Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Tjukka
Nei forresten, dette er litt jug altså.

Det er pr bar (690 gram) ikke pr 100 gram.

Å herregud!!

Snakk om å juge og smøre tjukt på. :roll:

Mente 60 gram IKKE 690 gram!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke.

Ta antall karbohydrater og trekk fra sukkerartene, det tallet du da står igjen med er det antall karbohydrater du skal forholde deg til.

Takk igjen- Hvilken er det du spiser igjen, den med karamell?

Jeg oser på butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Takk igjen- Hvilken er det du spiser igjen, den med karamell?

Jeg oser på butikken!

Ja, jeg spiser nutrilett meal med milk chocklad & caramell.

Kan du ikke kjøpe en nutrilett meal og en atkinsbar og sjekke hvem du liker best. Er jo minst karber i atkinsbar, så sånn sett er den smartest å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
God ferie Mia-Maria.

Har du slanka deg så mye nå at du har blitt helt borte GjestM?

Neida, det er nok fortsatt mer enn nok av meg igjen :ler: Jeg har bare ikke hatt så mye fornuftig å bidra med de siste par dagene.

Jo, forresten, en ny kilo ned i dag, og det trengte jeg jammen nå, etter litt stillstand. Merker at buksene sitter litt løsere, og at den ekle pølsa over bukselinninga er blitt mindre.... :fnise:

Og godt er det. Snart bare en uke til skolejubileum, og da vil man jo gjerne være slank og vakker, og høre andre si at jeg holder meg da utrolig godt. :sjarmor:

Hvordan går det med dere andre damene her, da?

Og god ferie til Mia-Maria. Hvor skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg har bare ikke hatt så mye fornuftig å bidra med de siste par dagene.

Det har jo ikke jeg heller, men jeg skriver visst likevel. :ler:

Mia-Maria reiser på ferie til Dubai i morgen.

Bloodless er sikkert opptatt med å skrive handleliste. Hun får jo lønning i morgen og har varslet innkjøp av både fryser og masse mat. Så da er vel hun i ketose om 2-3 dager.

Må gå for å putte grønn asparges i vannet som står på komfyren og fosskoker. Grønn asparges sammen med bratwürst er sikkert godt.

Liker du muggoster med skarp smak GjestM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest-M-

Jeg er ikke så veldig glad i muggost, nei. Men aparges til bratwurst høres skikkelig godt ut. Med litt bernaisesaus til, blir det sikkert enda bedre.

Dubai høres jo bare helt fantastisk ut. Jeg er grønn av misunnelse. Hadde planlagt en ferietur snart, men fant ut at passet mitt gikk ut for to måneder siden...jeg er visst litt glemsk og distre... :eeeh:

Og klart jeg kan skrive litt selv om det ikke er så mye nytt å melde. Jeg er jo en skravlebøtte, både muntlig og skriftlig :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Prøvde jeansbuksa fra fredag igjen nå. Virker som om den er litt mindre trang i dag. Sist jeg prøvde, så følte jeg at jeg fikk halve Gilde slakteri presset opp rundt magen. :roll:

Jeg merker at jeg er litt lei av å være i prosess. Selve kostholdet går greit for meg nå - mye takket være bratwürstpølsene og nutrilett meal. Hjelper også på at jeg orker å spise egg igjen. Men jeg gleder meg til å komme i mål, og slippe å tenke på vektnedgang hele tiden. Men jeg har litt igjen, så jeg får bare holde på.

Koser meg ellers glugg i hjel om dagen, er litt lat og ligger og slanger meg med bok på nye uteplassen.

Jeg er så glad for at jeg lærte om ketose sånn at jeg fikk begynne med vektnedgang, også er jeg så innmari glad for at vektoppgangen ikke har fått holde på så lenge at det nesten hadde føltes uoppnåelig å gå ned.

Ei jeg kjenner til veide 142 kilo. Hadde problemer med alt som var av ledd, sov dårlig og snorket som et uvær, og var stort sett hissig som et lemen. Så begynte hun på Grete Rohde-kurs og gikk ned 25 kilo. Selv om det var mye å ta av, så var vektnedgangen tydelig og synlig. Problemet hennes var at hun var helt urealistisk i tankegangen sin. Innbildte seg bl.a. at hun i løpet av et snaut år ville gå fra å veie 142 kilo til å passe i størrelse 42. Hun har aldri vært slank, så det er forståelig at hun hadde lyst til å drømme om det etter å ha gått end 25 kilo i løpet av et halvår, men ikke veldig realistisk.

