Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Nei, jeg hater denne dietten, og det har jeg gjort hele tiden. :kjefte:

Jeg liker å spise frukt og bær, ikke en haug med ekkelt kjøtt og fett.

Jeg skal over på Fedon om en stund.

Ikke gi deg enda, Tjukka, vi skal jo slutte med å være tjukkinger, og etter det - Fedon! :-) Vi skal klare det! :hoppe:

(Unnskyld at jeg overdriver denne hoppe-dingsen, men det er sånn jeg føler meg om dagen! :) )

Hei

Så moro at du er så motivert og positiv. Dette kommer til å gå kjempebra :danse:

Jeg hadde det akkurat sånn som deg, første gang jeg gikk på diett. Syntes den passet meg helt perfekt. Koste meg med god mat, litt vin inni blant og raste ned i vekt.

Og som du sier, ikke sulten og ikke godtesugen, for første gang i mitt liv. Det var rene åpenbaringen for meg. Jeg følte meg så takknemlig, at jeg sendte takkebrev til han som utviklet kuren, og han brukte brevet mitt som en solkskinnshistorie på nettsiden sin.

Stå på, dette klarer du superbra! Og kom innom her og hold oss oppdatert.

Jeg fikk på nytt et godt forhold til badevekta mi i dag tidlig....snille vekta viste 2 nye kilo ned :hoppe:

Motivasjonen er tilbake :juhu:

Ha en fin dag, jenter!

Hurra, Gjest- M. :) 2KG

Tenker det hjalp på motivasjonen, ja.

Det går jo ofte litt i rykk og napp, så det gjelder å ikke veie seg for ofte, tror jeg. Men i dag "juksa" jeg og veide meg, selv om jeg egentlig skulle vente til over helga, er så nysgjerrigfrøken at...

Dag 3: 86,9 kg

Dag 5 (i dag) 85,5 kg

Jejejeje!!!! :danse:

Hvor lang tid brukte du på 10 første kilo, og hvor mye har du gått ned totalt?

Skal sole meg om en uke og liker ikke tanken på bikini. I juli/august skal jeg føle meg bedre i bikini! Jah!

Skulle gjerne tryllet vekk bolledeig-magen!

Badevekta har forresten med å være snill med oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er så flinke. Gleder meg til jeg skal begynne! Jeg spiser jo egentlig fordi jeg må, ikke fordi jeg vil nå, så jeg tror ikke det skal bli vanskelig. Mia Maria, du er jo lettere ALLEREDE! Wow. Jeg er imponert. 8 dager til lønn! :D

Men et lite spm.. Om jeg bestiller den startpakken med ketolyseboken & alt det der den 15., så tar det jo noen dager før jeg får det. Er vel ikke noe problem om jeg begynner å spise lavkarbo før jeg får de vitaminene? Er jo bare snakk om en ukes tid.

Kom nettopp hjem fra økt nr. 2 med styrke på senter, og det føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Dere er så flinke. Gleder meg til jeg skal begynne! Jeg spiser jo egentlig fordi jeg må, ikke fordi jeg vil nå, så jeg tror ikke det skal bli vanskelig. Mia Maria, du er jo lettere ALLEREDE! Wow. Jeg er imponert. 8 dager til lønn! :D

Men et lite spm.. Om jeg bestiller den startpakken med ketolyseboken & alt det der den 15., så tar det jo noen dager før jeg får det. Er vel ikke noe problem om jeg begynner å spise lavkarbo før jeg får de vitaminene? Er jo bare snakk om en ukes tid.

Kom nettopp hjem fra økt nr. 2 med styrke på senter, og det føles bra.

Ja, vi er så flinke, så....hehe.

Jeg bestilte aldri den startpakken, men kjøpte kun boka. Jeg brukte kun vanlige vitaminer og mineraler. Du kan fint starte lavkarbo uten den pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Ikke gi deg enda, Tjukka, vi skal jo slutte med å være tjukkinger, og etter det - Fedon! :-) Vi skal klare det! :hoppe:

(Unnskyld at jeg overdriver denne hoppe-dingsen, men det er sånn jeg føler meg om dagen! :) )

Hurra, Gjest- M. :) 2KG

Tenker det hjalp på motivasjonen, ja.

Det går jo ofte litt i rykk og napp, så det gjelder å ikke veie seg for ofte, tror jeg. Men i dag "juksa" jeg og veide meg, selv om jeg egentlig skulle vente til over helga, er så nysgjerrigfrøken at...

Dag 3: 86,9 kg

Dag 5 (i dag) 85,5 kg

Jejejeje!!!! :danse:

Hvor lang tid brukte du på 10 første kilo, og hvor mye har du gått ned totalt?

Skal sole meg om en uke og liker ikke tanken på bikini. I juli/august skal jeg føle meg bedre i bikini! Jah!

Skulle gjerne tryllet vekk bolledeig-magen!

Badevekta har forresten med å være snill med oss alle sammen!

Ja, jeg vet jeg ikke burde veie meg så ofte, men jeg klarer bare ikke la være....huff.

