Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig

En pakke rugsprø = 100 gram

I det er det

315 kalorier

63g karbohydrater

2.4g tilsatt sukker

11g protein

1.7g fett

Og da har man jo ikke regnet med pålegget (som jeg antar du har på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32

Jeg var på cafe i dag da en kompis spurte om jeg trente masse. Jeg måtte spørra han om det var ironi, men han sa jeg var blitt så slank. :fnise:

Nå har jeg vært i badeland med min tanteunge. En villbajas på 4 år. Han sa ja til å være i minispenst, så da får jeg trent en time kl 17 også:)

Går veldig greit her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg nesten 800 kcal mer enn jeg skal.. =( Skal jeg da, i dag, spise færre, slik at i løpet av i går og i dag, får jeg tilsamme i meg så mange kcal som jeg skal på 2 dager?

Hvis noen skjønte det.. Skal ha 1300 kcal per dag, Så spiste jeg i går 2050. skal jeg da i dag spise 550 kcal? eller bare fortsette som normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg nesten 800 kcal mer enn jeg skal.. =( Skal jeg da, i dag, spise færre, slik at i løpet av i går og i dag, får jeg tilsamme i meg så mange kcal som jeg skal på 2 dager?

Hvis noen skjønte det.. Skal ha 1300 kcal per dag, Så spiste jeg i går 2050. skal jeg da i dag spise 550 kcal? eller bare fortsette som normalt..

Du skal spise som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

treningsjenta, så bra! Gratulerer :)

lissi32, det er det kuleste som fins når noen legger merke til det, for da er det ikke bare oppi ditt hue når du tror du har tatt av ;)

Jeg leste et lengre innlegg i Satsmagasinet der mye av artiklen dreide seg om hvilestoffskifte/ hvileforbrenning, og hvordan vi faktisk forbrenner det meste når vi sitter i ro. Ved å trene store muskelgrupper og komme i bedre form kan man påvirke døgnforbrenningen. Han ene som var med hadde økt forbrenningen fra 1500 og noe kalorier i døgnet til over 2000! (Da sier det seg at han forbrenner mye når han må ha ekstra kalorier for å bevege seg, tenke, løpe, spise osv.) Og dette hadde han gjort på 3 måneder! Jeg ble riktig imponert.

Koser meg derfor litt med tanken på at jeg faktisk sitter og mister fett mens jeg skriver dette... bare fordi jeg har kommet i så utrolig bra form. Det er en belønning som er verd mer enn alt jeg kan kjøpe meg her i livet :-D

Og nå klarer jeg 12 ordentlige armhevninger :mrgreen:

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut lyst brød og bruker kun grovt brød, spiser mer frukt og grønnsaker enn jeg gjorde før.

Skeiet litt ut i går med en snickers, og i dag blir det nok noe snop. Er jo lørdagen :popcorn:

Har ikke fått trent annet enn å løpe i trappene i blokka der jeg bor pga migrene :sur:

Men jeg merker at jeg har mindre sukker sug etter at jeg har begynt å få i meg MYE mer fiber :danse:

Har også brukt mer kyllingkjøttdei i stede for kjøttdeig.

Tar 2 trantabletter og 1 vitaplex hver morgen :-D

Så jeg føler at jeg er på rett vei :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_GUTT_*

Slutt å bruke livet deres på en evig sunnhets og slankekur!

Lev, ikke tenk så mye på slanking....

Et det du vil...herregud så kjedelig livet ville bli om det eneste man tenker på er hva man putter i munnen, og trening uten lyst!!!!!

HVORFOR!!!!????!!!!!?????

Jo for å gå ned 2 ussle kilo i løpet av 2 mnd. etter å ha spist stangselleriri like lenge...WOOOOV............

Damer er penest med kjøtt på kroppen, tynne damer er UUUUUUUT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er penest når dem ikke er for tynne! Det er ikke kvinnelig i det hele tatt- gutta liker litt å ta i!

Ikke tro at gutta snur seg etter tynne jenter, det er ikke riktig!Vi vil ha jenter med former og gjerne litt mere enn det.

Enig med h*n over her!

Jenter tror at vi vil ha radmagre jenter, nope, da hadde vi ikke sagt at pupper, lår og rumpe er best...eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaha, moderatorer, sjekk IP? ;)

Dette er ikke nødvendigvis en bli-tynn-tråd, men også en bygge opp-tråd. Jeg for min del vil heller komme i god form og få muskler enn å være avmagret og sulten.

