Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest -M-
Jeg har lest et eller annet sted (antageligvis på lavkarbo.no) at Pepsi max kan ha negativ innvirkning på vektnedgangen i ketose pga det søstningsmiddelet Pepsi bruker. Cola Zero skal gå greit.

Drikk helller Cola Zero (og spis nutrilett meal), Pepsi max smaker jo så vondt. :ler:

I ketolyseboka står det at man kan drikke alle typer light-brus, bortsett fra Solo Pluss. For meg har det ikke hatt noen betydning at jeg drikker Pepsi Max. (som selvfølgelig er mange ganger bedre enn cola zero...nutrilett meal skal jeg ikke engang kommentere...jada, jeg ser det nok, selv om det er med små gule bokstaver.... :fnise: ).

Sukketter er det jo ikke vanskelig å begrense, selv om jeg ikke har hørt at man skal telle en som en karbe. Jeg drikker ikke kaffe, men kjøper frukt-te, som ikke trenger søtning.

Og Mia-maria sier jo at hun er i ketose, så det må være noe annet som gjør at hun ikke kommer skikkelig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Leste litt i "ketolysebibelen" nå, og kan sitere:

Begynnerproblemer:

- Vekten reduseres lite: Dette skyldes at lipolysen ikke er kommet skikkelig i gang. Kanskje du spiser deg stappmett ved hvert måltid? Prøv å spise litt mindre, uten å sulte deg. Ekstra mosjon kan være nødvendig.

- Reduser karbohydratinnholdet til et minimum 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
- Reduser karbohydratinnholdet til et minimum 1-2 uker.

Nå bomber jeg snart han forfatteren altså!!

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-
Nå bomber jeg snart han forfatteren altså!!

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Så, så....ikke så sint, da....hehe.

Det er jo helt frivillig dette her... :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
I ketolyseboka står det at man kan drikke alle typer light-brus, bortsett fra Solo Pluss. For meg har det ikke hatt noen betydning at jeg drikker Pepsi Max. (som selvfølgelig er mange ganger bedre enn cola zero...nutrilett meal skal jeg ikke engang kommentere...jada, jeg ser det nok, selv om det er med små gule bokstaver.... :fnise: ).

Jeg har også lest det, men det gjelder ikke alle. Noen blir slått ut av ketose av aspartam, andre ikke. Jeg har kunnet spise melkeprodukter, drikke pepsi max, drikke kaffe med koffein og mange andre fy-fy. Det er jo bare å prøve, og sjekke med stix om man er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest -M-
Jeg har også lest det, men det gjelder ikke alle. Noen blir slått ut av ketose av aspartam, andre ikke. Jeg har kunnet spise melkeprodukter, drikke pepsi max, drikke kaffe med koffein og mange andre fy-fy. Det er jo bare å prøve, og sjekke med stix om man er usikker.

Ja, stixen er jo grei å ha i så måte. Mia-Maria sier jo at hun er i ketose, så det må være andre ting som gjør det.

Jeg holder en knapp på at det er lipolysen som ikke er kommet skikkelig i gang. Kun 11 dager inne i dietten, så det kan være logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et eller annet sted (antageligvis på lavkarbo.no) at Pepsi max kan ha negativ innvirkning på vektnedgangen i ketose pga det søstningsmiddelet Pepsi bruker. Cola Zero skal gå greit.

Drikk helller Cola Zero (og spis nutrilett meal), Pepsi max smaker jo så vondt. :ler:

Jeg testet med stix første gang jeg drakk PepsiMax etter oppstarten, for å sjekke, det gikk fint i forhold til ketosen. Begynte nemlig med Cola Zero siden den har "riktig" søtningsstoff, men den smaker jo bare ÆSJ i forhold til Pepsi Max. Er nok litt for glad i det, måtte virkelig skjerpe meg ogtrappe ned for en tid tilbake- elsker den brusen. :) Men- drakk ikke PepsiMax de første dagene, så får teste og holde meg unna. Gikk ned i starten.

Kaffe har jeg drukket hele tiden, og kun en kopp om dagen, til frokosten de siste dagene.

Jeg som liker maten så godt, håper inderlig dette begynner å funke snart.

