Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Ja, er ikke bra å trene (hardt) når man er syk. Musklene mine bare vil ikke når jeg er litt dårlig... så da er det bedre å hvile til man er bra igjen. Det er faktisk det mest effektive man kan gjøre om man vil bli frisk raskest mulig så man kan trene igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest milkyway

Ja, men fy så rastløs en blir av det! :ler:

Men jeg merker jo bare forskjellen på da jeg ikke trente armene i forgårs da jeg var kaputt, i dag er bicepsene steinharde! :hoppe: Så jeg VET jo at det er lurest å la dem hvile, men får sånn samvittighetsgreier av det hoho! Men ingen har vel sagt at en lang gåtur hver dag er overbelastende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var påske ferien over. Ble lite trening hele uken, noe som ikke er bra, men men... fikk tatt en økt i går når vi kom hjem, trente pilates i 20 min og 1 time striptease aerobic... lenge siden jeg har gjort noen av delene, og må si at jeg ble litt skuffet... var liksom ikke like bra trening som jeg syntes det var da jeg gjorde det ofte.. Trener mest på studio nå, og da tar jeg mere i, og blir svett av oppvarmingen og tar skikkelig i når jeg løfter, noe jeg ikke ble i går.. men men... Om 2 uker reiser jeg til Mexico med mannen i 1 uke, jeg håper jeg føler meg vell i bikini til da...er ikke så langt unna... skal ta sol, både for å få grunnlag, men også for å kunne gå med den nye hvite bikinien (er ganske blek etter vinter mørke, og da ser det ikke bra ut med hvit bikini..) fordelen hvis jeg får litt sol er jo at da ser man musklene bedre også, så da blir jeg kanskje ennå mer motivert når jeg trener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

Leenge sida jeg har vært her nå. Har dere hatt ein fin påske?

Jeg har gått en del på ski;) Så hadde tenkt til å melde meg på birken til neste år;) da har jeg noe å trene til, men er enda bare ein tanke men hadde vært moro! Jippi nå kommer våren;) Så kan trene ute uten å bli kald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... var misfornøyd med at vinteren kom nå, men valgte å snu det til noe positivt, og tok en treningstur på ski, det er faktisk ypperlig trening, så fremt man virkelig tar i, og ikke går søndagstur :D I morgen er det tilbake på studio, skal bli deilig! har virkelig tenkt å trene mye frem til jeg drar, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for virkelig å få musklene frem på to uker, noen som har gode tips?

Trener styrke, så hardt jeg klarer, men er det håp egentlig å få mer definerte muskler på to uker? de er relativt definerte alt, men vil ha flott kropp når jeg drar... så mannen blir stolt når han går vedsiden av meg i bikini ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent i påsken, men har vært litt i aktivitet likevel. Jeg har jobbet tre dager (med mye gåing), og jeg har vært på tre lange skiturer (de var i alle fall lange nok for meg, som ikke har rørt skiene på minst 5 år). Jeg har spist masse påskegodt, men skal prøve å få gode spisevaner igjen nå som påsken er over.

I dag trente jeg styrke. Det gikk overraskende greit, men tror det var lurt å ikke slite seg helt ut etter noen rolige dager.

Håper alle dere andre også har hatt en fin påske! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Påsken har vært rolig for min del - altfor lite aktivitet, men litt utejobbing i det minste.

Vært på spinn to dager etter hverandre og var med på balltime i går (det var gøy og jeg kjenner det i kjernemuskulaturen i dag gitt!), og i dag skal jeg trene styrke. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Urk, det var mye gøyere å trene før jeg ble syk! Har bittelitt feber, som gjør alt til et ork, og ikke kan jeg løpe ute heller, da sklir jeg på isen! men gjør alt kroppen tillater meg til å gjøre da. :)

