Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway

NÅ skal jeg hive meg på spinningsjævelen og se på dårlig daytime-tv og så skal jeg leke med manualene mine, og drepe meg selv med situps! HU HEI! GIRA NÅ I DAG JA!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var litt syk forrieg uke, så ble bare tre treninger. En med middels tug styrke, en med svært tung styrke, og en kondisjonstime. Har vært middels flink med maten. La på meg i påsken (tror jeg, har ikke våget meg opp på vekta), men håper det forsvinner snart.

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg hadde lagt på meg i påska, istedet hadde jeg gått ned litt. Synes det var rart, tror ikke jeg har mistet muskler heller, selv om jeg ikke har trent like mye som jeg pleier. Det ble en lang treningsøkt i går, med styrke på hele kroppen, er vanvittig støl i dag. Men det er deilig! Trener ikke kardio for tiden, siden jeg har en kraftig forkjølelse, men gikk MYE i går. (Kjekt å være så gjerrig at man heller går langt enn å ta bussen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!!!!

Jeg er tilbake! Hehehehe...Jeg har som sagt, tidligere, vært under en operasjon som medførte at jeg fikk treningsforbud! Derfor ble det litt lite aktivitet fra min side. Dessuten var det jo påske, og jeg følte meg skikkelig dårlig siden jeg fikk stappa i meg mer enn nødvendig! MEN, til tross for alt dette har jeg fått så mange kommentarer om at jeg har gått ned i vekt og blitt tynnere. Og det er en skikkelig god følelse, så idag skal jeg ha min aller første trening på noen uker! Det er bare å sette i gang igjen!

Morro å se at det fortsatt er liv her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imsdal

Nå har jeg klart ei uke uten godteri!! Hadde planer om å klare dette for lenge siden, men motivasjonen var ikke helt der. Etter påske hadde jeg tylla i meg mer enn nok sukker, og nå er jeg virkelig motivert! Har tilogmed hatt salat til niste nesten hver dag :) Har også pressa meg selv til å gå tur noen kvelder (som er helt herlig når man føste kommer ut). Er desverre ikke typen til å dra på treningsstudio, men å gå lange turer i kjapt tempo er da ikke så ille det heller?

Det er da en begynnelse :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg klart ei uke uten godteri!! Hadde planer om å klare dette for lenge siden, men motivasjonen var ikke helt der. Etter påske hadde jeg tylla i meg mer enn nok sukker, og nå er jeg virkelig motivert! Har tilogmed hatt salat til niste nesten hver dag :) Har også pressa meg selv til å gå tur noen kvelder (som er helt herlig når man føste kommer ut). Er desverre ikke typen til å dra på treningsstudio, men å gå lange turer i kjapt tempo er da ikke så ille det heller?

Det er da en begynnelse :jepp:

Bare det å kutte ned godteri og være i bevegelse er bedre enn ikke noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen som veit åssen man kan få større rumpe, men ikke noe annet større liksom?? går det an å trene det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som veit åssen man kan få større rumpe, men ikke noe annet større liksom?? går det an å trene det??

det er vel som med det motsatte, at det er umulig å punkttrene, og da er det ve umulig å legge på seg bare på det ene stedet.

Men om du trener rumpa din, gir den litt mer muskler og et lite oppløft, vil den kanskje virke litt strammere og dermed litt større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel som med det motsatte, at det er umulig å punkttrene, og da er det ve umulig å legge på seg bare på det ene stedet.

Men om du trener rumpa din, gir den litt mer muskler og et lite oppløft, vil den kanskje virke litt strammere og dermed litt større

Det er jo mulig å få muskler til å vokse, og da kan man trene de musklene man vil skal vokse, så jeg ville satsa på masse knebøy og utfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Er det å gå turer bra for forbrenningen?

Synes det er lettere å gå en tur med rask gange, enn f.eks ellipsemaskin. Er i veldig dårlig form, så der holder jeg ikke ut lenge :P

Men er turer bra trening for en 21-åring? Har veldig lyst til å jogge, men får 'holl' med en gang (har prøvd alt, spise kort, middels og lenge før). Har en fin runde som jeg bruker 40 minutter på om jeg går raskt. Vil dette være bra for forbrenningen 1 gang daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil svare ja på det!

Tur med rask gange er bra! Men det må være rask gange slik at du blir andpusten og gjerne litt oppoverbakker, i skog eller annet.

Jeg klarer heller ikke jogge særlig, men ser fordelen med at med rask gange holder jeg ut lenger. Dessuten belaster du ikke bena dine på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å gå turer bra for forbrenningen?

Synes det er lettere å gå en tur med rask gange, enn f.eks ellipsemaskin. Er i veldig dårlig form, så der holder jeg ikke ut lenge :P

Men er turer bra trening for en 21-åring? Har veldig lyst til å jogge, men får 'holl' med en gang (har prøvd alt, spise kort, middels og lenge før). Har en fin runde som jeg bruker 40 minutter på om jeg går raskt. Vil dette være bra for forbrenningen 1 gang daglig?

