Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest lissi32

Endelig løsnet det her. Ned 2 kg på to uker. Har faktisk økt litt på matdoseringen og kula treningen litt. Spiser 1500 kcal om dagen og går turer. Syns jeg spiser den maten jeg har behov for. Går veldig bra med godtesug, er helt borte. :)

Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg har gått OPP en halvkilo igjen! :ler:

Så nå er jeg en halv kilo lettere enn da jeg starta. Men, med tanke på de steinharde lårene jeg har fått (ooh yeees) så velger jeg å tro at det er muskelmassen som stadig bygger. Magen blir jo bare flatere og flatere. Jeg ELSKER å være sterk! Vurderer å begynne med ganske tung styrketrening etter hvert. Framgangen er jo så merkbar. Jeg har anlegg for å bli sterk også tror jeg... har alltid vært "storbygd". Har veldig lyst til å ta den testen det snakkes om i en annen tråd, der man måler andel bein, muskler og fett. Mistenker at beimassen min veier mye. (Hvordan kan man ellers være 167, veie 68 kilo og nesten bruke 36 i bukse? Ikke at jeg gjør det nå, men jeg gjorde det for noen år siden.)

I dag blir det laaang luftetur (har fri etter en innspurt på skolen) og kanskje litt trening senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke til å trene ! Bra jeg har vært dårlig i det siste så jeg må det skjerpe meg!!!

Trente i dag så nå er det bare å fortsette!!

Stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter, nå er det en evighet siden jeg har oppdatert dette her! Men det går strålende fantastisk! huden henger slappere mange plasser, det er mindre cm med fett på magen! Kjempegreier! valkene bak er nesten vekke, buksa jeg ikke passa før jul trenger jeg belte på, alt etter 6 måneder! Og det eneste jeg har gjort er å bytta ut poteter, ris, og pasta med bønner, kutta ut kaloridrikker og trent vekter! (unntatt lørdager). Jeg har til og med vært på byen og drukket masse deilige drinker 4 dager på 3 uker! Det er det letteste jeg har vært med på! Jeg skal lese gjennom trådene deres når jeg har tid, men nå måtte jeg bare fortelle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jepp. Veldig mange blir overrasket over hvor lett det er å gå ned i vekt vha vekttrening. Når først grunnlaget er lagt, er det egentlig cruising. Og såå mye enklere enn et liv i forsakelse =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhmm Bolledeig, har vært inne på den vanlige kaloritellingslankinga før jeg, da mista jeg mye mer enn bare fett, og når jeg gikk i fra 8 knekkebrød m. gulost eller makrell i tomat og salat til vanlig kosthold så seig kiloene pluss litt til på igjen. Muskler er veien og gå. Bønner og kjøtt er byggesteinene, tunge vekter er stilaset.

Skal bli en studie i fitness av dette!

Jeg løfter veldig tungt, så tungt at jeg kanskje ikke har muskelen tilgjengelige dagen etterpå. Ikke den vanlige 15\3 treningen som så mange sverger til, men Nautilus metoden!

Fantastisk og kjapp.

Man starter med det tyngste man klarer et par ganger, så går man ned på vektene 5-2 kg om gangen på de større apparatene, til jeg ikke klarer mer på type 10 kg nesten ;) works!

Endret av Zaphirre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

*løfte opp tråden*

Her går det også fremover! Hatt en kosedag idag, dvs bare være hjemme og slappe av og gjøre huslige ting. Men det ble en ordentlig treningsøkt! Men har ikke vært så flink i henhold til sjokolade, jeg klarte å styre meg å ikke spise opp hele, men var heller ikke langt unna! Men jeg skal jo leve, ikke få helt panikk!

Jeg har tatt situps i det uendlige og knebøy...Før var knebøy ufattelig tungt, men nå går det så greit at jeg nesten blir litt sånn fed up, og tenker:hjelper dette på da? Og det blir ikke bedre avat jeg ikke er støl lengre heller dagen etter.... Men jeg prøver å late som det er fordi kroppen har blitt vant til treningen og sterkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

være med å løfte opp tråden :)

Har ikke fått trent så godt denne uka. Begynte å brygge på forkjølelse, som når har utviklet seg til bronkitt og feber :(

I tilegg fikk jeg besøk av ei vennine i går så det ble myyye snop og junk food!

Men litt må man unne seg, og neste uke skal jeg skjerpe meg!

Tenkte meg på trening, selv om formen ikke er helt på topp, må bare ta det litt rolig.. bedre å trene litt, enn ingen ting - eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

janne84- jeg synes du skal holde kroppen din i ro jeg til du er garantert frisk. Da får du nok bedre utbytte av treningen også. Kjedlig å sette i gang for tidlig, for da bruker bare kroppen lengre tid på å bli frisk..Er nå min mening, men....

Du kommer nok sterkt tilbake skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var det da... merker jo egentli ikke noe på klærna eller noe at jeg har trent i over en mnd no!!! har jo i tilegg lagt om kostholdet, men på lørdager kan jeg kose meg med en liten sjokolade, popcorn og lett brus :)

Merker jo at jeg blir i bedre humør av å trene, får mer overskudd.. Så kommer jo noe positivt ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst, går det tregt her også! Jeg vil gjerne se endringer snarest! Men så har jeg slått meg til ro med at dette er en livsstil, ikke en dramatisk endring over to uker! DErfor må det være lov å unne seg litt godt innmellom uten å få helt panikk! Det er slik du skal leve!

