Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

For du som lurte på bønner, ikke spis så mye av tomatbønnene, varier litt med kidneybeans og limabønner. Bønner har mye kalorier i seg, men det er trege karbohydrater i motsetning til pasta, ris, brød og poteter. Så du kan trygt erstatte alt med bønner :)

Uansett, da var jeg i gang! etter en uke med lite søvn, venting på fly osv. Min første trening på over en uke i dag. Vekter selvsagt. Jeg ser tydelige forbedringer fremdeles, og har fått masse komblimenter på at jeg ser bra ut og mer markert i ansiktet!

Skal trene nå fram til syden neste fredag, så er det en ukes pause igjen, men jaja, musklene forvitrer på to uker, ikke en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda synes rockering er gøy jeg da! For jeg får det virkelig til, kan stå å rocke i flere minutter før den ramler ned! Og jeg blir skikkelig andpusten, men vet jo ikke hvilken hensikt det har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Joda synes rockering er gøy jeg da! For jeg får det virkelig til, kan stå å rocke i flere minutter før den ramler ned! Og jeg blir skikkelig andpusten, men vet jo ikke hvilken hensikt det har

Ja, trening med rockering er bra for magemusklene, men også for ryggmusklene.

Fra trening.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

Hvordan har det gått??

Jeg har hatt en fin treningsøkt idag! Stolt av meg selv denne uken, vært flink både i trening og matveien!!

Men en ting, magen, nederste delen vil lissom ikke trenes bort. Merker forskjell på den øvre delen, men har fortsatt denne lille klumpen nede, noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, du kan jo ikke punktslanke deg, men har du forsøkt mageøvelser der du hovedsaklig bruker beina? Bare sørge for å ha korsryggen nedi, men det ordner du med å heve hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det trener først og fremst hofteleddsbøyerne, og ikke magen. Magen er, imotsetning til hva mange tror, en sammenhengende muskel, og det som skal til for å fjerne "bulken" er å få vekk fettet og forhindre å være oppblåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hm...

jeg punktslanker meg ikke. ser at hele kroppen er redusert men det er denne lille godklumpen nederst på magen, rett under navlen som ikke vil bort. Men under situps og slike øvelser, kjenner jeg heller ikke at det tar her. Det tar lengre opp!

En annen ting, jeg blir rett og slett ikke støl lengre!! Finnes ikke støl dagen etter. Selvom treningen var super hard! Da føles det som man ikke ha trent, og sitter ikke igjen med den gode følelsen;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...

jeg punktslanker meg ikke. ser at hele kroppen er redusert men det er denne lille godklumpen nederst på magen, rett under navlen som ikke vil bort. Men under situps og slike øvelser, kjenner jeg heller ikke at det tar her. Det tar lengre opp!

Ligg på ryggen med bena rett opp i været og hendene strukket ut bak hodet. Løft rumpa såvidt opp, ca. 2-3 cm. Hold noen sekunder før du slipper ned. Gjenta.

Når du gjør denne øvelsen bruker du de nederste magemusklene.

Lykke til!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, motsatt crunch er en bra øvelse for de nedre musklene, det skal jeg gjøre på Tirsdag. Ellers har jeg veid meg for første gang i dag! 8 kg ned på 5 uker! Uten å sulte! WIIIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hvor får man kjøpt Dr. Lindbergs matvarer?

De fleste helsekostbutikker, Ultra, Meny, og andre store dagligvarebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette rådet med at man skal ligge på rygg, med armer under hodet og bena rett opp, for så å løfte rumpa!! DET ER FYSISK UMULIG for kroppen min.. Hvordan i all verden skal det gå til?? Det funker rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette rådet med at man skal ligge på rygg, med armer under hodet og bena rett opp, for så å løfte rumpa!! DET ER FYSISK UMULIG for kroppen min.. Hvordan i all verden skal det gå til?? Det funker rett og slett ikke.

