Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest -M-
Ja, det var veldig godt (synes jeg da :ler: ).

Var det samme med en tapasmaten jeg ble servert på torsdag også. Masse deilig mat gratinert oppå brødskiver, og man kan ikke ta av pålegget og spise det når det er sånne forsamlinger.

I går kjøpte jeg aromasopp, så får jeg se om jeg gidder å lage fylt sopp i løpet av dagen. Nå står kyllingvinger i ovnen - det er så enkelt å spise.

Syns det var rart med den tapas-tallerkenen. Når jeg har spist tapas på f.eks Dolly Dimples, har det ikke vært noe problem å spise det, for brød og slik har vært servert ved siden av.

Kanskje det var bra med en oppkarbingsdag, vi får se hva som skjer de neste dagene. Spiste hvertfall min sedvanlige eggefrokost i dag, også blir det biff med tilbehør til middag.

Fylt sopp er godt, ja. Kyllingvinger også. Mmmmm, vi er jammen heldige som kan spise så mye godt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thalee
Du bør absolutt ta omega 3 tilskudd, hvis du ikke får i deg annet fett. Jeg er nysgjerrig på hvordan du klarer å unngå fett fullstendig i kosten din?

Det er jo fett i en del matvarer, og smør bruker man jo gjerne til matlaging. Liker du rømme, fløte, majones, egg? Disse inneholder jo en del fett som er greit å få i seg.

Jeg bruker smør til å steke i, that's it. Av de matvarene du nevner spiser jeg kun egg. Jeg spiser selvfølgelig også grønnsaker.

Hvorfor jeg vil i ketose? For å gå ned i vekt såklart. Jeg vil se om dette fungerer effektivt på meg. Jeg sliter veldig med å beherske meg slik som jeg spiser i dag (nesten bare karbs), og jeg har nesten konstant sug etter noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Jeg bruker smør til å steke i, that's it. Av de matvarene du nevner spiser jeg kun egg. Jeg spiser selvfølgelig også grønnsaker.

Hvorfor jeg vil i ketose? For å gå ned i vekt såklart. Jeg vil se om dette fungerer effektivt på meg. Jeg sliter veldig med å beherske meg slik som jeg spiser i dag (nesten bare karbs), og jeg har nesten konstant sug etter noe.

Som sagt, fett trenger man, uansett. Finn gode fettkilder som du greier å få i deg.

Nå vet ikke jeg om du har lest hele tråden, eller satt deg ordentlig inn i hva denne dietten går ut på. Det må du gjøre før du går i gang. Det er en forutsetning for å lykkes. Hvis du ikke gjør dette riktig, risikerer du å legge på deg.

Noe av det mest geniale med denne dietten, er at det suget du snakker om, blir borte. Du tror meg sikkert ikke når jeg sier det, men etter noen dager gjør det faktisk det.

Hvor mange kilo ønsker du å gå ned? Har du en reell overvekt, eller er det bare 5-6 kilo du ønsker å gå ned?

Denne dietten anbefales for de med minst 10 kilo overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalee
Som sagt, fett trenger man, uansett. Finn gode fettkilder som du greier å få i deg.

Nå vet ikke jeg om du har lest hele tråden, eller satt deg ordentlig inn i hva denne dietten går ut på. Det må du gjøre før du går i gang. Det er en forutsetning for å lykkes. Hvis du ikke gjør dette riktig, risikerer du å legge på deg.

Noe av det mest geniale med denne dietten, er at det suget du snakker om, blir borte. Du tror meg sikkert ikke når jeg sier det, men etter noen dager gjør det faktisk det.

Hvor mange kilo ønsker du å gå ned? Har du en reell overvekt, eller er det bare 5-6 kilo du ønsker å gå ned?

Denne dietten anbefales for de med minst 10 kilo overvekt.

Jeg fikser som sagt ikke fett fra bacon, olje, fløte, rømme osv så det dropper jeg. Men omega 3 kan jeg ta, og litt nøtter kan jeg spise. Ellers er jeg glad i egg, kylling, grønnsaker, nøtter osv. Jeg har satt meg ordentlig inn i dietten ja, var bare et par ting som var uklare. Jeg ønsker å gå ned 15 kg, men det er vel "bare" 7 - 10 kg som er overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men mitt råd til deg vil være å heller følge Fedon-metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalee
Du må selvfølgelig gjøre som du vil, men mitt råd til deg vil være å heller følge Fedon-metoden.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest -M-
Hvorfor det?

