Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Så ikke vet jeg, hva jeg skal gjøre. Jeg spiser utrolig mye. Og her sitter jeg å drømmer om å bli tynn :sukk:

Nå vet jeg ikke hvor høy du er og hvor mye du veier, men for meg var ikke det der mye i det hele tatt. Altså, det var ikke lite, men det var ikke HERREGUD SÅ MYE JEG HAR SPIST-takter over det. Særlig ikke på en dag du har trent. Det eneste som var 'mye' var middag, men man må da ha en solid porsjon middag uansett. At du føler du har spist mye når du har spist knekkebrød, frukt og yoghurt er ikke sunt. Jeg tror jo mer du henger deg opp i hvor mye du spiser, jo mer spiser du. Og du får i hvert fall dårligere samvittighet! Uansett, jeg spiser vesentlig mer enn det på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32
Lanalia, jeg er nok typen som er litt som deg, dvs jeg kan ikke leve på noen få knekkebrød og det er det.

Jeg synes at mennesker skulle spise så mye de vil. Med det mener jeg ikke at en skulle spise hele tiden (selv om jeg av og til har lyst å gjøre dette), men å begrense alt for mye er ganske usunt for min del. Fordi det betyr at jeg bygger opp en vanvittig lyst for noe (les: 'alt'). Og det er mye større sjanse å drite i det hele etter hvert. Heller gå ned langsomt og beholde det, enn gå ned raskt til idealvekt og da ha lyst for noe hele tiden.

Så mitt mål er å ta alt moderat, ikke slanke meg for mye, trene godt, komme i god form kondisjonsmessig, spise sunt mesteparten av tiden, men også har noe godteribiter av og til.

Ikke være opptatt med kiloene eller vekt, men med å komme i form.

Ja da, jeg sier det nå og jeg prøver å tenke det hele tiden, men det er ikke alltid så lett.

Men jeg synes sterkt at en må også leve livet! For meg er ikke 8 skiver med knekkebrød per dag og drikke grønn te uten sukker noe måte å leve. Jeg hadde vært drittsur hele tiden. Sulten og sur.

Og da trene trene trene i tillegg. Greit nok, det er kanskje en raskere måte å gå ned, men det er ikke noe gøyt. Og jeg nekter å gi opp gøyt bare fordi jeg har noen kiloer ekstra noen steder.

Dvs, jeg spiser en god del. Bare prøver å unngå usunn mat og få den sunne maten til å være like godt ;) Bytte ut pasta med fullkornspasta, koke eller dampe i steder for å steke i smør eller olje, spise supper, ryggbrød, renskåret kjøtt og mye fisk. Men jeg tar meg likevel popcorn da jeg skal til kino!

Alt handler om måten du tenker på!! For meg kan knekkebrød med deilig grønt på og grønn te være kos. For meg er ikke bare drittmat kos. Gøy at vi kaller det å kooooose seg, i og med at vi tar selvmord med kniv og gaffel.

Man bør slutte å tenke at man forsaker noe hele tiden. For meg handler det om helse, og det å ta andre valg. De andre valgene tar jeg ved å tenke annerledes:)

Endret av lissi32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Oh shiit.. i dag har jeg hatt en sprekk. Igjen. Da jeg så det innlegget Lissi32, så mista jeg litt håpet.

I dag spiste jeg 3 knekkebrød til frokost m pålegg + et glass melk.

Så tomatbønner og gulrot + proteinshake (2 ss pulver)

deretter ganske bra porsjon middag, pasta bolognaise

Så skulle jeg på trening, men klarte å hive i meg to never med MM som lå på bordet :/ Jeg hadde så lyst på, og når jeg ofte tenker: "jaja, jeg skal jo trene" så går det til helsike uansett.

Hadde fin treningsøkt da ihvertfall. men jeg har blitt tung, selv om mye er muskler, hjelper det lite, når jeg spiser mye mat og trener, så blir jeg ikke mindre, jeg blir større og bredere. Som en mann :( Men jogge kan jeg ikke gjøre, for beina er ødelagt. Trening i dag forbrant jeg 592 kcal i følge pulsklokken.

Etter trening spiste jeg et eple og en halv banan + omega3 yoghurt og et lite rundstykke.

Så gikk det 20 minutt, og jeg måtte ha en halv skål med middagsrester. Og da var jeg endelig mett.