Ikke gikk det bra heller. I løpet av kort tid la hun på seg hele vektnedgangen + mer til. Sånt er så trist. Før vektnedgangen pustet hun som en blåsebelg, og det avtok etter at hun tok av 25 kilo. Så synd at hun ikke klarte å fokusere på de helsemessige gevinstene. Etter den nye vektoppgangen pustet hun verre enn noengang før.

Jeg er så glad for at jeg ikke har latt mine vektproblemer gå så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Det var en trist historie. Og man skal være glad man ikke har latt det gå så langt, ja. Det virker helt håpløst å gå i gang med et slikt prosjekt.

Jeg gikk på Grete Roede-kurs for ca 3 år siden. Jeg er alltid målbevisst og pliktoppfyllende, så jeg fulgte dietten til punkt og prikke. Avsluttet kurset med å ha LAGT PÅ MEG 2 kilo. Jada, de andre kursdeltakerne og kurslederen var overbevist om at jeg hadde jukset.

Etter å ha oppdaget ketolysedietten, skjønner jeg hvorfor jeg la på meg med dette kostholdet. Man skulle jo spise veldig mye brød, og det tåler rett og slett ikke kroppen min. For mye karbohydrater for meg, den dietten der.

Jeg var i ferd med å innfinne meg med å være feit, til jeg leste om ketolyse i et ukeblad.

Kjøpte boka og gikk i gang. Følelsene jeg fikk når jeg faktisk gikk så mye ned i vekt, kan ikke beskrives. Jeg fikk rett og slett et nytt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Brød og pasta er og blir ei felle. Uavhengig av telling av karbohydrater og GI.

To tynne brødskiver (60 gram) inneholder 162 kalorier. Til sammen ligning så har 250 gram kylling 283 kalorier....

Jeg driver ikke med ketose/GI lengere. Sprakk bare hele tiden når datteren min kom til meg, hun må jjo nesten får brød, ris, pasta.

Nå har jeg lagt meg på en blandings. Litt brød/pasta. Men av fullkorns sorten, og i MYE mindre mengder.

Slitsomt å telle kalorier, men behøver det bare nå i begynnelsen til jeg får oversikt over hvor mye jeg spiser. Jeg har problemer meg at jeg spiser så enorme mengder!! (fem brødskiver?? jatakk! tjukke skiver også. Pasta? lass på, me love it!)

Lykke til alle dere andre som er på vei til livsstil endring!

BTW: utrolig trist historie om hun som gikk ned 25kg og la på seg igjen enda mer. Har selv (for 10 kg+ siden) forsøkt ekstremt lav kalori/lav fett diett, men ja nå veier jeg mer enn noen sinne. (77,9 kg sist lørdag/søndag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Brød og pasta er og blir ei felle. Uavhengig av telling av karbohydrater og GI.

To tynne brødskiver (60 gram) inneholder 162 kalorier. Til sammen ligning så har 250 gram kylling 283 kalorier....

Jeg driver ikke med ketose/GI lengere. Sprakk bare hele tiden når datteren min kom til meg, hun må jjo nesten får brød, ris, pasta.

Nå har jeg lagt meg på en blandings. Litt brød/pasta. Men av fullkorns sorten, og i MYE mindre mengder.

Slitsomt å telle kalorier, men behøver det bare nå i begynnelsen til jeg får oversikt over hvor mye jeg spiser. Jeg har problemer meg at jeg spiser så enorme mengder!! (fem brødskiver?? jatakk! tjukke skiver også. Pasta? lass på, me love it!)

Lykke til alle dere andre som er på vei til livsstil endring!

BTW: utrolig trist historie om hun som gikk ned 25kg og la på seg igjen enda mer. Har selv (for 10 kg+ siden) forsøkt ekstremt lav kalori/lav fett diett, men ja nå veier jeg mer enn noen sinne. (77,9 kg sist lørdag/søndag)

Jeg fikser bare ikke å telle kalorier. Det har jeg prøvd så mange ganger, men blir så fiksert på hva jeg kan spise/ikke spise, at jeg tenker bare på neste måltid. Det nytter ikke for meg.

Men alle må finne sin måte å leve på, og det som funker for dem. Ketolyse er min redning for å klare å holde vekta. Jeg må bare innse at jeg må passe på hva jeg spiser resten av livet, all den tid jeg har en kropp som legger lett på seg, og vil opp igjen i vekt.

Ketolyse er selvfølgelig ingen livsstil, men en diett for å komme ned i vekt. Den virkelige jobben er å holde vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Brød og pasta er og blir ei felle. Uavhengig av telling av karbohydrater og GI.

To tynne brødskiver (60 gram) inneholder 162 kalorier. Til sammen ligning så har 250 gram kylling 283 kalorier....

