Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Veldig greit ja.

Jeg syntes det var "unødvendig" at mannen ville ha enda flere kanaler enn vi allerede hadde via borettslaget, men han ville ha disse tv2 sport.greiene med fotball på, og da mått vi ha en dekoder, og da fikk vi (eller, kjøpte? Han bestilte kanskje?) en sånn med opptaker, og med tiden har jeg lært meg å sette pris på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Går det an å få dekoder med opptaker? Og vi som nettopp bestilte sånn! :klaske: Jaja, jeg sa jeg ønsket meg DVDspiller med opptaker (med harddisk) til bursdagen, eller at vi kunne kjøpe det sammen og ikke kjøpe bursdagsgaver til hverandre! Vi får se... jeg har liksom ikke helt skjønt nytten av den utenom å ta opp serier... ;) Og som kjære sier; vi dør ikke av å gå glipp av en episode :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg var innom terminklubben juli/august en liten tur og så på diskusjonen om sykehusvalg. Ser at du har skrevet Haukeland på deg, men har du "bestilt" plass eller er det noe som legen gjør? For oss i Bergen så er det vel ikke så mange andre muligheter enn Haukeland..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke "bestilt" plass nei, så vidt jeg vet er det bare de i Osloområdet som må søke plass (eller om vi vil føde en annen plass, om jeg ville føde på Voss måtte jeg nok søkt...

Legen har, så vidt jeg vet, søkt om UL (den ordinære i mars for mitt vedkommende) på Haukeland, men fødeplass mener jeg vi skal slippe å søke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få dekoder med opptaker?

Åpenbart, for vi har det.

Fra Canal digital, tror jeg. Jeg bruker fjernkontrollen til dekoderen, trykker i menyen der, og programerer lett opptak. Kan bla i programoversikten, og bare merke et progrtam og trykk "ta opp", så legger de inn opptak på rett kanal til rett tid, men dette har den ulempen at den programoversikten dessverre er litt dårlig (det er en teknisk greie, som de visstnok jobber med, den var bra i forrige uke, men nå er den tilbake til dårlig igjen) og bare viser det sprogrammet som går, og et til... så ved langtidsplanlagt opptak må vi programere mer som ordinært opptak, velge kanal og tidspunkt selv, men fortsatt enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke "bestilt" plass nei, så vidt jeg vet er det bare de i Osloområdet som må søke plass (eller om vi vil føde en annen plass, om jeg ville føde på Voss måtte jeg nok søkt...

Legen har, så vidt jeg vet, søkt om UL (den ordinære i mars for mitt vedkommende) på Haukeland, men fødeplass mener jeg vi skal slippe å søke om.

Ok, det er sånn det henger sammen. Jeg har hørt at de på Haukeland har blitt veldig gode på å få til de mest vanskelige ting hvis noe skulle gå galt, men at de har også blitt litt ivrige etter å "kaste" folk ut så fort som fy. Da ble jeg litt nervøs når jeg hørte det. Jeg tenkte tanken med Voss, men å kjøre den veien når det er dårlig tid.... tror ikke det blir aktuelt.

Skal til legen i neste uke så da blir vel ting litt klarere tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veronica Mars

Canal Digital er tomme for slike dekodere, de får ikke flere før til sommeren. Vi prøvde å bestille i går. ;)

Endret av Veronica Mars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi fikk jo vår i høst vi da, så det var jeg naturlig nok ikke klar over, for vi trenger jo ikke flere enn den vi har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk hadde ikke opptaket klikket, bare avspillingen, så på et nytt forsøk nå fikk jeg se slutten av episoiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst: Du må ikkje bestille plass på Voss, men det er nok ein fordel at ein annan enn deg sjølv kjører, når det er snakk om å kjøre så langt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har absolutt ingen planer om å bli kjørt til Voss heller, det er mer enn langt nok dit til vanlig, jeg synes veien dit er EVIGLANGE, ikke pokker om det er aktuelt med rier.

Mannen skal få ansvar for å frakte meg til Haukeland, det er langt nok, rundt fjellet...

Malama synes bilkjøring er kjedelige greier, selv uten vondt i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er tida for å reise noe lenger enn nødvendig og greit å ha med sjåfør.

Selv om vi bare har 5-10 min til sykehuset så skal jeg ikke dra alene. Hva har man menn for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo en mann uten førerkort jeg da...

Men helt klart, jeg har ikke tenkt å dra alene, og egentlig ikke tenkt å kjøre selv heller. Så det spørs om han må motiveres til å ta seg tid til å lære å kjøre, eller så får vi satse på taxi tror jeg.

For det er jo fort en halvtime å kjøre fra oss til sykehuset, tenker jeg. Og å kjøre det med vondt? Nei, har ikke så lyst å gjøre det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det verre ja...

Ja, spørs om han ikke bør komme i gang snart da. Greit med førerkort, men må jo være motivert. Er nok ikke bare gøy å lære å kjøre sammen med en haug ungdommer...

Da er nok taxi et godt alternativ. Er jo ikke sikkert det er noe problem å kjøre selv, men man vet jo aldri. Dessuten blir du vel noen dager på sykehuset. Er fort like dyrt med parkering da, som med taxi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm, det er bare det at vi bor ikke akkurat sånn i umiddelbar nærhet til en taxisentral, så vi bør ikke få det travelt i alle fall, dersom vi skal ha taxi, for det tar gjerne minst en halvtime å få en taxi også, med mindre vi er heldige om at en er hvert øyeblikk ferdig mrd en tur, til der vi bor.

Vi får se hva det blir til, etterhvert.

Normalt sett så haster det vel ikke med å dra til sykehuset heller, man går vel hjemme en stund og kjenner på det, og når det begynner å bli litt tettere mellom, så ringer man, og avtaler at man skal komme, eller noe sånn? Men who knows? Noen føder jo i styrtfødsel også... om vi da skal vente på en taxi er jeg redd ungen kommer før taxien :fnise:

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be taxisentralen om å få en taxi hjem til deg fort som fy, hvis de ikke tilfeldigvis har en taxisjåfør som er utdannet jordmor! :ler:

Da hadde det nok blitt futt på sakene, for en del sjåfører vil nødig ta i mot et barn i bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, vi får vurdere den, når den tid kommer.

Det er leeeenge til august enda, heldigvis, kanskje mannen lærer seg å kjøre også innen den tid, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...