Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mm, det er bare det at vi bor ikke akkurat sånn i umiddelbar nærhet til en taxisentral, så vi bør ikke få det travelt i alle fall, dersom vi skal ha taxi, for det tar gjerne minst en halvtime å få en taxi også, med mindre vi er heldige om at en er hvert øyeblikk ferdig mrd en tur, til der vi bor.

Vi får se hva det blir til, etterhvert.

Normalt sett så haster det vel ikke med å dra til sykehuset heller, man går vel hjemme en stund og kjenner på det, og når det begynner å bli litt tettere mellom, så ringer man, og avtaler at man skal komme, eller noe sånn? Men who knows? Noen føder jo i styrtfødsel også... om vi da skal vente på en taxi er jeg redd ungen kommer før taxien :fnise:

Skal ikke være enkelt skjønner jeg...

Får virkelig håpe vi slipper styrtfødsel. Det hadde ikke vært drømmen...

Men beholder de fødeavdelingen her i byen, som det er snakk om å legge ned, har vi veldig kort vei. Problemet er gjerne parkering da...

Legger de den ned blir det nok en del lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør jo være super motivasjon for han til å få tatt førerkortet?

Absolutt, han har sagt han skal prøve å gjennomføre det også, men det handler litt om å prioritere det, tidsmessig. Det tar jo litt TID å ta lappen, og dette er snakk om en mann som for tiden jobber seg opp 1-2 dager i plusstid i uka, og ikke har en sjef som kan ta ansvar... Vi håper det skal bedre seg, slik at han får tid til å i det minste ha litt fritid, og derved kanskje ha overskudd til å orke å ta lappen i løpet av våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det tid for en trøtt kropp å ta kvelden.

Jeg merker at selv om jeg er SLITEN og ikke orker gjøre noe særlig hjemme, er jeg ikke like trøtt, for jeg sitter i sofaen og kjeder meg, bare orker ikke reise meg og GJØRE noe... litt håpløs ja, så jeg sitter bare og venter på at klokka skal bli så mye at jeg kan legge meg, hvilket den er nå. Så mye at jeg kan pute glasset mitt inn i oppvaskmaskina og gå på badet i alle fall. Skal bli godt, lengter etter senga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å kunne sove når ein er sliten!!! Slapp av og samle krefter du, den verste trøttheten brukar å gi seg i løpet av 2. trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å sove. Jeg liker å sove.

Jeg er ikke like begeistra for å stå opp, men det er en annen sak. Det liker slett ikke min mann heller, så vi har vekkerklokka på mye tidligere enn vi trenger. Klarer vi å stå opp da, så rekker vi et tidligere tog, og det er jo greit, da kommer vi før på jobb. Men somregel så slår vi av, og ligger en stund til, og når dermed et senere tog, men ettersom vi har flexitid, så er jo det helt ok, vi kommer innenfor grensene likevel.

I dag er det 13. dagen på rad at jeg er på jobb, så nå skal det bli godt med helg.

Og i dag er det fredag. Derved ny uke. 11+0, jeg går igang med den 12. uken! Når denne uken er over, så er vi over "de magiske 12"!

Tiden flyr, virkelig!

På mandag skal jeg til jordmoren, og ifølge legepapirene er jeg jo 12+0 allerede da.

Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:juhu: 11 uker :juhu:

Veldig fortjent med helg for deg nå :jepp: Og snart 12 uker. Så bra :-D

Kose deg masse i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 11. uke og at det nærmer seg 12. uke. Det må være deilig å se frem til. :danser:

Det blir vel knall med helg nå som du har vært på jobb i mange dager. Måtte kapitulere med jobbing i dag. Litt kjedelig fordi jeg var borte en dag i forrige uke også, men sånn blir det bare noen ganger. Håper du får en fin dag på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg det ikke så ille på jobb nei.

