Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Riller er å strikke rett hver gang ja, frem og tilbake, så blir det rett og vrang annenhver gang fordi man snur. (eller, om man strikker "rundt og rundt" må man strikke annenhver omgang vrangt for at det skal bli riller, men denne oppskriften her var en frem og tilbake-sak ja.

Og ja, Neria, vi vurderer å bruke tøybleier ja. (Det er jo derfor jeg har strikket et par bleiebukser... men de er ikke strikket i lanolingarn sånn som nøstebarn selger, de er strikket i vanlig, ubehandlet ull, som skal få seg en lanolinkur før bruk, så blir det på samme måten, bare at jeg kan strikke med farger :) ) Jeg har tittet en del på nøstebarn i den sammenheng også, men jeg tror nok det blir en annen butikk for hovedsak av bleiehandel, tøybleier er så uendelig mye mer enn hva nøstebarn har å tilby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

don't get me started, dette har jeg lest om i snart et år... om det er som å putte en femøring på enklete å nevne strikking, så husk at jeg er sunnmøring, og snakker enda lenger på en femøring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare halvt sunnmøring, så femøringen holder bare halparten så lenge vet du! ;) Ellers er jo ikke akkurat nordmøringer kjent for å være tause de hell! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennande med fleire tøybleie-snusarar! Eg prøvde tøybleie på knerten for første gang i går, og er framleis positivt innstilt. Skal prøve nokre gonger til før vi eventuelt går til innkjøp av fleire. Kva slags tøybleier har de tenkt å bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal strikke babyteppe anbefaler eg å stikke eit Mor Signe pledd med tråd av ubehandla ull (oppskrift og garn frå Nøstebarn). Knerten har eit sånt som han har brukt kvar dag sidan dag 1 på sjukehuset. Det er utruleg godt og mjukt, treng sjeldan å vaskast og er veldig greit viss småen tissar gjennom bleia. Dette er faktisk den einaste MÅ-må ha tingen vår til nestemann. :)

Elles kan du gjerne fortelle meir om tøybleier altså, eg er kjempe-nysgjerrig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Mor Signe-pleddet er eit MUST her også! Du kjenner det kanskje betre som kosepleddet til H. ;)

Oldemora til våre små skal strikka det til vår neste også. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn kosepledd, det er sånn som jeg tenker hdde vært greit ja. Og det kan da ikke være umulig å få til, det er vel stort sett frem og tilbake?

Men her sitter jeg, 10 fullgåtte uker i dag, og den ukentlige turen på vekta er gjennomført, jeg har lest om denne uken i bok og på nett, og den vesle spiren vår er nå et foster!

Det som opptar meg mest i dag er likevel den vonde tanna mi, det er ikke lenger til å skyve under en stol at det har blitt betent nedi der, så jeg må nok ringe tannlegen i dag...

Men det er jo kjekt å tenke på at den vesle nå er et foster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjempekjekt med ti uker.

Ny uke er alltid gøy det.

Ja, det er like gøy enda, gleder meg til hver mandag for da begynner jeg på ny uke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjekt at jeg (etter mine egne beregninger, jeg ignorerer legens beregninger enn så lenge, frem til den ordinære UL, da blir det jo det jeg må forholde meg til) bytter uke på fredager, for fredager er jo kjekke dager, snart helg, og litt sånn kjekt å stå opp, hoppe på vekta (gjør det hver fredag jeg nå, ved ukebytte, men enn så lenge har den ikke akkurat endret seg så mye da) og kle på meg og gå opp i stua og finne frem boka mi, og slå på pc'n, og lese om utviklinga.

Ny uke er kjekt.

Og denne uken begynner neglene til babyen å komme. (Huff da, håper den ikke klorer seg så masse" sa min mann, men de er jo ikke så lange at den kan klore seg på leeeeenge enda, det er vel nesten bare overtidige barn som har så lange negler?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturen er greit tilpassa slik, at babyen er sånn ca ferdig, med passe lange negler også, sånn ca rundt termin. Så ingen fare for at den skal klore seg helt enda nei.

Men det er nå rart å tenke på, at det ligger et tre cm langt foster inni magen min, med armer og ben, med albue og håndledd. Hjernen begynner så smått å få kontroll over bevegelsene. Det er et levende, lite menneske inni magen min, og selv om jeg ikke merker noe til det, så svømmer det rundt inni magen min, og vokser dag for dag!

Jeg er uendelig heldig som får oppleve dette underet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for 10 uker :hoppe:

Jeg har skiftet uker på lørdager før, men ble flyttet en dag frem i går. Så nå har jeg også ukeskift på fredag. Enig i at det er en fin dag å ha ukeskift på :rødme:

Fint at du har fått ordnet deg tannlegetime... Utrolig kjedelig å få tannproblemer akkurat når du er gravid... Men sånn er det noen ganger...

Kos deg med tanken på det lille fosteret. Utrolig å tenke på hva som skjer, og alt som skal skje :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere fikk vite hva dere venter. En liten gutt! Så koselig å få vite slikt på ul, kan jeg tenke meg.

Var utrolig moro å være på ultralyd generelt egentlig. Kunne vært der hele dagen tror jeg :rødme:

Bare å glede seg.

Det første jeg reagerte på var størrelsen. Var på en tidlig UL i november, da var jeg ca 12+5. Da var det et bittelite nurk, 59mm fra hode til rumpe. Nå var hodet 50mm i diameter. Litt av en forskjell på 7 uker :rødme:

Så tydelig at han bevget seg, turnet rundt og fikk vite at alt så bra ut :rødme:

Utrolig moro å få vite kjønnet også. Kan vel aldri være helt sikre, men så det ganske klart. Så nå må vi tenke på guttenavn ;)

Vil du se bilde finner du det i dagboka. Men skjedd en del siden i gr, så må nok et par sider bakover.

Gled deg til det er din tur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...