Så ikke vet jeg, hva jeg skal gjøre. Jeg spiser utrolig mye. Og her sitter jeg å drømmer om å bli tynn :sukk:

Huff da!! Høres ikke lett ut. Jeg blir faktisk mett og god av mat tilsvarende 1300 kcal i løpet av en dag. Ikke så gøy når man fortsatt er sulten etter man har spist.

Men om du prøver å gå ned i vekt er det lurt å justere kosten litt. Men spiser man sunt får du myyye mat for 1500 kcal. Trener du kan du jo tillate deg å spise litt mer, men jeg spiser ikke opp treningskaloriene mine. Men jeg er steinhard mot meg selv om dagen pga veddemål og ferie. Jeg sier på ingen måte at du skal gjøre som meg, jeg sier bare at dette fungerer for meg.

Du må finne en måte du kan leve på. Er dette livsstilsendring skal det jo være over tid. Da holder man jo vekta også. Men jeg prøver å gå ned 5 kg, og spiser derfor minimal med skit:) Ikke i det hele tatt akkurat nå, og lykkelig over at suget faktisk forsvant etter en uke. Det går lekende lett, men tanken på at det er 3 mnd igjen gjør meg jo litt svett. Men jeg skal klare det! Har ikke 10 000,- å miste.. hihi

Nei stå på! Det går nok bra. Men jeg også trente mye styrke før og ble bare klumpete, gikk ikke ned i vekt. Nå trener jeg på en annen måte. Justerer kosten, går/jogger endel turer (så at du ikke kunne det) og det fungerer så jeg går ned i vekt. Trener styrke to dager pr uke, men jeg skjønner at jeg må forbrenne fett om jeg skal ned i vekt, ikke bare bygge muskler.

Stå på ikke gi opp! Om ikke kroppen forandrer seg så trøst deg hvertfall med at du har en sunn kropp, inni også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt handler om måten du tenker på!! For meg kan knekkebrød med deilig grønt på og grønn te være kos. For meg er ikke bare drittmat kos. Gøy at vi kaller det å kooooose seg, i og med at vi tar selvmord med kniv og gaffel.

Man bør slutte å tenke at man forsaker noe hele tiden. For meg handler det om helse, og det å ta andre valg. De andre valgene tar jeg ved å tenke annerledes:)

Jeg mener ikke at kosemat må være drittmat, tvert i mot. Men å anebefale en meny som bare inkluderer sånn 8-9 skiver knekkebrød per dag, er litt for lite mat synes jeg rett og slett.

Det er ikke at jeg har noe i mot knekkebrød eller grønn te, men å bare spise dette, begrense seg selv så mye, 8 knekkebrød er jo veldig lite mat egentlig!

I tillegg, for meg er det så utrolig kjedelig med å spise såpass ensidig kost. Jeg skal heller lage med noe grønnsaksgryte med fisk for middagg og spise noe hjemmelaget frokostblanding (eller musli uten sukker) for frokost, spise noe salat for lunsj og bake epler med kanel og rosiner for dessert.

Kos må ikke bety usunt! En kan lage mye godt av frukt og grønt som ikke er noe dårlig mat i det hele tatt!

Det å gå rundt med tom mage hele tiden og bare tenke på knekkebrød er bare litt.. for mye mas med mat. Mat skulle ikke være såpass problematisk. I tillegg er det med å komme i form for meg mer å gjøre med å legge om kostholdet generelt, ikke bare slanke og spise minst mulig kalorier.

Det er noe med det at jeg synes det skulle ikke være krise hvis jeg vil ta et par glass hvin med venner eller drikke en latte da jeg er ute, eller spise popcorn da en skulle på kino (det skulle da si at en ikke går til kino så ofte da;)). Det må være varjason i maten og det er lov med små'sprekk', så langt det ikke betyr sjokoladekake annenhver dag og helt ubegrenset matgalskap. Men å nekte helt noe man har lyst for? (dvs jeg mener ikke at hvis en har lyst for sjokolade hele tiden, at da en skulle spise dette hele tiden, men jeg synes det er viktig å spise dessert for eksempel - men dessert må ikke være med sukker!)

Jeg synes det blir vanskelig i lengre sikt.

Men det er det jeg synes ;)

Vi er alle forskjellige.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, jeg tror dere egentlig er ganske enige ;)

Jeg synes fruktsalat med vaniljekesam er kjempekos, men jeg kan ikke stikke under en stol at det er noe med en feit kopp kakao med krem... og en skikkelig 1000-kaloris sjokoladekake når det er "den" tida på måneden. Alt er jo relativt. Fett og sukker er jo godt ;) Men bare i små mengder da.

