Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Nå tror jeg tiden er inne for å fortelle det til sjefen...

Egentlig hadde jeg tenkt å vente litt lenger, men siden jeg må si fra om at jeg må gå tidelig for legetime neste uke, og jordmor uken etterpå, og allerede har en del legetimer den siste måneden (to siste uken før jul for sjekk og UL etter blødning, og første ordinære kontroll 2. januar) så tror jeg det er likegreit.

Tror ikke sjefen reagerer så negativt altså, han er jo småbarnsfar selv også, kom faktisk ikke på jobb før nå fordi han har hatt barnehageoppstart i dag, men det er litt "skummelt" likevel... føler meg nesten mer kvalm nå jeg, enn hva jeg var i morges når frokosten kom i retur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gikk helt fint ja, så da er nå DET gjort i alle fall. Han sprer det ikke videre, men tar det opp med sjefen sin igjen da (som altså er sjef for hele kontoret her, han er min "gruppeleder") så nevner jeg det for kolleger ved et senere tidspunkt, etter jeg har vært hos jordmor, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isobutane

Masse gratulerer og gode klemmer fra meg! Lykke til, Malama! :smilyblomst:

Jeg har sendt deg en PM for å fortelle hvem jeg er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er glad vi tok den bryllupsreiseturen til Malta" sa min mann i går kveld når vi hadde lagt oss og lå og småpratet litt.

meg: "Ja, vi hadde det koselig, men... hvorfor sier du det?"

"Jo, for da har vi i alle fall vært på en ferie sammen, bare du og jeg. Det var ungdomstida vår det...." svarer han.

Ja, så sannelig. Nå er det nok ikke aktuelt med noen "kjæresteferie" på mange, mange år... nå blir det småbarnsfamilie på tur nå....

Jeg og min mann har bare vært på en slik alene-ferie, og det var altså bryllupsreisen vår til Malta i sommer. Vi pleier ellers å tilbringe feriene hos familie, siden vi bor så langt fra både min og hans familie, og gjerne vil treffe dem. Og det blir vel ikke mindre av det når vi har et barn som gjerne skal ha kontakt med tante og onkler og besteforeldre.

Vi snakket om det, da vi var på Malta, at det var koselig med en sånn "reise bort"-ferie også, og at vi kunne tenke oss å gjøre det av og til. Sikkert ikke hvert år, men innimellom, prioritere en ferieuke eller to til slik ferie. Og det kommer vi nok til å prøve på. Vi snakka jo om det også, at neste ferie var vi kanskje tre... men det gikk liksom litt opp for ham i gårkveld, at... det blir ikke mer "bare oss to ferie" på mange, mange år, så det er greit at vi fikk den ene i alle fall.

Bryllupsreise var en ting jeg VIRKELIG ville ha, nettopp fordi vi aldri hadde vært på "aleneferie", og det hadde jeg absolutt lyst til. Og i går tror jeg han ble glad for at vi gjorde det...

For nå er det kanskje 20 år til neste gang vi drar på ferie alene, jeg og min mann...

Vi skal nemlig ikke enger være et "kjærestepar", eller et "ektepar", vi skal bli en småbarnsfamilie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er glad vi tok den bryllupsreiseturen til Malta" sa min mann i går kveld når vi hadde lagt oss og lå og småpratet litt.

meg: "Ja, vi hadde det koselig, men... hvorfor sier du det?"

"Jo, for da har vi i alle fall vært på en ferie sammen, bare du og jeg. Det var ungdomstida vår det...." svarer han.

Ja, så sannelig. Nå er det nok ikke aktuelt med noen "kjæresteferie" på mange, mange år... nå blir det småbarnsfamilie på tur nå....

Jeg og min mann har bare vært på en slik alene-ferie, og det var altså bryllupsreisen vår til Malta i sommer. Vi pleier ellers å tilbringe feriene hos familie, siden vi bor så langt fra både min og hans familie, og gjerne vil treffe dem. Og det blir vel ikke mindre av det når vi har et barn som gjerne skal ha kontakt med tante og onkler og besteforeldre.

