Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bolledeig
Jeg gjør helt sikkert ikke det..

Er så dårlig på dette, dere er så snille!!

Spiser havregrøt til frokost (1 dl store havregryn kokt med vann). Da blir jeg sulten igjen etter en time..

Så prøver jeg å holde meg til gulrøtter frem til lunsj.

Lunsj er som regel ingers rugbrød med leverpostei og agurk (2 skiver).

Så et par timer senere, et par brødskiver igjen, samme som lunsjen..

Og så fisk/kylling til middag med grønnsaker. Spesielt etter å ha spist laks, så kjenner jeg ingen metthetsfølelse what so ever.

Spiser da gjennom hele dagen yoplait 0% og bananer.. Matinntaket er altfor stort dessverre.

(Har ikke begynt med trening enda..)

Bananer er vel en av de fruktene som har mest kaloriinnhold også, når du teller, så kanskje å bytte ut noe av bananene med f.eks epler og appelsiner?

Jeg ser ikke helt hvordan 1 porsjon havregrøt + fire skiver + en mager middag kan bli for mye kalorier, med mindre det er mye småspising imellom. Hva med å prøve å droppe mellommåltidene, og heller smelle til med litt større måltider? 1 dl havregryn er ikke all verdens, hiv 1 dl cottage cheese oppi eller drikk melk til, eller kanskje spis et egg, så får du i deg litt proteiner. Om du spiser masse bananer blir det fort veldig mange kalorier, selv om bananer er sunt ;)

Hvilken leverpostei spiser du? Det er jo STORE forskjeller i kaloriinnhold på de ulike merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

ja, her er det liv!!

Åjo, ikke noe problem for meg å spise mer enn en voksen mann!

Blir nok mye småspising i mellom, og som du sier: bananer og annet stæsj drar opp. Mye brød, bananer, yoghurt og sånt innimellom..

Spiser Go' og mager leverpostei fra Gilde.

Da prøver jeg på større måltider, og kutter ut småspising ;)

Prøver heller kylling/tunfisk-salat til lunsj fremover, kanskje sammen med et knekkebrød. Så blir det ikke så mye brød, masse kalorier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili Pepper

Jeg synes det virker som om du spiser lite jeg, Sarah. Nå vet jeg jo ikke noe mer om deg enn hva skriver at du spiser her.

Du kan prøve å bytte ut havregrøten med havregryn med yoghurt 0,1%, og se om du blir mer mett av det.

Jeg ville kutta ut bananene, det er raske karbohydrater og blodsukkeret skriker etter mer kort tid etter at du allerede har spist. Bananer spiser jeg umiddelbart etter trening, og som nød-mat hvis jeg er skikkelig sulten og ikke har noe annet å spise.

Ellers ville jeg fått i meg mer proteiner; prøv ihvertfall med litt kjøttpålegg, om ikke annet. Proteiner metter godt.

Spiser du ingenting til kvelds?

Ellers, hvis du akkurat har begynt å kutte ned på kaloriene så er det jo ikke så rart at du er sulten. Det går over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg virker jo helt nerd sikkert, svarer med en gang ;P

Jeg spiser dessverre utrolig mye, er et matvrak ;) Har vært det hele livet.

F.eks til kvelds i dag: 2 bananer, litt havregrøt, 1 yoghurt.

Er normalvektig, har alltid bare spist det jeg følte for uten å gå opp i vekt. Så booom gikk jeg opp 8-9 kg når jeg flyttet hjemmefra. Har gått ned et pat av de kiloene (tok 6 mnd, og ved å spise litt mindre, men masse godteri), men forsatt noen kilo igjen.

Men vil først og fremst være sunn og bli kvitt overflødig fett, og få muskler (full trening etter påske).

Da har jeg litt å jobbe med fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chili Pepper
Jeg virker jo helt nerd sikkert, svarer med en gang ;P

Da er du i tilfelle ikke den eneste. :ler:

Jeg spiser dessverre utrolig mye, er et matvrak ;) Har vært det hele livet.

F.eks til kvelds i dag: 2 bananer, litt havregrøt, 1 yoghurt.

Jeg synes fortsatt ikke det er mye, men du bør kutte de bananene og havregrøten på kvelden. Hovedregelen er å spise karbohydratene på morgen/dagen, og proteiner/fett på kvelden. Alle måltider har jo noe av alt i seg, men det er som sagt hovedregelen.

Men igjen: jeg synes ikke du spiser mye!! Det kan faktisk hende at du spiser for lite - da går kroppen i "sparebluss" og du går ikke ned i vekt.