For det første ser det ut som du ikke har så mye vekt å ta av. Da er ikke ketolysekuren ideell. Man må leve på streng diett uten noe "juks", ellers funker det rett og slett ikke.

Du sier også at du spiser nesten bare karber nå. Hvordan tror du du mestrer nesten ingen karber? Hvor gode odds ser du for deg selv for å klare dette?

For det andre sier du at du har problemer med mye fett. Denne dietten kalles jo fettkuren, og vil ikke passe godt for en som ikke vil ha særlig mye fett i kosten sin.

Fedon-metoden er en livsstil, ikke en diett. Den tillater mange flere matvarer, som gir større variasjon i maten. Man går ned i vekt med den metoden, det tar bare litt lengre tid.

Jeg følger den når jeg ikke er på diett. Å gå ned i vekt er jo bare en del av problemet, den virkelige jobben begynner når man skal holde vekta.

Dette er ingen quick-fix kur for noen som skal ned 5-10 kilo, men en kur hvor man må leve med store forsakelser. Den passer slett ikke for alle.

Jeg kjenner mange som deg, med lite overvekt, som ikke fikser å spise mye fett. De holder på et par uker og gir opp. Og legger på seg mer enn de hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Og legger på seg mer enn de hadde...

Ja, skjer det med meg så besvimer jeg.

Jeg er håpløs om dagen. Både lørdag og søndag ble det TRE nutrilett meal. :roll:

Regner med det går bra med tanke på karber, for det har ikke vært karber i så mye annet jeg har spist i dag.

Skal jeg fortsette sånn, så må jeg heller spise atkinsbarer, for de har nesten bare halvparten så mange karber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Ja, skjer det med meg så besvimer jeg.

Jeg er håpløs om dagen. Både lørdag og søndag ble det TRE nutrilett meal. :roll:

Regner med det går bra med tanke på karber, for det har ikke vært karber i så mye annet jeg har spist i dag.

Skal jeg fortsette sånn, så må jeg heller spise atkinsbarer, for de har nesten bare halvparten så mange karber.

Nå har vel du kanskje holdt på mer enn 14 dager, for så å gå tilbake til samme dårlige vaner...

TRE nutrilett meal..?? Hvordan orker du det? Urk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Nå har vel du kanskje holdt på mer enn 14 dager, for så å gå tilbake til samme dårlige vaner...

Uff ja, dårlige vaner vil jeg ikke ha. Men blir "livredd" når du skriver sånn, og tror da at jeg må være i ketose forever. :ler:

Nå går det mot sluttet når det gjelder mye å gjøre, og da skal det nok bli litt mer orden både på spising og det å røre på seg. Muligens rundt ei uke igjen, så kan jeg senke skuldrene litt.

TRE nutrilett meal..?? Hvordan orker du det? Urk...

De er jo så gode. :hoppe:

Jeg synes litt synd på deg som ikke har forstått at de er gode da. Tenk hva du går glipp av!

Nå er jeg så trøtt at øyelokka glir igjen. Må hoppe i seng, i morgen skal jeg sy noen madrasstrekk og en haug med putetrekk til å ha på en av uteplassene.

Ååååå, jeg er så lei av å sy!!!!

Jeg kjøpte forresten noen bukser da jeg var på alle de shoppingsentrene på fredag.

Jeg gadd ikke å prøve, jeg var sliten og orket ikke kle av meg sko og bukse inne i et trangt prøverom.

Passet buksene da?

Nope. :roll:

Dvs. jeg får dem på meg etter å ha gått ned noen kilo til. :roll: Akkurat som at jeg ikke har mange sånne bukser fra før. :roll:

Eller det er ikke helt sant. Jeg får dem på meg nå, men de er for trange til å sitte pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Uff ja, dårlige vaner vil jeg ikke ha. Men blir "livredd" når du skriver sånn, og tror da at jeg må være i ketose forever. :ler:

Nå går det mot sluttet når det gjelder mye å gjøre, og da skal det nok bli litt mer orden både på spising og det å røre på seg. Muligens rundt ei uke igjen, så kan jeg senke skuldrene litt.

