Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Ja, så var vel tiden inne for å starte en slik dagbok...

For... ja... jeg skal bli mamma.

Foreløbig termin er 10. august, og jeg og min mann gleder oss kjempemasse til å bli foreldre.

Vi har holdt det hemmelig her inntil nå, for i ville først fortelle det til familien og sånn. Det gjorde vi i juleferien, og over helga planlegger jeg å fortelle det på jobb, i alle fall til sjefen, for jeg får litt forklaringsproblemer med alle legetimene mine etterhvert... Starta året med legetime 2. januar, fikk beskjed om å bestille ny time for celleprøve siden det er 2,5 år siden sist, så det skal jeg 15. januar, og 21. januar skal jeg til jordmor...

Så nå er det gankse så offentliggjort.

Jeg skal bli mamma i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, begge to!

Ja, det er vel en del fra bryllupsforumet her, det virket jo som om en del familiemedlemmer "forventet" denne nyheten nå i juleferien.

(Det de ikke vet, og heller ikke får vite, er at det nok ikke akkurat var så forutsigbart at dette skulle skje så fort etter bryllupet, vi har en ganske lang prøveperiode bak oss...)

Uansett er det en stooor glede å kunne meddele at jeg venter barn, og gleder meg stort til å bli mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå!!! Endeleg! :hoppe:

No kan eg endeleg, endeleg få gratulera deg her også! :klemmer:

Du kan tru me vart overraska då dåke fortalte det før jul, men Åh! så glade! Det blir så utruleg kjekt å vera gravid samtidig med deg! Berre kryssar alt og håpar at alt går fint med oss begge! :)

Gratulerar såååå masse igjen, til både deg og mannen! Dette fortener dåke veldig, begge to! Dåke er jo så kjempeglade i og flinke med barn, begge! :-D

:hjerter_rundt:

Var forresten ikkje klar over at de hadde prøvd lenge, men begynte å mistenke det litt etterkvart, og ville ikkje spørre og grave. Du forteller viss du vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter :juhu: :juhu: :juhu:

Gratulerer masse med en liten knott i magen - og så termin på bursdagen min da :mrgreen:

Håper du får et flott svangerskap :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har liksom ikke helt offentliggjort den delen, men vi prøvde ganske lenge ja, lenge nok til å være innom legen for å finne ut hvorfor, men klarte det (litt uventet?) uten noen form for hjelp likevel. Velger å ikke tenke på, eller snakke så mye om den delen...

Det er for oss en stoooor glede, og kjempekjekt å være gravid samtidig som deg, og da får vi jo permisjon sammen også, selv om du er noe forran meg i løypa da, og min mann visstynok planla å ta stoooore deler av permisjonen :ler: Vi blir nok enige om det også. Han skal få sin del (og da mener jeg ikke de 6 ukene) men kanskje ikke så mye i ÅR, mest i 2009 tenker jeg, av hensyn til amming.

Du har jo litt mer erfaring enn meg, så da kan jeg spørre deg om alt mulig.

Sånn f.eks: Når er det "normalt" å begynne å kjøpe inn saker og ting? Jeg har jo såååååå lyst, men selv jeg skjønner at vi ikke trenger bleier og leker og klær og stellebord helt enda da... Men hvor lenge må jeg holde meg, liksom? (Jeg har småshoppa LITT da, noen helt små ting på salget, men bare et par bodyer, ikke noe masse. Det er jo så VANSKELIG, for det er tydelig at "alle" vet hva de venter nå for tiden, det finnes nesten inne nøytrale babyklær jo, de er til gutt eller jente...

Noe satser vi på å arve/låne også da, mamma er jo klar for å tømme loftet for alt jeg brukte som baby... vugga er aktuell, men om jeg vil ha "vippestolen" min er jeg mer usikker på...

Mamma er forresten langt oppi skyene over å skulle bli mormor... klar til å innrede gjesterom med barneseng, få stellebord på badet i kjelleren, (og flytte gjesterommet fra kjellerstua i helt andre enden av huset, til mitt gamle rom, vegg i vegg med badet..) og sy dåpskjole og finne saker på loftet ... ja, helt klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastiske nyheter :juhu: :juhu: :juhu:

Gratulerer masse med en liten knott i magen - og så termin på bursdagen min da :mrgreen:

Håper du får et flott svangerskap :klemmer:

Mannen min synes jeg gjerne kan bomme med ei uke... da får jeg på min egen bursdag (så slipper han å huske to :ler: )

Det er antakelig eneste måte å fortsatt få bursdagsbesøk... mine foreldre prøver få til en sommertur til Bergen når jeg har bursdag, men om de får et barnebarn en ukes tid senere, kommer de til å sikte fremtidens besøk mot den i stedet, og jeg får vel bare en gave og gratulasjon når de likevel kommer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har liksom ikke helt offentliggjort den delen, men vi prøvde ganske lenge ja, lenge nok til å være innom legen for å finne ut hvorfor, men klarte det (litt uventet?) uten noen form for hjelp likevel. Velger å ikke tenke på, eller snakke så mye om den delen...

Det er for oss en stoooor glede, og kjempekjekt å være gravid samtidig som deg, og da får vi jo permisjon sammen også, selv om du er noe forran meg i løypa da, og min mann visstynok planla å ta stoooore deler av permisjonen :ler: Vi blir nok enige om det også. Han skal få sin del (og da mener jeg ikke de 6 ukene) men kanskje ikke så mye i ÅR, mest i 2009 tenker jeg, av hensyn til amming.

Du har jo litt mer erfaring enn meg, så da kan jeg spørre deg om alt mulig.