Angående knekkebrød så har jeg funnet ut at det hjelper å spise forskjellige typer! De smaker jo ikke det samme. Jeg spiser ca 6 knekkebrød om dagen, men så har jeg også kutta ut alt av brød. Det eneste brødet jeg spiser er hjemmebakt, og det er ikke bestandig jeg orker lage. Så da prøver jeg få fiber gjennom knekkebrød, frukt og grønnsaker. (Merker jeg blir mye mer "brødsjuk" når jeg ikke får i meg nok grønt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Jeg mener ikke at kosemat må være drittmat, tvert i mot. Men å anebefale en meny som bare inkluderer sånn 8-9 skiver knekkebrød per dag, er litt for lite mat synes jeg rett og slett.

Det er ikke at jeg har noe i mot knekkebrød eller grønn te, men å bare spise dette, begrense seg selv så mye, 8 knekkebrød er jo veldig lite mat egentlig!

I tillegg, for meg er det så utrolig kjedelig med å spise såpass ensidig kost. Jeg skal heller lage med noe grønnsaksgryte med fisk for middagg og spise noe hjemmelaget frokostblanding (eller musli uten sukker) for frokost, spise noe salat for lunsj og bake epler med kanel og rosiner for dessert.

Kos må ikke bety usunt! En kan lage mye godt av frukt og grønt som ikke er noe dårlig mat i det hele tatt!

Det å gå rundt med tom mage hele tiden og bare tenke på knekkebrød er bare litt.. for mye mas med mat. Mat skulle ikke være såpass problematisk. I tillegg er det med å komme i form for meg mer å gjøre med å legge om kostholdet generelt, ikke bare slanke og spise minst mulig kalorier.

Det er noe med det at jeg synes det skulle ikke være krise hvis jeg vil ta et par glass hvin med venner eller drikke en latte da jeg er ute, eller spise popcorn da en skulle på kino (det skulle da si at en ikke går til kino så ofte da;)). Det må være varjason i maten og det er lov med små'sprekk', så langt det ikke betyr sjokoladekake annenhver dag og helt ubegrenset matgalskap. Men å nekte helt noe man har lyst for? (dvs jeg mener ikke at hvis en har lyst for sjokolade hele tiden, at da en skulle spise dette hele tiden, men jeg synes det er viktig å spise dessert for eksempel - men dessert må ikke være med sukker!)

Jeg synes det blir vanskelig i lengre sikt.

Men det er det jeg synes ;)

Vi er alle forskjellige.

Det er jo feil å si at jeg har anbefalt en diett på 8 knekkebrød om dagen....??

Hvorfor utelater du middagen og lunsjen? Jeg sa to brødskiver til lunsj, middag og 3 måltider med knekkebrød i løpet av en dag samt to frukt.

Dette er ikke for lite mat i løpet av en dag, det er nok til at hun får i seg nok mat samt går ned i vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32
Slik er det hvertfall hos meg. Øverste magen forsvinner først. Gleder meg til neste.. hehe...

Veldig flink med maten og skal gå 8 km i dag. Har tatt det litt rolig siste uke etter høye leververdier, men nå er jeg igang igjen.

Syns det går supergreit nå, sug er borte.

Tomatbønner er vel ganske ok å spise for de som liker det, men jeg syns du kan prøve å bytte ut to av brødskivemåltidene dine til 3 grove knekkebrød, helst multigrain. Husk at det er ikke lurt å spise for lite mat heller.

feks

3 knekkis til frokost

2 skiver til lunsj

2 knekkis og en frukt til mellom.

Middag

2 knekkis og en frukt.

Sunt pålegg og sunn drikke så er det toppers!

Hvordan får du dette til å bli 8 knekkebrød om dagen, og BARE det??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi..Vært flink å trene idag også;) Dette er tredje gangen denne uken ;) idag har det gått i knebøy og bøy generelt. Dette er tøft! Men satt meg en regel på at jeg skal være fornøyd når jeg har klart å gjennomføre øvelsene 15*3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg er nå blitt syk, forkjøla og potte tett, så det blir nok ikke noe trening på meg sånn i nærmeste fremtid.