Spiser du forresten godteri i tillegg til det du har skrevet her (helt ærlig ;))?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

2 bananer + 1/2 porsjon havregrøt + 1 yoghurt er sånn grovt og unøyaktig regnet rundt 337 kalorier, altså mer enn du spiser til frokost ;) Da er det bedre å være litt rausere med hovedmåltidene. Veldig mange gjør den feilen av å være altfor "flink" med måltidene og slurver tilsvarende med mellommåltid, fordi det til sammen blir alt for lite mat. Ikke så rart, når man spiser veldig lite blir man jo tilsvarende sulten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg er dønn ærlig her! ;) Har sluttet med godteri i hverdagen, og begrenser meg veldig i helgene (ca 100 g kanskje). Begynte med dette for ca 2 uker siden da ;P Og har klart det :D

Før spiste jeg (i 1,5 år), ille å si det, nesten en halvkilo smågodt ca 4-5 dager i uken. Så det var jo ikke rart jeg la på meg. Spiste da ikke middag, men ca 10 brødskiver om dagen, i tillegg til godteriet. Men som sagt, dette er jeg ferdig med ;P

Heller ikke noe problem å spise 500 g kake ;) Som du skjønner, er uhyre glad i mat og godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh noes, thread on fire, og jeg har sittet og sett på serier hele tiden... ;)

Har ikke så mye å føye til styrkediskusjonen likevel... jeg har ikke trent så mye med vekter, men heller gjort bite-av-seg-tunga-ekle styrkeøvelser i forbindelse med dansing... fy søren det er mye sado man kan finne på ved å bruke sin egen vekt til styrkeøvelser også ;)

Ellers vil jeg også understrekke dette med å spise nok... det er deprimerende å være sulten "hele tiden", så da er det bedre å gæzze på med noen ekstra kalorier, og så kanskje heller trene en ekstra økt i uka. Tror jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Annikken, heller spise nok, slik at en blir mett, og trene litt ekstra. Nå sitter jeg her og er stappmett. Går nattskift, så lunsjen bestod av en stoooor skål med salat og kjøtt. Avslutta med noen druer. Drueskallet gjør meg ekstra mett, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili Pepper
Jeg er dønn ærlig her! ;) Har sluttet med godteri i hverdagen, og begrenser meg veldig i helgene (ca 100 g kanskje). Begynte med dette for ca 2 uker siden da ;P Og har klart det :D

Før spiste jeg (i 1,5 år), ille å si det, nesten en halvkilo smågodt ca 4-5 dager i uken. Så det var jo ikke rart jeg la på meg. Spiste da ikke middag, men ca 10 brødskiver om dagen, i tillegg til godteriet. Men som sagt, dette er jeg ferdig med ;P

Heller ikke noe problem å spise 500 g kake ;) Som du skjønner, er uhyre glad i mat og godt..

Så bra at du har klart å begrense det til bare i helgene. Når jeg kjører "nazi-kontroll" på kosten (ikke så veldig ofte igrunnen - men gjerne på våren/sommeren) pleier jeg å ha cola zero tilgjengelig. Et glass zero, så får kroppen i seg litt søtt, og er stort sett fornøyd. Det samme gjelder en boks kesam med fun light og eplebiter i - det føles som godteri siden det er så søtt.

Jeg kan også putte i meg enorme mengder godis, bare så det er sagt. :Hehe: Nå er det heldigvis påske, så da skal jeg spise nesten det jeg har lyst på - vel vitende om at da må det streng innstramming til uka etter, men det er ok. :vekt: Det er utrolig godt å ha så kontroll på kosten at det ikke er noe stress å gå opp et par kilo - jeg vet alltid at jeg kan gå ned igjen på 0,0. Nå har ikke jeg noe vektproblem, men jeg har veid 9 kg mer enn jeg gjør nå (for noen år siden). Så det lønner seg virkelig å sette seg litt inn i kosthold - det er jo egentlig veldig enkelt! I tillegg må man bare erfare litt hva som funker på egen kropp, jeg har f.eks. aldri vært en type som orker å telle kalorier. Men nå begynte jeg plutselig å skrive en avhandling ingen ba om.....?!!

Har ikke så mye å føye til styrkediskusjonen likevel... jeg har ikke trent så mye med vekter, men heller gjort bite-av-seg-tunga-ekle styrkeøvelser i forbindelse med dansing... fy søren det er mye sado man kan finne på ved å bruke sin egen vekt til styrkeøvelser også ;)

Hva slags dans driver du med? Jeg savner å danse! :-D

det er deprimerende å være sulten "hele tiden", så da er det bedre å gæzze på med noen ekstra kalorier, og så kanskje heller trene en ekstra økt i uka. Tror jeg da ;)

Det er så kult med slik innstilling! Jeg blir så glad når det er flere som har andre mål enn å bli tynn som en strek ved å spise 1 Marie-kjeks om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dans driver du med? Jeg savner å danse! :-D

For tiden jazz og streetdance, men jeg har drevet en god del med klassisk ballett, og også litt moderne. Kan ikke velge blant "barna" når det gjelder hva jeg liker best, for alle har så ulike elementer i seg som jeg digger! Men jeg digger klassisk fordi du blir så gjennomvarm og får DE lekre beina ;), jazz litt for det samme, men mest for variasjonen (både styrke, tøying, gå over gulvet, dansing) og streetdance for "friheten", samt at det kan være gørrtungt til lårene. Og musikken!! :-D Moderne er det en stund siden jeg drev med, men jeg likte de alternative styrkeøvelsene vi hadde på den timen. Hehe, alt er vel egentlig "alternativt" når det kommer til moderne... og veldig dynamisk!

