Jump to content
mia83

Mia83s bryllupsdagbok :)

Recommended Posts

Guest *englefjes*

For en fantastisk liste.... den må jeg nesten stjele av deg :sjenert:

Skal ha menysamtale på lokalet på fredag,dersom helsen tillater det og da hadde denne vært kjekk å ha med ja :-D

Og hvis kjæresten drar alene må han i alle fall ha den med :-D

Da var det gjort :P Har vært hos svigers i helgen så har planlagt litt. Og hentet litt drikkevarer.

Og da fant vi ut at vi skal ha sodd og rundstykker til nattmat isteden. Det er litt mer mette i det enn i buljong med kjøttboller. Og billigere blir det også fordi vi ordner selv! Får det til 1/5 av prisen vi ville betalt på cateringen for nattmaten derfra.. Fint å kunne spare litt penger!

Viktig å spare litt penger der man kan ja, blir dyrt nok uansett med disse bryllupene :-D

Fortsetter under...

sandra82

Legg gjerne ut listene dine... men jeg lager nok noen selv!! Har allerede lagd en utifra den hva vi glemte tråden inne på bryllup.. Elsker å lage lister jeg.. :rødme:

Det lokale vi har leid har plass til 110.. åssen? nei det veit jeg ikke...

er ett ganske så firkantet rom, grei størrelse, men på den ene siden er det tre sofa grupper... sofa plasser til en 60 tror jeg... må nok ommøblere..

ehh.. snakk om å spore av.. :rødme:

Det jeg skulle skrive var:

Siden det er plass til 110, er det bestikk og alt til 110.. vi blir rundt 70-75, men regner jo ikke med at de har 3 sett med bestikk til 110, og vinglass til alle rettene...

Nå er det kanskje litt dårlig gjort å si dette nå.. men i desember hadde ikea ett sånn salg hvor noen helt fine champis glass kostet 1 krone stykk.. så sendte mamma og fikk 100... (billigere enn å leie..) Så da kan vi bruke de champagne glassene de har hvitvin eller dessertvin.. i tillegg har vi en del sånn ikea vinglass fra navnedagen til datra vår.. vil tippe en 30 stykk..

Også satt mamma og bestefar på baker etter annet.. da kom en venninne av bestefar som eier eller driver baker hansen og spurte om han ville ha 80 tallerkener som de ikke ville få brukt... så da har jeg det også... noen har noe tegning på, men mange er helt hvite.. og det er fra porsgunn porselen.. så dem skal vi bruke til kakene!!

Marna

Jøsses som det planlegges her :juhu: Imponert, og super liste som jeg måtte låne litt :sjenert:

Vi har samme problem som dere ang glassene, vi er ca like mange gjester og skal ha fri bar. jeg tenker at jeg skal se på pris for glass på Ikea, men det er absolutt lov å ha fine plastikkglass synes nå jeg... Jeg kommer til å se litt på pris, men tror jeg kommer til å ha noen i plastikk i reserve, bedre at gjestene får drikke enn å vente på at oppvaskmaskinen skal bli ferdig... Selv om de heldigvis er raske. Utover kvelden er det i allefall få som bryr seg :fnise: Når jeg tenker meg om, så har jeg aldri lagt merke til om det har blitt servert drikke fra glass eller plastikkglass i tidligere bryllup jeg har vært i heller, så tror det er vi bruder som tenker gjennom alt... Men sånn er det nå engang da, hehe.

Sodd til nattmat blir godt tenker jeg, er jo kjempegodt! Og kjempegreit at det blir billigere enn kraft og boller!

Høres lurt ut med to stk hjelpere utover kvelden, samme som oss det :) Et vennepar av mine foreldre tar over når det blir kaffe, de skal hjelpe til med rydding og slikt utover natten. Men som min mor sier, blir det fryktelig travelt hjelper de nærmeste litt ekstra til. Ordner seg :)

mia83
For en fantastisk liste.... den må jeg nesten stjele av deg :sjenert:

Skal ha menysamtale på lokalet på fredag,dersom helsen tillater det og da hadde denne vært kjekk å ha med ja :-D

Og hvis kjæresten drar alene må han i alle fall ha den med :-D

Viktig å spare litt penger der man kan ja, blir dyrt nok uansett med disse bryllupene :-D

Jepp det er lurt med slike lister altså!! Så slipper man å glemme noe! Spare penger liker vi vel alle! :jepp: Da kan man bruke mer på f.eks bryllupsreisen! :fnise:

mia83
Legg gjerne ut listene dine... men jeg lager nok noen selv!! Har allerede lagd en utifra den hva vi glemte tråden inne på bryllup.. Elsker å lage lister jeg.. :rødme:

Det lokale vi har leid har plass til 110.. åssen? nei det veit jeg ikke...

er ett ganske så firkantet rom, grei størrelse, men på den ene siden er det tre sofa grupper... sofa plasser til en 60 tror jeg... må nok ommøblere..

ehh.. snakk om å spore av.. :rødme:

Det jeg skulle skrive var:

Siden det er plass til 110, er det bestikk og alt til 110.. vi blir rundt 70-75, men regner jo ikke med at de har 3 sett med bestikk til 110, og vinglass til alle rettene...

