Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Skjønne mannen.

Min sover enda. Jeg har tatt bankkortet hans, for han er ikke i stand til å gå på butikken som han egentlig lovet å gjøre, så da kan han pinadø betale for maten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.

Ja, vi har fellesøkonomi vi da, så det er irrelevant hvilket kort vi bruker, men det var sånnsett "han" som betalte for maten her også. Det er somregel det, for han liker ikke å pakke varene i pose, så jeg pakker, og han betaler, grei deal det :)

Koser meg med frihelga jeg, og snakka med mannen om dette med handling... vogn... bilsete... alle babygreiene... han ville gjerne se ei liste over hvor mange ting vi "trenger", så jeg viste ham ei liste, og han ble enig med meg om at vi sikkert bør begynne før mai...

Men vi har snakka om at vi trenger ny bil, stasjonsvogn, for å få med babyen og alle greiene på juleferie og påskeferie til besteforeldrene... Og DET er ikke noe jeg føler meg kompetent til å gjøre, og jeg er den av oss med mest peiling på bil... Tror vi må "leie en konsulent" der ja... min bror kanskje? Men da bør vi jo finne ut hvilket bilbudsjett vi har... så mye å tenke på.

Mannen kom til at (sikkert for å glede meg) vi kan ta en tur i en babybutikk og titte litt på vogner og sånn neste helg da. Bare fordi mitt hode liker å være tidelig ute...

Vi har ei lang liste å "jobbe" oss gjennom. Og jeg GLEDER meg! ("Men du er jente du, dere liker butikker!" sier mannen. Jepp, og særlig babybutikker. So???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi absolutt trenger "ekstern hjelp" ved bilkjøp, for jeg har ikke kompetanse til å gjøre det, og mannen har jo ikke sertifikat engang...

Det er mye spennende, skummelt og moro forran oss, med alt vi skal finne ut av. For det kommer en baby og skal bo her sammen med oss fra august av, og da må vi ha gjort livet vårt og huset vårt klart for å ta mot den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje kikke litt snart vi også da ;):ler:

Neida, er nok ikke lenge til det blir litt innkjøp nå. Men hadde tenkt til å se hvordan barneutstyr butikken som kommer hit er. Kanskje vi kan kjøpe det vi trenger der...

Heldigvis arver vi mye og har stasjonsvogn, så trenger ikke de verste innkjøpene... Er vel vogn som er det største...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg.

Frihelg, slappe av. Vaske klær og sånn, men være hjemme, og slappe av.

Og i morgen blir det kort dag på jobb, jordmor 13.30 til 14.30 (dobbelttime siden det er første gangen, vi skal være der en hel time!!! Gleder meg!!!) og tviler sterkt på at jeg gidder ta tre-toget tilbake på jobb, da er jo kjernetida over, jeg kan ta av plusstiden og gi meg for dagen da. Mannen har også i utgangspunktet fr i fra lunsj i morgen, for han skal være med ja.

Så kjekt!

Og på fredag kom brevet fra Haukeland, jeg skal på UL 4. mars. Vi kommer antakelig til å be om å få vite kjønn om de kan se det. For mannen vil gjerne vite. (men han trenger ikke si det til meg, sier han ;) ) Jeg er litt sånn usikker på hva jeg vil eller ei, men skal en av oss vite det skal selvsagt begge vite det, og det er jo praktisk da.

Det kom et skjema med den innkallinga, som vi må fylle ut. Info til fødeavdelingen. Mye av infoen er det samme som på helsekortet, om utdanning, trossamfunn, om vi er gift, om jeg har vært gravid, evt aborter, før og sånne greier. Trodde fødesvdelingen skulle få et ark av helsekortet jeg, slik at vi ikke trengte oppgi dette to ganger? Men greit nok, jeg skal fylle det ut, selvsagt.

Spennende tider fremover.

Jeg er sikkert av den utolmodige typen, som er klar for shopping allerede, men det er jo så mye spennende! Skjønner ikke jeg, de som klarer å ikke kjøpe noe som helst før de har vært på UL eller enda senere... Vi kjøpte et par småting i romjula vi... og jeg har fått mannen til å være enige i at vi kan dra på en "tittetur" på en babybutikk neste uke.

