Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Blir stadig mer usikker jeg... prøvetrille litt i butikker er vel lov? (selv om det blir uten unge oppi da)

Det må man da få lov til :jepp:

Men blir jo ikke helt det samme som å trille ute i all slags vær...

Virker som 3 hjulingene er mest bevegelige, mens 4 hjulingene er mest stabile. Så må en nesten bestemme seg hva som betyr mest... Søren ikke enkelt når mang aldri hat prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt poeng, hvordan vet jeg hav som er viktigst av lett å styre og stabilitet, når jeg aldri har prøvd, og egentlig ikke vet hvordan den skal brukes?

Om jeg ikke endrer mine aktivitetsvaner blir det jo max snakk om å putte unge oppi og sette den utfor døra, men noe sier meg at jeg må endre mine vaner litt der, og altså siden jeg ikke helt vet hvordan det vil bli, hvordan vet jeg da hva slags vogn jeg trenger?

Men jeg kan jo ikke vente til ungen er et halvt år, så jeg rekker fiunne det ut, før jeg kjøper vogn heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukke i babystørrelse har jeg dessuten sånnsett tenkt på jeg, ikke til vogna, men til å prøve bleier på, og litt sånne strikkeklær for å se om det er i nærheten av rett størrelse, men da jeg var på legekbutikk hadde de babyborndukkene (som er premature babyer da i så fall, 40 cm lange, selv min bror født i uke 30 var da 42 cm lang...) og ei "støresøsterdukke" som var kledd som skolejente, men hadde små pupper, og var nok minst 60 cm lang. Så noen passene babydukke har jeg ikke sett.

(og det er sikkert likegreit, det er vel en anelse snålt å kjøpe babydukke for å bruke som modell :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, hvordan vet jeg hav som er viktigst av lett å styre og stabilitet, når jeg aldri har prøvd, og egentlig ikke vet hvordan den skal brukes?

Om jeg ikke endrer mine aktivitetsvaner blir det jo max snakk om å putte unge oppi og sette den utfor døra, men noe sier meg at jeg må endre mine vaner litt der, og altså siden jeg ikke helt vet hvordan det vil bli, hvordan vet jeg da hva slags vogn jeg trenger?

Men jeg kan jo ikke vente til ungen er et halvt år, så jeg rekker fiunne det ut, før jeg kjøper vogn heller...

Tror vel kanskje en får mer behov for trilleturer også når man er nybakt mamma jeg da...

Er ikke alltid den flinkeste til å komme meg ut selv. Men jeg liker det jo, og forestiller meg at det kan være en fin aktivitet på rolige dager.

Vi har god mulighet til å sette vogna ute på sommeren. Men på vinteren kan det være verre. Veldig lite av terrassen som er under tak. Da må vogna stå rett utenfor utgangsdøra i tilfelle. Men da har jeg ikke så god oversikt, så tror kanskje ikke det blir så aktuelt...

Litt seint med vogn etter et halvt år :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får en jente kan jo den bruke dukken til å leke med når hun blir større da...

Godt poeng, men nå sier min magefølelse at dette er en gutt da.... (selvsagt 50% sjangs for at jeg tar feil, vi får se hva UL sier. Mannen vil gjerne vite det, og jeg er jo enig i at det er praktisk, selv om det hadde vært litt spennende å ikke vite, så vi skal sikkert be om at de forteller det om de ser det)

Sånnsett synes jo jeg at gutter kan få leke med dukker også jeg da, men... sliter likevel med å oppnå gode nok grunner til å kjøpe babydukke egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller i bursdagsgave til jenta som Linn3c venter... det er mange muligheter, selvsagt.

Men fortsatt er jeg nok ikke helt moden for å handle babydukke...

vi får i første omgang fokusere på å handle vogn og bilsete og klær og stelleplass og bleier og kluter og sånn... tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... bare en liten rar tanke som bare poppa opp i huet mitt... skjer sånn med meg mange ganger...

Har jo altså dukket opp, i enda snålere sammenheng, i mitt hode også.

Jeg ville ha en dukke i babystørrelse så jeg kunne prøve bleier på den!

