Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

hvordan er det men trening og influensa? har sef. fått influensa, men vil gjerne trene... er redd for å falle av viss jeg stopper opp for lenge.. Har ikke trena på ei uke no :( I tilegg er sjokolade kjempe godt når man er syk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde å trene en gang da jeg var syk, men jeg ble bare svimmel og måtte gå... ;) Musklene "ville" ikke noe. Det var veldig merkelig.

Så jeg tror kanskje man heller skal satse på å bli frisk, og så legge inn en innsats etter det. Men, frisk luft tror jeg er bra uansett! Så en spasertur gjør nok ikke skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
hvordan er det men trening og influensa? har sef. fått influensa, men vil gjerne trene... er redd for å falle av viss jeg stopper opp for lenge.. Har ikke trena på ei uke no :( I tilegg er sjokolade kjempe godt når man er syk :ler:

Ikke tren. Da risikerer du at infeksjonen får enda mer fotfeste og det tar lengre tid før du blir frisk. Slapp av, spis sunt og godt, og tren når du er frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Yes, bra start på uka! 35 min intervalltrening, og så hard styrke på hele overkroppen etterpå.

Men det var én ting som bekymret meg litt: Etter at jeg avslutta intervalltreninga, og gått ned i et par minutter, steg plutselig pulsen noe voldsomt, og begynte å dunke veldig hardt i halsen. Pulsklokka viste 110% puls, noe som er veldig rart ettersom jeg har beregnet makspulsen min til å være ca 220, og lagt inn dette ¨på pulsklokka. Noen som aner hva som kan ha skjedd her? Det var skremmende, føltes som om hjertet skulle eksplodere. Etter et par minutter roa det seg, og pulsen gikk raskt ned igjen.

Enten var det en målefeil, ellers så har du en høyere makspuls enn man skulle tro ;) Makspuls er ubehagelig som bare det, så det kan nok stemme det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forkjølet over lengre periode tidligere denne vinteren. Trening var helt 'out' da. En ting er hvordan du selv følger deg, men hvis du mener å trene i gym eller lignende, da må du også tenke om du smitter andre - ikke hyggelig!

Ellers - hvis du føler deg allerede mye bedre, da kan du jo gå en liten tur ute, men ellers hadde jeg anbefalt å bli frisk igjen. Kroppen trenger energien å kjempe sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kanskje ser syner. Målet midjen, og ifølge den har mistet 8cm siden sist.. er det mulig? er vel ca fire uker siden jeg målte sist.. Tror ikke mine egne øyner..Merker jo ikke noe særlig på buksene, så derfor tror jeg at jeg må ha gjort noe feil. Samboern sier at han ser at jeg har gått ned i vekt, men jeg tror han bare sier det for å være snill og for at jeg ikke skal gi opp (slik jeg har gjort mange ganger før). Sist målte jeg vel gjerne når jeg hadde mensen og, så jeg var jo litt oppblåst, men gjerne ikke 8 cm oppblåst?

Uff ble mye dette her, og litt forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke merker på buksene, da høres det litt rart ut ja - 8cm er jo ganske mye, det er sikkert en størrelse mindre (i det minst på jeans, det er jo flere inches)! Det skulle du helt sikkert merke på buksene.

Kanskje det har noe med det å gjøre hvor mye mat du har i kroppen akkurat nå? Da en er syk er det enkelt å ikke spise så store mengder (maten smaker jo dritt)?

Men egentlig - hvem bryr seg om grunnen - gratulerer med -8cm! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett Mrs.Bond, har vel gjerne med å gjøre at jeg ikke er helt i form... men får nyte det i dag :ler: I morgen er de cm nok tilbake igjen.. men er jo bare å forsette, ser jo at jeg minker iallefall når jeg er syk, så der er håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fulgt med på dere ei stund nå, og tenker at dere kanskje har noen tips til meg som går på folkehøgskole? Litt vanskelig å få i seg rent kjøtt osv, må nesten bare spise det jeg får her.. Har en del fisk, men det spares ikke på fettet uansett hva som lages.. Men prøver så godt jeg kan å fylle opp med salat, grønnsaker og slikt :) Ellers går jeg på danselinja, er med på spinning ca 2 ganger i uka, og prøver å få trent litt styrke på treningssenteret her. Men skjer ofte veldig mye sosialt på skolen som jeg føler at jeg må være med på, desverre på bekostning av treningen.. Og det er vel bare å innrømme at folkehøgskoleåret er kjent for å være et "legge-på-seg-år".. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har fulgt med på dere ei stund nå, og tenker at dere kanskje har noen tips til meg som går på folkehøgskole? Litt vanskelig å få i seg rent kjøtt osv, må nesten bare spise det jeg får her.. Har en del fisk, men det spares ikke på fettet uansett hva som lages.. Men prøver så godt jeg kan å fylle opp med salat, grønnsaker og slikt :) Ellers går jeg på danselinja, er med på spinning ca 2 ganger i uka, og prøver å få trent litt styrke på treningssenteret her. Men skjer ofte veldig mye sosialt på skolen som jeg føler at jeg må være med på, desverre på bekostning av treningen.. Og det er vel bare å innrømme at folkehøgskoleåret er kjent for å være et "legge-på-seg-år".. :P

Vil bare si at fhs ikke trenger å være et legge på seg år..jeg gikk ned ca 2 strsl det året jeg gikk på fhs....spiste jo til faste tider, det sosiale dreide seg mer rundt aktiviteter og sosialisering - mindre rundt mat.... men det skal jo og være sagt at jeg fikk inn 1-2 økter i uka med lett-moderat trening på sykkel.

