Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukka
Hehe, blir litt inkonsekvent å drikke koffeinfri kaffe og cola zero, ja....

Ja. :ler:

Nå har jeg bestemt meg. Jeg skal gjøre dette. Når jeg får lønn skal jeg stikke å kjøpe meg fryseboks, så skal jeg pakke den full av kjøtt, grønnsaker og alt mulig sunt & godt! Gleder meg! :)

Kanskje jeg må ha meg micro også, det kunne jo gjort ting litt lettere. Kan dere se at jeg er flink med penger, eller? Bruker de opp i hodet før jeg i det hele tatt har de på konto. :sjenert:

*Edit* Jeg husker ikke om jeg har spurt dette før, har iallefall ikke fått med meg svaret.. Men hvordan er dette med ketose og trening? Har man energi til en god og effektiv treningsøkt?

Hei igjen Bloodless. :)

Det med trenging under ketose går helt fint hvis du ikke trener på høyt nivå. Jeg bruker veldig mye mudkelstyrke nå om dagen, og det over veldig mange timer uten noe som helst problem. Husk å bruke karbohydratkvoten din på grønnsaker. Og jo mørkere grønnsaker dess bedre. Rød paprika og brokkoli er helt supre når det gjelder antioksidanter. Agurk er godt, men har lite næringsverdi.

Også gjør jo alt proteinet i denne kuren at du gir musklene dine skikkelig mat.

Husk at det er en del grønnsaker du ikke skal spise under ketose. Det står i en oversikt tidlig i tråden hvilke du kan spise.

Hvor mye skal du ned? Jeg skal ned rundt 10 kilo, og det går ikke racerfort nettopp fordi det regnes for å være litt lite for å bruke ketose.

******

Ha det. Da går jeg ut i solen igjen og drikker koffeinfri kaffe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. :ler:

Hei igjen Bloodless. :)

Det med trenging under ketose går helt fint hvis du ikke trener på høyt nivå. Jeg bruker veldig mye mudkelstyrke nå om dagen, og det over veldig mange timer uten noe som helst problem. Husk å bruke karbohydratkvoten din på grønnsaker. Og jo mørkere grønnsaker dess bedre. Rød paprika og brokkoli er helt supre når det gjelder antioksidanter. Agurk er godt, men har lite næringsverdi.

Også gjør jo alt proteinet i denne kuren at du gir musklene dine skikkelig mat.

Husk at det er en del grønnsaker du ikke skal spise under ketose. Det står i en oversikt tidlig i tråden hvilke du kan spise.

Hvor mye skal du ned? Jeg skal ned rundt 10 kilo, og det går ikke racerfort nettopp fordi det regnes for å være litt lite for å bruke ketose.

******

Ha det. Da går jeg ut i solen igjen og drikker koffeinfri kaffe. :ler:

Jeg skal ned 20+ kilo. Deprimerende å tenke på, siden jeg var 62 kilo for noen år siden. Da var jeg dårlig trent, så om jeg trener nå, og setter målet på i underkant av 70 kilo, tror jeg det passer bra. Muskler veier jo mer enn fett, og har hørt fra mange at man kan miste centimeter uten å miste kilo. Er 174, så rundt 70 er normalt for meg. Vil ikke sette FOR høye mål heller. Sist jeg veide meg var jeg 88(!!!!!!) kilo. Det var en kjip dag, men nå vet jeg hva jeg har å gjøre.

Ha en fin dag, og kose deg med kaffen. :) Jeg skal på jobb. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Jeg tror dette er midt i blinken for deg jeg Bloodless.

Du har jo vist at du er standhaftig, så å holde ut med dette kostholdet over tid vil nok ikke være noe problem for deg.

Det jeg syntes var litt vanskelig i begynnelsen, var når jeg ble sulten uten å være hjemme. Før gikk det greit å kjøpe en banan eller en yoghurt. Nå har jeg lært meg til å ta med en liten plastboks med litt kjøttpålegg, litt ost og litt grønnsaker som jeg kan ty til hvis det går for lenge mellom måltidene.