Men det er hyggelig at dere (du?) bryr dere altså :) Men jeg tror dette er litt feil målgruppe. De som henger her er hovedsaklig voksne jenter som har et realistisk ønske om å gå ned i vekt, for å forbedre helsa også, ikke bare for å "bli tynne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Slutt å bruke livet deres på en evig sunnhets og slankekur!

Lev, ikke tenk så mye på slanking....

Et det du vil...herregud så kjedelig livet ville bli om det eneste man tenker på er hva man putter i munnen, og trening uten lyst!!!!!

HVORFOR!!!!????!!!!!?????

Jo for å gå ned 2 ussle kilo i løpet av 2 mnd. etter å ha spist stangselleriri like lenge...WOOOOV............

Damer er penest med kjøtt på kroppen, tynne damer er UUUUUUUT!

Jeg er helt enig med deg på noen punkter. PERSONLIG synes jeg at damer med former ser bedre ut enn damer uten. Men former kommer ofte av en veltrent kropp, som har faste fine lår, og en sprettrumpe, for å nevne noe ;)

Jeg lever i dag med en mye lettere kropp (og dermed med mindre plager) enn før. Jeg kan gå på kjempelange turer hvis jeg vil det uten at kondis og pust ryker, men jeg kan også tilbringe kvelden i sofaen.... hvis jeg vil det ;)

Å "ete det du vil" uten å fort ende opp med en kropp en ikke er fornøyd med er få forunt. Det betyr ikke at man ikke kan spise mat man liker, eller at man kan kose seg iblant. Hvis jeg hadde "spist hva jeg ville" ville jeg nok spist smågodt til alle døgnets måltider. =D

Hvor har du det fra at noen spiser stangselleri i to måneder? Såvidt jeg ser er det ingen i denne tråden som har hatt et brutalt kræsjslankingsopplegg, tvert imot. For de fleste er opplegget kun å i stedet for å ha lørdag fra mandag-søndag, så har man lørdag på lørdag i stedet ;)

Jenter er penest når dem ikke er for tynne! Det er ikke kvinnelig i det hele tatt- gutta liker litt å ta i!

Ikke tro at gutta snur seg etter tynne jenter, det er ikke riktig!Vi vil ha jenter med former og gjerne litt mere enn det.

Enig med h*n over her!

Jenter tror at vi vil ha radmagre jenter, nope, da hadde vi ikke sagt at pupper, lår og rumpe er best...eller?

Wow. Etter å ha hatt tråden tilnærmet gjestefri så kommer to stykker og er HELT enig med hverandre i løpet av 11 minutter. Ikke mistenkelig i det hele tatt =P

Vi har skjønt at dere vil ha pupper lår og rumpe, men vil dere ha en rumpe som spretter, eller en rumpe som henger ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg leste et lengre innlegg i Satsmagasinet der mye av artiklen dreide seg om hvilestoffskifte/ hvileforbrenning, og hvordan vi faktisk forbrenner det meste når vi sitter i ro. Ved å trene store muskelgrupper og komme i bedre form kan man påvirke døgnforbrenningen. Han ene som var med hadde økt forbrenningen fra 1500 og noe kalorier i døgnet til over 2000! (Da sier det seg at han forbrenner mye når han må ha ekstra kalorier for å bevege seg, tenke, løpe, spise osv.) Og dette hadde han gjort på 3 måneder! Jeg ble riktig imponert.

Koser meg derfor litt med tanken på at jeg faktisk sitter og mister fett mens jeg skriver dette... bare fordi jeg har kommet i så utrolig bra form. Det er en belønning som er verd mer enn alt jeg kan kjøpe meg her i livet :-D

Du skal ikke kimse av økt basalforbrenning nei, det har gitt meg utrolig mye gratis på fettforbrenningssiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Første pmsdag over, en igjen. I går kveld ble det et glass cola light, en appelsin og en hånd med nøtter.

En dag igjen så er jeg over dette pmshelvete. Tenker på alt mulig rart :kjefte::fnise:

Men har gått 8 km tur i dag, 5 dagen på rad med fysisk aktivitet. Jeg har trent mye de siste ukene, helt utrolig hvor mer stabilt humøret er. Jeg har mer energi, jeg føler meg på topp!! Ut å gå er beste medisin.

Ja det er kjempegøy når folk ser det:) Da vet man at det fungerer selv om vekta står litt stille. Jeg prøver å ikke konse så veldig på vekt, og føler meg fram istedet.