Men et lite tips du kan jo være å prøve og redusere porsjonene dine litt etter litt, ofte spiser vi jo mer enn hva vi trenger. På min fhs var foresten ofte det sosiale forbundet med fysisk aktivitet, kanskje du kan prøve å oppfordre til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halloisen!

I dag har jeg trykka i meg en pizza!!! ikke bra. Men jeg og sambo trente sammen idag og han sa : dæven du har fått skikkelig sprettrumpe jo:) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten var det en målefeil, ellers så har du en høyere makspuls enn man skulle tro ;) Makspuls er ubehagelig som bare det, så det kan nok stemme det ;)

Joda, men hvorfor så plutselig, og opp igjen etter at pulsen hadde sunket? Var aldri over 93% (av 220) under treninga heller, så var ikke en voldsom hard økt. Og jeg var nede på under 70% før pulsen plutselig steg igjen, det kan jo ikke være normalt.

Har søkt litt rundt på nettet, og det som kan ha skjedd er at pulsklokka målte feil pga at hjertet tok noen ekstraslag. Tror det må være det som har skjedd, hjertet banket på en annen måte enn det gjør når jeg bare har veldig høy puls som følge av trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Hei! Har fulgt med på dere ei stund nå, og tenker at dere kanskje har noen tips til meg som går på folkehøgskole? Litt vanskelig å få i seg rent kjøtt osv, må nesten bare spise det jeg får her.. Har en del fisk, men det spares ikke på fettet uansett hva som lages.. Men prøver så godt jeg kan å fylle opp med salat, grønnsaker og slikt :) Ellers går jeg på danselinja, er med på spinning ca 2 ganger i uka, og prøver å få trent litt styrke på treningssenteret her. Men skjer ofte veldig mye sosialt på skolen som jeg føler at jeg må være med på, desverre på bekostning av treningen.. Og det er vel bare å innrømme at folkehøgskoleåret er kjent for å være et "legge-på-seg-år".. :P

Jeg gikk faktisk også ned under folkehøgskoleåret mitt. Gjennom mye fysisk aktivitet, i tillegg til at jeg greide å kontrollere hvor mye jeg spiste. Dessuten var skolen langt unna nærmeste butikk, så det ble lite snacks utenom måltidene.

Vet at mange sier at folkehøgskoleåret er et "legge på seg" år, men jeg mener at det blir som man gjør det til selv. Mye trening (noe du sikkert får siden du går danselinja) og moderate mengder mat er nok nøkkelen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere, er tomatbønner sunt? Jeg er veldig gla i bønner. Men jeg sliter litt med sammensetningen av måltidene. Jeg er fattig, og har derfor ikke alle råvarer tilgjengelig til alle døgnets tider. Men jeg er gla i både frukt og grønnsaker, og prøver å spise mye av det. Jeg har lenge vurdert om jeg skal kutte ut å spise brød helt, men i et land som Norge vil det være veldig vanskelig.

I dag spiste jeg to knekkebrød til frokost (dr.Karg og ett vanlig). Så gikk det to timer, og jeg var sulten igjen. (Drakk vann og te i mellomtiden). Så nå har jeg nettopp spist en gulrot, og litt mindre enn en hel boks med bønner. Og er mett og fornøyd. Men jeg syns dette med mat og mengde, er veldig vanskelig.

Jeg skal på spinning og styrke i dag, senere. Og tenkte å lage pasta med kyllingkjøttdeig til middag. Hva tror dere?

Jeg har lyst til å prøve å kutte ned på brødmåltidene, men det er jo så godt med brød. Noen forslag?

Virker ikke som jeg klarer å spise noe særlig mindre enn det jeg gjør nå. Spiser som regel to skiver til frokost, to til lunsj, en middagsporsjon, og to til kvelds. Så er det litt epler og sånt innimellom. Er ikke det veldig mye mat, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kanskje ser syner. Målet midjen, og ifølge den har mistet 8cm siden sist.. er det mulig? er vel ca fire uker siden jeg målte sist.. Tror ikke mine egne øyner..Merker jo ikke noe særlig på buksene, så derfor tror jeg at jeg må ha gjort noe feil. Samboern sier at han ser at jeg har gått ned i vekt, men jeg tror han bare sier det for å være snill og for at jeg ikke skal gi opp (slik jeg har gjort mange ganger før). Sist målte jeg vel gjerne når jeg hadde mensen og, så jeg var jo litt oppblåst, men gjerne ikke 8 cm oppblåst?