Vi snakket om det, da vi var på Malta, at det var koselig med en sånn "reise bort"-ferie også, og at vi kunne tenke oss å gjøre det av og til. Sikkert ikke hvert år, men innimellom, prioritere en ferieuke eller to til slik ferie. Og det kommer vi nok til å prøve på. Vi snakka jo om det også, at neste ferie var vi kanskje tre... men det gikk liksom litt opp for ham i gårkveld, at... det blir ikke mer "bare oss to ferie" på mange, mange år, så det er greit at vi fikk den ene i alle fall.

Bryllupsreise var en ting jeg VIRKELIG ville ha, nettopp fordi vi aldri hadde vært på "aleneferie", og det hadde jeg absolutt lyst til. Og i går tror jeg han ble glad for at vi gjorde det...

For nå er det kanskje 20 år til neste gang vi drar på ferie alene, jeg og min mann...

Vi skal nemlig ikke enger være et "kjærestepar", eller et "ektepar", vi skal bli en småbarnsfamilie!

Hvis dere har muligheter til det, vil jeg absolutt anbefale dere å få en liten kjæresteferie til før den nye verdensborgeren melder sin ankomst, nettop fordi det kan bli lenge til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Etterhvert som poden(e) ikke er helt nyfødte lenger går det jo an å få seg en kjæreste-langhelg av og til?

Ellers er det vel ofte sånn at fokuset endrer seg veldig når man får barn. Man får en ny rolle, og man oppdager nye sider ved livet som gjør at man ikke savner det man hadde før.

Når det er sagt tror jeg at det å ta vare på hverandre og forholdet og av og til "legge bort" foreldrerollen for en helg eller kanskje en dag eller en kveld er viktig medisin i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ferie før august kan vi kanskje klare å få til, men det planlagte hittil er: Påskeferie hos svigers. Muligens en helg hos min familie juni, med forbehold om min form: slektstreff.

Vi har liksom ikke for vane å ha så mye sånne "kjæresteferier" vi, men dersom mannens arbeidssituasjon roer seg litt, så jeg klarer å få det til, skal jeg forsøke å få ham til å akseptere å ta ut litt fri og ha litt "kjæresttid" før vi blir foreldre. Men for all del, vi har jo vært bare oss to i 6 år nå, så vi har ikke egentlig noe stort behov for å være "bare oss to", og vi ser absolutt frem til å bli en familie.

Å ta en "kjærestehelg" er selvsagt en mulighet etterhvert, men bosatt så langt fra besteforeldre og tanter/onkler så er det ikke så lett å ordne med barnevakt heller da.

Men det tar vi helt som det kommer, etterhvert.

Jeg vet ikke om vi kommer til å savne disse "kjæresteturene" når et bir "familieferier", ettersom vi egentlig ikke er vant til å ha dem likevel. Vi er ikke så veldig sånn "reisende", vi er mer familieknyttet uansett.

Men det var en koselig tanke...

Og vi hadde det kjempekjekt på Malta, det var deilig.

Reise bort, bare jeg og min mann, sove lenge, rusle ut og spise frokost, gå en tur i byen, eller reise og titte på severdigheter, sløve ved bassenget på ettermiddagen, gå ut og spise middag på kvelden etter en dusj, vi hadde to deilige uker på bryllupsreise.

Det blir jo annerledes å reise med småbarn, særlig i forhold til sene middager, og å sove lenge på morgenen, tenker jeg... :icon_smile:

Men hva gjør vel det? Vi skal bli foreldre :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det gjør du vel ja.

Jeg meldte meg jo en gang i tiden som så vel barnevakt som "kan jo stjele ham med oss hjem, men de merker det kanskje?" til din vesle også.... hittil har jeg fått ham til å sitte stille på fangte mitt i ca to minutter, under forutsetning av at skomakergata var på tv'n, og han kunne se deg i den andre sofaen... Tro ikke han er så komfortable hos oss.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joooooda, han likar dåke så godt så! :)

Men for all del, dåke må gjerne komme innom ein tur, for sladder, skravling og barneleik! Så dåke blir litt herda. :ler:

Me er her stort sett heile tida! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt herding kunne vi sikkert trenge, men akkurat nå er det jobbing til etter din vesle har lagt seg for kvelden, stort sett...

Jeg pleier å si at jeg dukker nok opp til overflaten sånn når det nærmer seg februar, og min mann har sagt at han anser det som "unntakstilstand" frem til i alle fall midten av januar, siden de driver med denne omorganiseringen, men utover våren, så kan vi nok herdes, skjønner du.