Så flink du har vært, da :blomst: Veldig bra resultat på kort tid.

De første 10 kiloene gikk jeg ned på under to måneder, og totalt gikk jeg ned 30 på ca 10 måneder.

Så håpet om å føle seg bedre i bikini i juli/august, er slett ikke urealistisk.

Og den vekta skal spille på lag, ja.....hvis ikke kaster jeg den. (det er jo bare tull, for jeg er avhengig av den..... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka
Liker du de?

Nå om dagen liker jeg alt som ikke smaker egg eller skinke. :ler:

Hvilket slag kjøpte du?

Kjøpte den du anbefalte. Hasselnøtter?

Gjør alt som du sier jeg da. :ler:

*********

Da jeg klipte plenen i dag, så kom det en stein inn i klipperen og ble slengt ut igjen på leggen min. Det er litt vondt og blodet renner, men jeg hater blod og vil ikke vaske det selv. Tror jeg må gå ut og få litt hjelp til å vaske vekk - det ser helt groteskt ut nå. *tøffing*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Nå om dagen liker jeg alt som ikke smaker egg eller skinke. :ler:

Kjøpte den du anbefalte. Hasselnøtter?

Gjør alt som du sier jeg da. :ler:

*********

Da jeg klipte plenen i dag, så kom det en stein inn i klipperen og ble slengt ut igjen på leggen min. Det er litt vondt og blodet renner, men jeg hater blod og vil ikke vaske det selv. Tror jeg må gå ut og få litt hjelp til å vaske vekk - det ser helt groteskt ut nå. *tøffing*

Da er det godt med Atkinsbar, det smaker hvert fall ikke egg eller skinke :fnise:

Uff, nå føler jeg ansvaret tynge her, hvis du gjør alt jeg sier....

Den gressklipperulykken hørtes vond ut. :troest: Kan ikke være like tøff i alle situasjoner, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Hei, her er jeg igjen nyvaske og fri for utvendig blod.

Ja, blir nok mange atkinsbarer på meg, men fyttikatta for en pris: 25,- pr stk!! :roll:

Det er et tungt ansvar som er lagt på dine skuldre nå Gjest M, husk at jeg skal ned en klesstørrelse til før juni. :jepp:

Nå må jeg gå igjen, for klokka på stekeovnen piper, og det betyr at kyllingvingene er ferdigstekt.

Tar de med ut og spiser der, er jo så deilig vær om dagen.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Hei, her er jeg igjen nyvaske og fri for utvendig blod.

Ja, blir nok mange atkinsbarer på meg, men fyttikatta for en pris: 25,- pr stk!! :roll:

Det er et tungt ansvar som er lagt på dine skuldre nå Gjest M, husk at jeg skal ned en klesstørrelse til før juni. :jepp:

Nå må jeg gå igjen, for klokka på stekeovnen piper, og det betyr at kyllingvingene er ferdigstekt.

Tar de med ut og spiser der, er jo så deilig vær om dagen.

:goodbye:

Så bra at du fikk vasket såret ditt.

De barene er svindyre, men denne dietten er generelt dyr å følge. Synd at alle sunne matvarer skal være så dyrt. Men jeg kjøper ikke noe annet godis nå, så da unner jeg meg noen barer. Man skal jo kose seg også.

En klesstørrelse før juni, jøje meg. Da må jeg virkelig holde tunga rett i munnen her... :ler: Men det klarer du, det er jeg sikkert på.

Ja, det er så deilig med skikkelig sommervær. Må passe på å nyte det mens vi har det :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
En klesstørrelse før juni, jøje meg.

Uff, ja. :ler: Jøje meg også.

Jeg tror jeg skal revurdere litt forskjellig neste helg.

Det er jo ikke så mange kilo jeg skal ha av meg nå. Hadde jeg bare fått vekk alt det ekstra jeg har lagt på meg på puppene, så hadde det ikke vært noe stress.

Har litt travle dager denne uken og neste uken, men etter det skal jeg sette meg ned og tenke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Noen som vet hvor mange karber det er "lov" å spise pr dag hvis man følger fedon-kostholdet?

Det heller veldig til at jeg går over til det nå.

Jeg la tross alt på meg fordi jeg spiste for få kalorier pr dag, for mye frukt (og derav for mange karber) pr dag + at jeg knapt spiste annet fett enn tran.

Jeg har nå forstått at dette var helt feil, og skal heretter inkludere både fett, proteiner og karber i hvert måltid.

Siden jeg ikke liker alt dette fettet og "junk fooden", så er egentlig ketolyse litt tullete for meg siden jeg ikke har merket noen resultater på flere uker nå.

Også må jeg begynne å trene. Jeg MÅ ta situpser (ikke begynt enda :roll: ), jeg må steppe her dag og jeg må gå tur hver dag. Da går jeg ned uten problemer.

Tror altså at jeg skipper ketosen nå, og begynner med et eple og litt bringebær hver dag, og redusere fettet til 1 ss olje til hvert måltid.