Tja, fjerner du de cm det kan være snakk om mtp mensen og sånn, så kan det godt være du ikke merker det fordi du for eksempel går med bukser som er litt lave i livet. De fleste gjør jo det i dag. Da er de jo festet mer ned på hoftene enn på *magen*.

Jeg merket ikke at buksene ble videre, men at jeg kunne plassere dem lavere ned på hofta... fordi jeg har mistet fett "øverst" på magen først og fremst. Jeg tror det er litt sånn med magen... først får man mer midje, så forsvinner fettet lengre ned på magen.

Pluss, man må jo miste fett rundt rumpa og lårene også for at buksa skal bli "videre". Så det kommer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Slik er det hvertfall hos meg. Øverste magen forsvinner først. Gleder meg til neste.. hehe...

Veldig flink med maten og skal gå 8 km i dag. Har tatt det litt rolig siste uke etter høye leververdier, men nå er jeg igang igjen.

Syns det går supergreit nå, sug er borte.

Tomatbønner er vel ganske ok å spise for de som liker det, men jeg syns du kan prøve å bytte ut to av brødskivemåltidene dine til 3 grove knekkebrød, helst multigrain. Husk at det er ikke lurt å spise for lite mat heller.

feks

3 knekkis til frokost

2 skiver til lunsj

2 knekkis og en frukt til mellom.

Middag

2 knekkis og en frukt.

Sunt pålegg og sunn drikke så er det toppers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Marie_*

Den eneste fullkornsrisen de hadde på butikken var boil in bag. det er 125 g i hver av disse, og det er mer enn hva jeg skal ha til et måltid.. jeg kan vel ta ut halvparten av risen og koke vanlig? kanskje dumt spørsmål, men er ikke kjent med dette boil in bag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh shiit.. i dag har jeg hatt en sprekk. Igjen. Da jeg så det innlegget Lissi32, så mista jeg litt håpet.

I dag spiste jeg 3 knekkebrød til frokost m pålegg + et glass melk.

Så tomatbønner og gulrot + proteinshake (2 ss pulver)

deretter ganske bra porsjon middag, pasta bolognaise

Så skulle jeg på trening, men klarte å hive i meg to never med MM som lå på bordet :/ Jeg hadde så lyst på, og når jeg ofte tenker: "jaja, jeg skal jo trene" så går det til helsike uansett.

Hadde fin treningsøkt da ihvertfall. men jeg har blitt tung, selv om mye er muskler, hjelper det lite, når jeg spiser mye mat og trener, så blir jeg ikke mindre, jeg blir større og bredere. Som en mann :( Men jogge kan jeg ikke gjøre, for beina er ødelagt. Trening i dag forbrant jeg 592 kcal i følge pulsklokken.

Etter trening spiste jeg et eple og en halv banan + omega3 yoghurt og et lite rundstykke.

Så gikk det 20 minutt, og jeg måtte ha en halv skål med middagsrester. Og da var jeg endelig mett.

Så ikke vet jeg, hva jeg skal gjøre. Jeg spiser utrolig mye. Og her sitter jeg å drømmer om å bli tynn :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lanalia, jeg er nok typen som er litt som deg, dvs jeg kan ikke leve på noen få knekkebrød og det er det.

Jeg synes at mennesker skulle spise så mye de vil. Med det mener jeg ikke at en skulle spise hele tiden (selv om jeg av og til har lyst å gjøre dette), men å begrense alt for mye er ganske usunt for min del. Fordi det betyr at jeg bygger opp en vanvittig lyst for noe (les: 'alt'). Og det er mye større sjanse å drite i det hele etter hvert. Heller gå ned langsomt og beholde det, enn gå ned raskt til idealvekt og da ha lyst for noe hele tiden.

Så mitt mål er å ta alt moderat, ikke slanke meg for mye, trene godt, komme i god form kondisjonsmessig, spise sunt mesteparten av tiden, men også har noe godteribiter av og til.

Ikke være opptatt med kiloene eller vekt, men med å komme i form.

Ja da, jeg sier det nå og jeg prøver å tenke det hele tiden, men det er ikke alltid så lett.

Men jeg synes sterkt at en må også leve livet! For meg er ikke 8 skiver med knekkebrød per dag og drikke grønn te uten sukker noe måte å leve. Jeg hadde vært drittsur hele tiden. Sulten og sur.

Og da trene trene trene i tillegg. Greit nok, det er kanskje en raskere måte å gå ned, men det er ikke noe gøyt. Og jeg nekter å gi opp gøyt bare fordi jeg har noen kiloer ekstra noen steder.

Dvs, jeg spiser en god del. Bare prøver å unngå usunn mat og få den sunne maten til å være like godt ;) Bytte ut pasta med fullkornspasta, koke eller dampe i steder for å steke i smør eller olje, spise supper, ryggbrød, renskåret kjøtt og mye fisk. Men jeg tar meg likevel popcorn da jeg skal til kino!

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...