Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Chili Pepper

Hei mari! :vinke:

Jeg er også ny i denne tråden, det virker bare ikke sånn siden jeg babler så mye skit at jeg allerede har deltatt i 2 sider eller noe...

Så flink du har vært med vektnedgang, og jeg digger at flere jenter trener skikkelig styrke.

Jeg gleder meg faktisk til å bytte ut studioet for en ukes tid, med ski på beina og sol i fjeset!

Endret av Chili Pepper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei mari! Velkommen til tråden :)

Jeg spiste pizza med hvetemeldeig i dag... fy søren som det merkes. No trigo sier jeg bare... hvetemel er bæd... resultatet var at jeg følte meg skikkelig matstein og oppblåst på trening. Så jeg må nesten ta en økt i morgen også, for jeg følte at jeg ikke fikk tatt i skikkelig.

Skylder alt på hvetemel jeg. Hehehe. Deilig å ha noe å skylde på... fnis... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt Blad: bra du er tilbake på sporet nå! viktig å komme seg ordentlig tilbake etter en slik sprekk! Du har nok ikke lagt på deg så mye fett ser du. En sier at en maks kan legge på seg 100 gr fett om dagen.. :) (hjelper å tro det)

Annikken: Skjønner deg godt, holde seg unna hvetemel! slemt mel!

Sitter her og venter på mensen. Rarere smerter denne gangen. har kanskje noe med kostholdet? noen som har merka det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Er så fornøyd med denne dagen :D

Tror jeg ikke spiste for mye, er ikke helt sikker på hvor mye jeg skal ha. Men hvertfall god og mett i hele dag.

I morgen drar jeg hjem på påskeferie i to uker. Hjem til mamma :D Målet er vel egentlig bare å holde vekten.. Begrense godterispisingen, og gå litt på ski og sånt.

Så fortsetter Bikinikropp 2008 etter påske, med heftig styrketrening ;)

Hos meg varierer mens-smertene fra gang til gang, men som regel ganske vondt. hehe, så har det så sjeldent som mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var dagens treningsøkt over! Cardio er det kjedeligste jeg vet, men har funnet ut at jeg trenger å brenne det fettet som er igjen (jada jeg har vist det hele tiden, men det har liksom vært så mye greiere med styrke, fettet forbrenner da også, men ikke helt likt) så da ble det 10 min løping, 10 min step, 5 min roing og 5 min "skrå step" (holder ikke ut å være på samme apparat lenge for det er så kjedelig...)etter på trenete jeg etter program med ball som jeg har fått av fysio terapauten i nesten 1 time! deilig de dagene man ikke starter før 11 for da får man virkelig trent seg først! I morgen er det tilbake i styrke rommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom her en tur jeg og... Trenger litt support akkurat nå for nå syns jeg at det går trått.

Jeg har siden januar trent fire ganger i uka og fokusert på matinntaket. Har ligget på mellom 1800 og 2000 kcal pr dag i matinntak og har ligget på mellom 2500 og 4500 i forbruk, men likevel merker jeg ingenting på vekta!

De siste par ukene har jeg kuttet ned på karbohydrater og fokusert veldig på å spise mer proteiner og det har gjort at jeg stort sett har klart å ligge på mellom 1600 og 1800 kcal inntak pr da, uten at jeg holder på å sulte ihjel av den grunn.

Jeg trener spinning (3-4 ganger i uka) og har fått meg et skikkelig styrkeprogram som er splitt bein/rygg og bryst/armer (2-3 ganger i uka) - og trener mage utenom. Hva i h.. skal jeg finne på. Jeg føler det som jeg ligger i evig krig med kroppen min og aldri klarer å vinne. jeg er så lei og så frustrert og så deppa! Helvetes kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Susy. Det kan være lurt å spise litt mer for at du faktisk skal gå med i vekt, for kroppen din går i spare modus om du forbrenner så mye mer enn det du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy, du sier du ikke har gått ned i vekt - men kan du se på kroppen din at du har fått mer muskler? Kan du kjenne det? Dersom du er bra til å bygge muskler, vil musklene først erstatte fettet, og SÅ vil du begynne å gå ned i vekt (dersom du etter "utbyttingen" har mer fett å ta av.)

Ellers kan du jo bytte litt metode - prøve noe annet enn spinn (løpe eller aerobic?), spise mer... er som mari sier, at du kanskje bør spise mer. Jeg har hørt om folk som har begynt å spise mer - og gått ned i vekt!

Ikke gi opp!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy, du sier du ikke har gått ned i vekt - men kan du se på kroppen din at du har fått mer muskler? Kan du kjenne det? Dersom du er bra til å bygge muskler, vil musklene først erstatte fettet, og SÅ vil du begynne å gå ned i vekt (dersom du etter "utbyttingen" har mer fett å ta av.)

Ellers kan du jo bytte litt metode - prøve noe annet enn spinn (løpe eller aerobic?), spise mer... er som mari sier, at du kanskje bør spise mer. Jeg har hørt om folk som har begynt å spise mer - og gått ned i vekt!

Ikke gi opp!! :klem:

Takk, jeg gir ikke opp, for da klarer jeg det jo helt sikkert ikke :klem:

Jeg kan ikke se den helt store forskjellen på meg foreløpig. Jeg er ganske trent fra før og hadde en lang stilleperiode etter at jeg tok brystreduksjon i fjor høst. Jeg la på meg sju kilo fra i fjor sommer på den stilleperioden og har gått ned igjen fem av de kiloene (de forsvant med ei ukes suppekur faktisk - og har holdt seg vekk).