Nå er det kanskje litt dårlig gjort å si dette nå.. men i desember hadde ikea ett sånn salg hvor noen helt fine champis glass kostet 1 krone stykk.. så sendte mamma og fikk 100... (billigere enn å leie..) Så da kan vi bruke de champagne glassene de har hvitvin eller dessertvin.. i tillegg har vi en del sånn ikea vinglass fra navnedagen til datra vår.. vil tippe en 30 stykk..

Også satt mamma og bestefar på baker etter annet.. da kom en venninne av bestefar som eier eller driver baker hansen og spurte om han ville ha 80 tallerkener som de ikke ville få brukt... så da har jeg det også... noen har noe tegning på, men mange er helt hvite.. og det er fra porsgunn porselen.. så dem skal vi bruke til kakene!!

Så heldige dere er!!! :jepp: Dere har jo masse! Må nok ta oss en handletur på Ikea ja... Håper de har en del servise der vi skal leie også da... Må ta oss en tur i løpet av uka eller noe..

mia83
Jøsses som det planlegges her :juhu: Imponert, og super liste som jeg måtte låne litt :sjenert:

Vi har samme problem som dere ang glassene, vi er ca like mange gjester og skal ha fri bar. jeg tenker at jeg skal se på pris for glass på Ikea, men det er absolutt lov å ha fine plastikkglass synes nå jeg... Jeg kommer til å se litt på pris, men tror jeg kommer til å ha noen i plastikk i reserve, bedre at gjestene får drikke enn å vente på at oppvaskmaskinen skal bli ferdig... Selv om de heldigvis er raske. Utover kvelden er det i allefall få som bryr seg :fnise: Når jeg tenker meg om, så har jeg aldri lagt merke til om det har blitt servert drikke fra glass eller plastikkglass i tidligere bryllup jeg har vært i heller, så tror det er vi bruder som tenker gjennom alt... Men sånn er det nå engang da, hehe.

Sodd til nattmat blir godt tenker jeg, er jo kjempegodt! Og kjempegreit at det blir billigere enn kraft og boller!

Høres lurt ut med to stk hjelpere utover kvelden, samme som oss det :) Et vennepar av mine foreldre tar over når det blir kaffe, de skal hjelpe til med rydding og slikt utover natten. Men som min mor sier, blir det fryktelig travelt hjelper de nærmeste litt ekstra til. Ordner seg :)

Det sa min svigermor også! De kommer til å trå til der det trengs, og det er kjempebra!! Det ville jeg gjort for andre også!! Er bare fint å kunne hjelpe til.

Det var lurt med plastikkglass i reserve ja! Tror jeg noterer meg den! :jepp:

Er bare å låne lister vet du! :fnise:

Annonse

Februarmamsen

gratulerer med bryllupstråd. Her går det jammen unna...

Likte kjolen din veldig godt... og det hjerte tema.

Vurder tema i bryllupet vårt også, men broren min og kona brukte akkurat det samme... så jeg vet ikke.

Hva slags blomster skal du ha i brudebuketten?

mia83
gratulerer med bryllupstråd. Her går det jammen unna...

Likte kjolen din veldig godt... og det hjerte tema.

Vurder tema i bryllupet vårt også, men broren min og kona brukte akkurat det samme... så jeg vet ikke.

Hva slags blomster skal du ha i brudebuketten?

Takk takk! :)

Er litt usikker på blomster, men røde roser og brudeslør har vært en drøm siden jeg var 6 år!! :fnise: Har iallefall veldig lyst på røde roser! Det er så nydelig synes jeg! Skal prøve å komme til enighet 1. mars.. så får vi se hva det blir til! :jepp:

Vi skal ha liljekonvall på bordene iallefall, men ifølge søskenbarnet mitt, så er det ikke så pent sammen med andre blomster i en brudebukett.. så vi får se hva vi gjør.

Hva slags blomster skal du ha i buketten din?

Edited by mia83

LilleSolstråle

Hei,mia83 :) Jeg har vært så dårlig til å skrive her nå, men har svart deg i dagboka mi i dag... Stikker innom her i morgen og oppdaterer meg her også, men nå er det senge-tid for meg (måtte bare innom og si hei så lenge :) )

mia83
Hei,mia83 :) Jeg har vært så dårlig til å skrive her nå, men har svart deg i dagboka mi i dag... Stikker innom her i morgen og oppdaterer meg her også, men nå er det senge-tid for meg (måtte bare innom og si hei så lenge :) )

Svarte i dagboka di jeg! :) Hyggelig å se deg her igjen!! :klem:

mia83

Ja... ble litt usikker nå.... slekta til sambo insisterer på at det er brudgommen som skal ordne med brudebuketten, og ikke bruden... :sjenert:

Det betyr visst ulykke om bruden får buketten sin før hun er ferdig pyntet.. eller et eller annet sånt... Er jo bare gammel overtro selvfølgelig!