Du skal ikke ha hendene under hodet. Du skal strekke armene ut (slik at de er strake) over/bak hodet (akkurat som du strekker ut når du holder hendene over hodet når du står, bare at du nå skal ligge). Hendene kan også ligge ned langs kroppen, men min erfaring er at det er enklere å holde balansen når du har dem over hodet.

Benene trenger ikke være helt rette, du kan godt ha en liten knekk i kneet, men du skal ikke ha 90-graders vinkel i kneleddet.

Du trenger ikke kjenne at rumpe letter noe særlig, men du skal bruke (og stramme) de nederste magemusklene. Når de strammes løftes rumpa såvidt opp. Jeg kan føye til at det bare er den "ytterste" delen av rumpa som såvidt letter, ikke hele.

Det ble litt rotete forklart, men håper du skjønte litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt nytt bilde! Sjekk her!

Ved første øyenkast ser man ikke kjempestor forskjell, men om du ser på høyre side, der magen er, så kan man se at "kulen" har blitt mindre. (Er ikke bare jeg som innbiller meg detta nei?)

En ting som slår meg er fargen på huden min... er kameraet mitt så lite stabilt? Nesten så jeg begynner å lure på om det har noe med blodgjennomstrømninger i kroppen å gjøre. Jeg tok bildet i dag, og i går var jeg fyllesjuk som få, spiste bare ost og kjeks og pommes frites (euda!) og jeg tror ikke akkurat blodet fosser lystig rundt i kroppen når man har ligget på sofaen en hel dag...

Vekta er stabil fremdeles. Har ikke våget meg på å prøve noe bukse, da jeg fremdeles er oppblåst og sikkert full av vann etter både mensen og fylla på lørdag... men kanskje snart! (Blir så deppa om den er like trang... selv om jeg har fått flere muskler. Så jeg våger ikke.)

Forrige uker ble det 3 treninger, som er et minimum, føler jeg. Skal prøve å få til 4 denne uken, det burde gå.

Endret: Måtte jo prøve den buksa, og nå passer den nesten!! Vel, jeg kan bruke den med en litt vid topp - men jeg har fremdeles litt "overheng". Men den strammer ikke like mye i baken - noen uker til nå så kan er jeg nede i 30'' igjen :-D :-D :-D

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesten

heisann jenter.

Må få lov til å spørre om noe, dere som er så flinke!

Jeg er forholdsvis tynn, skal ikke slanke meg. -\Bare stramme opp litt her og der. Har litt godt med former.

Vil da 30 min hver dag, eller gjennomsnittelig hver dag med styrkeøvelser gjære utslag i lengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da 30 min hver dag, eller gjennomsnittelig hver dag med styrkeøvelser gjære utslag i lengden?

Siden musklene har godt av å hvile når du trener styrke, så ville jeg heller satset på annehver dag. Alternativet er å trene "split", dvs at du trener hver dag, men ikke de samme muskelgruppene. Dvs bein, rumpe, lår osv mandag, overkropp, armer osv tirsdag. Jeg hadde ikke orka å trene hver dag da, for mye stress ;)

Og, som Bolledeig sier, hvordan du spiser er kjempeviktig. Uten at jeg kan uttale meg om akkurat mat og styrke... men hører noe om karbohydrater etter trening og proteiner ellers i døgnet...? Garantert noen som vet mer. Noen postet denne linken, der står det mye bra om styrketrening og mat. Men vet ikke om du tenkte å gå i gang så seriøst...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Annikken, så forskjell jeg;) Må da være moro når du ser endringen så mye!! ;) BRA!!

Har ikkje oppdatert her på lenge:( uhu, trena i dag .. åå starter å bli vår nå så gleder meg til å kunne sykle ute;D ;D så noen som sykla i helga og vart helt misunnelig;) hehe (litt ustabilt vær fohold her, snø/regn/snø/regn så har derfor ikke starta å sykle enda)

Snart påske, med ski og sol på fjellet!!;)(for ein håpe;)

Stå på jenter ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...