Jeg skal jo for f... ha på meg bikini på torsdag :kjefte:

Kanskje det er hvitvinen på terrassen som har ødelagt. :sjenert:

Jeg får sjekke om det hjelper å drikke den et annet sted? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i "ketolysebibelen" nå, og kan sitere:

Begynnerproblemer:

- Vekten reduseres lite: Dette skyldes at lipolysen ikke er kommet skikkelig i gang. Kanskje du spiser deg stappmett ved hvert måltid? Prøv å spise litt mindre, uten å sulte deg. Ekstra mosjon kan være nødvendig.

- Reduser karbohydratinnholdet til et minimum 1-2 uker.

Skal prøve det.

Spiser meg passe mett, ikke enorme mengder, men kan sikker knipe ned litt.

Skal bli enda flinkere å drikke vann og trene mer. Spørs hvordan det går nå på ferie, det er over 30 grader der jeg skal, så power-walks tror jeg utgår. :dåne:

Skal finlese boka på flyet.

Og så skal jeg prøve en bar, Tjukka. Flymat. :)

Endret av Mia-Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Mia-Maria: Jeg kom på en ting. Hvis du snart skal ha mensen, kan jo det ha innvirkning på kroppen din.

Jeg gikk gjerne ned en kilo eller to da den brøt ut....vannvekt, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg får sjekke om det hjelper å drikke den et annet sted? :fnise:

:hoho:

Ja, nå skal du jo på ferie, så da vil du sikkert merke kjempeforskjell.

Prøv mange forskjelige steder. F.eks.: restauranten på flyplassen, på flyturen, hotellbaren, stranda, smugdrikke på hotelldo - ikke la noe være uprøvd. Og husk at det ikke er hvitvinen, men plassen det er noe feil med. :ler:

**********

Og da spiser jeg egg igjen, og det er i grunnen veldig greit. Er litt enklere å spise litt mer variert når egg er en del av kostholdet. Jeg lager mye omelett og har i en boks så jeg lett kan forsyne meg når jeg skal ha mat.

På 17. mai skal jeg spise akkurat det jeg har lyst på, og det skal jeg gjøre på en fest om en stund også.

Også skal jeg selvfølgelig skjerpe meg når det gjelder de nutrilett mealene, går jo ikke an å spise tre stykker pr dag. :roll:

Nå skal jeg kose med med kaffe og bringebær. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

To av buksene jeg kjøpte på fredag fikk jeg altså igjen, men må droppe å bruke dem til jeg har gått end mer fordi de må ha litt vidde i lårene.

En tredje bukse fikk jeg opp på fredag, men fikk den ikke igjen - med det får jeg i dag!! :hoppe:

Det er hoftebukse, og med på kjøpet fikk jeg tydeligvis ei litt tjukk medisterpølse som er feste på oversiden av buskelinningen. Foreløpig skjuler jeg den med bluse over, men kanskje jeg bør reklamere på buksa? :klø:

Det er jeanscapri, så den trenger ikke å være vid i livet.

Egentlig litt merkelig, det er dager jeg er så lei den maten jeg spiser nå at jeg har lyst til å droppe ut av hele greia. Men så skjer det som skjedde i dag, at jeg får på meg nok et plagg - og da får jeg motivasjon til å fortsette.

Er sikker på at det er tre nutrilett meal om dagen om har gjort at jeg har gått ned siden fredag. :ler: Hører du Gjest M????

Nå skal jeg ut og drikke kaffe på den supre uteplassen vi lagde ferdig i helgen. Den ble så fin at jeg tro jeg skal flytte ut dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukke- Bærta! :)

Kan du fortelle meg hvor mange karber det er i hvilke av disse barene du snavler på? :fnise:

Var i butikken for å handle proviant, og såvidt jeg kunne se, barene smekk fulle av ekle karbiser alle sammen. Lette litt lenger frem i tråden, men springer rundt meg selv og stresser og pakker til ferien, så jeg spør deg nå om en tjeneste:

Kunne du skrevet opp hvor mange karber det er i hvilke av barene -hvis du sitter med den fulle oversiken? "Etter fratrekk" skjønner jeg ikke så mye av. :rodme:

Veide meg igjen i morges, og nå er jeg 86,1, så det er ned en halvkilo fra i går.