Det er selvfølgelig bedre å gå raskt i 40 minutter, enn å gå sakte eller ikke gå i det hele tatt. Likevel vil jeg oppfordre deg til etterhvert å prøve å jogge hele eller deler av runden. Med elipsemaskin tror jeg du kanskje forbrenner enda litt mer, siden du også bruker armene. For å trene opp kondisjonen tror jeg jogging er mest effektivt.

Dersom du har mulighet kan du prøve å jogge og gå på tredemølle. Det er uansett viktig å varme godt opp. Gå gjerne 5-10 min rolig før du setter opp tempoet og etterhvert går over i å jogge. Kanskje klarer du to-tre minutter med (rolig) jogging før du må gå igjen. Neste gang klarer du å jogge litt lenger.

Jeg pleier alltid å holde rundt nøkkelknippet mitt når jeg jogger. Jeg klemmer alltid hardt i rundt slik at det gjør litt vondt, for da holder jeg ut litt lenger.

Du kan også trene i intervaller der du bytter på å jogge og gå. Det skal visstnok være effektivt for å få opp formen.

Lykke til!

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på at intervalltrening er enormt effektivt for å bedre formen. Jeg er i dårlig form nå etter 2 ukers sykdom, men da er det deilig å tenke på at det bare skal to uker med intervalltrening til før jeg er tilbake der jeg var. :) Dessuten er det mye lettere å presse seg hardt nok når man har et såpass nært mål som man har i hvert intervall. Anbefaler alle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fryktelig opptatt for tida, så jeg får bare med meg 1-2 treninger i uka. Drit, men jeg må nok bare finne det i det. Skal prøve og stikke på tredemølla når jeg har tid, men akkurat nå er jeg glad jeg tok unna "det verste" i januar - mars. Det begynner å bli vår og vårklærne skal fram, gleder meg til jeg kan gjøre unna de siste kiloene som henger igjen!

(Prøver å slutte og drikke også... så er redd det kommer til å bli litt mer sjokolade enn før. Men... har tenkt å få bukt med alkistendensene mine én gang for alle...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg har desverre vært syk igjen for andre gang siden jul, skikkelig frustrerende når jeg vanligvis "aldri" er syk og endelig har satt meg som mål og trene igjen. I dag har jeg imidlertid tatt meg en liten runde med styrketrening på stuegulvet, og kjenner at jeg har skikkelig godt av det. Er altfor svak i blant annet armene, og det må jeg gjøre noe med, tiltross for at jeg hater å trene armene. Mulig at dette hatet skyldes at jeg er så utrolig svak i armene, og alltid har vært det, men nå skal det bli slutt på å sluntre unna armhevinger og vekttrening på armene!

Ellers må jeg prøve å komme igang igjen med svømminga, altfor lenge siden, og kjenner at kroppen og spesielt skuldrene og nakken min blir stivere og stivere igjen. Litt bekymra for denne leddstivheten, med tanke på at jeg har mye leddgikt/revmatisme i familien, så mulig jeg må ta meg en tur til legen for å sjekke.

Lykke til videre alle sammen, og kom dere ut i det fine vårværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Så stolt av meg selv, fordi jeg satte igang igjen med styrketrening igjen i dag. Jeg er fortsatt støl fra i går, men det bør jo strengt tatt ikke hindre meg i å trene. Da ville jeg jo nesten aldri få trent, hvis jeg skulle tatt hensyn til det. Har tidligere god erfaring med å "trene kroppen ned", når jeg gjennomfører styrketreningsprogrammer, så tenker nå å prøve det nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei!

Jeg tror jeg passer inn her jeg;) Skal bli i bikiniform til midten av juni, for da blir det mest sannsynlig sydentur... Hvordan går det med dere andre her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linn_*

Blir skikkelig motivert av å lese alt dette :)

Har begynnt å kutte ned på all usunn mat og godteri. Har ikke spist godterier på 4 dager nå, det er rekord for meg! Tillater meg å drikke litt brus, men ikke hver dag da.

Prøver å spise en god frokost, som oftest 2 grove brødskiver med kjøttpålegg eller syltetøy uten sukker.

Lunsj blir det yoghurt og frukt, men i dag har jeg hvert hjemme, så jeg lagde meg en kjempegod grønnsakssuppe som jeg blandet litt tomatpurre og litt grov spaghetti i. Kjempegodt! Noen som vet hvor mange kalorier den kan inneholde?

Har gått meg en liten tur i dag, hvor jeg jogget litt. Men skal ta meg en tur til før kvelden.

Merker at jeg blir glad egentlig, av å ikke spise godteri og heller spise sunt. Men så får jeg dårlig samvittighet hvis jeg spiser et lite kaffekakestykke også da. Så jeg holder meg heller unna det.

Jeg veier nå 67 kg, målet mitt er først og fremst 65 kg. Også kanskje hvis jeg klarer det, 60 kg til juni. Høres d realistisk ut? Er 170 høy da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Meg_*

Du kan melde deg inn i Grete Roedes vektklubben.no. Dette er gratis. Der legger du inn hva du spiser og trener, vekt og mål. Så kommer det opp hvor mange kalorier du har spist og trent :)

Hvertfall bruke dette i starten, så etterhvert lærer du deg hvor mye og hva du kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang igjen på vektklubben.no fra i morgen av, så blir det minimalt med godteri, og fortsette den gode treningsinnsatsen :)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...