Hva danset du?

Det er så kult med slik innstilling! Jeg blir så glad når det er flere som har andre mål enn å bli tynn som en strek ved å spise 1 Marie-kjeks om dagen.

Jeg vet!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chili Pepper
For tiden jazz og streetdance, men jeg har drevet en god del med klassisk ballett, og også litt moderne. Kan ikke velge blant "barna" når det gjelder hva jeg liker best, for alle har så ulike elementer i seg som jeg digger! Men jeg digger klassisk fordi du blir så gjennomvarm og får DE lekre beina ;), jazz litt for det samme, men mest for variasjonen (både styrke, tøying, gå over gulvet, dansing) og streetdance for "friheten", samt at det kan være gørrtungt til lårene. Og musikken!! :-D Moderne er det en stund siden jeg drev med, men jeg likte de alternative styrkeøvelsene vi hadde på den timen. Hehe, alt er vel egentlig "alternativt" når det kommer til moderne... og veldig dynamisk!

Hva danset du?

Jeg danset bare i 3-4 år, og jeg tror ikke jeg tør å begynne igjen, for jeg er så utrolig treig til å lære meg koreografien! Jeg danset litt forskjellig; jazzdans, bittelitt klassisk, salsa og orientalsk dans ("magedans").

Jeg skulle gjerne hatt lekre ben, men kroppen min egner seg ikke helt til klassisk tror jeg... Jeg er så lite grasiøs. :ler: Men jazz var kjempegøy, og jeg kunne virkelig tenkt meg å begynne med streetdance, men da måtte det vært et kurs for voksne nybegynnere, og dem er det ikke så mange av (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

I dag spiste jeg litt større frokost, og litt større lunsj enn vanlig, og jeg har ikke vært det minste sulten i mellom! Skulle ikke så mye til, hehe.

Snart skal jeg lage middag, og håpe at jeg klarer å holde meg unna småspising etter middagen også :D

Må si jeg blir veldig inspirert når jeg ser at dere klarer det. Da vet jeg at det mulig liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Chili Pepper

(Du kan jo forresten dele opp middagen i to også, sånn at du spiser halve måltidet til middag og halve tidlig på kvelden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

er det rom for en til her?

Har nå lest ganske store deler av denne tråden (ikke hele... veldig lang...) og er vel der mange av dere er, tynn men ønsker å bli fastere... jeg har vel en litt annen historie en mange av dere. Har gått ned 40 kg (fra mitt største som gravid...) og veier 10 kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid med førstemann. Jeg har jobbet meg opp fra rullestolen jeg satt i som gravid (seriøs bekkenløsning ja..) og trener nå minst 3 ganger i uken. Jeg er student og det gjør at jeg kan trene friere enn da jeg jobbet, så det er deilig.

Jeg kviet meg også første gang jeg stilte meg i styrke rommet, men nå er jeg fast inventar der, med min mp3 spiller og litt for tunge vekter (eller de er jo ikke tunge da, ikke i sammenligning med disse gutta som løfter...). Jeg har som mål å få helt flat mage igjen (har jeg ikke hatt siden jeg var ... 16...) og er der nesten helt, men har mye hud som jeg ikke får trent bort, men som har blitt mye strammere de siste årene, så jeg håper at huden en dag er like liten som magen.. Har spurt en plastisk kirurg om hva som kan gjøres med det og fikk beskjed om å legge på meg for å fylle ut huden, for det ville blitt enda styggere med kirurgi, så da vet jeg i hvertfall det...

det var litt om meg...

Treninger til nå denne uken; 2 skal trene i morgen, og fredag også. Så er det helg og påske ferie uten trening på studio, men skal på fjellet så da blir det vel både langrenn og slalom, så det er ikke helt håpløst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra trening nå. Har vært på en time med styrke og spenst, og jogget et knapt kvarter etter det. :trene: Er helt utslitt.

Jeg fikk også veid meg der, og det var ikke gode nyheter. Ser ut til at mine få uker med litt dårlig kosthold har gjort at jeg har gått opp igjen alt jeg hadde gått ned : :vekt::tristbla: Jeg føler meg bedre enn på lenge, og tror jeg har strammet litt opp og blitt litt smalere over hofta, men det kan hende dette er innbilning. Håper uansett det ikke bare er fett... :sjenert:

På veg hjem var kjøtt alt jeg kunne tenke på, så endte opp med å tusle innom en butikk og kjøpte et pakke kalkunpålegg som jeg har spist... Jeg er uanstt fornøyd med treningsøkta. I morgen er det spinning!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...