Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama
 Del

Anbefalte innlegg

Åååå, det hadde vore såååå godt om denne sommaren vart like varm og god som då eg gjekk gravid med H i 2006. For denne sommaren skal eg faktisk kose meg som tobarnsmor, då hadde det vore herleg å kunna nyta gode, varme dagar på terassen. Med markisa ute og basseng til H! *drøyme*

Det drømte jeg om og, og forestilte meg at skulle bli realiteten... Men faktisk så tilbragte jeg mesteparten av sommeren inne i soffaen. Ofte med en pumpe eller en unge til puppen :fnise: Føler meg snytt for en stk sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og husker at jeg tippa at Linn3c skulle ha jente, mest på ren trass siden hun selv mente det var en gutt. Og jeg fikk rett.

Men har jeg rett i magefølesen om hva jeg selv bærer på, tro?

før jeg avslører min magefølelse, noen som har lyst til å tippe, og kanskje få mer rett enn meg? :babysmokk:

:babygutt:

Endret av Fakse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydeligvis gutteboom i omgangskretsen dette året - så jeg satser på en liten :babygutt: for deg også jeg! :jupp:

Ang. strikking - de minste størrelsene er som regel 0-3 måneder, og det er jo et ganske stort sprang egentlig. Jeg vet Dale har begynt med noen mini-størrelser også, du kan jo titte litt der også om du vil ha noe virkelig pittelite? ;)

http://www2.dale.no/dalegarn/index.php?val...on=no&under[]=1100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med :gravid:

Jeg blir jo rent sjalu av å lese denne dagboken, men den er superskoselig også!

Du kommer til å ha en liten bebis når jeg slutter på pillen.

Men smart det med reise før barn, pusermannen og jeg reiser nå til alt annet enn barnevennlige steder mens vi kan. Redd det blir hytta og Ving resort noen år framover (etter neste år da selvfølgelig)

Gratulerer nok en gang :) :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert gjetteliste:

Moonxhadow: :babyjente:

Linn3c: :babyjente:

Jente 79 :babyjente:

Frk. Stella :babygutt:

Fakse: :babygutt:

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig min oppleelse av at det går så fort henger sammen med at tiden alltid går fort i desember ja... og at januar er så stressende på jobb at dagene forsvinner fortere enn jeg liker.

Men jeg synes i alle fall tiden flyr

Har nok en sammenheng ja... Men greit tida går fort da...

Kan hende den virker litt lenger når du vagger rundt de varmeste dagene i juli ;) Men det skal vel litt til i Bergen :)

Hmm, klarer jo ikke en gang å tippe for meg selv...

Men tror kanskje en :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe litt forvirrende med tickeren din, det er da vel ikke 366 dager til UL for deg?

VAAAAAARME dager i juli i Bergen er ikke helt vanlig nei, men det skjer av og til. Det var ekstremt varmt den sommeren jeg avsluttet utdanningen min, husker jeg satt på hybelen i bikonioverdel og et lite skjørt, med vidåpent vindu og tørket svette mens jeg skrev oppgaven min.... Med min flaks inntreffer det vel igjen sånn omtrent i år, mens jeg vagger omkring med vann i kroppen, stor mage og ikke føler meg helt i toppform, og hele tunet maler husene sine, siden jeg absolutt tror det er i år vi skal gjøre det... (Jaja, inntil nå har jeg innbilt meg at det året vi får utdelt maling kommer det til å regne så vi aldri får gjort det, nå ser jeg for meg hetebølge i stedet...)

Kan jeg, i teorien om formen tillater det, male hus UTE når jeg er gravid? Eller er ikke malingslukt bra for meg, selv utendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at jeg avslører min egen magefølelse om hva jeg tror ligger inni magen min og svømmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe litt forvirrende med tickeren din, det er da vel ikke 366 dager til UL for deg?

VAAAAAARME dager i juli i Bergen er ikke helt vanlig nei, men det skjer av og til. Det var ekstremt varmt den sommeren jeg avsluttet utdanningen min, husker jeg satt på hybelen i bikonioverdel og et lite skjørt, med vidåpent vindu og tørket svette mens jeg skrev oppgaven min.... Med min flaks inntreffer det vel igjen sånn omtrent i år, mens jeg vagger omkring med vann i kroppen, stor mage og ikke føler meg helt i toppform, og hele tunet maler husene sine, siden jeg absolutt tror det er i år vi skal gjøre det... (Jaja, inntil nå har jeg innbilt meg at det året vi får utdelt maling kommer det til å regne så vi aldri får gjort det, nå ser jeg for meg hetebølge i stedet...)

Kan jeg, i teorien om formen tillater det, male hus UTE når jeg er gravid? Eller er ikke malingslukt bra for meg, selv utendørs?

Nei, UL er i morra... Skjønner ikke helt hva den nedtellingsboksen driver med... Men nå la jeg det inn manuelt i stedet... UL i morra :juhu: Er så spent på om vi får vite hva det er...

Får håpe det ikke blir så ille... Vet ikke hvordan det er å male ute... Ville nok kanskje brukt maske for sikkerhets skyld. Men vet at min venninne malte inne mens hun var gravid. Det gikk helt fint det...

Men greit å være forsiktig... Dessuten ikke sikkert du orker å male uansett... Du får i hvert fall holde deg på bakken...

På tide at jeg avslører min egen magefølelse om hva jeg tror ligger inni magen min og svømmer?

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert gjetteliste:

Moonxhadow: :babyjente:

Linn3c: :babyjente:

Jente 79 :babyjente:

Lilith: :babyjente:

Concertina: :babyjente:

Lano: :babyjente:

Frk. Stella :babygutt:

Fakse: :babygutt:

Imli :babygutt:

veslo: :babygutt:

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt tenkt å holde meg på bakken ja, men vi får se om jeg orker male noe særlig, og om mannen i det hele tatt tillater det, han som for tiden slett ikke maser på at jeg burde vaske klær og ta oppvasken, men tolmodig finner seg klær som ikke har vært brukt en på en stund bakerst i skapet, eller vasker selv, og sier at det heeeeeeelt greit at jeg bare ligger på sofaen...

Min magefølelse er at babyen er ......

:babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veslo

Eg trur også gut.

Jordmora mi sa at maling går greit så lenge ein passar på god utlufting, så utemaling bør vel vere ok. Hør med JM du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maling går helt fint. men bruk gjerne en god maske.

mange gravide kan nemlig reagere på lukta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snakke med jordmor om maling dersom det blir aktuelt ja. Først få bekreftet at det ER i år vi skal male, og deretter finne utom jeg tror jeg orker i det hele tatt, kanskje... har en tendens til å av og til tenke litt for langt frem i tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Malama!!!

Må innrømme at jeg har hatt mistanker om at du har vært prøver tidligere, eller at du var litt rar :) spesielt når du har snakket om temping :)

Grattis og lykke til!

måtte bare registrere meg for jeg kunne jo ikke gratulere som gjest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh, jeg er kanskje litt rar, og har tempet lenger enn jeg har vært prøver altså... jeg begynte med temping som prevensjon jeg, men det var jo en god erfaring å ha med seg inn i prøvetiden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Opprett ny...