Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Det er ikke unormalt å være trøtt i det trimesteret du er i nå. Jeg var trøtt konstant ;) Du får bare passe på å hvile når du har mulighet til det, slik at du ikke går på en smell og må sykemeldes.

Lykke til hos legen. Ikke akkurat det kjekkeste man gjør, å ta slike celleprøver, men regner med at din lege er flinkere til det enn han jeg var hos, så da går det helt sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Celleprøve er ikke noe problem. Legen advarte meg om at det kanskje kunne være litt condt. Men helt ærlig? Nei, jeg kjente det ikke. Selv om han tok den to ganger.

Ja, den metallgreia er kald. Det er den. Men det ordner seg etter litt. Selvsagt er det ikke gøy, å legge seg til med spredte ben, heeeeeelt ut på kanten av stolen takk, slapp av nå, få en iskald greie stukket inn i det aller helligste, og spørsmål om en har hatt smerter ved samleie, og når hadde du sist samleie???

Men nei, celleprøven synes jeg ikke, denne gangen heller, var vond. Jeg kjente den altså rett og slett ikke.

Og trodde dette gikk jo helt fint.

Han fant "sår slimhinne over livmorhalsen" eller noe sånn, som han mente sikkert var forklaringe på disse små blødningene jeg har hatt. Altså kommer blodet ikke fra livmoren, og babyen har det nok helt fint.

Greit, så betryggende, tenker jeg, og kler på meg mens han spørr om det er noen sykdommer i familien, og jeg forteller om mamma, dog glemte jeg det høye blodtrykket hennes, og glemte helt å fortelle at min bror har lavt stoffskifte, om det var av interesse? Ja og nevnte ikke mine besteforeldre da.

Jaja, men så rusler vi ut på det vanlige legerommet, og han fyller ut følgeskjema for denne celleprøven som han skal sende inn. Det tar nok dessverre litt tid å få svar på den da, 4 uker, opp til en måned (ehh, 4 uker er da sånn omtrent en måned, ja?) Men den såre slimhinna, det skal jeg ikke bekymre meg for altså, det er noe man finner hos enkelte, uten noen grunn det.

Ja? Jeg hadde da ikke bekymra meg for den, jeg tenkte ikke over det engang, annet enn som en gledelig nyhet om at blodet sikkert kom derfra?

Ja, for altså, det er nok ikke noe farlig. Og uansett er det jo ikke noe de kan behandle nå, med noe annet enn å sende inn den celleprøven nå uansett, som altså tar en måned å få svar på.

Jaha? Jammen, det var jo ikke noe? Dess mer legen prøver å berolige meg, dess mer urolig blir jeg... ehh, hvorfor snakker han sånn om at dette ikke er noe? Jeg trodde ikke det var noe, men når han gjentatt påpeker at det nok ikke er noe... da begynner jeg å lure?

Litt sår slimhinne over livmorhalsen, javel? (Ehh, slimhinna, den er da vel egentlig inni livmora da? Men vi har vel slimhinner andre plasser også, når jeg tenker meg om, både i nese og hals, så der er sikkert noe rundt den livmorhalsen også da)

Huff, hvorfor er jeg så snål, at jeg blir bekymra av at legen beroliger meg?

Snål jeg ja.

Men antakelig har jeg det nok fortsatt bare bra.

Kom til å si at jeg er sliten og trøtt da. Ja, jeg vet jo at det er helt normalt for min tilstand, men når han spurte hvordan jeg har det, så svarte nå jeg. Har det bare bra jeg. Trøtt og sliten da, lengter hjem til senga støtt og stadig, men jeg har det bare bra.

Så derved ville han se på håndflatene mine (røde som de skal være ja) og i øynene mine, og fastslo at jeg nok har nok blod i meg.

DET tvilte jeg ikke på, jeg regna jo med at å være trøtt bare er noe som hører med.

Alle blodprøvene jeg tok sist var tipp-topp, jeg er frisk som en fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, en tur innom her etter helgen, ting tar tid med meg om dagen...

Jeg tror ikke du skal tenke så mye på det legen sa, det er vel sånn at det ikke er så mye å bry seg om. Men enig med deg, når noen presiserer for n´te gang så blir man liksom litt misstenksom. Hadde han trodde at dette var noe skummelt så hadde de prøvene kommet lenge før fire uker, det tror jeg.

Bra tanna ble i orden uten for store pillekurer. Tannkjøttet mitt er sånn nesten på stell igjen, men to dager med super hovent tannkjøtt gjør susen på matinntaket. Måtte tvinge meg selv til å spise, ble tre boller med semulegrøt på søndag, juhu...

Du jobber mye, imponert over at du orker jeg. Jeg har 8-4 jobb og er så sliten at jeg drar meg over dørstokken og hjem når klokka er 4. Hvis ingen her har skjønt noe så må de være sløve...

Det blir sikkert stas å besøke jordmor for første gang. Bare ordet synes jeg høres veldig koselig ut på en måte. Vi skal i begynnelsen av februar like før vi har kommet oss gjennom 12. uke. Gleder meg allerede.

Og du: ingen dårlig samvittighet for sofa sitting fra 5 til leggetid altså, det går i det her hos meg også, og vi nyter det :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber liksom mye fordi jeg bare MÅTTE.