Slitsomt å telle kalorier, men behøver det bare nå i begynnelsen til jeg får oversikt over hvor mye jeg spiser. Jeg har problemer meg at jeg spiser så enorme mengder!! (fem brødskiver?? jatakk! tjukke skiver også. Pasta? lass på, me love it!)

Lykke til alle dere andre som er på vei til livsstil endring!

BTW: utrolig trist historie om hun som gikk ned 25kg og la på seg igjen enda mer. Har selv (for 10 kg+ siden) forsøkt ekstremt lav kalori/lav fett diett, men ja nå veier jeg mer enn noen sinne. (77,9 kg sist lørdag/søndag)

Karbohydrater er jo i seg selv ikke skadelig, men det metter utrolig mye mindre enn det fett og proteiner gjør. Det gjør at jeg i tidligere glansdager uten problemer kunne spise nærmere 800-900 kalorier med pasta eller brød... i et måltid. Eller chips, for den saks skyld. Pasta glir jo i tillegg rett ned, og krever et minimum av tygging etc. Heller aldri en sikker vinner ;)

Jeg har ingenting til overs for ekstrem lavfett dietter, rett og slett på grunn av at man gjerne spiser en del mye dårligere mat som resultat (lightvarianter fulle i sukker og mel) i tillegg til at man har en dårlig metthetsfølelse, så man går rundt og er sulten hele tiden. Spesielt gjelder dette den typiske "kvinnedietten" der man går ekstremt lavt på kcal, protein og fett, og ender opp med å være dyrisk sulten hele tiden. Det er jo ikke rart folk sprekker da.

Med ketogene dietter trenger man ikke å telle kalorier for man havner stort sett i underskudd uansett hva man gjør. Fett og protein metter mer enn det karbohydrater gjør, i tillegg mister man sultfølelse i ketosen. I underskudd havner man (ellers ville man ikke gått ned) men man trenger ikke gå bevisst inn for det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Karbohydrater er jo i seg selv ikke skadelig, men det metter utrolig mye mindre enn det fett og proteiner gjør. Det gjør at jeg i tidligere glansdager uten problemer kunne spise nærmere 800-900 kalorier med pasta eller brød... i et måltid. Eller chips, for den saks skyld. Pasta glir jo i tillegg rett ned, og krever et minimum av tygging etc. Heller aldri en sikker vinner ;)

Jeg har ingenting til overs for ekstrem lavfett dietter, rett og slett på grunn av at man gjerne spiser en del mye dårligere mat som resultat (lightvarianter fulle i sukker og mel) i tillegg til at man har en dårlig metthetsfølelse, så man går rundt og er sulten hele tiden. Spesielt gjelder dette den typiske "kvinnedietten" der man går ekstremt lavt på kcal, protein og fett, og ender opp med å være dyrisk sulten hele tiden. Det er jo ikke rart folk sprekker da.

Med ketogene dietter trenger man ikke å telle kalorier for man havner stort sett i underskudd uansett hva man gjør. Fett og protein metter mer enn det karbohydrater gjør, i tillegg mister man sultfølelse i ketosen. I underskudd havner man (ellers ville man ikke gått ned) men man trenger ikke gå bevisst inn for det på samme måte.

Veldig godt innlegg som summerer opp alle de gode grunnene til at jeg lever på ketogen diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjukka

Vil ønske dere en riktig god 17.mai-feiring. :flagg:

Husk at ingen kan gjøre noe med været, og at all irritasjon over dårlig vær kun forsurer ens omgivelser. :)

Blir det regn og kaldt i morgen, så bunkrer vi oss i sofaen med god mat. Det positive er jo at det da ikke blir noen sprekk på meg i matveien likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Vil ønske dere en riktig god 17.mai-feiring. :flagg:

Husk at ingen kan gjøre noe med været, og at all irritasjon over dårlig vær kun forsurer ens omgivelser. :)

Blir det regn og kaldt i morgen, så bunkrer vi oss i sofaen med god mat. Det positive er jo at det da ikke blir noen sprekk på meg i matveien likevel.

Takk for det. Jeg ønsker også alle her inne en riktig god 17.mai :flagg:

Været gidder jeg ikke bry meg om, for jeg har ikke tenkt å feire dagen ute blant andre mennesker :ler: Her kan det bli snø, har jeg hørt, så det blir sofakroken og barnetog på tv`n for min del.

God mat er kjøpt inn, og Atkinsbar til kos.

Kos dere, alle sammen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg har hatt en deilig 17. mai i sofakroken med bok, tv og god mat i snøværet. Orket ikke ut i 2 grader og skikkelig snøvær i dag.

Frokost ble egg og bacon....lenge siden sist. Skikkelig nam-nam.

Lunsj: Ost og skinkeruller.

Middag: Grillede sommerkoteletter med frest sopp og løk, salat og hjemmelaget dressing.

