær du orker.

Endelig en kur som vil funke for meg. :rødme:

5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Godt jeg klarer å gi deg troen tilbake....hehe.

Prøv å lage litt mer gryteretter, panneretter, gratinerte retter for å variere litt, og lettere få i deg mat.

Et tips: Svinekjøtt, sopp, løk, paprika, purre, blomkål og brokkoli legges i en ildfast form. Gratiner med ost på 200 grader til osten er smeltet. Nam-nam....

Gryteretter med rent kjøtt/kylling er sikkert lettere å få ned. Pytt-i-panne er også godt, med speilegg på toppen.

At du går opp igjen 1-3 kilo på Fedon er godt mulig, men de forsvinner igjen over tid. Fedon er jo også et perfekt kosthold som vedlikeholdskost etter ketolysedietten er avsluttet.

Ja, panneretter liker jeg godt.

I morgen kommer det spekeskinke i hus, så da blir det iallefall noe som er lett å spise. Litt synd jeg er forspist på eggerøre, men, men.

Skal lage den gratinerte retten du skriver om også.

Også er det en 5 kilos kartong med reker i frysern, så jeg skal sannelig ta opp reker fremover og spise det ekle brødet med reker, salat og majones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Enig, vi lager et system for det.

#1 og #2 er vi jo ferdige med.

#3 Hvis du liker å telle og tenke mye på mat: Begynn på Grete Rhode-kurs.

#4 Hvis du er litt tjukk mellom øra: Blek håret.

#5 Hvis du vil bli slank, rik, få gratis hushjelp, kokk hver helg, ny bil og mindre pupper: Spis så mye sjokoladeis, økonomiposer med lakris og frukt og bær du orker.

Endelig en kur som vil funke for meg. :rødme:

5

:hoho:

Du er virkelig morsom, jeg ler høyt av mye av det du skriver. Denne var veldig bra. Er helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjukka

He-he.. :fnise:

****

I dag har jeg iallefall spist nok proteiner. Men kan ikke si jeg er veldig fan av alt dette kjøttet altså.

I går ble det langt på natt før jeg la meg, for jeg begynte å prøve klær. Etter hva jeg erindrer, så var det denne gangen enda mer klær som passet enn det var sist jeg prøvde. Vel og merke med et lite forbehold om at jeg kan ha drømt det hele, for fytti katta så trøtt jeg var mens jeg holdt på.

Og ikke skjønner jeg hvem som har funnet opp at sjokoladeis ikke er sunt heller. Jeg synes det er veldig ondt gjort. :kjefte:

20 minutter på ministepper i dag (ikke veldig mye å skryte av om jeg skal si det selv). Men frykt ikke, jeg har ikke lagt meg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Du kan jo få proteiner fra mye annet enn kjøtt, det vet du:)) For mye kjøtt er heller ikke bra for deg. Hvis du er glad i fisk/sjømat, er jo det mye bedre for deg. Det samme med hvitt kjøtt fra fugl.

Moro at du kommer inn igjen i klærne dine. Du drømte helt sikkert ikke. :ler: Det er det beste med å gå ned i vekt, at man syns klærne sitter bedre. (Og at man er sunnere, så klart). Da jeg var som størst, måtte jeg opp i str 48. Etter dietten forrige gang, gikk jeg inn i str 38. Det er 10 str ned!! Gjett om det var moro å kjøpe klær igjen.

Men det er dyrt å slanke seg så mye. Måtte jo skifte ut hele garderoben. Det eneste jeg kunne beholde var sokker.....hehe.

Ja, det er dumt at alt man syns er godt, er usunt. Sjokoladeis kan du få ha i fred, men jeg savner smågodt. Etter fullført diett, blir det kun tillatt på lørdag! Basta bom.

Flink til å steppe er du også. 20 minutter er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Flink til å steppe er du også. 20 minutter er bedre enn ingenting.

Og 30 minutter til er jo også bra. :sjarmor:

Nå skal jeg lage eggedosis og hypnotisere meg selv til å tro at det er sjokoladeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Og 30 minutter til er jo også bra. :sjarmor:

Nå skal jeg lage eggedosis og hypnotisere meg selv til å tro at det er sjokoladeis.

Så flink du er. :jepp:

Du må lære meg den hypnoseteknikken, tenk på alt det gode jeg kan spise da, og fortsatt være i ketose :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...