Det er et par avstemmingssaker, åpne poster/saldo som har plaget meg i bakhodet i hele høst, jeg har visst jeg måtte få orden på det. Den ene ordna seg i går, da jeg fant diffen og fikk korrigert den! Og den andre, som gjaldt å finne ut av HVA et beløp som står åpent er, fant jeg ut av i dag, så dermed vet jeg ialle fall hva det er, og det løste også opp i at jeg hadde en tilbakebetaling av et forskudd fra noen som ikke hadde fått forskudd... for det var nettopp den ukjente posten (om enn 10.000 mindre da, men det hjelper jo)

Så deilig, da er liksom et par av de tinga som har plaga meg borte...

Det er fortsatt noen avstemminger med "noe rot på", men... det ordner seg nok.

så i helga skal jeg ha fri, slappe av, (ehh, ok, vaske klær, rydde kjøkkenet og tørkestøv og støvsuge kanskje.... ) og nyte livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og min mann, han bestemte jeg for å "imponere meg", og "ta kjøkkenet". Jeg trodde han skulle vaske opp, men neida, det skal han sikkert også, men her er det reorganisering av skap og skuffer, rydding av benker og bord, og jeg får ikke lov til å hjelpe til, bare sitte her og passe på babyen, og la ham styre i fred...

Bekymrer meg litt at han ikke har tenkt å gi seg for dagen før han er fornlyd, for jeg hadde nå tenkt å krabbe til sengs om en times tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nå søte når de plutselig får en fiks ide om at NÅ skal noe gjøres, og så er de omtrent ikke i vater før de er ferdig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

Jeg hadde for all del planer om å fikse kjøkkenet, det trengtes. Men min pln var å gjøre det I DAG, for som kjent, etter arbeidstid har jeg igjen nok energi til å lage middag, og spise den (han hjelper til da, ordner bordet og bidrar på kjøkkenet ved behov, eller vi bytter på) og så er det egentlig slutt. Da orker jeg ikke stort mer.

Men, han ba meg jo ikke om å hjelpe til heller. Jeg tilbød meg, men fikk ikke lov. Bare slappe av og passe babyen.

Deilig det.

Og koselig med ryddig kjøkken når jeg sto opp. Det gjenstår nok litt, han ga sdeg og ble med meg til sengs, og heldigvis fikk skapene stort sett beholde innholdet sitt, sånn at jeg finner igjen ting ;)

I dag får vi ta stua da, tenker jeg. Finne plass til resten av julegavene (vi har liskom mer eller mindre jobba siden juleferien var over...) og støvsuge og tørke støv, det blir nok bra. Også massssssssssiv klesvask! Jeg har allerede starta den første maskina, og det er ullvask, så den er nok snart ferdig, tar ikke stort mer enn en halvtime det. Det bør bli en runde med håndklær, gjerne en kokvask (kjøkkenkluter og kopphåndklær og sånn, det er egentlig det eneste jeg kokvasker) og vi skal bytte på senga, så der er jo en maskin i seg selv også. Noe av det kanskje i morgen, men i løpet av helga i alle fall.

Det er så deilig med den gode følelsen når det er gjort.

Og det var koselig å komme opp på kjøkkenet i morges, og finne at oppvasken var tatt, benkene ryddet, og til og med kommet på plass en knivblokk vi fikk i forsinket bryllupsgave i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, og ikke så verst med en mann som har fri heller, som lager vafler til frokost, og kan tilbringe tid sammen med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre enn en mann som fremdeles sover, kun avbrutt av et par turer til den store hvite telefonen fordi det ble litt for festlig en lønningspils i går.

Jeg synes ikke synd på han! Han som ikke skulle bli så sen, og som kom hjem klokken 3.

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er helt selvfortjent da ja.

Min mann lager mat til meg han nå, for tredje gang i dag (de to første har vel iog merke vært grove vafler, og andre gangen bare stekte han videre av samme røra altså) og er en gentelemann. Han klaget ikke engang da jeg syntes det var greit å starte dagen klokka åtte... Eller altså JEG starta den halv åtte, og han ba om å få en halvtime mens jeg spiste meg et knekkebrød, så skulle han komme og lage mat til meg...

Og nå får jeg stekt egg på skive (og han også, for å holde meg med selskap) fordi jeg synes det ble så lenge å vente til middag, med bare vafler i magen, selv om de var grove...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...