Må jo venne oss til sånne små... men nå er jo ikke han så liten da, men lillesøster kommer jo litt før vår, så vi rekker holde en baby og se hvor små og store de eeeeegentlig er.... før vår kommer.

Jeg har jo kjøpt pittelitt babyklær, men så klarer jeg ikke helt se at det skal være plass til en baby inni den... også prøvde jeg meg på å strikke litt, og selv i det som er angitt som nyfødtstørrelse, så er det i alle fall ikke i samme størrelse som den vesle bodyen, så jeg tror ikke at jeg har strikket helt rett... jeg KAN jo egentlig ikke strikke, så jeg har vel strikket for løst så det ble for stort, eller noe sånn... men øver meg videre, og tenker at h*n vokser nok i det etterhvert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg er jo klar over at januar er litt hektisk for dåke begge, det er det jo alltid. Håpar du passar på deg sjølv, og ikkje overbelastar deg no som du faktisk er rugemaskin for eit lite vidunder. :hjerte:

Eg er sikker på at det du strikkar på blir kjempefint! :)

Kanskje eg også skulle ha strikka litt? Har massevis av tråd liggande, etter alle mine tidlegare forsøk... Flink til å planlegge og til å begynne, men til å fullføre? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg prøver å ikke overanstrenge meg, og mannen passer på meg, og sjefen påpekte at jeg må unngå å jobbe for mye, ta hensyn, og at noen oppgaver kan jeg forsøke å laste over på andre så det ikke blir så mye sent på meg. (problemet er bare at mye av det jeg gjør er det ingen andre som kan, den eneste som evt kan det er han, og det er jo måte på hvor mye jeg kan laste over på ham også da...)

Men prøøøøøver i alle fall å ta litt hensyn. For jeg har jo flere enn meg selv å ta hensyn til.

Strikkinga mi er på det heeeeeelt enkle planet da, med tråd fra rema, og strikkepinner fra samme ste, siden jeg ble inspirert en dag jeg var og handlet, og min remabutikk har altså denslags... (om enn i et noe begrenset utvalg i pinnestørrelser og trådfarger da)

Men det er gøy. Og avslappende (bortsett fra den kvelden jeg begynte på samme greie tre ganger, fordi jeg skulle strikke rundt og rundt, og ikke hadde rundpinne i rett størrelse, så jeg brukte sånn 5 pinner, men stadig kom til å trekke ut en av pinnene så det raknet seg for meg når jeg var kommet en runde eller to.... til jeg kom på at jeg hadde en rundpinne jeg kjøpte til å rulle papir rundt på bryllupsinvitasjonene, som var i ca rett tykkelse (om enn alt for lang sånn "tråd mellom pinnene" så det ble et herk å strikke, men i alle fall raknet det ikke for meg)

Og mannen har sett i ei av bøkene mine at det står i avsnittet til far, at han skal se til at jeg får en daglig hvilestund, så han synes det er fint at jeg sitter i sofaen, med bena oppi sofaen (ha opp bena, det er bra, må vite) og slapper av, og strikker. Selv om jeg sikkert BURDE tatt oppvasken, satt på ei vaskemaskin og antakelig lagt sammen litt klær.... Men når jeg har litt dårlig samvittighet og tenker at jeg burde nok ha gjort noe annet, så sier han at det skal jeg ikke tenke på... så da så... påpasselig type :)

(Hele slekta sa jo "så må du passe godt på henne fremover nå da..." så han gjør så godt han kan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malama, en liten tur innom dagboken din å leser litt. Fikk flyttet min over i dag og håper at den kan være her.

Litt morsomt å finne deg her inne, vi har diskutert mye bryllup sammen du og jeg. Jeg fjernet min bryllupsdagbok når vi startet på prosjektet vårt. Ble litt mye å holde på med flere prosjekter her inne. Vi skulle egentlig bare prøve noen uker for "moro" før vi sendte ut invitasjoner til bryllupet i februar/mars, men så skjedde det vist ting.. :ler:

Har termin foreløpig 25 august så vi er ikke så langt unna hverandre der. Blir hyggelig å følge deg her inne.

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...