Samtidig har jeg fått vite at jeg skal 2 uker til varmere strøk i sommer da, så motivasjonen for å fortsette treningen er på topp. Skal dessuten reise hjem til foreldrene mine og være der i to uker over påske, så da regner jeg med at det blir mye ridning og turer med hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Leste bakpå pakken til vanlig ris og fullkornsris. Det er like mange kcal, mer fett i fullkornsris. så er det litt mer fiber i fullkornsris, men ellers er alt likt. Hvorfor er fullkornsris da så mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Jeg er nå blitt syk, forkjøla og potte tett, så det blir nok ikke noe trening på meg sånn i nærmeste fremtid.

Samtidig har jeg fått vite at jeg skal 2 uker til varmere strøk i sommer da, så motivasjonen for å fortsette treningen er på topp. Skal dessuten reise hjem til foreldrene mine og være der i to uker over påske, så da regner jeg med at det blir mye ridning og turer med hunden :)

Ja det er to uker i syden som er motivasjonen her:) 27 mai reiser vi! Gleder meg masse:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste bakpå pakken til vanlig ris og fullkornsris. Det er like mange kcal, mer fett i fullkornsris. så er det litt mer fiber i fullkornsris, men ellers er alt likt. Hvorfor er fullkornsris da så mye bedre?

Fordi du blir mettere av la oss si 100 gram fullkornsris enn 100 gram vanlig ris. Skal du bli like mett må du kanskje spise 150 gram vanlig ris. Og da har du magisk fått i deg flere kalorier.

Det holder ikke å bare telle kalorier, du må se på næringsinnholdet i maten. Finnes det bra med proteiner, fiber, sunne fettstoffer osv, er det bra mat selv om det er "mye" kalorier i maten, fordi det er "bra" mat du blir mett lengre av. Når kroppen ikke får i seg næringsstoffer, sender den signaler om at du fremdeles er sulten selv om du har spist masse. Det er derfor man blir sulten etter to timer når man har spist på McDonalds. Du har jo egentlig bare fått i deg masse karbohydrater og sukker, og det er ikke kroppen fornøyd med :)

Jeg gleder meg til å ta neste bilde jeg... tror det blir et fint bilde i "reduksjons"-serien. Og nå er jeg på -1 kilo igjen, hihi. Heia muskler :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann folkens! Har vi hatt en treningsfylt uke? Akkurat kommet hjem fra trening selv nå, så nå kan jeg snart ta helgen med god samvittighet!!

Lurer på en ting, rockering er det noe som former og som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg tror det blir som trampoline, noe som er gøy i 5 min og deretter blir gjemt og glemt ;) Og det er ikke noe mer intensiv trening enn helt vanlig styrketrening heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnneShirley
Lurer på en ting, rockering er det noe som former og som anbefales?

Det forutsetter i alle fall at du klarer å bruke den (jeg klarer det ikke.. for meg bare faller den ned etter ca 2 sekunder ;) ) Men veldig intesivt blir det vel uansett ikke.

Jeg ville nok gått for noe som enten var

- morsommere (dvs mindre ensformig)

- mer intensivt (så du får effekt)

- eller helst både morsommere og hardere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du dette til å bli 8 knekkebrød om dagen, og BARE det??????

Ok, jeg skal nå spise alle ordene, jeg leste litt feil.

Jeg antok at den siste knekkebrødene var FOR middagg..

Hmm.. jeg er nok litt blind.. :klø:

/skal pusse brillene.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Ok, jeg skal nå spise alle ordene, jeg leste litt feil.

Jeg antok at den siste knekkebrødene var FOR middagg..

Hmm.. jeg er nok litt blind.. :klø:

/skal pusse brillene.. :rodme:

BRA!! Jeg jobber ikke med å hjelpe ned i vekt med 8 knekkebrød om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått skrevet noe her i det siste for jeg har vært mye opptatt, men her kommer en liten oppdatering på hvordan denne uken har vært for meg:

- I matveien har jeg ikke vært så veldig flink. Det har blitt en del snop og utskeielser, men ikke noe særlig de to siste dagene.

- Trening har det derimot en del av. Jeg har trent hver dag siden søndag, og det har gått i både styrke og utholdenhet. Føler meg mye bedre når jeg har trent, og jeg kan faktisk kjenne at jeg har litt muskler under fettet som ligger over dem. Det er gøy. :)

Alt i alt har jeg det ganske bra, og jeg tenker ikke noe særlig på at jeg ikke har spist så sunt som jeg burde.

Ha en god helg!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...