3 mnd til ferie:):) Og 1 mnd til utskeiedag i påsken. Gleder meg, skal spise marsipan og potetgull:)

Jo mindre jeg spiser av møkkamat, jo mindre får jeg lyst på det å. Deilig følelse.

Lykke til alle. Syns vi er knallflinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest winnie09

Hei, jeg vil også være med på dette!

Jeg er ikke overvektig av noe slag, men har som mange andre her inne, lyst til å stramme opp mage og rumpe. Jeg er forferdelig glad i mat, og spiser svært sjeldent (typ 1-2ganger i halvåret) junkfood.

Mål:

- stramme opp litt her og der

- få bedre kondis og utholdenhet

- få bedre selvtillit, og et bedre syn på meg selv.

Jeg vil begynne med pilates, men har etter flere timer googeling fremdeles ikke funnet ut hva slags pilatesvideo som er bra. Noen som har tips på dette, og som driver med pilates selv? Hadde jo vært veldig motiverende hvis noen hadde hatt stor framgang med pilates!

Fantastisk bra tråd, forresten! Creds til trådstarter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Har lyst til å være med her. Har lyst til å miste ca 5 kg, og det hadde jo vært fint å få til det før sommeren :)

Veide 51 før jul, men så la jeg på meg litt (dumme sjokolade :sjenert: ). Idag har jeg fått av meg det meste av julekiloene, og er tilbake på 52. Målvekta er 47. Jeg er bare 155 høy. Vil bare nevne at jeg prøver å ikke la disse tallene styre for mye. Syns det er viktigere å bli litt strammere, som mange andre her inne også ønsker.

Dessuten har jeg som mål for 2008 å gjennomføre et løp, Oslo maraton (halvmaraton) og trener derfor MASSE kondisjon.

Syns alle gjør en bra innsats her! Det er jo motiverende da, å følge med på progresjonen til hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lissi32

9 dager overstått og ikke minst pms. Helgen har vært tøff, men nå er alt sug borte og jeg vet nå at jeg har 4 gode uker foran meg til neste gang :fnise:

Jeg har kosa meg i helga med to appelsiner, 0,7 med lightbrus og 30 gram nøtter :fnise:

Får lov å drikke vin men holder meg alkoholfri så lenge det ikke skjer noe festligheter.

Jeg syns det går veldig bra faktisk, men er litt syk nå.. frister ikke å gå tur i dag, men skal prøve en liten hvertfall.

Men først kylling og ris til middag:)

Stå på folkens, 3-4 mnd til bikinisesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spadamen

Eg tenkte eg skulle begynne å trene litt igjen. Det blir mykje datasitting (og playstationspeling=] ), så det er nok lurt å trene litt. Har ikkje trent skikkeleg sidan før sommarferien. Har ikkje tenkt å gå ned i vekt, treninga er mest for å kroppen min ikkje skal råtne og alt det der.

Kjem til å trene innandørs. Skal bruke litt teknikkar eg lærte på eit treingsstudio; danseaerobicopplegg. Eg får så vondt i halsen av å jogge utandørs når det er så kaldt, så det gidd eg ikkje. (Er det forresten nokon som veit om treningsvideoer på nett? Til å trene kondisjon?)

I tillegg skal eg ta styrkeøvelsar; mage, rygg, bein, armar.

Kostholdet skal eg ikkje forandre på.

Har trent litt i dag og skal no ut og gå tur -> flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hei, jeg vil også være med på dette!

Jeg er ikke overvektig av noe slag, men har som mange andre her inne, lyst til å stramme opp mage og rumpe. Jeg er forferdelig glad i mat, og spiser svært sjeldent (typ 1-2ganger i halvåret) junkfood.

Mål:

- stramme opp litt her og der

- få bedre kondis og utholdenhet

- få bedre selvtillit, og et bedre syn på meg selv.

Jeg vil begynne med pilates, men har etter flere timer googeling fremdeles ikke funnet ut hva slags pilatesvideo som er bra. Noen som har tips på dette, og som driver med pilates selv? Hadde jo vært veldig motiverende hvis noen hadde hatt stor framgang med pilates!

Fantastisk bra tråd, forresten! Creds til trådstarter!