Må anstrenge meg skikkelig for å unngå cowboy-walken i dag, innsiden av lårene er ikke snille med meg etter jeg ikke fikk strukket ut i går! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for noen måneder siden og jogge 3-4 ganger i uken, og har utrolig nok greid og holdt det! Jeg har gått ned 3 kg på å bare gjøre det (ingen forandringer i kostholdet), pluss at jeg fikk 6- på kupertesten :D

det var kjempegøy. hadde tenkt og slutte og jogge men nå ble jeg motivert til å fortsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Minus 3 kg her på 5 uker. Har vært syk de siste to ukene så har ikke fått trimmet. Men er flink med maten så går sakte men sikkert ned. Har holdt meg snopefri i påsken og det går kjemepfint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Da er jeg tilbake fra påskeferie. Mammas fantastiske mat, i tillegg til flere kg godteri har ført til at jeg har lagt på meg nærmere 2 kg denne påsken. Men de skal av igjen!

For å få en mer proteinrik frokost (jeg spiser havregryn kokt med vann, uten noe på), ble jeg anbefalt å ha cottage cheese oppi. Nå har jeg prøvd dette, men klarte ikke få det ned. Lurte på om noen har andre forslag til mer proteiner til frokost (for det er vel det som holder meg mett?)?

Er veldig glad i havregrøten min :) Kan ikke spise egg, så det kan jeg heller ikke ha ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da er jeg tilbake fra påskeferie. Mammas fantastiske mat, i tillegg til flere kg godteri har ført til at jeg har lagt på meg nærmere 2 kg denne påsken. Men de skal av igjen!

For å få en mer proteinrik frokost (jeg spiser havregryn kokt med vann, uten noe på), ble jeg anbefalt å ha cottage cheese oppi. Nå har jeg prøvd dette, men klarte ikke få det ned. Lurte på om noen har andre forslag til mer proteiner til frokost (for det er vel det som holder meg mett?)?

Er veldig glad i havregrøten min :) Kan ikke spise egg, så det kan jeg heller ikke ha ved siden av.

Ett glass melk ved siden av? Og/eller spise en skive skinke e.l før eller etter?

Forresten, liker du grøt uten noe på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32

Endelig er jeg så frisk at jeg skal ta gåturen min etterpå. Pleier gå en løype på 8 km som jeg syns er akkurat passe:)

Det blir deilig, det er fint vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei sprekinger :) Gikk inn for mye trening og slik i fjor høst, og klarte meg veldig fint helt inntil jeg begynte på p-piller i oktober/november. Har lagt på meg på tross av trening og bedre kosthold, så regner med det er pillene sin skyld.. Noen av dere som vet om jeg bør slutte på pillene for at jeg lettere skal få det av meg, eller har ikke det noe å si? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lissi32
Hei sprekinger :) Gikk inn for mye trening og slik i fjor høst, og klarte meg veldig fint helt inntil jeg begynte på p-piller i oktober/november. Har lagt på meg på tross av trening og bedre kosthold, så regner med det er pillene sin skyld.. Noen av dere som vet om jeg bør slutte på pillene for at jeg lettere skal få det av meg, eller har ikke det noe å si? På forhånd takk :)

Nå har det vel stabilisert seg tror du ikke? Er vanlig å gå opp et par kilo første mnd så roer det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke trent ordentlig siden sist mandag. Trente litt styrke på overkroppen på tirsdag, men føler ikke det ble en veldig bra økt. Har ikke trent kardio på to uker, fordi jeg har vært forkjølet, og nå har jeg fått feber i tillegg. Var våken tidlig i dag og hadde kjempelyst til å dra på trening, men kjente at det ikke var lurt, og at jeg ikke kom til å orke noe særlig uansett. Føler at musklene mine bare forsvinner nå. :( Blir spennende å se hvor mye jeg klarer når jeg er i form til å trene igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh.. har vært flink på trening denne uka og skal avgårde på spinning og styrketrening i dag.

Har fått helt dilla på fetaost og spiser fetaost i olivenolje til alt som fins om dagen, men prøver å kjøre på med mest mulig proteiner også, slik at jeg skal få mer muskler og mindre fett. Tror snart jeg gir opp badevekta for den viser akkurat det samme uansett hva jeg gjør. Blir helt oppgitt.

Vurderer å be om hjelp fra en ernæringsekspert, men hvor finner man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...