Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et spark bak. Har ikke trent siden sist mandag, og helga mi har vart i tre dager med tanke på kosthold. Ny uke, nye muligheter, men så kom jeg meg ikke opp på trening i dag heller, og nå skal jeg snart på jobb... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chili Pepper
Jeg trenger et spark bak. Har ikke trent siden sist mandag, og helga mi har vart i tre dager med tanke på kosthold. Ny uke, nye muligheter, men så kom jeg meg ikke opp på trening i dag heller, og nå skal jeg snart på jobb... :(

Da starter du bare opp igjen i morra - ingen problem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili Pepper

Tenk heller at du SKAL på trening imorra, ikke at du "håper du skal få det til på et vis". Det er ofte lurt å ikke tenke så mye over det, bare gjøre det. Hvis man tenker for mye blir det veldig stor plass for å samtidig tenke på hvor vanskelig det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Kan jeg også være med? :-D

Har ikke noe å bli kvitt, men tenkte å pynte min kropp med litt mer muskler, bedre kondis, og få litt fastere hud her og der. (rumpa og lårene ja :ler: )

Dette gjør jeg hver dag:

Tar meg en jogge/sykle/spinning foran tv-tur, deretter 50 situps, 30 knebøy (de fant jeg ut at jeg skulle begynne med i går så er ikke så mange ennå) løfter manualer på 5 kg 20 ganger og prøver meg på de elendige pushupsene. Eller GJORDE hver dag, for i dag, etter jeg begynte på mandag med dette, sa kroppen NEI! Tror jeg har kjipet til venstrearmen, for jeg brøler AU bare jeg løfter lette ting som en iskaffe :(

Så dere har vel peiling her, hvor lenge må armen hvile? Og jeg bør vel kulan med manualene og pushupsene i dag?

Og en ting til; Når jeg tar knebøy, har jeg små manualer på 2 kg over skuldrene, det er vel ikke noen hindring for å få dette til, så lenge jeg bare ikke overbelaster armen helt?

Uff er jo blitt helt hekta på å trene nå, så dette var nedtur for meg i dag :( Hadde jo så lyst til å greie og holde dette gående hver dag!

Men om jeg fortsetter sånn, da er det vel håp for fyrstikk-kroppen min å ta seg ut i bikini til sommeren også? :-D

Helt utrolig hvor mye dette har forandret meg bare på ei uke! I forhold til før, da jeg bare spiste en gang om dagen og følte meg som en oppblåst badeball etter ett stort måltid, spiser jeg nå 4-5 småmåltider om dagen og har null komplekser for magen!

Håper noen vil svare på spørsmålene mine, jeg skal stikke rundt 2tida så vil gjerne få gjort alt jeg kan av trening før det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milkyway ja...Hver gang jeg leser et av dine inlegg får jeg lyst på sjokolade;) Hehehehe...

Her går det dårlig med trening. Måtte inn å operere forrige dagen, så nå må jeg holde kroppen i ro i to uker!! TRagisk. Og da er det lett å stappe i seg! Redd for at påskeuken vil ødlegge mye:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32

Snart 5 uker uten snop, går kjempebra! :)

Har ikke lyst på i det hele tatt.

Men jeg er syk, skikkelig sylta. Får ikke trent men har gått tur i går og dag.

Minus 2,5 kg her fortsatt, men har ikke så mye å ta av så er innstilt på at dette kan ta tid, men tror det løsner en vakker dag:) Det MÅ det jo gjøre.

Nå som jeg er syk får jeg i meg for lite mat. Dårlig matlyst og vondt i halsen, så håper jeg ikke går på sparing pga det.

Men syns det går bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var treninga unnagjort :) Ble ikke noe kardio da, tror jeg brygger på noe, så det er best å ikke utfordre skjebnen. Noen som vet hvor lang tid det tar før kondisen begynne å gå tilbake? Hvis jeg går mye i påska, og blir lett anpusten, er det nok til å holde kondisjonen ved like? Trener vanligvis intervall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Hoi! I går fikk jeg litt ekstratrening ved å løpe opp til toppen til arendal for bussen var i byen på det tidspunktet jeg skulle være der oppe! :ler: Og så gikk det ikke noen buss hjem til meg, så ble 20 min med gåing da jeg var fremme i kristiansand igjen :) I dag har jeg gjort alt jeg skulle, men er litt småsyk så føler meg ikke helt fet i formen nå, litt utslitt, men god samvittighet! :-D Har fått det for meg at jeg MÅ trene før jeg stikker ut og møter folk, og det er jo en bra ting!

Håper knebøyene hjelper snart. Jeg tar 50 hver dag, det bør vel vises på rumpa snart? Hvis jeg gir det 6 uker HVER DAG, vil dere spå en fast og fin rumpe på meg? :-D Har ikke så mye å trene opp i utgangspunktet, men den er det mest kjøttfulle stedet og føler den er gelé fra freia når jeg hopper opp og ned, og jeg vil den skal være like fast som resten av kroppen! SVAR :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Jeg har blitt forkjøla i påska!! Da kan jeg ta en treningspause med god samvittighet, OG stappe i meg litt marsipan siden jeg er så stakkarslig syk :mrgreen:

Da tar jeg en pause til neste onsdag. (Minus skiturer da.) Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
HURRA! Jeg har blitt forkjøla i påska!! Da kan jeg ta en treningspause med god samvittighet, OG stappe i meg litt marsipan siden jeg er så stakkarslig syk :mrgreen:

Da tar jeg en pause til neste onsdag. (Minus skiturer da.) Hurra!!

