Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Hehe. Han har god tid til å passe på deg i hvert fall. Ventetiden er laaang. Nyt dullingen så godt du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ventetiden lang? Seriøst?

Jeg er jo kommet godt igang med den tiende uken. Av først. Når denne uken er omme er jeg ferdig med en fjerdedel. Og hittil har tiden flydd så fort at jeg aner ikke hvor dagene har blitt av.

Med tanke på alt vi skal handle inn og få på plass, soveplass, stelleplass, klær, bleier, leker (bruker de leker når de er helt små, nei? Kanskje vi ikke trenger tenke på så mye leker de første månedene, eller skal de "stimuleres" allerede da?) så synes jeg ikke vi har mer tid enn vi absolutt trenger jeg...

Dessuten har jeg en stygg følelse av at det er 2008 om er det året vi får utdelt maling og beskjed om å male huset....

skal nok få nok å fylle månedene med, sikker på at det er "lenge" altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Er ventetiden lang? Seriøst?

Jeg er jo kommet godt igang med den tiende uken. Av først. Når denne uken er omme er jeg ferdig med en fjerdedel. Og hittil har tiden flydd så fort at jeg aner ikke hvor dagene har blitt av.

Med tanke på alt vi skal handle inn og få på plass, soveplass, stelleplass, klær, bleier, leker (bruker de leker når de er helt små, nei? Kanskje vi ikke trenger tenke på så mye leker de første månedene, eller skal de "stimuleres" allerede da?) så synes jeg ikke vi har mer tid enn vi absolutt trenger jeg...

Dessuten har jeg en stygg følelse av at det er 2008 om er det året vi får utdelt maling og beskjed om å male huset....

skal nok få nok å fylle månedene med, sikker på at det er "lenge" altså?

*Noterer og kopierer innlegget til den dagen Malama har gått 3 uker over tiden, har vann i kroppen og er drittlei*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei deal, om jeg fortsatt er gravid i slutten av august, det sikkert er hetebølge i Bergen i år, og kroppen eser opp med vann, da skal du få minne meg på den der.

Enn så legne flyr uker og dager fortere enn jeg klarer å holde tellingen nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Og mannen har sett i ei av bøkene mine at det står i avsnittet til far, at han skal se til at jeg får en daglig hvilestund, så han synes det er fint at jeg sitter i sofaen, med bena oppi sofaen (ha opp bena, det er bra, må vite) og slapper av, og strikker. Selv om jeg sikkert BURDE tatt oppvasken, satt på ei vaskemaskin og antakelig lagt sammen litt klær.... Men når jeg har litt dårlig samvittighet og tenker at jeg burde nok ha gjort noe annet, så sier han at det skal jeg ikke tenke på... så da så... påpasselig type :)

(Hele slekta sa jo "så må du passe godt på henne fremover nå da..." så han gjør så godt han kan...)

Så god han er ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her og husker at jeg tippa at Linn3c skulle ha jente, mest på ren trass siden hun selv mente det var en gutt. Og jeg fikk rett.

Men har jeg rett i magefølesen om hva jeg selv bærer på, tro?

før jeg avslører min magefølelse, noen som har lyst til å tippe, og kanskje få mer rett enn meg? :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei deal, om jeg fortsatt er gravid i slutten av august, det sikkert er hetebølge i Bergen i år, og kroppen eser opp med vann, da skal du få minne meg på den der.

Enn så legne flyr uker og dager fortere enn jeg klarer å holde tellingen nesten.

Hehe, har også tenkt den tanken der, denne sommeren i Bergen blir sikkert skikkelig varm så vi stakkars august mødrene smelter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og husker at jeg tippa at Linn3c skulle ha jente, mest på ren trass siden hun selv mente det var en gutt. Og jeg fikk rett.

Men har jeg rett i magefølesen om hva jeg selv bærer på, tro?

før jeg avslører min magefølelse, noen som har lyst til å tippe, og kanskje få mer rett enn meg? :babysmokk:

:babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det hadde vore såååå godt om denne sommaren vart like varm og god som då eg gjekk gravid med H i 2006. For denne sommaren skal eg faktisk kose meg som tobarnsmor, då hadde det vore herleg å kunna nyta gode, varme dagar på terassen. Med markisa ute og basseng til H! *drøyme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiden går alt for fort som gravid syntes jeg.. (nå gikk jeg jo glipp av de 4 siste ukene... men alikevel).. og det er jo stadig noe å se frem til.. først komme over de magiske 12.. få høre hjertelyden på kontroller. så kjenne etter spark og bevegelser.. ultralyd... magen som vokser.. innkjøp av små og store ting :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes tida gikk veldig sakte fram mot 12 uker... Sikkert fordi jeg var litt usikker på hvor langt jeg var på vei, og veldig redd for at noe skulle gå galt etter en sånn opplevelse tidligere...

Dessuten synes jeg alltid tida går sakte i november... :sjenert:

Nå derimot raser det avgårde, og synes det er utrolig uvirkelig at jeg snart er halvveis...

Andre som er mye kortere enn meg snakker om vogner og alt. Vi har ikke vært innom en utstyrsbutikk en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var forrestne en ny opplevelse...

sitter på jobb, tenker "sulten"... ok, men klokka er såpass at jeg kan lage sånn rett-i-koppen-middag som jeg ofte spiser når jeg jobber lange kvelder i januar. siden jeg ikke skal hente mannen på flyplassne før åtte i dag, så blir det sånn middag.

Slik "middag" tar jo ti minutter å lage. Så nå er den ferdig. Men hva da?

Jeg er KVALM!

NÅ? På ettermiddagen? Jeg har vært kvalm på morgenen før, og jeg har kasta opp frokosten ja, og jeg har vært borti (i ikke-gravid utgave) å bli kvalm avå være for sulten, men ikke på ti minutter....

Middagskvalme er en ny opplevelse. Med itt tolmodighet går nå likevel middagen ned, og forhåpentigvis slipper jeg løpe på toalettet og fåden i retur. (Jeg HAR for sikkerhetsskyld en flaske vademecum i veska jeg da, i tilfelle, for det trenger jeg til å skylle munnen etterpå... Har hatt den i veska i noen uker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes tida gikk veldig sakte fram mot 12 uker... Sikkert fordi jeg var litt usikker på hvor langt jeg var på vei, og veldig redd for at noe skulle gå galt etter en sånn opplevelse tidligere...

Dessuten synes jeg alltid tida går sakte i november... :sjenert:

Nå derimot raser det avgårde, og synes det er utrolig uvirkelig at jeg snart er halvveis...

Andre som er mye kortere enn meg snakker om vogner og alt. Vi har ikke vært innom en utstyrsbutikk en gang...

Mulig min oppleelse av at det går så fort henger sammen med at tiden alltid går fort i desember ja... og at januar er så stressende på jobb at dagene forsvinner fortere enn jeg liker.

Men jeg synes i alle fall tiden flyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
også prøvde jeg meg på å strikke litt, og selv i det som er angitt som nyfødtstørrelse, så er det i alle fall ikke i samme størrelse som den vesle bodyen, så jeg tror ikke at jeg har strikket helt rett...

Nyfødtstr. når du strikker det pleier ofte være kjempestort! Jeg har ofte strikket hentesett som har passet til babyen ble et halvt år... så det er som regel oppskriftene som er store, ikke noe galt med den som strikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at Linn3c får sin baby som jeg kan "måle" litt på (eller prøve på) jeg da, så får jeg se hvor stort det egentlig er blitt.... og likevel har et par måneder til å strikke mindre greier om behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...