Fortsatt begrensing i brød, poteter, ris og pasta vil nok gå greit.

Dvs. jeg skipper ketosen når jeg har tid til å begynne å trimme litt - om ca en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om Fedon er sånn ca 100 karber om dagen?? Men han er jo mer opptatt av lav GI da, grov pasta, grovt brød, grov ris osv.

Tror du gjør lurt i å droppe ketosen hvis du ikke trives med maten, det gjorde ikke jeg heller, og det var helt urealistisk at jeg skulle klare å beholde vekta om jeg hadde fortsatt.

Nå tenker kalorier istedet, ca 2000 om dagen, men egentlig teller jeg ingenting, bare har i huet at jeg spiser sunnere, og trener 1,5t styrke, 3 ganger i uken, og jeg går nedover, selv om jeg spiser sjokolade i ny og ne, og lever et NORMALT liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Lurer på om Fedon er sånn ca 100 karber om dagen?? Men han er jo mer opptatt av lav GI da, grov pasta, grovt brød, grov ris osv.

Tror du gjør lurt i å droppe ketosen hvis du ikke trives med maten, det gjorde ikke jeg heller, og det var helt urealistisk at jeg skulle klare å beholde vekta om jeg hadde fortsatt.

Nå tenker kalorier istedet, ca 2000 om dagen, men egentlig teller jeg ingenting, bare har i huet at jeg spiser sunnere, og trener 1,5t styrke, 3 ganger i uken, og jeg går nedover, selv om jeg spiser sjokolade i ny og ne, og lever et NORMALT liv.

Alle må jo gjøre det som passer dem best, og som de lettest kan leve med.

Men jeg vil jo understreke at jeg lever et NORMALT liv, selv på ketolysekuren. :spise:

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, for meg er det viktig å fokusere på alt jeg kan spise, i stedet for alt jeg ikke kan spise.

Dessuten klarer jeg å holde vekta etter dietten, når jeg lever lavkarbo uten ketose. Denne vinteren har jeg ikke gjort det, og det får jeg svi for nå. Jeg føler likevel at jeg har et nogenlunde normalt kosthold på ketolyse, selv om jeg må avstå fra en del matvarer. Det bør man jo gjøre uansett, hvis man vil holde en noenlunde normalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest-M-
Noen som vet hvor mange karber det er "lov" å spise pr dag hvis man følger fedon-kostholdet?

Det heller veldig til at jeg går over til det nå.

Jeg la tross alt på meg fordi jeg spiste for få kalorier pr dag, for mye frukt (og derav for mange karber) pr dag + at jeg knapt spiste annet fett enn tran.

Jeg har nå forstått at dette var helt feil, og skal heretter inkludere både fett, proteiner og karber i hvert måltid.

Siden jeg ikke liker alt dette fettet og "junk fooden", så er egentlig ketolyse litt tullete for meg siden jeg ikke har merket noen resultater på flere uker nå.

Også må jeg begynne å trene. Jeg MÅ ta situpser (ikke begynt enda :roll: ), jeg må steppe her dag og jeg må gå tur hver dag. Da går jeg ned uten problemer.

Tror altså at jeg skipper ketosen nå, og begynner med et eple og litt bringebær hver dag, og redusere fettet til 1 ss olje til hvert måltid.

Fortsatt begrensing i brød, poteter, ris og pasta vil nok gå greit.

Dvs. jeg skipper ketosen når jeg har tid til å begynne å trimme litt - om ca en uke.

Fedon kan jeg for lite om, til å kunne svare deg skikkelig, men som Nova Flare sier, så går det mest på GI i matvarer. Du bør nok kjøpe en av bøkene hans, for å kunne følge det kostholdet skikkelig.

Når jeg ikke er i ketose, lever jeg lavkarbo ala meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg la tross alt på meg fordi jeg spiste for få kalorier pr dag, for mye frukt (og derav for mange karber) pr dag + at jeg knapt spiste annet fett enn tran.

Det der blir tross alt litt dumt. Du kan ikke legge på deg av å spise mindre kalorier enn du forbrenner. Du er ikke et unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Det der blir tross alt litt dumt. Du kan ikke legge på deg av å spise mindre kalorier enn du forbrenner. Du er ikke et unntak.

Og det er tross alt for dumt å, vare på ting man ikke har den minste peiling på. :roll:

Jeg har ikke skrevet med en eneste bokstav at jeg har spist mindre enn jeg forbrenner. Det er en stor forskjell det skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har ikke skrevet med en eneste bokstav at jeg har spist mindre enn jeg forbrenner. Det er en stor forskjell det skjønner du.

Du skriver at du spiste for få kalorier og at du derfor gikk opp i vekt. Jeg tolket det dit hen at du mener at du spiste mindre kalorier enn du forbrenner hver dag og likevel gikk opp i vekt - jeg prøver så godt jeg kan, men jeg kan ikke se noen annen måte å tolke det du skrev på. Så forklar meg gjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...