De er jo så gode. :hoppe:

Jeg synes litt synd på deg som ikke har forstått at de er gode da. Tenk hva du går glipp av!

Nå er jeg så trøtt at øyelokka glir igjen. Må hoppe i seng, i morgen skal jeg sy noen madrasstrekk og en haug med putetrekk til å ha på en av uteplassene.

Ååååå, jeg er så lei av å sy!!!!

Jeg kjøpte forresten noen bukser da jeg var på alle de shoppingsentrene på fredag.

Jeg gadd ikke å prøve, jeg var sliten og orket ikke kle av meg sko og bukse inne i et trangt prøverom.

Passet buksene da?

Nope. :roll:

Dvs. jeg får dem på meg etter å ha gått ned noen kilo til. :roll: Akkurat som at jeg ikke har mange sånne bukser fra før. :roll:

Eller det er ikke helt sant. Jeg får dem på meg nå, men de er for trange til å sitte pent.

Ketose forever er vel ikke mulig, tror jeg. Ikke ønskelig heller. Da gjelder det å ha lagt om stilen når man skal over på vedlikehold.

Kom til å tenke på en morsom ting ang ketose. Har en venninne som var bonde, og da jeg snakket om ketose, ble hun helt forferdet. Ketose hos kyr betyr at de har melkefeber etter at de har fått kalv, og det kan være farlig. Hun ble skikkelig bekymret for meg.... :hoho:

Du trenger ikke syns synd på meg fordi jeg ikke liker nutrilett meal. Jeg koser meg med Atkinsbarene mine.

Å kjøpe bukser uten å prøve, har jeg brent meg på noen ganger også. Har noen liggende i skapet, som jeg tviler sterkt på at jeg noen gang kommer inn i. Jeg er så dum at jeg tror de skal virke motiverende på meg, der de ligger i skapet. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Det er mandag, veiedag, og jeg har vært på vekta. Var så spent!

86,7 kg, altså et samlet vekttap den siste uka på 200 gram! :gråte:

Jeg var 85.5 på onsdag, så her er det noe rart.

Har fulgt dietten, men muligens fått i meg mye salt, har følt meg litt stinn i hender og føtter de siste dagene og tror jeg har mye vann i kroppen.

Usj... Jeg har følt det har gått så fint.

Jeg kutter fløte i kaffen og rømme på salaten- tvert.

Skal ut og gå meg en laaang tur.

Sukk, nå er jeg lei meg, altså... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukk
Hun ble skikkelig bekymret for meg.... :hoho:

Kanskje hun var redd du skulle begynne å raute. :ler:

**********

De bratwürstene er så gode - tror jeg kan spise det daglig i lang tid. Funker så godt til lunsj, som nå. To pølser, champignon og en løk surra i meierismør i en kjele en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Det er mandag, veiedag, og jeg har vært på vekta. Var så spent!

86,7 kg, altså et samlet vekttap den siste uka på 200 gram! :gråte:

Jeg var 85.5 på onsdag, så her er det noe rart.

Har fulgt dietten, men muligens fått i meg mye salt, har følt meg litt stinn i hender og føtter de siste dagene og tror jeg har mye vann i kroppen.

Usj... Jeg har følt det har gått så fint.

Jeg kutter fløte i kaffen og rømme på salaten- tvert.

Skal ut og gå meg en laaang tur.

Sukk, nå er jeg lei meg, altså... :grine:

Uff da.

Drikker du nok vann? Ikke mindre enn 2 liter pr dag bør du få i deg. helelr opp mot 3 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Det er mandag, veiedag, og jeg har vært på vekta. Var så spent!

86,7 kg, altså et samlet vekttap den siste uka på 200 gram! :gråte:

Jeg var 85.5 på onsdag, så her er det noe rart.

Har fulgt dietten, men muligens fått i meg mye salt, har følt meg litt stinn i hender og føtter de siste dagene og tror jeg har mye vann i kroppen.

Usj... Jeg har følt det har gått så fint.

Jeg kutter fløte i kaffen og rømme på salaten- tvert.

Skal ut og gå meg en laaang tur.

Sukk, nå er jeg lei meg, altså... :grine:

Skjønner du er frustrert. Hvor lenge har du holdt på?

Kan du gi meg eksempler på hva du spiser og drikker i løpet av en dag? Kanskje kan jeg se hvor problemet ligger...