Men endringene kommer, holdt på leenge jeg også før jeg så noe. Egentlig ser jeg det ikke selv i grunnen, men har fått kommentarer fra de som jeg ikke ser så ofte, de ser endringene. Eneste jeg selv synes er bedre er cellulittene, de er mer vekke. Om det er riktig, eller noe jeg innbiler meg vet jeg egentlig ikke...

Jo også var det en bukse som passet! SÅ endringene kommer! Og de er kanskje der allerede også.

Jeg er manisk, kan stå i speilet og glane på magen min i håp om å se litt markeringer, magen min er 98 % perfekt om morgenen før jeg har spst, hadde den bare være slik hele tiden. Når jeg har spist derimot eser den ut! Men vi har nettopp begynt!! Dette klarer vi!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja klart vi skal klare det :)

Nå som jeg til og med har kjøpt kort på treningsstudio.. :ler: Så nå jeg ikke føler for å trene så tenker jeg bare på hvor mye det koster :)

I morgen skal jeg lage hjemmelaget fiskegrateng, så blir litt sunt denne helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Jeg er manisk, kan stå i speilet og glane på magen min i håp om å se litt markeringer, magen min er 98 % perfekt om morgenen før jeg har spst, hadde den bare være slik hele tiden. Når jeg har spist derimot eser den ut! Men vi har nettopp begynt!! Dette klarer vi!!! ;)

Sånn er alles mager, uansett hvor tynn den er ;) selv den mest veltrente sixpack får en fin bloat hvis man kjører på med mat. Det er en grunn til at man ikke spiser før en photo shoot, og det vil være umulig å strebe etter et ideal om at man skal se ut som når man står opp om morgenen hele dagen. Men at magen selvsagt blir mindre selv med bloat etter en del trening, er jo et fint resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at alles mager er det! Hehe men drømmen hadde jo vært om den var like flat som da, til alle døgnets tider. Men trening hjelper på, bedre enn ikke noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg trena :D wow stolt, det var bare så utrolig godt, tenkte bare på at det er her er skikkelig godt for kroppen min;) Detta trenger den også lukka jeg øynene og tenkte på øvelesen i pusten;)

Nå må jeg bare fortsette og ikkje gi opp sånn som jeg pleier.

Har merka at jeg har blitt litt mjukere, det er godt for jeg er stiv som ein stopp, så å sitte i skredderstilling, eller å ta armene over hodet har jeg ikkje greid.. Så føles deilig.

Kossen går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

Man må ikke gi opp, uansett hvor vanskelig det virker!

Her går det ikke fremover, men det er ikke rart ettersom jeg spiser kaker, og snop fredag, lørdag og søndag.. Vet bare ikke hvordan jeg skal klare å slutte med denne overspisingen i helgene. Er nokså flink ellers :)

Men merker at jeg har begynt å få litt muskler, spes i lårene. Det er herlig!! Og under fettet på magen kan jeg skimte litt muskler når jeg strammer, så må bare få ned fettprosenten. Lettere sagt enn gjort for en slik godterispisende nisse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg 'meldte meg på' her også, men har ikke hat mye tid for slanking egentlig. Vekta har gått ned 1-2 kilo i løpet av en måned, men på det positive sider har jeg fått mye mer muskler og en del av klærne er litt løsere.

Så jeg antar at jeg har gått ned i fettprosent, men ikke så mye vekt i seg selv (litt synd jeg ikke målte fettprosent før). Men det er helt greit egentlig, målet er jo ikke bare å gå ned et viss antall kiloer, men å faktisk få en finere figur også ;)

Det er bare litt for stressende periode nå for meg å være alt for streng med kosthold, er nå i ferd med å skrive ferdig masteroppgave for universitetet, de siste små argumentene og så videre, og det tar en del nattarbeid og lignende. Så litt ujevne matvaner, desverre.

Men er nå snart ferdig, og da har jeg store planer! ;)

Trener nå 4+ ganger i uken, så i det minst det ser ut til å være greit. Vi deltar i Tour de Spenst, så det er veldig god motivasjon - målet for meg er å bli ferdig i løpet av 2 måneder i stedet for 3 som er gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei jenter...

Jeg har vært skikkelig, skikkelig dårlig på trening/mat i det siste.. Føler meg fæl når jeg ser hvor flinke alle dere er! ;)

MEN nå er det på'n igjen altså!!! Nå skal det trenes!!

Tror jeg skal sette opp et program her jeg, så kanskje jeg føler meg litt bedre ;)

Mandag: styrketrening, ca 45 min

Tirsdag: spinning, 45 min

Onsdag: Gå tur i en times tid :)

Torsdag: Fri fra trening, skal på fest :D

Fredag: samme som over

Lørdag: tipper det ikke blir noe..

Søndag: samme som over.. Haha..

Kan jo ikke starte FOR hardt heller? ;) æsj, så lat jeg er..

Men dere er superflinke!! :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, bra start på uka! 35 min intervalltrening, og så hard styrke på hele overkroppen etterpå.

Men det var én ting som bekymret meg litt: Etter at jeg avslutta intervalltreninga, og gått ned i et par minutter, steg plutselig pulsen noe voldsomt, og begynte å dunke veldig hardt i halsen. Pulsklokka viste 110% puls, noe som er veldig rart ettersom jeg har beregnet makspulsen min til å være ca 220, og lagt inn dette ¨på pulsklokka. Noen som aner hva som kan ha skjedd her? Det var skremmende, føltes som om hjertet skulle eksplodere. Etter et par minutter roa det seg, og pulsen gikk raskt ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...