Mensen er ikke synderen, men jeg går opp før mensen- alltid. Altså teknisk umulig at det er årsaken, da jeg er midt i syklus nå. Jeg tror fylla har skylda! :klaske:

Føler meg jo så slank i dag! Begriper ikke at jeg fortsatt er så tung og tjukk! :kjempesinna:

Jeg NEKTER å gi meg!!!!!!!!!!!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To av buksene jeg kjøpte på fredag fikk jeg altså igjen, men må droppe å bruke dem til jeg har gått end mer fordi de må ha litt vidde i lårene.

En tredje bukse fikk jeg opp på fredag, men fikk den ikke igjen - med det får jeg i dag!! :hoppe:

Det er hoftebukse, og med på kjøpet fikk jeg tydeligvis ei litt tjukk medisterpølse som er feste på oversiden av buskelinningen. Foreløpig skjuler jeg den med bluse over, men kanskje jeg bør reklamere på buksa? :klø:

Det er jeanscapri, så den trenger ikke å være vid i livet.

Egentlig litt merkelig, det er dager jeg er så lei den maten jeg spiser nå at jeg har lyst til å droppe ut av hele greia. Men så skjer det som skjedde i dag, at jeg får på meg nok et plagg - og da får jeg motivasjon til å fortsette.

Er sikker på at det er tre nutrilett meal om dagen om har gjort at jeg har gått ned siden fredag. :ler: Hører du Gjest M????

Grattis! Fantastisk god følelse, kan jeg tenke meg! :)

Nå skal jeg og prøve barene dine for å se om de virker!

Nå skal jeg ut og drikke kaffe på den supre uteplassen vi lagde ferdig i helgen. Den ble så fin at jeg tro jeg skal flytte ut dit.

Pass deg, ikke drikke vin på uteplassen! Du kan bli tjukk igjen! :redd::vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest -M-
Tjukke- Bærta! :)

Kan du fortelle meg hvor mange karber det er i hvilke av disse barene du snavler på? :fnise:

Var i butikken for å handle proviant, og såvidt jeg kunne se, barene smekk fulle av ekle karbiser alle sammen. Lette litt lenger frem i tråden, men springer rundt meg selv og stresser og pakker til ferien, så jeg spør deg nå om en tjeneste:

Kunne du skrevet opp hvor mange karber det er i hvilke av barene -hvis du sitter med den fulle oversiken? "Etter fratrekk" skjønner jeg ikke så mye av. :rodme:

Veide meg igjen i morges, og nå er jeg 86,1, så det er ned en halvkilo fra i går.

Mensen er ikke synderen, men jeg går opp før mensen- alltid. Altså teknisk umulig at det er årsaken, da jeg er midt i syklus nå. Jeg tror fylla har skylda! :klaske:

Føler meg jo så slank i dag! Begriper ikke at jeg fortsatt er så tung og tjukk! :kjempesinna:

Jeg NEKTER å gi meg!!!!!!!!!!!!!! :kjefte:

Atkinsbarene har 2g karber pr 100g. Tror Nutrilettbarene har 3g pr 100g.

Det kan godt hende fylla har skylda. Vin vipper deg ikke ut av ketose, men kroppen må forbrenne alkoholen, før den forbrenner noe annet, og derfor kan man merke det på vekta.

Så bra at du nekter å gi deg. Det samme tenker jeg. Jeg er så møkklei nå, men jeg SKAL ned hvert fall 5 kilo til. Banna bein :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Tjukke- Bærta! :)

Kan du fortelle meg hvor mange karber det er i hvilke av disse barene du snavler på? :fnise:

Var i butikken for å handle proviant, og såvidt jeg kunne se, barene smekk fulle av ekle karbiser alle sammen.

Er som GjestM skriver. 2 karber i atkinsbar, men litt over 3 i nutrilett meal.

Atkinsbarene er helt greit å spise altså, men nutrilett meal er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjukka
Pass deg, ikke drikke vin på uteplassen! Du kan bli tjukk igjen! :redd::vin:

Nei ærru gæern, klart jeg ikke gjør det.

På uteplassen drikker jeg koffeinfri kaffe med viking melk. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Atkinsbarene har 2g karber pr 100g. Tror Nutrilettbarene har 3g pr 100g.
Nei forresten, dette er litt jug altså.

Det er pr bar (690 gram) ikke pr 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Takk, begge to! :)

Gjelder det alle typer?

Vet ikke.

Ta antall karbohydrater og trekk fra sukkerartene, det tallet du da står igjen med er det antall karbohydrater du skal forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...