Du kan selvfølgelig ha en del vann i kroppen, men det virker usannsynlig. Da jeg startet opp på denne dietten, fløy jeg på do hvert 10. minutt, og tisset en liten innsjø hver gang....makan!

Fint at du mosjonerer:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Kanskje hun var redd du skulle begynne å raute. :ler:

**********

De bratwürstene er så gode - tror jeg kan spise det daglig i lang tid. Funker så godt til lunsj, som nå. To pølser, champignon og en løk surra i meierismør i en kjele en liten stund.

Tror heller hun var redd jeg skulle få jurbetennelse.... :fnise:

Ja, de pølsene digger jeg også. Er så glad for at du tipset meg om de. Kjempefine både som lunsj, middag eller kveldsmat. Også er de så gode....nam-nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest -M-
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHH!!!!

Det er mandag, veiedag, og jeg har vært på vekta. Var så spent!

86,7 kg, altså et samlet vekttap den siste uka på 200 gram! :gråte:

Jeg var 85.5 på onsdag, så her er det noe rart.

Har fulgt dietten, men muligens fått i meg mye salt, har følt meg litt stinn i hender og føtter de siste dagene og tror jeg har mye vann i kroppen.

Usj... Jeg har følt det har gått så fint.

Jeg kutter fløte i kaffen og rømme på salaten- tvert.

Skal ut og gå meg en laaang tur.

Sukk, nå er jeg lei meg, altså... :grine:

P.S: Sjekker du med stix at du er i ketose? For noen tar det litt lengre tid for kroppen å omstille seg. Vær tålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er frustrert. Hvor lenge har du holdt på?

Kan du gi meg eksempler på hva du spiser og drikker i løpet av en dag? Kanskje kan jeg se hvor problemet ligger...

Du kan selvfølgelig ha en del vann i kroppen, men det virker usannsynlig. Da jeg startet opp på denne dietten, fløy jeg på do hvert 10. minutt, og tisset en liten innsjø hver gang....makan!

Fint at du mosjonerer:))

DETTE ER DAG 11 PÅ KUREN. Takk for hjelpen, Gjest M, håper du finner synderen.

EKSEMPLER

Frokost: omelett eller egg med salat. Kaffe med 2-3 suketter og fløte.

Noen dager har jeg spist skinke eller spekeskinke till eggerøre. Pluss litt ost. Salat uansett.

En dag hadde jeg 1 avocado med reker og majones.

Lunsj som frokost

Middag: Kjøtt eller kylling, hatt fisk også. Tibehør salat eller grønnsaker. Laget mye fløtesauser, noen kjempegode med krydderost eller normannaost.

Kjøttdeig med løk, sopp og ostesaus med salat er noe jeg kommer til å lage flere ganger.

Kveldsmat: Rester etter middag eller frokost, og ost. Er glad i ost og har spist det hver dag,ikke over 100 g utenom det jeg bruker i matlagingen, og til en saus trenges ikke så mye. Fløtesausen er jo også ganske tynn, så trenger ikke så veldig mye av den til kjøtt eller kylling.

På salaten bruker jeg olivenolje, salt og pepper, samt rømme eller creme fraiche.

Ellers har jeg hatt fest i helga, og drukket vin, uten at det har slått meg ut av ketosen. Ellers kost meg med bacongull, og dette inneholder jo mye salt.

Kjøpte nye sko i forrige uke, og de var trange og vonde da jeg brukte dem første gang på lørdag, var skikkelig hoven i føttene.

Holder meg unna vin noen dager, men skal jo på ferie, og tenker det blir litt alkohol da. Passer meg for søte drinker, og holder meg til litt vin da.

P.S: Sjekker du med stix at du er i ketose? For noen tar det litt lengre tid for kroppen å omstille seg. Vær tålmodig...

Har sjekket med stix, alt ok. Jeg er i ketose. Jeg føler at magen er blitt mindre, men det vises altså ikke på vekta, selv om jeg gikk ned i starten. Dette har nå kommet på igjen! :kjefte:

Er redd jeg spiser for mye. Har ikke hatt mer søtsug enn at kaffe med to-tre suketter og fløte har vært nok. Synes ikke det har vært vanskelig, hadde litt lyst på loff på rekeaften torsdag, men det gikk fort over. Klarte meg fint med salat, reker og majones.