Husk å drikke 2-3 liter vann om dagen, men det et du sikkert.

Skal du lage deg mat med søtsmak, så kan du bruke Splenda. Gul boks du iallefall får kjøpt på Rimi.

Som du sikkert har sett, så er GjestM til veldig stor hjelp i denne tråden. Har vi problemer så får hun oss på skinner igjen med ny damp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jeg tror dette er midt i blinken for deg jeg Bloodless.

Du har jo vist at du er standhaftig, så å holde ut med dette kostholdet over tid vil nok ikke være noe problem for deg.

Det jeg syntes var litt vanskelig i begynnelsen, var når jeg ble sulten uten å være hjemme. Før gikk det greit å kjøpe en banan eller en yoghurt. Nå har jeg lært meg til å ta med en liten plastboks med litt kjøttpålegg, litt ost og litt grønnsaker som jeg kan ty til hvis det går for lenge mellom måltidene.

Husk å drikke 2-3 liter vann om dagen, men det et du sikkert.

Skal du lage deg mat med søtsmak, så kan du bruke Splenda. Gul boks du iallefall får kjøpt på Rimi.

Som du sikkert har sett, så er GjestM til veldig stor hjelp i denne tråden. Har vi problemer så får hun oss på skinner igjen med ny damp.

:bukke:

Takk for den tillitserklæringen:)) Jeg syns det er flott at vi kan støtte hverandre og spørre hverandre til råds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg frykter sterkt at jeg er i ferd med å bli senil. Skulle lage kylling til middag i dag, også hadde jeg ikke kylling, gitt :forvirra:

Mente helt sikkert at jeg hadde kjøpt det på fredag, men neida. Så da ble det resten av den kjøttdeigretten på meg, og kjøttkaker til sønnen i huset. :sjenert:

Skjønner ikke hvordan det er mulig, jeg....men må vel innse at alderen begynner å gjøre seg gjeldende :vetikke::tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
:bukke:

Takk for den tillitserklæringen:)) Jeg syns det er flott at vi kan støtte hverandre og spørre hverandre til råds.

Du er så hjelpsom at du er verdt din vekt i gull. Bare så synd du blir mindre verdt for hver dag som går. :ler:

Jeg frykter sterkt at jeg er i ferd med å bli senil.

Litt greit også da. Tenk på alt du kan juge deg unna. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-
Du er så hjelpsom at du er verdt din vekt i gull. Bare så synd du blir mindre verdt for hver dag som går. :ler:

Litt greit også da. Tenk på alt du kan juge deg unna. :ler:

Tusen takk, det var da veldig til gode ord, blir rent flau jeg. Men tenk om jeg hadde fått min vekt i gull, da hadde jeg blitt rik. Og gitt blaffen i ketose, og spist meg skikkelig opp :fnise:

Greit å kunne juge seg unna litt, men skummelt å være så fjern, da....Hvis ikke kyllingen hadde fløyet sin vei... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Og gitt blaffen i ketose, og spist meg skikkelig opp :fnise:

Også kunne du kjøpt klippekort på fettsugingsklinikk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
:hoho: Så smart....

Ja, og hvis du ville, så kunne du kjøpt klippekort til meg også, så kunne vi sitte på pauserommet mellom fettsugingene og spist bamsemums. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er midt i blinken for deg jeg Bloodless.

Du har jo vist at du er standhaftig, så å holde ut med dette kostholdet over tid vil nok ikke være noe problem for deg.

Det jeg syntes var litt vanskelig i begynnelsen, var når jeg ble sulten uten å være hjemme. Før gikk det greit å kjøpe en banan eller en yoghurt. Nå har jeg lært meg til å ta med en liten plastboks med litt kjøttpålegg, litt ost og litt grønnsaker som jeg kan ty til hvis det går for lenge mellom måltidene.

