Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Fødselshistorie kommer senere, sitter her med baby på fanget og skriver med en hånd, så jeg orker ikke skrive langt.

Vil bare si at vi har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkomen heim, venen! Kos deg masse med vesleskjønn og ikkje tenk på damene her inne. Me klarar oss utmerka utan deg medan du blir kjent med gullet ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkomen heim, venen! Kos deg masse med vesleskjønn og ikkje tenk på damene her inne. Me klarar oss utmerka utan deg medan du blir kjent med gullet ditt! :)

Du kan jo gjette hva gutten stort sett gjør på....

SOVER!

Jepp, Malama har fått en sønn med et meget godt sovehjerte. Så godt sovehjerte at han ikke egentlig helt fatta poenget med denne ammingen... Kombinert da med at han var veldig kvalm det første levedøgnet sitt og kastet opp en god del fostervann da, så har det tatt litt tid å få igang amminga. Men, nå er vi fa litt igang i alle fall, og melka begynner å komme. Ikke akkurat strie strømmer enda, men det er da mer enn det var. Og han kan jo suge, om han vil. Vi må bare vekke ham for at han skal gidde...

Akkurat nå sover han i det elasiske sjalet på brystet mitt, og har det veldig fint, men straks skal jeg spise middag, så da bør han vel knyttes av så jeg ikke risikerer miste varm mat på ham. Deretter får vi bytte bleie (eller sjekke om det trengs i alle fall) rett og slett for da våkner han litt, og så får vi se om han vil ha litt mat også, for han skal ikke få lov til å sove over måltider sa de på KK, han skal ha regelmessig mat på dagen, og et par ganger på natta også, rett og slett fordi han trenger maten, og jeg trenger stimuleringen for å få igang dette her.

Jaja, det er ikke de største problemene, og vi har det altså kjempeflott. Fødeslen var en flott opplevelse, og altså kjemperask.

Jeg skal se om jeg får funnet frem notatene våre og skrevet den ned før jeg glemmer detaljene, men først får vi priopritere mat til oss, og til lillegullet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har han vært en liten spisemann faktsik. Tok ham med i senga så vi kunne hvile litt. La ham først å i vogga, men etter første amming (15 minutter etter leggetid, max?) så gadd jeg ikke legge ham tilbake, og lot ham ligge der, med sin egen dyne selvsagt.

Tror han våknet for ny amming en halvtimes tid etter at forrige var avsluttet jeg, 3 ganger. Så tok vi et lite bleieskift, og nå ligger han og hviler seg mens jeg spiser kveldsmaten jeg har drømt om sider før jul.

Fersk kneip med spekemat på, og sjokomelk. Spekemat... nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

så fint ammingen går greit! Kan være fint å passe på at de spiser omtrent hver tredje time i starten ihvertfall hvis han er en sover :)

Gratulerer igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Malama!

Endelig er jeg hjemme fra Sverige, slik jeg kunne sjekke ut dagboken din igjen! :hjerte:

Er koselig å lese om lillegutten. Håper alt fremdeles går bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...