Sånn f.eks: Når er det "normalt" å begynne å kjøpe inn saker og ting? Jeg har jo såååååå lyst, men selv jeg skjønner at vi ikke trenger bleier og leker og klær og stellebord helt enda da... Men hvor lenge må jeg holde meg, liksom? (Jeg har småshoppa LITT da, noen helt små ting på salget, men bare et par bodyer, ikke noe masse. Det er jo så VANSKELIG, for det er tydelig at "alle" vet hva de venter nå for tiden, det finnes nesten inne nøytrale babyklær jo, de er til gutt eller jente...

Noe satser vi på å arve/låne også da, mamma er jo klar for å tømme loftet for alt jeg brukte som baby... vugga er aktuell, men om jeg vil ha "vippestolen" min er jeg mer usikker på...

Mamma er forresten langt oppi skyene over å skulle bli mormor... klar til å innrede gjesterom med barneseng, få stellebord på badet i kjelleren, (og flytte gjesterommet fra kjellerstua i helt andre enden av huset, til mitt gamle rom, vegg i vegg med badet..) og sy dåpskjole og finne saker på loftet ... ja, helt klar...

Ja, så utruleg kjekt! Må berre spørre, så skal eg svare på det eg klarar. Er nok ikkje alt eg veit, sjølv om eg har vore gjennom det før. Men det kan me jo gjera eit forsøk på å finna ut saman eventuelt. :)

Når ein skal kjøpe ting, ja. Med H hadde eg jo allerede opplevd å miste ein gong, så då venta me til me var nesten halvvegs med å kjøpa nokonting som helst. Me var ute og kjøpte hentesett då me var på veg heim frå ultralyden, hugsar eg. Det var kjempekoseleg, og eit lite symbol på at me visste at alt var bra inni der. :)

No venta me heilt til veke 20, trur eg. Eg kjøpte ein liten kjole med matchande baby-pyntesko til som eg pakka inn og gav til mannen/babyen til jul. Det er nok ikkje passeleg før til dåpen, men likevel. Det var sååå koseleg å vita at no hadde eg kjøpt det første til vår neste baby. :hjerter_rundt:

Men alle sånne ting elles; det er vel foskjellig kva folk gjer, trur eg. Eg veit det er nokon som sprer det utover av økonomiske grunnar, at dei ikkje har råd til alle dei store tinga på ein gong. Medan andre tek alt på ein gong og er "ferdig" med det.

Kjønnsnøytrale klede, ja... Eg syns alt er kjønnsnøytralt eg, denne gongen. No når eg har LYST å kjøpa jentekle, finn eg berre søte gutekle eller kvitt, gult og grønt, og sist var det omvendt. Då fann eg berre jentekle, uansett kor eg snudde meg..

Men eg veit Reflex har litt, ikkje så mykje, men følte eg måtte nevne dei ;) Polarn o pyret har masse kjønnsnøytralt, men det er ganske sånn tøffe kle, ikkje søte. Litt retro-look. Ellos hadde ein del nøytralt, gult og brunt, grønt og kvitt, grått og kvitt. HM har vel mest kjønnsbestemt. Men Lindex brukar å ha litt nøytralt, trur eg. Cubus har vel også litt nøytralt, men veldig masse til jente til litt eldre, og ingenting til gutar, nesten. Kappahl er ikkje så nøytrale, såvidt eg hugsar.. Bånsull i Strandgaten har forresten flotte ulldressar og slikt. Eg kjøpte ein ullfrottè-pysj til H der, ganske så dyr, men han har brukt han sidan i sommar! :) Spar Kjøp har forresten grådig masse fint! Og veldig billig og greit, når ein treng masse.

Berre sånn medan eg hugsar det, så er Tom&Trine-ulla litt mindre i størrelsane enn andre kle. Medan Janus-ulla er stoore i str... :ler: Alt ein veit!

Det som er så kos, er jo å gå å kike litt no og litt då, og forelske seg i enkelte plagg, for så å komme tilbake litt seinare å kjøpe det, når ein har tenkt på og drøymt om det ei stund. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har liksom ikke helt offentliggjort den delen, men vi prøvde ganske lenge ja, lenge nok til å være innom legen for å finne ut hvorfor, men klarte det (litt uventet?) uten noen form for hjelp likevel. Velger å ikke tenke på, eller snakke så mye om den delen...

Husker det slo meg at du visste utrolig mye om prøving uten å faktisk å prøve når jeg selv begynte...

Men koselig at det ordnet seg så bra til slutt.

Vi har enda ikke kjøpt noe vi... Har fått to pappesker fra søstra til mannen. Har også noen bestemødre som er veldig klare til å strikke. Men vi tenkte vi skulle vente med å handle til vi ser hva vi trenger. (Arver MYE...)

Kan hende vi kjøper noe etter ultralyden på tordag da. Jeg er veldig klar for å kjøpe litt klær selv :rødme: Får vi vite kjønnet blir det ikke kjønnsnøytralt i hvert fall.

Er nok litt negativ etter å ha mistet en gang før. Vil se at alt er bra en gang til før jeg kjøper noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge gangene venta vi til etter 4 mnd med å handle noe. Eller, det ble en liten body etter UL, men de store tingene kom ikke i hus før etter uke 20/21. Det er jo så koselig å handle inn til den lille. Du har så masse å se fram til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal begynne å handle inn nå :) Er vel på tide nå som det bare er litt over 12 uker igjen.. Vi er vel litt treige...

Ville nok venta til jeg var over 12 uker, men det er jo bare å handle når man føler for det. Ikke så gøy å slepe seg rundt 2 uker før fødselen og stresse med å kjøpe alt heller... De fleste begynner kanskje etter UL?

*skrivefeil

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...