Gå til innhold

Mia83s bryllupsdagbok :)


mia83

Anbefalte innlegg

herregud for en dust... hvorfor trodde han at dere skulle se på lokale liksom...

så fint at dere ikke trenger så mye glass da!Er det kjølehjørnet der?? håper det er det der vi skal... har du tatt bilder?

er det ikke sånn at man må gå med de øredobbene en stund før man bytter?

vurderer å kjøpe lik øredobber som deg.. samtidig som jeg egentlig har lyst på noen helt enkle som henger litt...

må kanskje bestille frisørtime til sambo, men han har angst for håret sitt, og jeg har angst for å klippe håret til datteren min, så der blir det ikke noe snipp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud for en dust... hvorfor trodde han at dere skulle se på lokale liksom...

så fint at dere ikke trenger så mye glass da!Er det kjølehjørnet der?? håper det er det der vi skal... har du tatt bilder?

er det ikke sånn at man må gå med de øredobbene en stund før man bytter?

vurderer å kjøpe lik øredobber som deg.. samtidig som jeg egentlig har lyst på noen helt enkle som henger litt...

må kanskje bestille frisørtime til sambo, men han har angst for håret sitt, og jeg har angst for å klippe håret til datteren min, så der blir det ikke noe snipp!

Ja han var en utrolig stor dust! Hadde det f.eks vært en 30-årsdag eller noe, så hadde vi forlatt lokalet uten å blunke! Blir nok "boikotting" av lokalet heretter! Neste gang vi har behov for lokale, så skal vi leie et annet sted!!! :kjefte: Så kan han ha det så godt, den tosken!! :fnise:

Det er ikke kjølehjørne, men det er et veldig kaldt rom! Hehe.. og så har vi en sånn diiiger aircondition-ting som vi skal ta med, og den kjøler ned rommet veldig bra. Kremkakene får vi plass til i kjøleskapet. Er forholdsvis stort kjøleskap der. Regner med det går unna en del kaker, så kan samle noen av dem på samme fat.

Tok bilder av lokalet, men vet ikke hvor bra de egentlig ble... Får se på dem. Men det er sånn typisk samfunnshus med scene i salen.

Jeg må gå med øredobbene i 6 uker før jeg skal prøve å ta dem ut, så det er lurt å ta hull tidlig fant jeg ut. Så nå driver jeg og renser morgen og kveld da.

Vet du forresten hvor lenge man må rense hver morgen og kveld? Gjelder det også i 6 uker? Glemte å spørre om det i går...

Sambo og sønnen vår pleier å bruke klippemaskin stort sett, og barbere av seg håret.. :fnise: ikke alt da, men de stiller det inn på det lengste som er mulig. Litt usikker på hvor mye det er. Så de ikke blir skinna iallefall.. Men det er greit å ha en litt finere sveis på en slik dag synes jeg. Og det syntes faktisk sambo også (var faktisk han som foreslo at han skulle til frisøren..). Så han var der i går, og skal dit igjen i midten av juni. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er nok deres lokale litt større enn vårt.. er nemlig litt bekymret for at det blir dårlig plass hos oss jeg.. er jo plass til 110 stykk... MEN kanskje ikke i en E.. er skinnsofa plasser til 60 stykk der og det tar en del plass... Jeg gleder meg til mandag for da kan jeg få se igjen og slutte å bekymre meg!!

Jeg var en kjempepyse når jeg tok hul i øra.. (som 17 åring..) var redd for de pistolene.. så jeg dro til en piercing sjappe og fikk dem lagd med nål?!?! :rødme: .. gjorde sikkert bare vondere... uansett så husker jeg ikke helt åssen det fungerte med rensing... men innbiller meg at det var snakk om 2-3 mnd...

jeg burde ta meg en tur til frisøren selv.. klippe litt.. sparer, men begynner å få dreads i nakken (grer håret mitt kun når jeg vasker det...synes det er så kjedelig :rødme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er nok deres lokale litt større enn vårt.. er nemlig litt bekymret for at det blir dårlig plass hos oss jeg.. er jo plass til 110 stykk... MEN kanskje ikke i en E.. er skinnsofa plasser til 60 stykk der og det tar en del plass... Jeg gleder meg til mandag for da kan jeg få se igjen og slutte å bekymre meg!!

Jeg var en kjempepyse når jeg tok hul i øra.. (som 17 åring..) var redd for de pistolene.. så jeg dro til en piercing sjappe og fikk dem lagd med nål?!?! :rødme: .. gjorde sikkert bare vondere... uansett så husker jeg ikke helt åssen det fungerte med rensing... men innbiller meg at det var snakk om 2-3 mnd...

jeg burde ta meg en tur til frisøren selv.. klippe litt.. sparer, men begynner å få dreads i nakken (grer håret mitt kun når jeg vasker det...synes det er så kjedelig :rødme:)

Tja... er ikke sikkert det er så mye større.. altså.. vi blir toppen 62 til middag, og det er det fint plass til! Men til kaffen er vi vel ca 130. er visst plass til 90 stk rundt kaffebordene i salen.. Med det er et "naborom" der da.. der det er plass til resten. Med en dobbeltdør som vi kan åpne.. Blir jo LITT adskilt, men ikke mye.. Vi må bare gjøre det sånn tror jeg.. Er ikke sikkert vi blir så mange som 130 heller da.. er minst 8 stk som jeg regner med ikke kommer.. Men samtidig vet man jo aldri da, når det er bryllup..

jeg skal til frisøren på onsdag.. Sparer jeg også, men må klippe tuppene litt.. har tynt hår som fort blir slitt i tuppene.. Håper bare at panneluggen blir lang nok så det går an å lage til litt krøller ned foran ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men at det er to rom gjør ikke no... vi har ikke sitteplasser til 60 i ett rom, det er en sittegruppe i gangen også.. der tenkte vi at folk som synes musikken er for høy kan sitte... alle kan jo ikke prate med alle hele tiden.. så det er jo ikke noe problem!

Mannen vil at jeg skal ha lugg han da... altså, jeg har sånn skrålugg... så den skal være der.. jeg gleder meg sånn til prøvetimen jeg... da får man sikkert virkelighetsfølelsen... og når jeg får kjolen min selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men at det er to rom gjør ikke no... vi har ikke sitteplasser til 60 i ett rom, det er en sittegruppe i gangen også.. der tenkte vi at folk som synes musikken er for høy kan sitte... alle kan jo ikke prate med alle hele tiden.. så det er jo ikke noe problem!

Mannen vil at jeg skal ha lugg han da... altså, jeg har sånn skrålugg... så den skal være der.. jeg gleder meg sånn til prøvetimen jeg... da får man sikkert virkelighetsfølelsen... og når jeg får kjolen min selvsagt!

Åja det gleder jeg meg også til!! Kjolen min kommer vel i slutten av april eller begynnelsen av mai.. Klarer nesten ikke å vente lenger.. prøvetimen skal jeg ha 19.mai, men da blir det bare hår og sminke da.. ikke med kjole på.. :sukk:

Kunne tenkt meg å prøve alt i sin helhet men... blir nok bra likevel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja det gleder jeg meg også til!! Kjolen min kommer vel i slutten av april eller begynnelsen av mai.. Klarer nesten ikke å vente lenger.. prøvetimen skal jeg ha 19.mai, men da blir det bare hår og sminke da.. ikke med kjole på.. :sukk:

Kunne tenkt meg å prøve alt i sin helhet men... blir nok bra likevel :jepp:

jeg får min kjole da jeg også... skal ikke ha prøvetime før i begynnelsen av juni jeg da.. har så mye eksamener i mai, og hvis jeg tar det to uker før så har jeg akkurat lik lengde på håret og slikt.. (ikke på milimeteren da..)

Hadde kanskje sett litt dumt ut å troppe opp hos frisøren med kjolen på.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får min kjole da jeg også... skal ikke ha prøvetime før i begynnelsen av juni jeg da.. har så mye eksamener i mai, og hvis jeg tar det to uker før så har jeg akkurat lik lengde på håret og slikt.. (ikke på milimeteren da..)

Hadde kanskje sett litt dumt ut å troppe opp hos frisøren med kjolen på.. :fnise:

Hehe.. ja... men jeg skal jo ha prøvetimen i brudesalongen :) Så det hadde sett mer normalt ut der :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bare ta med bilde av kjolen og evt. buketten hvis dere har det :) da er det lettere for frisørene å finne noe som står i stil til resten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bare ta med bilde av kjolen og evt. buketten hvis dere har det :) da er det lettere for frisørene å finne noe som står i stil til resten :)

Jeg skal ta med laptoppen min jeg.. der ligger hele livet mitt... jeg kaller den mitt 3 barn... (har ett barn og en hund... og de må vel komme først, eller?!?!) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bare ta med bilde av kjolen og evt. buketten hvis dere har det :) da er det lettere for frisørene å finne noe som står i stil til resten :)

Ja det var et godt råd! Muligens skal kjolen min henge i salongen da.. det var KANSKJE greit iallefall, ettersom den sannsynligvis kommer ca 1 måned før bryllupet.. Har jo kjøpt kjolen min der jeg skal sette opp håret og sminke meg, så da har de jo uansett bilde av den på nettsiden sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var et godt råd! Muligens skal kjolen min henge i salongen da.. det var KANSKJE greit iallefall, ettersom den sannsynligvis kommer ca 1 måned før bryllupet.. Har jo kjøpt kjolen min der jeg skal sette opp håret og sminke meg, så da har de jo uansett bilde av den på nettsiden sin :)

Jeg har frisørsalong selv og ligger i et senter med gatekjøkken.. Ventilasjonsanlegget her super inn frityrlufta fra gatekjøkkenet og pøser noe av det ut igjen i salongen min, så her stinker det frityr... Det kan være lurt å sjekke det på forhånd slik at ikke kjolen din blir full av frityr-lukt for det er nemlig ikke noe godt :)

