Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

I natt har han vært SULTEN. Muligens rett og slett fordi melka ikke er helt på plass enda, slik at han ikke får så mye om gangen?

Håper den slår inn for fullt snart, for en ting er nå at han burde spise en gang eller ti i løpet av natta, som jordmora sa, men en gang eller to i TIMEN er jo strengt tatt litt slitsomt for en mamma som tilslutt rett og slett ikke husker om hun har ammet ham, eller bare drømt at hun gjorde det...

Men nå er det en time siden sist, og jeg har fått satt på vaskemaskina. (Vår første bleievask! Ja, av brukte bleier da altså. Hadde ikke TRENGT å gjøre det enda, men syntes det var greit å komme igang, og den lille wetbag'en vår var full. Jeg skulle ha et par større, denne er til stelleveska den, men de jeg falt for var ventet inn i butikken i månedsskiftet juli/august, så jeg tok sjangsen på å vente. De er forlengst ankommet landet, men står visst fast i posten et sted, før jeg dro på sykehuset var de kommet til tre timer unna der butikken er. Men der er de visst dessverre enda...)

Go'guttene mine ligger i senga enda, begge to. Tenker vi får ta morgenstellet på den lille sammen (Ingen av oss er så dreven på det enda, så bleieskift er en tomannsjobb, en holder beina og den andre vasker...) og deretter sende den nybakte far i dusjen tenker jeg. Så får vi få i oss litt frokost. (Jeg har allerede spist ei skive da, etter ei natt med så mye amming, selv om det ikke er mange dråpene pr gang, så var i alle fall jeg SULTEN!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev melding til deg i går, men den spiste visst KG, tror det var trøbbel med databasen. Men jeg får prøve igjen nå :)

Koselig å "se" deg her inne, samt å se at det går så fint med dere! Skjønner godt at det er slitsomt med amming to ganger i timen, men det går seg vel til etterhvert som både du og han får teken på det. Gleder meg til å lese fødselshistorien din når du får tid til å skrive!

Hvordan er det, kommer familien på besøk snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det går bra med den nybakte familien, det med amminga går seg nok til etterhvert når produksjonen går skikkelig opp og gutten deres får skikkelig dreisen på det :)

Kjenner jeg gleder meg til min lille smått kommer ut når jeg leser om bæring i sjal og tøybleievask og det hele... Kos dere masse sammen alle tre :klem:

Fersk kneip med spekemat på, og sjokomelk. Spekemat... nam!

Ooooh... spekemat! Jeg tror jeg kommer til å leve på kun spekemat i flere uker etter fødselen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten heter Harald.

Og familien er kommet på besøk ja, de har vært her tidligere i dag, og kommer snart tilbake.

Jeg har lyst å skrive fødselshistorien "skikkelig", og vet ikke om jeg rekker det nå før de kommer, men jeg lover at den skal komme om ikke så lenge i alle fall.

På tide med ny dagbok, kanskje...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sønnen! Og velkommen hjem :)

Jeg har forresten begynt på teppet nå. Det går ikke så raskt i starten, men det går da fremover. Så går det sikkert fortere etterhvert, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...