Gleder meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vel nesten alt av utstyr i boks forrige gang før vi hadde vore på UL... Var så stas med sånne innkjøp! :hjerte: Denne gangen har vi litt bedre tid på den fronten. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med kort dag på mandag da, og moro med jordmorbesøk :-D

Blir moro med ultralyd da :-D Jeg synes det er moro å vite kjønnet, både av praktiske hensyn og at det er artig å vite. Jeg var usikker på om jeg ville vite, men mannen ville gjerne det. Så da gjorde vi det sånn. Jeg ble også så nysgjerrig når det nærmet seg, så det hadde blitt vanskelig å vente..Men er jo slett ikke sikkert at nurket deres er like samarbeidsvillig da... :sjenert:

Du synes vel vi er rare da ;) Har jo ikke kjøpt noe enda... Men fått en del da, og skal få enda mer...For min del følte jeg at jeg måtte ha ultralyden for å skikklig skjønne at alt var i orden. Sikkert fordi jeg mistet en gang.Dessuten er det foreløpig ingen butikk med barneutstyr her i byen enda... Har derfor passet dårlig å reise avgårde. Har store planer om å ta en tur når butikken åpner da :jepp:Er veldig spent på å kjøpe vogn :) Ellers er det vel egentlig begrenset hvor mye vi trenger. Arver mye, det hjelper veldig :)

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida, jeg synes ikke dere er rare, jeg har bare ikke tolmodighet til slikt selv.

Noe arver vi også da. Jeg går nesten i spinn av at jeg har lyst å titte på babyseng, jeg har sikla på den avdelinga på IKEA i et par år (siden vi aldri går på babybutikker, naturlig nok, men IKEA er vi jo innom, så det var liksom der jeg så babymøbler...) men når det så endelig ble aktuelt... så kom jeg på at pappa bygget vugge til meg før jeg ble født, som ligger på loftet og venter på en ny generasjon, trenger kanskje et strøk maling (Jatakk, den er gul, men den er "70-tallsgul", så den er altså sånn sterk "nestenorange", jeg kan tenke meg å få den i en mer "behagelig gul"...) så vi trenger jo ikke kjøpe seng jo. Mamma er klar til å hente det meste fra loftet hun, vi får se hva som er der.

Men jeg gleder meg nå til å handle også jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten var det deeeeeeeilig med helg, vaske masse klær, sveipe en mopp litt rundtomkring, sove uten vekkerklokke, (selv om jeg ikke sover så lenge) og spille scrabble med mannen i gårkveld.

Det er sånn livet skal være, ikke jobbing i helga, men fri, for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt overrasket selv over at vi har ventet så lenge... Men tror det har mye med spontanaborten å gjøre. Sist gang var jeg kjempe utålmodig etter å begynne og kikke. Nå har jeg ikke villet handle før jeg er helt sikker på at alt går bra...

Så nå venter jeg egentlig mest på ny butikk, så blir edt nok handling på oss også tenker jeg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke mangel på babybutikker jeg da... og er vel preget av at jeg ikke har opplevd en abort, og dessuten HAR jeg jo allerede sett hjertet banke på denne vesle babyen, så jeg klarer ikke annet enn tro at det skal gå bra...

Hmm, jeg er elendig på å konsentrere meg i dag.

Sitter med avstemminger. Har 16 artskonti forran meg som jeg skal avstemme. Et par av dem vet jeg at jeg allerede har avstemt, men jeg er litt usikker på hvilke som er i orden og hvilke som ikke er det, derfor har jeg skrevet opp alle, så stryker jeg dem etterhvert.

Men evnen min til å fordype meg i dette er visst ikke helt tilstede... hver gang jeg må "sjekke noe", så glemmer jeg å gå tilbake... hodet mitt er mer opptatt av jordmortimen, og tankerom babyen og sånn...

Men jeg kommer da sakte men sikkert videre, og det går nok. Skal ikke jobbe så lenge i dag, og det er jo deilig, men mest mulig av dette burde vært gjort i dag, pluss at det muligens er noe annet som haster enda mer, vi får se, får avklare med sjefen hva jeg skal prioritere, når han kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn med meg i et lite nøtteskall, ikke helt erfaren med slike kontroller, så kom jeg på det når jeg var på vei på toalettet før lunsj at... oi... gjett hvem som glemte å ta urinprøve i morges.... flink jente har jeg pakka med meg helsekortet og "blodtypearket" jeg har fått fra legen, men urinprøven... den glemte jeg glatt...