Men før jeg la på meg så hadde jeg i allefall sju kilo jeg skulle vært kvitt og det er de jeg har begynt på nå. Eller jeg prøver i det minste...

Jeg vet at jeg bygger muskler relativt lett, så jeg håper at kroppen skal bruke mer av fettet og at jeg skal få mer muskelmasse nå som jeg har fått et skikkelig styrketreningsprogram.

Jeg tror ikke jeg spiser for lite - dagsbehovet mitt er beregnet til 2400 kcal og man skal jo redusere inntaket med mellom 500 og 1000 kcal for å få noen vektreduksjon.

Jeg har vært på kroppsanalyse og funnet ut at jeg har ti kilo med rent fett på kroppen som jeg burde vært kvitt, men jeg blir helt oppgitt i forhold til hva jeg skal gjøre nå.

Jeg trener cardio som skal forbrenne, jeg trener styrke som skal bygge muskler slik at jeg forbrenner mer på sikt, jeg spiser fornuftig - og unner meg mer i helgene (prøver å lage meg en livsstil og ikke å slanke meg).

Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzy, hvor mye veier du - og hvor aktiv hverdag har du?

Regner du ut kalorier nøyaktig?

Hvor mye ekstra unner du deg i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzy, hvor mye veier du - og hvor aktiv hverdag har du?

Regner du ut kalorier nøyaktig?

Hvor mye ekstra unner du deg i helgene?

Jeg veier 78 kilo og jeg sitter endel på kontor på dagtid 8men er også ute og går, rører på meg), men trener som sagt fire dager minimum i uka (se mer om det lenger opp i tråden).

Jeg veier og registrerer kalorier nøyaktig ved hjelp av diett.no

Jeg har vært oppe på 2500 kcal i helger (en av dagene - gjerne 2100 den andre).

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili Pepper

Jeg må bare dele min entusiasme over beskjeden jeg fikk fra kiropraktoren i dag:

ETTER PÅSKE KAN JEG sannsynligvis TRENE SKIKKELIG STYRKE IGJEN!!!

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent spinning. Kjente det veldig godt i låra at jeg trente i går, men klarte likevel å presse meg. Jeg har også klart å spise sundt, og det er jeg fornøyd med, spesielt etter en usunn tid. Håper bare jeg klarer å fortsette med det. Heldigvis er motivasjonen bra, og det hjelper masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsov meg i dag! :( fikk ikke trent. Har så dårlig samvittighet siden jeg snart skal på ferie. Må få meg en ordentlig treningsomgang før jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste kongemiddag i dag - stekt kalkunkarbonade på en seng (hihi) av tomat, agurk, løk, ruccola, med stekt sopp, cherrytomat og cottage cheese ved siden av :-D Jeg ble så "godmett" at jeg får ikke sagt det - jeg elsker grønnsaker!!!

Dro så og trente på en kjempemorsom danseaerobictime, som tok helt av. Eller, JEG tok helt av da :fnise: Var helt kake etterpå. Men utrolig peppy og fornøyd likevel!

Nå er utfordringa påska med kjæresten... jeg føler at det liksom er litt ullent å servere han "slankemat"/ "kaninmat", men han har jo bare like godt av det han også!! Så jeg skal prøve å putte i ham litt grønnsaker, og få ham med ut på tur, han bør vel bare bli vant til det om han skal leve med et grønnsakhue som meg :fnise:

Nå blir det avocado! YUM!

Digger dere jenter, STÅ PÅ!

(Jeg blir seriøst så glad av å trene, det er helt sykt... det er som rus :fnise:)

Endret: Åh, Chili Pepper, flott!! Kjenner ikke hele historien din der, men kjempebra at du kan trene igjen! :juhu:

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med kaffekoppen og skal på trening om litt. Mest styrke i dag.

Leste akkurat tråden om kaloriunderskudd og så at om jeg kommer under 1400 kcal så går jeg i minus - kjekt å vite, og en greit pekepinn om at når jeg klarer å være på 1800 kcal om dagen så skal jeg gå ned i vekt - egentlig :sukk: .

Det positive er at proteinfokuset fungerer. Jeg er ikke sulten i det hele tatt, så lenge jeg får i meg mye proteiner og grønnsaker. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blitt bare tre treninger denne uken, men blir en siste etterpå;)

Synes dere er råflinke alle sammen!! Blir så stolt av å lese over hva vi tilsammen får til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det fysioterapi og trening. Fysioterapauten min syntes det var utolig at jeg ikke har mer smerter så stive og stramme alle muskel festene mine er.. men har vel vent meg til det (sammenligner vel all smerte med da det var som verst, og i forhold til det er det jo ikke ille i det hele tatt...). ble 1 time trening i dag, men ga nok ikke alt, for hadde vondt etter å ha blitt stukket med nåler på musklene i rumpa (for å få de til å slappe av, de har stått i spenn i flere år, så det skal litt til for å få de til å slappe av...), men da har jeg i hvertfall fått til 4 økter denne uken. blir vel ikke flere før etter påske, men skigåing hver dag fra tirsdag av holder vel formen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste trening i dag før påskeferien. Ble styrke og litt kondisjon. Synes jeg har gjort en god innsats. Blir ikke trening i påsken, men kanskje en skitur eller to.

God påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på helgevakt i dag, men lurer på om jeg skal ta en litt lang lunsj og gå i svømmehallen en tur midt på dagen i dag. Bare for å få myket opp kroppen litt.

Trente styrke i går og var tung og trøtt i kroppen. Fikk ikke maks ut av øvelsene fordi jeg var sliten i muskulaturen. Da er det sikkert godt med ei økt i bassenget som varmer opp hele kroppen, men ikke tar som hardest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...