Da er du i godt selskap. Jeg ligger rett ut, pluss at det er mistanke om kyssesyka. Hafjell til helga blir toppers... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Håper knebøyene hjelper snart. Jeg tar 50 hver dag, det bør vel vises på rumpa snart? Hvis jeg gir det 6 uker HVER DAG, vil dere spå en fast og fin rumpe på meg? :-D Har ikke så mye å trene opp i utgangspunktet, men den er det mest kjøttfulle stedet og føler den er gelé fra freia når jeg hopper opp og ned, og jeg vil den skal være like fast som resten av kroppen! SVAR :D

En avslappet muskel føles alltid dissete ut, uansett hvor godt trent den er ;)

Når det er sagt; hvorfor så mange repetisjoner, og hvorfor hver eneste dag? Jeg hadde gått for å gjøre dem litt tyngre (enten ved å gjøre dem saktere eller f.eks. holde noe tungt i hendene når du tar dem) og heller tatt annenhver eller hver 3. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som bolledeig sier, det er liten vits i å trene samme muskelgruppe hver dag. Når du trener brytes musklene ned, og trenger tid til å bygge seg opp igjen, litt sterkere enn forrige gang. For å si det enkelt. Hver muskel bør ha minst 48 timer hvile mellom hver økt. I tillegg kan det være fordelaktig å dele øvelsen inn i 2 eller 3 sett, med et visst antall repetisjoner i hvert, og pause mellom settene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg tok påskeferie allerede i midten av forrige uke, og dro hjem til foreldra mine da. Etter det har det blitt mye mat og godis, og ikke minst brus som er min store svakhet. Greier bare ikke å unngå og drikke brus hvis det er tilgjengelig :(

Tiltross for usunt kosthold så føler jeg egentlig ikke at det går så dårlig, fordi jeg er i mer eller mindre konstant aktivitet som barnepike eller sammen med hunden og hestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei dag i dag. Tror jeg i hvert fall, ner det oen som har kommentarer til kostholdet mitt? Dette har jeg spist i dag:

En liten neve nøtter og en "dobbel 0%"-yoghurt til frokost før trening, trente så styrke på hele overkroppen, og spiste litt nøtter (usalta) og drakk et lite glass Tine iskaffe etter trening (raske karbohydrater etter trening er vel greit? Altså iskaffen, den er jo nesten som milkshake...).

Lunsj: To speilegg, et rugsprø, en halv (liten) avocado og noen skjeer cottage cheese.

Mellommåltid (på jobb): En go' morgen yoghurt (vet at denne ikke er idéell med tanke på sukkerinnhold...), en pose rett-i-koppen suppe (ja, litt mye salt) og to plommer.

Middag: Wok av svinefilet og frosne wokgrønnsaker. Normal porsjon.

"Dessert": En "dobbel 0%"-yoghurt

Til kvelds blir det jordbær med cottage cheese, og muligens et par rugsprø.

Ble mye yoghurt i dag ser jeg, spiser vanligvis ikke så mye av det, men den 0%-yoghurten er vel grei og sunn?

Ellers - spiser jeg for mye, lite, eller passe? Noe jeg bør holde meg unna? Tror selv jeg har sånn noenlunde peiling, men greit å dobbeltsjekke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

men folkens jeg har blitt helt hekta jo, kommer til å føle meg som en slask om jeg ikke gjør det her hver dag!

Sukkameg. Hva vil dere anbefale da, situps dag 1, pushups og vekter dag 2 og knebøy dag 3 og så hele runda igjen neste dagene? Hvis det reduserer min kroppsform kommer jeg og tar dere! :ler:

Og jeg er rimelig sikker på at rumpa mi er utrent, for jeg gjør sånne forferdelige ting som å stramme den i speilet, og da ser den ut som... vel nettopp bolledeig! :ler:

men etter å ha trent f.eks armene hver dag i ei uke, ser jeg jo utrolige resultater på dem! Fiskebollene er vekK! Vil det ikke gjøre det samme på alle øvelser da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Det eneste jeg sier er at hvile er faktisk like viktig som trening for å få gode resultater ;)

Siden rumpemusklene blir brukt så mye som de faktisk gjør (med mindre man er fullstendig inaktiv, men de fleste går jo en del) får man jevnt over bedre resultater av å trene tungt, og heller skjeldnere.

Ta 3x12 med knebøy og 3x12 med utfall med litt vekter annenhver dag, så skal du se det løser seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Allright, annenhver dag var jo ikke så ille :)

Nei jeg er jo aktiv hver dag, og har begynt å ta omvei på bussen hjem fra byen så jeg må labbe i 20 min, og det hjelper vel :) og mye sykling bortsett fra det.

Men jeg VIL ha finere kropp på 6 uker. Det er ikke for hans del, men mine egne komplekser. Han sier jo at det ikke er noe slapt, men jeg ser det selv, og jeg vil kunne vise meg naken bakfra uten å måtte gå baklengs eller klovne rundt sidelengs! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip* "dobbel 0%"-yoghurt *snip*

Jeg har også fått dilla på denne yoghurten!! Synes den er MYE bedre enn "vanlig" yoghurt, selv om den kanskje har mere "juksestoffer" i seg.

Og angående muskeltrening så er jeg enig i at den beste effekten er å trene annenhver dag. Det gjør hvertfall underverker for meg. Hviletid er viktig :)

Fremdeles ganske forkjøla... vatt i pappen. Så nå sitter jeg og later meg mens jeg vasker noe klær. Fortsatt god påske! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Urk i dag er jeg syk :( Tror jeg tar meg en liten spinningstur foran date my mom om en halvtime, og noen situps også lar jeg de andre kroppsdelene få hvile i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...