Husk å drikke 2-3 liter vann om dagen, men det et du sikkert.

Skal du lage deg mat med søtsmak, så kan du bruke Splenda. Gul boks du iallefall får kjøpt på Rimi.

Som du sikkert har sett, så er GjestM til veldig stor hjelp i denne tråden. Har vi problemer så får hun oss på skinner igjen med ny damp.

Nå har jeg ikke noe valg, nå må jeg jo leve opp til forventningene. ;)

Takk for alle tips. Jeg syntes dette hørtes vanskelig ut til å begynner med, men etter å ha lest hele tråden, pluss sjekket lavkarbo.no, vet jeg at jeg kan klare det, så lenge jeg tar med meg mat på jobb, og er nøye med hva jeg kjøper. Dere er veldig hjelpsomme som gidder å gi en fersking som meg tips og råd. Alltid en fordel å ha kontakt med noen som er noen steg lenger frem i prosessen. Dere er ALLE verdt deres vekt i gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen. :)

Jeg gjorde akkurat det samme som deg. Ved en tilfeldighet snublet jeg over en tråd her inne hvor det nærmest i en bisetning ble nevnt ketose for å gå ned fort. Så googla jeg og leste i timesvis til langt på natt, og neste dag var det rett i butikken og kjøpe ny mat.

Takker og bukker!

Har sjekket ut at jeg ikke detter ut av ketosen med Pepsi Max, og det gikk helt fint! :hoppe:

Jeg hadde majones på egget i morges, og oppdaget etterpå at det er sukker i det. Oæææ- hadde ingen innvirkning på ketosen, men.. ser at karbohydratinnholdet er lavt. Spiser dere majones?

Jeg har ikke veid meg før i dag- dag 3. Det er litt fordi jeg ikke vil lure meg selv med de to "vann-kiloene".

Det er en stund siden jeg var på vekta, muligens fordi jeg visste at det ble en litt ekkel opplevelse. Men- nå skal jeg til pers! Med kose-mat!!!!

Jeg veier #GRØSS# 86.9 kilo, fordelt på 175 cm.

Nå når jeg vet vekta har jeg revidert målet mitt. Det er nøyaktig 16,9 kilo. 10 er første delmål. Det gikk liksom litt for lett å komme i ketose- lurer på om dette virker på meg- er liksom for godt til å være sant at jeg kan spise mye av det beste jeg vet- og SLANKE meg. Utrolig, dere!

Kjempefint at det kommer til flere som starter nesten samtidig som meg her inne- ble kjempeglad da jeg så deg, Bloodless, lykke til!!! Med fløte i kaffen! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier #GRØSS# 86.9 kilo, fordelt på 175 cm.

Nå når jeg vet vekta har jeg revidert målet mitt. Det er nøyaktig 16,9 kilo. 10 er første delmål. Det gikk liksom litt for lett å komme i ketose- lurer på om dette virker på meg- er liksom for godt til å være sant at jeg kan spise mye av det beste jeg vet- og SLANKE meg. Utrolig, dere!

Kjempefint at det kommer til flere som starter nesten samtidig som meg her inne- ble kjempeglad da jeg så deg, Bloodless, lykke til!!! Med fløte i kaffen! :):)

Jeg er 174, og veier 88 kilo. Neesten det samme. Kan bli moro å sammenligne. Jeg begynner ikke før 15. Mai da, men det er jo ikke lenge til. Dette blir spennende. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka

Ja, vi må hjelpe hverandre med råd og tips så godt vi kan.

Jeg spiste majones mens jeg enda orket kokt egg (det orker jeg altså ikke lenger).

Bare jeg tar meg selv i nakken, så skal jeg sprette en kartong med reker jeg har i fryseren, og da blir det reker, salat og majones oppå soyabrødet (som ikke er noe godt).

Det er nok smart å bruke vekt. Jeg gjør ikke det, og har ikke peiling på hvordan det går med vektnedgangen min. Tror det er lettere å miste motivasjonen når man ikke får målt noen nedgang.

Husk at det ikke er rom for litt utskeielse da, sånn man kan tillate seg med andre slankekurer.

Når det gjelder sjokolade, så kan dere spise atkins og fedon-barer, de selges på Rimi. De inneholder bare 2 karber pr stk, selv om det står på baksiden at de inneholder 18 karber, så er ikke det noe å bry seg om, fordi man skal trekke fra noe jeg ikke husker navnet på.

Det er så fint det er flere som blir inspirert av denne tråden.

Har sett det er flere registrerte nick inne og leser i tråden uten at de legger igjen noen ord, kansakje de er skap-ketogene? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174, og veier 88 kilo. Neesten det samme. Kan bli moro å sammenligne. Jeg begynner ikke før 15. Mai da, men det er jo ikke lenge til. Dette blir spennende. :D

Jeg reiser på ferie 14 mai, og skal dra med lap-topen og følge med deg, Bloodless! :fnise:

Skal prøve å gå foran som et godt eksempel! :klem:

Jeg skal på 15 timers flytur. Matpakke er ikke så fristende etter 10 svette timer, og flymat er sjelden noe suksess... Får vel dra med meg kokte egg og skrelle dem underveis. :forvirret:

Supert at jeg kan spise majones, jeg elsker majones, og kjøper det derfor ALDRI! Jeg elsker denne dietten! Yuhu!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal til Dubai! :danse:

Ett stopp på turen, og jeg kan vel ikke regne med å finne "min mat" på flyplassen der jeg skifter fly.

Aner ikke hva folk spiser der... Jeg skal sjekke litt. Tror ikke de spiser svin.

Hvorfor kjøper du ikke vekt hvis du begynner å bli litt demotivert, Tjukka?

Går jo an å begynne med vekt, selv om du aldri vil vite hvor mye du totalt har gått ned. For min del er det motiverende å gå ned, (se det på vekta) og superbonus med at klærne blir romsligere. Du har jo vært så flink!!! Dere har fått meg til å begynne, jo!

Gikk ned over 20 kg på Grete Roede for 7-8 år siden. Var flink og holdt meg de to første årene, og lå deretter stabilt rundt 75 i to år til, og så sneik kiloene seg på- dårlig gjort, altså. :rodme:

Er heldigvis et stykke igjen til jeg er der jeg var da jeg begynte på GR, (94,4 kg) men faktisk ikke så langt unna... Jeg som var så flink. Huff!!!

Nå er det beint slutt! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Nei jeg vil ikke ha vekt, bare portovekt, men den veier max 2 kilo. :ler:

Har ikke veid meg på mange mange år, og nekter å gjøre det før jeg må. Kanskje jeg har en undertrykt frykt for å se at jeg veier mer enn 57 kilo. :ler: Hadde jeg veid 57 kilo i dag, så hadde jeg sett syk ut.

Jeg vet jo ikke hvor mange kilo jeg skal ned heller, men tippa litt sånn rundt 10 kilo. Men så sa en at denne kuren ikke hadde noe for seg hvis man ikke skulle gå ned mer enn 10 kilo, så da justerte jeg opp til 11 kilo. :ler:

Men det er helt supert at det er flere som vil prøve dette, håper dere lykkes.

Dubai høres skikkelig bra ut nå. Svin er nok vanskelig å oppdrive i arabiske land, men det gjøres kanskje unntak på større hoteller?

Hva med å ha med litt spekemat til flyturen også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter, spekemat og egg. Du er lur, Tjukka, takk for tipset :)

Dette skal gå så fint så!

Håper du ikke får veid deg på brevvekta når du er ferdig.

Hvor mye veier jeg om 2 uker- i sommerkjole på ferie, tro?

Er spent på resultatene fremover- føler jeg spiser altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...