Jeg vil at dette skal virke, og det fort!!!

Drikke masse vann, men de siste to dagene har jeg drukket endel Pepsi Max, skal skjerpe meg og ta bare et glass om dagen, er så glad i det, sinnssykt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
DETTE ER DAG 11 PÅ KUREN. Takk for hjelpen, Gjest M, håper du finner synderen.

EKSEMPLER

Frokost: omelett eller egg med salat. Kaffe med 2-3 suketter og fløte.

Noen dager har jeg spist skinke eller spekeskinke till eggerøre. Pluss litt ost. Salat uansett.

En dag hadde jeg 1 avocado med reker og majones.

Lunsj som frokost

Middag: Kjøtt eller kylling, hatt fisk også. Tibehør salat eller grønnsaker. Laget mye fløtesauser, noen kjempegode med krydderost eller normannaost.

Kjøttdeig med løk, sopp og ostesaus med salat er noe jeg kommer til å lage flere ganger.

Kveldsmat: Rester etter middag eller frokost, og ost. Er glad i ost og har spist det hver dag,ikke over 100 g utenom det jeg bruker i matlagingen, og til en saus trenges ikke så mye. Fløtesausen er jo også ganske tynn, så trenger ikke så veldig mye av den til kjøtt eller kylling.

På salaten bruker jeg olivenolje, salt og pepper, samt rømme eller creme fraiche.

Ellers har jeg hatt fest i helga, og drukket vin, uten at det har slått meg ut av ketosen. Ellers kost meg med bacongull, og dette inneholder jo mye salt.

Kjøpte nye sko i forrige uke, og de var trange og vonde da jeg brukte dem første gang på lørdag, var skikkelig hoven i føttene.

Holder meg unna vin noen dager, men skal jo på ferie, og tenker det blir litt alkohol da. Passer meg for søte drinker, og holder meg til litt vin da.

Har sjekket med stix, alt ok. Jeg er i ketose. Jeg føler at magen er blitt mindre, men det vises altså ikke på vekta, selv om jeg gikk ned i starten. Dette har nå kommet på igjen! :kjefte:

Er redd jeg spiser for mye. Har ikke hatt mer søtsug enn at kaffe med to-tre suketter og fløte har vært nok. Synes ikke det har vært vanskelig, hadde litt lyst på loff på rekeaften torsdag, men det gikk fort over. Klarte meg fint med salat, reker og majones.

Jeg vil at dette skal virke, og det fort!!!

Drikke masse vann, men de siste to dagene har jeg drukket endel Pepsi Max, skal skjerpe meg og ta bare et glass om dagen, er så glad i det, sinnssykt godt.

Hmmm, dette ser jo veldig riktig og bra ut. Du er i ketose også, så da er det jo ikke noe problem med maten. Mengden mat skal ikke være noe problem, så lenge det er riktig mat. Bedre å spise litt for mye enn for lite.

Pepsi Max drikker jeg mye av, og det skal ikke spille noen rolle. Det har det hvert fall ikke gjort for meg.

Ser ut som du holder på en del vann, prøv å kutt ned på salt og veldig salt mat og bacongull.

Kan ikke se at du gjør noe feil, så du må nok bare være tålmodig. Kan hende kroppen din holder bedre på fettet, og trenger litt tid på å reagere.

Å ta en rask tur på 30 min før frokost og middag, kan hjelpe forbrenningen. Gå i raskt tempo, slik at du får opp litt puls, og spis etterpå.

Tygger du tyggis eller spiser pastiller? Selv om de er sukkerfrie, inneholder de mye karber, og hører ikke hjemme i dietten.

Du gjør sikkert ikke det, for da hadde de vippet deg ut av ketose.

Beklager at jeg ikke hadde noen klare svar til deg....

Ellers kan det være lurt å måle seg, ikke bare bruke vekta. Det hjalp meg da jeg sto stille vektmessig. Målene gikk ned, og det teller jo like så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Jeg har lest et eller annet sted (antageligvis på lavkarbo.no) at Pepsi max kan ha negativ innvirkning på vektnedgangen i ketose pga det søstningsmiddelet Pepsi bruker. Cola Zero skal gå greit.

Drikk helller Cola Zero (og spis nutrilett meal), Pepsi max smaker jo så vondt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...