Men hva gjør dere? Bestemmer dere buketten selv? Har liksom fått inntrykk av det..

Slekta til sambo er alltid slik at de "blander seg" opp i alt, men på en hyggelig måte da stort sett.. hehe.. De vil gjerne ha et ord med i laget :fnise:

Men hvordan gjør dere dette?

Anea

:vinke:

Måtte oppdatere meg litt her, siden det er lenge siden jeg har lest i dagboka di! Du har fått gjort mye jo! :klappe:

Det med at mannen skal ordne buketten er vel en gammel tradsjon. Jeg hadde ikke turt i allefall. Ikke nødvendigvis fordi jeg ikke tror han hadde klart å finne en fin bukett, men jeg hadde ikke turt å sende han avgårde med bilde av kjolen i en konvolutt som ville være veldig spennende å ta en sniktitt i :lur:

Dessuten er det en fare for at han hadde kommet på at - ojsann, bukett ja, var visst jeg som skulle fikse det... - en times tid før vielsen :fnise:

Så her i huset er det jeg som har styringen på buketten ja. Han har riktignok sett på bilder jeg har funnet (under tvang) og gitt litt signaler om hva han synes er fint.

Guest *englefjes*
Ja... ble litt usikker nå.... slekta til sambo insisterer på at det er brudgommen som skal ordne med brudebuketten, og ikke bruden... :sjenert:

Det betyr visst ulykke om bruden får buketten sin før hun er ferdig pyntet.. eller et eller annet sånt... Er jo bare gammel overtro selvfølgelig!

Men hva gjør dere? Bestemmer dere buketten selv?

Jeg skal la kjæresten plukke ut buketten, viser han selvsagt litt bilder for å vise han hva jeg liker,men tror han skulle klart det uten bildene også.Han kjenner meg jo ganske godt...

Synes det er en hyggelig tradisjon jeg og det virker som kjæresten synes det er en hyggelig oppgave også :-D

Han får ikke med seg bilde av kjolen,men han skal ta med seg forloveren min som vet hvordan kjolen ser ut :-D

Annonse

Guest Ballerina

Jeg skal fikse buketten min selv!! :jepp: Hadde aldri latt kjære fikse det ;) Var noen som spurte meg om det så sa jeg bare at det gjør jeg selv, så var det ikke noe mer med det... men du kan jo vise ham bilder og han vet jo fargene når han bestillier den... men det er jo kjekt å kunne vise dem kjolebilder også slik at den matcher :)

sandra82

for vår del er det litt vanskelig... det er nemlig kjæresten til pappa som skal lage den...

magnus har jo sett både bilde av kjolen og buketten.. skulle jeg gått til en forhandler ville jeg skrevet ut bilde av buketten og sendt han av gårde... :rødme:

Guest Ballerina

...

Edited by Ballerina

MrsG

jeg hadde aldri i livet gitt bukett-oppgaven til min kjære! han er altfor distre til å få en såpass viktig oppgave :fnise:

nå har jeg ikke det problemet egentlig, siden søstra mi skal lage buketten, og jeg vet at hun hadde laget noe jeg ville elsket uansett, men.. likavel. jeg er så opptatt av blomster i det daglige, så det er noe av høydepunktet for meg, dette med blomster og pyntinga.. :)

mia83

Uff ja.. får se hva jeg gjør.. Men søskenbarnet mitt skal jo lage buketten, så der er ingen sjans for at hun glemmer det! Og corsagene skal hun også lage.

Uansett så er det jo vi som bestemmer åssen vi vil gjøre det.. ikke slekta...

Guest Ballerina
Uansett så er det jo vi som bestemmer åssen vi vil gjøre det.. ikke slekta...

Nettopp!! :jepp: Lukker ofte igjen ørene jeg hvis noen kommer med innspill som jeg ikke liker :lol:

mia83
Nettopp!! :jepp: Lukker ofte igjen ørene jeg hvis noen kommer med innspill som jeg ikke liker :lol:

Hehe.. er nok av og til det beste! Det er ikke alltid at alle "velmenende råd" er like gode... :nei:

Nå har jeg vært på posten og hentet bryllupskameraene. Har kjøpt 10 stk fra kortbutikken.. de ser greie ut, og betalte 739 kr inkludert frakt. Det er ikke så ille synes jeg.

Har også fått bekreftet at de som skal hjelpe til med rydding, vasking av glass og kaffekoking vil ta på seg oppgaven! Og det er jo bra!! Enda mer som er i orden! :tommelopp: