Gå til innhold

Mia83s bryllupsdagbok :)


mia83

Anbefalte innlegg

hvor har du bestilt frisør? (har jeg spurt før? litt senil, je... :fnise) )

Hilde Iren Strøm på Agape ordner alt. Hun er makeup-artist og stylist, så regner med det blir bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har svigers kjøpt en del drikkevarer for oss! :jepp:

Mangler "bare" øl, Baileys, cognac og rom. Av det alkohol-holdige altså..

Da gjenstår det bare å få fraktet alt over grensa... :sjenert:

Men svigers har mye besøk av all slekta (som bor så å si like ved oss faktisk..), så vi skal nok få det oppover i tide. :jepp:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister.....

Hva må sjekkes når vi ser på lokalet??

- Nok tallerkener?

- Nok dessertskåler?

- Nok bestikk?

- Nok glass (Vin, øl, brus)?

- Serveringsbestikk? Boller? Fat?

- Nok kaffekopper?

- Hvor lang tid bruker oppvaskmaskina?

- Nok teskjeer?

- Kakespader?

- Kaffetraktere, filtere, kanner?

- Oppbevaring av kaker?

- Shotglass til oppmåling av drinkene?

- Stor kasserolle til oppvarming av nattmat?

- Stor øse til nattmaten?

- Dype tallerkner til nattmaten?

- Vinopptrekker og ølåpner?

- Vaser?

- Lysestaker? Telysholdere?

-

Hva må kjøpes inn av småtteri?(som lett blir glemt!)

- Svarte søppelsekker

- Toalettpapir

- Kaffefiltere? Vanlige og "grove/riflete"

- Ta med pakketape m/holder (har hjemme)

- Tannpirkere

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare innom og oppdaterer meg litt på hvordan det går med deg. Og det ser jo ut som det meste går strålende :)

Joda! Det går da framover!! :jepp: Prøver å lage litt lister nå.. Er jammen mye å huske på gitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Nå er det noen år siden jeg bodde i Hamar, men da samarbeidet vi endel med Papaver og fotograf Klingwall. Synes alltid det ble bra resultater med de! Ellers kjenner jeg til noen frisører/makeupartister/stylister der. Hvis det er noe innen den sjangeren du trenger så kan jeg godt gjøre litt etterforskning for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :) Nå er det noen år siden jeg bodde i Hamar, men da samarbeidet vi endel med Papaver og fotograf Klingwall. Synes alltid det ble bra resultater med de! Ellers kjenner jeg til noen frisører/makeupartister/stylister der. Hvis det er noe innen den sjangeren du trenger så kan jeg godt gjøre litt etterforskning for deg?

Skal sminke meg og ordne håret på Agape jeg.. Den nye brudesalongen på Hamar. Er en stylist og makeup-artist der som gjør det. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister.....

Hva må sjekkes når vi ser på lokalet??

- Nok tallerkener?

- Nok dessertskåler?

- Nok bestikk?

- Nok glass (Vin, øl, brus)?

- Serveringsbestikk? Boller? Fat?

- Nok kaffekopper?

- Hvor lang tid bruker oppvaskmaskina?

- Nok teskjeer?

- Kakespader?

- Kaffetraktere, filtere, kanner?

- Oppbevaring av kaker?

- Shotglass til oppmåling av drinkene?

- Stor kasserolle til oppvarming av nattmat?

- Stor øse til nattmaten?

- Dype tallerkner til nattmaten?

- Vinopptrekker og ølåpner?

- Vaser?

- Lysestaker? Telysholdere?

-

Hva må kjøpes inn av småtteri?(som lett blir glemt!)

- Svarte søppelsekker

- Toalettpapir

- Kaffefiltere?

- Ta med pakketape m/holder (har hjemme)

-

:klaske: :dåne: Alt de der jekk meg hus forbi når eg va å såg på lokale :skratte::skratte: Tenkte bare på å ta bilder eg :fnise: Typisk!!! Godt eg har dåkke jentene her inne te å tenka for meg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske: :dåne: Alt de der jekk meg hus forbi når eg va å såg på lokale :skratte::skratte: Tenkte bare på å ta bilder eg :fnise: Typisk!!! Godt eg har dåkke jentene her inne te å tenka for meg :hoho:

Hehe.. det er greit å sjekke slikt.. Det største problemet blir glass til baren... skal jo ha fri bar... da går det nok vanvittig mye glass... Er det veldig lugubert å bruke litt fine plastglass i baren etter kaffen? Ellers må vi nok kjøpe inn massevis av glass.. vet jo aldri hvor mye det går da.. flesteparten setter jo igjen glassene på bordet, og så går og bestiller mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det er greit å sjekke slikt.. Det største problemet blir glass til baren... skal jo ha fri bar... da går det nok vanvittig mye glass... Er det veldig lugubert å bruke litt fine plastglass i baren etter kaffen? Ellers må vi nok kjøpe inn massevis av glass.. vet jo aldri hvor mye det går da.. flesteparten setter jo igjen glassene på bordet, og så går og bestiller mer...

Nei hvis de e fine plastglass så trenge tje de vær domt!! Men så selle di jo kjempebillige glass på Ikea da, sånn 12 glass for 100 kr omtrent, så de kan vær en lika go løsning :jepp: åsså e de jo mær miljøvennligt og :fnise: Så e de jo servitørane sin jobb å gå å såmla inn glass så står tomme, sånn at di blir vaska å plassert i baren ijenn, reine :) Kor månge gjester ska dåkke ha da? Va der ingen glass der dåkke ska ha festen? Hadde sjekka pris på Ikea eg opp mot pris på fine plastglass, de kan vær de lønne seg å kjøpa på Ikea :jepp:

Me har planer om å kjøpa kvite tallerkar å kvitt kaffiservise på Ikea te festen vår, å regne me me kjøpe endel vinglass og...men me ska ha et lite bryllup, så de e tje de stora utlegge, å så kan me jo bruka de hima ittepå! En får allti bruk for tallerkar, vin-å drinkglass :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvis de e fine plastglass så trenge tje de vær domt!! Men så selle di jo kjempebillige glass på Ikea da, sånn 12 glass for 100 kr omtrent, så de kan vær en lika go løsning :jepp: åsså e de jo mær miljøvennligt og :fnise: Så e de jo servitørane sin jobb å gå å såmla inn glass så står tomme, sånn at di blir vaska å plassert i baren ijenn, reine :) Kor månge gjester ska dåkke ha da? Va der ingen glass der dåkke ska ha festen? Hadde sjekka pris på Ikea eg opp mot pris på fine plastglass, de kan vær de lønne seg å kjøpa på Ikea :jepp:

Me har planer om å kjøpa kvite tallerkar å kvitt kaffiservise på Ikea te festen vår, å regne me me kjøpe endel vinglass og...men me ska ha et lite bryllup, så de e tje de stora utlegge, å så kan me jo bruka de hima ittepå! En får allti bruk for tallerkar, vin-å drinkglass :ler:

:klemmer:

Vi blir kanskje 130 til festen... så det blir vanvittig mange glass! Det er vel glass til rundt 80 personer der, ut ifra det vi har hørt. De burde vel rekke å bli ferdig vasket mens vi drikker kaffe. Servitørene skal gå hjem etter middagen. Svigermor sa at "slekta" kan hjelpe til utover kvelden så vi ikke trenger å leie inn noen, men tviler på at de har så lyst til å gå rundt og samle inn glass hele tia... må nok prate litt mer om det der tror jeg.. Har de ølglass på Ikea også da?

Har sjekket litt nå, og tror nok vi går for Ikea! Får jo glass ned i 7 kr stk... Det finnes jo glass på lokalet fra før av, så hvis vi supplerer litt så skal det vel bli nok!

:jepp: Får vente og se hvor mye vi eventuelt trenger når vi har vært og sett på lokalet.

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: så kjekt eg konne hjelpa deg :fnise: Ikea e magisk å ganske så billigt :fnise: Eg ska som sagt kjøpa servise der, pluss alt av lys eg trenge (ska ha masse masse kubbelys, stearinlys å telys øvealt!!)

Sende du servitørane him itte middag?? Oj...Eg ska ha mine heile kvelden eg, så sleppe me å gjestene å tenka på aent enn å kosa oss å nyta dagen vår :sjenert:

Edit: trykkleif gitt...

Endret av hello kittyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: så kjekt eg konne hjelpa deg :fnise: Ikea e magisk å ganske så billigt :fnise: Eg ska som sagt kjøpa servise der, pluss alt av lys eg trenge (ska ha masse masse kubbelys, stearinlys å telys øvealt!!)

Sende du servitørane him itte middag?? Oj...Eg ska ha mine heile kvelden eg, så sleppe me å gjestene å tenka på aent enn å kosa oss å nyta dagen vår :sjenert:

Edit: trykkleif gitt...

Ja det var svigers som sa det.. at det ikke var nødvendig.. VI skal jo slippe å tenke på noe, men tror det blir mye styr å samle inn glass og kjøre oppvask. Kommer seff an på hvor mange glass vi kjøper da! :fnise:

Ulempen er at vi skal feste til.... tja... kl 06.30... ingen som gidder å jobbe så lenge :fnise:

Begynner vel å bli tynt med folk også da men... Får se hva vi gjør. Må i så fall få tak i noen andre enn de som skal servere til middagen. Er skoleelever fra servitørlinja som skal servere, og de begynner kl 15.30.. Så de bør vel ikke drive på så lenge utover natta... De kan jo ikke jobbe 12 timer heller.. Slekta til sambo er skikkelige festløver da, så de avslutter ikke festen før i 5-tida om morgenen stort sett.. ofte driver de på lengre.. så får se hva vi gjør. Hadde egentlig holdt med et par stk til å ordne d der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville hatt 2-3 stk til å rydde glass hele natta og stå i baren for å ha litt kontroll på drikkevarene. Er det fri bar dere skal ha? Visst det er det så er det veldig mange som fyller ett helt glass med konjakk så drikker de noen slurker og lar det stå på bordet. Er kanskje greit å ha noen som sjenker i 4 cl eller hvor mye dere bestemmer dere for sånn at det er litt system og orden på det som skjer. Det blir også fort mye gris og søl visst folk skal få sjenke selv. Iallefall når de begynner å bli fulle. Jeg har vært i bryllup der det har vært noen som har hatt styr på baren og i bryllup der folk har hentet selv og jeg ser klart fordelen med å ha noen som styrer baren litt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville hatt 2-3 stk til å rydde glass hele natta og stå i baren for å ha litt kontroll på drikkevarene. Er det fri bar dere skal ha? Visst det er det så er det veldig mange som fyller ett helt glass med konjakk så drikker de noen slurker og lar det stå på bordet. Er kanskje greit å ha noen som sjenker i 4 cl eller hvor mye dere bestemmer dere for sånn at det er litt system og orden på det som skjer. Det blir også fort mye gris og søl visst folk skal få sjenke selv. Iallefall når de begynner å bli fulle. Jeg har vært i bryllup der det har vært noen som har hatt styr på baren og i bryllup der folk har hentet selv og jeg ser klart fordelen med å ha noen som styrer baren litt. :jepp:

Ja vi skal ha fri bar, med 2 bartendere! Det er i orden. Men må nok ha 2 som kan samle inn og kjøre glass i oppvaskmaskina og koke kaffe f.eks :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi sender dem hjem etter at det har satt ut til kakene... så får man ta litt i... det er jo mange unge i vårt bryllup men ser ikke for meg at det blir kaotisk rotete... de har jo sånn restaurant oppvaskmaskin der og da tar det 4 min så er alt rent...

når du har gjort ferdig listene dine.. sender du dem til meg da el?!? Så slipper jeg å lage.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sender dem hjem etter at det har satt ut til kakene... så får man ta litt i... det er jo mange unge i vårt bryllup men ser ikke for meg at det blir kaotisk rotete... de har jo sånn restaurant oppvaskmaskin der og da tar det 4 min så er alt rent...

når du har gjort ferdig listene dine.. sender du dem til meg da el?!? Så slipper jeg å lage.. :gjeiper:

Når jeg har gjort ferdig listene mine??? Du din frekkas!! :kjefte::fnise:

Du må gjerne kopiere dem hvis du vil! :jepp:

Tenkte å lage en med hva jeg må ta med til lokalet osv, og hvem jeg vil ta bilde av og med, men det skal jeg gjøre litt senere tror jeg. Når dagen nærmer seg.

Har fått tak i ryddehjelp da!! :jepp: 2 stk.. datra til en som kommer i bryllupet og kjæresten hennes. De skal koke kaffe og rydde og vaske glass.. Og varme nattmaten!

Nattmaten har blitt endret! Kommer tilbake til det senere.. skal bare dra og fylle bensin først.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort :P Har vært hos svigers i helgen så har planlagt litt. Og hentet litt drikkevarer. :jepp:

Og da fant vi ut at vi skal ha sodd og rundstykker til nattmat isteden. Det er litt mer mette i det enn i buljong med kjøttboller. Og billigere blir det også fordi vi ordner selv! Får det til 1/5 av prisen vi ville betalt på cateringen for nattmaten derfra.. Fint å kunne spare litt penger! :jepp:

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt en romkake med ca 30 biter. Fant ut at det blir mer enn nok kake, så selv om romkaka er min favorittkake, og jeg vet at mange av de andre gjestene liker den også, så blir det nok med 30 biter.

Og så har jeg ringt og avbestilt nattmaten. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...