Jaja, det blir ikke morgenurin da, men jeg har da vært flink og "holdt meg" i mange timer, så jeg får plukke med meg et glass på apoteket og satse på at jeg finner et toalett...

Det ordner seg vel, men det skulle vel egentlig helst vært morgenurin? Jaja... sånn blir det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke mangel på babybutikker jeg da... og er vel preget av at jeg ikke har opplevd en abort, og dessuten HAR jeg jo allerede sett hjertet banke på denne vesle babyen, så jeg klarer ikke annet enn tro at det skal gå bra...

Er heller ingen grunn til å tro noe annet... Tror bare det har gjort oss ekstra tilbakeholdne...

Nar har vi ingen grunn til det lenger. Men har ikke fått kommet oss av gårde. Må regne minst en time hver vei, da er det litt fristende å vente til vi får en butikk mye nærmere...

Sånn med meg i et lite nøtteskall, ikke helt erfaren med slike kontroller, så kom jeg på det når jeg var på vei på toalettet før lunsj at... oi... gjett hvem som glemte å ta urinprøve i morges.... flink jente har jeg pakka med meg helsekortet og "blodtypearket" jeg har fått fra legen, men urinprøven... den glemte jeg glatt...

Jaja, det blir ikke morgenurin da, men jeg har da vært flink og "holdt meg" i mange timer, så jeg får plukke med meg et glass på apoteket og satse på at jeg finner et toalett...

Det ordner seg vel, men det skulle vel egentlig helst vært morgenurin? Jaja... sånn blir det.

Det går nok veldig bra :)

Du er sikkert ikke første som har glemt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med arvestykker fra foreldrenes loft. Den ene niesen min var så søt i en hjemmestrikka kjole som moren hadde brukt for over 30 år siden. Kjolen var like hel og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, håper det går fint hos jordmor i dag. Spennende med første time sikkert, vi skal om tre uker så jeg gleder meg litt til det.

Jeg synes det er vanskelig å tenkte på å kjøpe inn ting nå. Har ikke opplevd å miste før så det har ikke noe med det å gjøre, men det er liksom ikke helt ekte før vi har vært gjennom 12. uke føler jeg. Gleder meg til å begynne å titte på ting, synes også det er gøy med møbler og ting til barn.

Har sett litt på Finn.no og ser at de selger en del ting brukt, men jeg vet ikke helt når det gjelder vogner og ting med stoffer på. Senger og andre ting i tre/plast kan man alltids vaske, men er litt mer usikker på ting med tekstiler.

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har vi vært hos jordmor.

Jeg tok snartur innom apoteket og fikk med et glass, og tok prøven på toalettet før jeg gikk til timen. Gikk fint det, men hun ba meg ta morgenurin neste gang, for det er lettere at den utpå dagen er litt "forurenset" av utflod selv om jeg prøvde å vaske og tørke med et vått papir først. Og det kan gi (og ga hos meg) et lite utslag på protein. Siden jeg følges litt ektra med tanke på svangerskapsforgiftning, siden min mor hadde det ganske kraftig, vil de helst vite om slike utslag kommer av reelle proteiner eller altså at det er lett å få litt slikt pga økt utflod som gravid.

Vi fikk høre hjertelyden! Hun lette litt før hun fant den, men så hørte vi den høyt og klart, ingen tvil!

Det var så deeeeeeeeilig, så etter timen tok vi turen på Barnas Hus, hvor det er salg for tida, så jeg tok på noen vogner, glodde på noen bilstoler, kjøpte et sånn gravide-bilbelte og ei sånn "gymmatte" (for den var på tilbud) til å ha på gulvet, for det syntes jeg så passe koselig ut. Ikke at jeg kan se helt hvor på gulvet vi får plass til den, men noe sier meg at babyer tilbringer tid på gulvet, og gulv er kalde og harde, og jeg liker ikke sitte på det, så jeg tenkte at en slik kan gjøre det mer behagelig for oss begge.

(de skal vel være nedpå gulvet og leke, og trene på å snu seg og sånn?)

Var kjempekoselig å gå på babybutikk, og mannen bare lo av meg og sa jeg måtte være forsiktig, så ikke smilet mitt gikk ut av ledd... Men so what? Jeg er gravid, babyen lever og vokser og koser seg, for hjertet banket, og da trenger vi stellebord og barnevogn og sånn, og klart jeg må smile litt da, når jeg tenker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...