Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Er ventetiden lang? Seriøst?

Jeg er jo kommet godt igang med den tiende uken. Av først. Når denne uken er omme er jeg ferdig med en fjerdedel. Og hittil har tiden flydd så fort at jeg aner ikke hvor dagene har blitt av.

Med tanke på alt vi skal handle inn og få på plass, soveplass, stelleplass, klær, bleier, leker (bruker de leker når de er helt små, nei? Kanskje vi ikke trenger tenke på så mye leker de første månedene, eller skal de "stimuleres" allerede da?) så synes jeg ikke vi har mer tid enn vi absolutt trenger jeg...

Dessuten har jeg en stygg følelse av at det er 2008 om er det året vi får utdelt maling og beskjed om å male huset....

skal nok få nok å fylle månedene med, sikker på at det er "lenge" altså?

*Noterer og kopierer innlegget til den dagen Malama har gått 3 uker over tiden, har vann i kroppen og er drittlei*

:)

3 uker over er jeg vel og merke ikke, og ikke har jeg vann i kroppen heller. Direkte drittlei er jeg vel heller ikke, men jeg trengte denne påminnelsen likevel... (Men vi fikk ikke utdelt maling og beskjed om å male huset da, tidligst neste år)

Nei, har jeg klart å vente så lenge, så kan jeg sannelig vente ei uke til, om det er det om å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ørlite grann.

Egentlig er jeg ikke lei, jeg bare gleder meg sånn til neste fase. Det er ikke det at jeg ønsker å IKKE være gravid lenger, men det at jeg ønsker å være mamma. Det er jo en spennende tid som ligger forran oss, og vi gleder oss veldig. Å være gravid er veldig koselig det, og det er jeg sånnsett ikke lei av, kunne fortsatt lenge med det jeg, om det ikke var for at svangerskapet må ta slutt for at jeg skal få begynne på neste del, det å kose med lillegutt på utsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vil jo vitterlig håpe at mamma-fasen varer lenger enn noen andre faser, mamma skal jeg jo være resten av livet!

Men, mamma til en liten baby er jeg vel bare en liten periode da, de vokser fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Til og med babyfasen varer lenger. Helt til poden er ett! :-D Dog min søster følte hun mistet babyen sin, når dattera begynte å gå i en alder av 10 måneder. Hun ringte til meg og utbrøt: "Jeg har mista babyen miiiiin! :grine:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper å vente så veldig mye lenger, Malama.

Men lenge igjen er det uansett ikke, og helt enig med deg. Bedre å gå over enn å få en prematur baby.

Snart får du hilse på han :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart. Det er ikke lenge igjen.

Men i morgen er det ny ukespassering. Må innrømme at jeg hadde håpet å slippe å få lese om uke 41 i svangerskapsboka...

Jaja. Atter en begivenhetsløs dag er over, og jeg krabber til sengs. Antakelig kommer han neste uke! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...da får du "nytte" av uke 41 i boka også, så kan du be lillemann pent om å komme å hilse på, etter at dere har lest om uka for han og hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper å slippe å lese om uke 42 ja. Det får holde at jeg nå skal lese om uke 41.

Det minner meg på at jeg må finne utav en ting i dag (Ikke at jeg TRENGER å vite det I DAG, jeg bare begynte å lure, og da vil jeg finne ut av det) Rett og slett hva de evt gjør på overtidskontrollen på Haukeland. Noen sykehus fortsetter med kontroller hver 2-3. dag i en uke til, mens andre setter igang. Jeg vet at legen min stadig snakker om at de ikke gjør noe før etter to uker, men GJØR de noe etter de to ukene, eller VURDERER de å gjøre noe? Der varierer visst rutinene fra sted til sted, utfra hva jeg har lest, så da vil jeg finne ut av det. Det finner jeg nok.

Jeg er tidelig oppe i dag, en liten snartur. Våkna klokka fem for en liten toalett-tur som vanlig, men ble liggende våken. Sovna nå litt i korte perioder, men ikke så mye, så når vekkinga på mobilen slo inn, var jeg ikke bare våken, men også sulten.