Jeg skal ikke ha min kjole hengende her på salongen når jeg blir pyntet... Jeg drar heller ned på salongen til ei venninne og blir pyntet der siden de ikke har samme problemet som meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta med laptoppen min jeg.. der ligger hele livet mitt... jeg kaller den mitt 3 barn... (har ett barn og en hund... og de må vel komme først, eller?!?!) :fnise:

hihi :fnise:

ja det er vel naturlig at det blir det 3. barnet da... :)

jeg har omtrent hele livet mitt her jeg også... bedriften min, alle bildene mine, musikken jeg liker, masse bryllupsgreier og litt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har frisørsalong selv og ligger i et senter med gatekjøkken.. Ventilasjonsanlegget her super inn frityrlufta fra gatekjøkkenet og pøser noe av det ut igjen i salongen min, så her stinker det frityr... Det kan være lurt å sjekke det på forhånd slik at ikke kjolen din blir full av frityr-lukt for det er nemlig ikke noe godt :)

Jeg skal ikke ha min kjole hengende her på salongen når jeg blir pyntet... Jeg drar heller ned på salongen til ei venninne og blir pyntet der siden de ikke har samme problemet som meg :fnise:

Hehe.. Det blir ikke problemet her iallefall, ligger rett over en barnebutikk og lekebutikk. Så det skal nok gå greit. Men er enig i at frityrstekt brud ikke er lekkert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var musikken ordnet! :hoppe: Blir en duo. De skal ha 7000 kr for å spille fra 21-02, og det er vel ikke så verst. Skal prøve å få hørt litt av det de spiller da, men de spiller visstnok alt mulig :) Så overtar DJ'en når musikken pakker sammen :) Han er en kollega av sambo. Sist han spilte ga vi han 500 og han var strålende fornøyd med d. Får se hvor lenge det blir så han spiller, så lønner vi ham ut ifra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var musikken ordnet! :hoppe: Blir en duo. De skal ha 7000 kr for å spille fra 21-02, og det er vel ikke så verst. Skal prøve å få hørt litt av det de spiller da, men de spiller visstnok alt mulig :) Så overtar DJ'en når musikken pakker sammen :) Han er en kollega av sambo. Sist han spilte ga vi han 500 og han var strålende fornøyd med d. Får se hvor lenge det blir så han spiller, så lønner vi ham ut ifra det :)

Så bra :hoppe: :hoppe:

usj... jeg er så usikker på det med band og slikt... man skal jo helst vite at det er et bra band, en de bra koster som regel så masse :sukk:

Vet ikke om vi rett og slett setter ene laptopen tilkoblet et stereoanlegg og lage en spilleliste som passer for de fleste eller leier en DJ... heldigvis har jeg ekstrajobb på en uteplass så jeg tror jeg kan klare å skaffe både DJ oog bartendere gaaaanske billig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vi skal lage en liste med musikk og legge den inn på mp3 spilleren... er ikke plass til noe band der.. også får noen bare ansvar for musikken.. kan ikke ha en million mennesker som skal skifte sang hele tiden...nei takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :hoppe: :hoppe:

usj... jeg er så usikker på det med band og slikt... man skal jo helst vite at det er et bra band, en de bra koster som regel så masse :sukk:

Vet ikke om vi rett og slett setter ene laptopen tilkoblet et stereoanlegg og lage en spilleliste som passer for de fleste eller leier en DJ... heldigvis har jeg ekstrajobb på en uteplass så jeg tror jeg kan klare å skaffe både DJ oog bartendere gaaaanske billig ;)

Tror vi blir å ha band, det er liksom litt sjarm i det å ha noen som står der oppe å spiller. Mannen ville ha det, han ville absolutt ikke ha bare musikk fra cd el data.

Da må man vel gå etter det.

Men det er veldig vanskelig å finne noen som spiller bra, og mangfoldig.

Noen spiller bare en type musikk og noen spiller en annen. Og det er jo ganske dyrt og da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg hjemme igjen fra Oslo-helg, og så 7-vakt på jobben...

Har fått kjøpt løpere og 4 pakker med røde roseblader som jeg skal bruke til bordene. Må en tur på Ikea før bryllupet og kjøpe små vaser til liljekonvallene og en mengde telysholdere :) Har funnet ut at vi skal bruke masse masse telys.

Har også fått dekorert gjestebøkene :) Mangler bare å lime på noe greier, så er de ferdige :) Så da har jeg jo fått gjort litt :) Forloveren min har fylt ut skjemaet, og sambos forlover kommer på besøk i morra og skal fylle ut sitt skjema. Og da er det bare å sende ivei :jepp:

Ble litt skuffa over bryllupsmessa egentlig.. Eller over moteshowet da.. De viste ikke kjolen min jo... :sukk:

Merket også at bryllupsmesse er mest for de som akkurat har begynt å planlegge, vi har jo det meste på plass og fikk ikke bruk for noe av det vi så og hørte.

Men det var jo mye fint der da!!! :jepp:

Noen andre som var på bryllupsmessa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...