Angående selvtillit, er faktisk det beste du kan gjøre å prøve å sette likhetstegn mellom selvBILDE og selvtillit, noe som mange gjør. Dette fører igjen til at all selvtiliten knyttes opp mot kropp og utseende, noe som selvsagt er uheldig, for hvordan man ser på seg selv varierer igjen mye med dagsform og humør. Du skjønner kanskje hvor jeg vil hen ;)

Et par enkle grep du kan gjøre kan være f.eks

- Gi deg selv komplimenter, og tillat andre å gi deg komplimenter også. Det er ikke bare frekt å avfeie alle komplimenter med "åh, den er gammel", "åh, det mener du ikke" "det sier du bare fordi...." men det er også sårende for den som sier det til deg. Hvis du tillater deg å ta imot komplimenter så kan det hjelpe på selvbildet ditt

- Ikke knytt mat til følelser. Ikke baser humøret ditt på hva du har spist, men spis heller ikke etter humøret. Ikke bruk mat som belønning eller trøst, og prøv å la være å knytte skyldfølelse opp mot mat og det du har spist. Satt på spissen, hvis du skal "kose" deg med en sjokolade og heller ender opp med dårlig samvittighet og skyldfølelse, så er det jo ikke kos, og da kan man la være.

- Vær nøye på egenpleie. Det høres kanskje rart ut, men føler man seg velstelt helt innerst (selv om det er vinter kan man bruke bodylotion), så blir man mer selvsikker. Jeg synes det hele hørtes helt hårreisende ut da jeg hørte det, men det er faktisk sant, det funker.

Jeg tviler på du finner noen med "stor fremgang av pilates" for pilates er først og fremst skadeforebyggende og styrkende trening, ikke trening som nødvendigvis gjør noe særlig med kroppen din. For kondis er pilates nesten håpløst, det er for lavintensivt. Der er turer, sykling, jogging, svømming, gå på ski +++ mye bedre. Det gjør også at fettprosenten går ned (med mindre du er i kalorioverskudd)

Jeg trente masse pilates i en periode, pga en del skader som gjorde at det var veldig lite annet jeg kunne gjøre. Det var helt grei trening til sitt bruk (styrke kroppen med lavintensiv trening) og var skånsom mot ledd etc hvis man ikke var slumsete med teknikken. Jeg gjør av og til en del pilatesinspirerte øvelser som en slags bevegelighetstrening. Men resultatene ble mye, mye bedre så fort jeg kunne begynne med "vanlig" styrketrening igjen.

Jeg vet at pilates er blitt fremmet (særlig på TV-shop) som verdens mest overlegne treningsform på alle områder, det være seg styrketrening, utholdenhetstrening og fettforbrenning, men det er store hull i argumentasjonen i reklamen.

-Pilates spiller mye på kvinners frykt til å få store bulkete muskler. Det sies at pilates gir "lange slanke muskler". Det er latterlig. Utseendet på musklene er bestemt av genene våre, først og fremst. Og en med genetisk disposisjon for kraftige muskler

-Pilates trener kun støttemuskulaturen, og derfor "vokser" man ikke, påstås det. Jeg vet ikke helt hvordan pilates kan få andre muskler til å bøye og strekke ledd enn alle andre øvelser men det kan kanskje Mari Winsor fortelle meg ;)

-Pilates forbrenner fett, påstås det. Det gjør det ikke. Du forbrenner litt kalorier når du trener pilates, men det er ikke mye. Treningen er i tillegg såpass lavintensiv at man ikke har noen voldsom etterforbrenning av det. Derimot følger ofte det med måltidsplanleggere i pilatesplaner, som er lavkarbo og lavkalori, og DET fjerner fettet, ikke pilatesen.

Konklusjonen på dette lange avsporede innlegget mitt er vel at pilates er grei (ikke fantastisk, men grei) trening til daglig bruk, veldig bra hvis du er skadet eller likn. men fortjener ikke den gudestatusen den har truet seg frem til i treningsverdenen ;) Hvis du er åpen for å prøve noe annet enn pilates, kan jeg gi deg noen pointers, for for ditt bruk kan jeg tenke på en del annen trening som passer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg ikke spist sunt. En kombinasjon av mensen og oppgaveskriving gjorde meg godtesugen (og jeg gav etter) og innaktiv. Heldigvis fikk jeg trent sykkel og styrke helt i starten av uka, og i dag var jeg på en time med dans. Med andre ord ikke en optimal uke, men jeg føler jeg mye bedre i dag, og godtesuget forvant med mensen, heldigvis. Jeg får håpe neste uke går bedre. :)

Dansetimen var forresten veldig morsom. Det som var genialt var at jeg ikke merket at jeg ble sliten med en gang, men plutselig kjente jeg meg nesten helt gåen. I tillegg får jeg bedre selvtillitt, og det er en god ting å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...