Kveldskos: 1 Atkinsbar med hasselnøtter.

Blir jeg sulten senere i kveld, har jeg bratwurst i kjøleskapet.

Håper dere andre her inne har hatt en fin 17.mai også :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjukka

Du er så flink til å fokusere positivt Gjest M. :)

Jeg dropper ut av ketosen nå, jeg gidder rett og slett ikke mer. Jeg liker ikke å spise alt dette fettet, jeg liker ikke å måtte droppe frukt, og selv om jeg har gått ned i størrelse, så er det for lite til at jeg er fornøyd.

I dag har vi vært ute og spist deilig tapasmat. Jeg var flink og spiste bare lovlig mat (nesten). I tillegg spiste jeg to bittesmå skiver med honningmelon, og noen jordbær (15 store?) med bitte litt sukker og fløte på.

Da jeg kom hjem sjekket jeg med stix, og fikk ikke noe utslag. Derfor dropper jeg ut nå når jeg først er ute av ketosen likevel.

Jeg hopper over på "Tjukka-dietten", den ligner kanskje litt på fedon-mat. Men siden den egentlig ikke er helt oppfunnet ennå, så vet jeg ikke helt hva den går ut på. :ler:

Jeg har printet ut info om fedon-mat på lavkarbo.no, og skal lese litt på det mens jeg ser på Fredrikssons fabrikk.

1) Ikke spise sukker sammen med fett.

2) Bare spise ris, pasta eller poteter til et måltid hver dag.

3) Spise fett tilsvarende 1 ss med olje til hvert måltid (4 ss pr dag)

4) Spise fett, karbohydrater og proteiner til hvert måltid.

Også tror jeg at jeg har lest et sted at jeg ikke skal spise frukt alene, men forsøke å få i meg litt proteiner først. Noen som vet om det er riktig?

:goodbye:

Nå stikker jeg og ser på Fredrikssons fabrikk, og drikker litt koffeinfri kaffe og litt koffeinholdig cola zero. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også tror jeg at jeg har lest et sted at jeg ikke skal spise frukt alene, men forsøke å få i meg litt proteiner først. Noen som vet om det er riktig?

Det har jeg også hørt - spis feks. noen valnøtter ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Du er så flink til å fokusere positivt Gjest M. :)

Jeg dropper ut av ketosen nå, jeg gidder rett og slett ikke mer. Jeg liker ikke å spise alt dette fettet, jeg liker ikke å måtte droppe frukt, og selv om jeg har gått ned i størrelse, så er det for lite til at jeg er fornøyd.

I dag har vi vært ute og spist deilig tapasmat. Jeg var flink og spiste bare lovlig mat (nesten). I tillegg spiste jeg to bittesmå skiver med honningmelon, og noen jordbær (15 store?) med bitte litt sukker og fløte på.

Da jeg kom hjem sjekket jeg med stix, og fikk ikke noe utslag. Derfor dropper jeg ut nå når jeg først er ute av ketosen likevel.

Jeg hopper over på "Tjukka-dietten", den ligner kanskje litt på fedon-mat. Men siden den egentlig ikke er helt oppfunnet ennå, så vet jeg ikke helt hva den går ut på. :ler:

Jeg har printet ut info om fedon-mat på lavkarbo.no, og skal lese litt på det mens jeg ser på Fredrikssons fabrikk.

1) Ikke spise sukker sammen med fett.

2) Bare spise ris, pasta eller poteter til et måltid hver dag.

3) Spise fett tilsvarende 1 ss med olje til hvert måltid (4 ss pr dag)

4) Spise fett, karbohydrater og proteiner til hvert måltid.

Også tror jeg at jeg har lest et sted at jeg ikke skal spise frukt alene, men forsøke å få i meg litt proteiner først. Noen som vet om det er riktig?

:goodbye:

Nå stikker jeg og ser på Fredrikssons fabrikk, og drikker litt koffeinfri kaffe og litt koffeinholdig cola zero. :ler:

Så fint at du syns jeg har positivt fokus, jeg prøver det så godt jeg kan, selv om det ikke alltid er like lett.

Jeg holder på med ketolysen hvert fall fram til 1.juni, så blir det Fedon-inspirert-lavkarbo-ala-meg selv :fnise: Nå SKAL jeg ikke legge på meg igjen. Det er helt sikkert.

Kanskje vi kan starte en egen lavkarbo-tråd etter hvert?

Det er riktig at du ikke skal spise frukt alene, spis proteiner sammen med frukten. Hvis ikke, ligger frukten bare å gjærer i magen, og det er ikke bra.

Hehe, fin blanding med koffeinfri kaffe og cola zero. Den er litt søt, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...