Nå er det fortsatt mye å gjøre, men nå har ikke JEG det enorme presset på meg, det er mer på hele avdelinga, og da klarer jegb are ikke engasjere meg like sterkt. (eller rettere sagt, akkurat nå er systemet nede, så da får jeg jo ikke ført bilag om jeg vil eller ei, så da er det lett å havne på KG. Burde sikkert arkivert alt det jeg har lagt i en bunke å påvente av bedre tid, men...) Lurer mest på å bare gå hjem, og prøve igjen i morgen.

Jobb hardt tom søndag, fordi jeg bare MÅTTE. Og når det var over... så falt jeg liksom sammen som et korthus, og orker rett og slett ikke mer, lengter etter senga mi. Virkelig, jeg er trøtt og sliten.

Men mannen sier han må jobbe til langt på kveld, så om jeg drar hjem, eller når jeg drar hjem, drar jeg alene. Da må jeg sørge for å få i meg noe mat, for han kommer ikke før seeeeent :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen foreslo en løsning: Han bestiller pizza, som jeg henter, tar med bort på hans jobb, så spiser vi der, sammen. Så drar jeg hjem. Så får jeg i det minste i meg mat. At jeg likevel må være alene hjemme i kveld løser det jo ikke da, men det er en annen sak. Mat er vel litt viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det, så da er pizza bestilt. Hentes om 20 minutter, så jeg får pakke meg sammen og rusle avsted om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza spist. Mannen må jobbe leeeeeenge, 22-23 antydet han.

Så da er jeg alene hjemme, trøtt og sliten, jeg synes jeg er mer SLITEN-trøtt nå. I desember var jeg "sove-trøtt" om kvelden, nå er jeg rett og slett mer trøtt fordi jeg er sliten. Det er vel slikt som hører med, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også en del trøtt i begynnelsen av svangerskapet... Ble litt mye rett og slett...

Merker det fortsatt at presser jeg det litt langt. Hvis det er mye stress og lignende, da blir jeg kjempetrøtt...

Når du har jobbet såpass mye i det siste er det nok ikke rart om du blir trøtt. Man må nok bare finne seg i at det ikke alltid er like enkelt å få til alt lenger :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo fortalt sjefen at jeg er gravid, så om dette viser seg å bli problematisk, kan jeg jo forsøke å be om å få lov til å ikke ha såååå mye å gjøre, rett og slett fordi jeg blir for trøtt.

Men jeg vil liksom være flink jente og gjøre jobben min...

Men som noen sa. Å være gravid er ikke en sykdom. Men det er heller ingen normaltilstand.

Så man må jo ta hensyn til at alt ikke er normalt, selv om jeg ikke er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som en god nyhet, mannen kommer hjem på ni-toget! (så nå må jeg snart dra og hente ham på stasjonen)

Vel og merke skal han jobbe videre hjemme (så da blir det ikke mer pc-tid på meg, men det er greit, jeg kan se Grey's, og så skal jeg sove) men han kommer i alle fall hjem, og jeg slipper å dra avsted for å hente ham sånn kjempesent, når jeg vil se tv eller sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må lytte til kroppen sin litt når man er gravid. Greit man ikke er syk, men man skal ha litt overskudd også... (Vet det ikke er så lett å gjennomføre, er sånn selv også...) Men det er jo tross alt deg og lille nurk som er viktigst nå...

Man risikerer mer ved å presse seg for langt tror jeg...

:duskedame: for at mannen kommer tidligere hjem :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrigert med logikk etter at jeg kom på at jeg jo tross alt er TRØTT.

Jeg kan TA OPP Greys, og hoppe rett til sengs med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Korrigert med logikk etter at jeg kom på at jeg jo tross alt er TRØTT.

Jeg kan TA OPP Greys, og hoppe rett til sengs med en gang...

Det hørtes ut som en god idé! :) Jeg sleit meg gjennom Greys i går ;) Her er nemlig ingenting å ta opp med!

Ha en fin onsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en veldig grei digital dekoder, med harddiskopptaker, slik at opptakene legger seg pent i en mappe, sortert på dato, med forklarende tekst om programmets navn. Genialt, så slipper jeg å lete etter "ledig film", og spole tilbake og sånn.

Dessverre klikka den visst 5 minutter før det var ferdig i går, så jeg må prøve å få med meg slutten av reprisen på lørdag likevel. Det ble bare svart, så kom det "Sjekker HDD" og en søyle som beveget seg bortover skjermen, den var ok, men vips, så var vi tilbake på ordinær tv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann på jobb, fortsatt sliten?

Det hørtes greit ut med en sånn opptaker, sånn ønsker jeg meg også!!!

Hvis det er noen trøst så har jeg fått punktert luftputen min jeg også. Er enig med deg at desember var bare sånn trøtt måned. Men hvis jeg sov så ble det bedre. Men i januar har det vært lei måned, men jeg tror det er fordi jeg venter på februar og synes at alt går så himla tregt. Det går vel litt opp og ned rett og slett i denne perioden, men ser frem til at ting stabiliserer seg litt. Alle snakker om at det gjør det, venter i spenning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med sånn opptaker. Ønsker meg det jeg også... Er ganske håpløst å prøve å sitte oppe når øya bare vil gli igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med sånn opptaker. Ønsker meg det jeg også... Er ganske håpløst å prøve å sitte oppe når øya bare vil gli igjen...

Eller når man ikke er hjemme... Skal undersøke en sånn opptaker, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...