Han hadde lagt inn slumretid, så han satte på alamren igjen om 45 minutter, og etter litt småprat ble vi enige om at jeg gikk opp og fant meg litt mat, mens han sov litt til. (Jeg la meg jo i grei tid i går, men etter at jeg hadde lagt meg og han kom ned og leste nattahistorie for lillegutt, så gikk han opp igjen og jobba i et par timer. Så han har ikke sovet like mye som meg)

Så rusler jeg ned igjen når jeg har spist litt, og leser uke 41-kapittelet før jeg legger meg til i senga igjen, og han går på badet.

Jeg er ikke trøtt, men jeg skal prøve å sove litt mer. For dagene er lange nok som de er, om jeg ikke skal starte dem ekstra tidelig. Klarer jeg å sove en time til, så er det en time mindre med venting.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte da sove til halv ni. Dvs, først til åtte, så til halv ni. Da sto jeg opp, og nå er jeg igang med denne dagen.

Så var det dagens gjøremålsliste:

FØDE :ler:

:Nikke: Starte vaskemaskikna

:Nikke: Dusje

Spise frokost

Oppdatering på pc

Henge ut klesvasken

Legge sammen/bort tørre klær

Hente posten

Spise lunsj

Planlegge middag

Generell rydding

-kjøkken

-stue

-bad

Handle

Tømme/vaske kjøkkenvasken på kvelden

Fylle oppvaskmaskina før leggetid

Fylle vaskemaskina før leggetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

9. eller 15. august: Saeria

16. august: Lady Lovelace (Men vedder på to uker overtid...)

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;) og La Traviata og Reka

18. august: Susiepia og Umuriel (om kvelden)

19. august: Tusle

20. august: Lilleulv

21. august: Saeria prøver igjen...

22. august: Nishiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen dum dato det heller nei.

Men strengt tatt, hvilkensomhelst dato han velger er greit for meg. Forhåpentligvis ikke så lenge til da...

Har lest litt på dette med overtidskontroll. Først gikk jeg rett til kilden, helsebergen. DE sier at overtid er fra 14 dager etter UL-termin, men at de ofte setter igang før dette, det vurderes individuelt.

Andre steder har jeg jo lest at overtid er fra fullgåtte 42 uker, som også stemmer med overtidsdatoen jeg har fått fra Haukeland, 25. august er jeg fullgåtte 42 uker, 12 dager over termin.

Og det jeg leser av erfaringer (vel og merke fant jeg ikke treff som var nyere enn i fjor sommer) er at man møter til overtidskontroll på overtidsdatoen 12 dager etter termin, men dersom alt står bra til lar de deg gå noen dager til, inntil ei uke ekstra, eller faktisk 3 uker over terminen, 21 dager.

Ok, jeg er innstilt på overtidsdatoen. Jeg er IKKE innstilt på å føde i september! Jeg skal ha denne ungen i august! Jeg er frisk og fin, så det er ingen medisinsk grunn til at denne ungen må ut med det første, og det er helt greit det, han skal få bli til han er klar, men jeg håper da inderlig han kommer i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har forøvrig lovet meg grillmat til middag for hver videre dag som gør før fødselen, som en "trøstekompensasjon". Det er ikke meldt fint vær i all evighet fremover, så det kan jo bli spennende, om han skal stå der og grill under en paraply til helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dagens gjøremålsliste:

FØDE :ler:

:Nikke: :Nikke: Starte vaskemaskikna

:Nikke: Dusje

:Nikke: Spise frokost

:Nikke: Oppdatering på pc

:Nikke: Henge ut klesvasken

:Nikke: Legge sammen/bort tørre klær

Hente posten

Spise lunsj

Planlegge middag

Generell rydding

-kjøkken

-stue

-bad

Handle

Tømme/vaske kjøkkenvasken på kvelden

Fylle oppvaskmaskina før leggetid

Fylle vaskemaskina før leggetid

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...