(til mitt forsvar da altså tøybleier, så jeg kunne øve på å brette, og vite om bleiebuksene jeg har strikket er i rett størrelse. Det minner meg på, når denne babyen til Linn3c kommer ut, da kommer jeg på besøk med målebånd for å finne ut hvor store babyer egentlig er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linn3c HAR med andre ord ei av de vognene jeg lurer på (den som er fiiiiin)

Da må jo du vitterlig kunne fortelle meg om den er god å trille tur med... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Når det gjelder barnevogner og sånn, så liker jeg best 4-hjulinger. Synes det er best å trille, og dessuten føler jeg de er sikrest (og skal vi snakke om utseende, så liker jeg best 4-hjulingene...) Men nå har ikke jeg hatt baby hver dag heller, bare trillet mange forskjellige søskenbarn og søsken og tantebarn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Emmaljunga Duo-vogna du tenker på?

Den er ei fantastisk sove-i-barnehagen-vogn, ja super å sove i i det heile tatt, egentlig, stor og god. Og baggen er nok stor nok til bebisen dåkas heile vinteren, vil eg tru.

Det einaste minuset, det verkeleg store minuset, er at den er vanvittig tung å trille. Merkar det ikkje så veldig på rett-bortover-strekningar, men i oppover- og nedoverbakkar er den kjempetung. Eg lurer på om det er 18 kg den er, og så får du jo bebisen som veks og blir tyngre oppå det. Så no er vogna godt over 25 kg når eg trillar den. Det merkar eg GODT i bekkenet. Var derfor eg kjøpte den trehjulingen. Den er vel mellom åtte og ti kilo. Så det er stor forskjell.

Opp og ned bakkane til huset mitt med den vogna, på asfaltveg... Uff og uff. . Er det rart eg har hatt vondt i bekkenet mellom svangerskapa..? :ler:

Men for all del, berre sei ifrå viss du har lyst å prøvetrille den, så skal eg ta ho med heim frå barnehagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, mannen syntes mai var en fin tid å handle, men jeg syntes liksom det føltes altfor lenge jeg... får man dem med seg med en gang, liksom? innbiller meg i mitt vesle hode at man må vente på levering og sånn, og så er det sommerferie, og så vil jeg ha den i god tid i tilfelle rottefelle, noen babyer kommer ut før termin, og hva om jeg ikke eri form i det hele tatt på slutten? Mamma hadde svangerskapsforgiftning i to måneder før hun fikk meg, og ble innlagt for observasjon av samme grunn i uke 30 da hun fikk min bror (men så kom han likegodt ut...) så å handle vogn i mai virker så... risikabelt...

Prøver å få mannen til å fortså at det er LOGISK å titte på vogner et halvt år før ungen kommer ut, så må ikke du komme med argumenter for at jeg skal vente i 4 måneder til, vet du... :ler:

Men, hva er dine erfaringer, sånn i ca det klima og område jeg også bor i, med den vogna du åpenbart hadde på den trilleturen, som jeg ikke husker i det hele tatt (husker godt at gutten hadde en brun og grønn meitai, men slett ikke hvordan vogna så ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Emmaljunga Duo-vogna du tenker på?

Den er ei fantastisk sove-i-barnehagen-vogn, ja super å sove i i det heile tatt, egentlig, stor og god. Og baggen er nok stor nok til bebisen dåkas heile vinteren, vil eg tru.

Det einaste minuset, det verkeleg store minuset, er at den er vanvittig tung å trille. Merkar det ikkje så veldig på rett-bortover-strekningar, men i oppover- og nedoverbakkar er den kjempetung. Eg lurer på om det er 18 kg den er, og så får du jo bebisen som veks og blir tyngre oppå det. Så no er vogna godt over 25 kg når eg trillar den. Det merkar eg GODT i bekkenet. Var derfor eg kjøpte den trehjulingen. Den er vel mellom åtte og ti kilo. Så det er stor forskjell.

Opp og ned bakkane til huset mitt med den vogna, på asfaltveg... Uff og uff. . Er det rart eg har hatt vondt i bekkenet mellom svangerskapa..? :ler:

Men for all del, berre sei ifrå viss du har lyst å prøvetrille den, så skal eg ta ho med heim frå barnehagen! :)

Det var det med at den er tung ja... og jeg har jo også en del oppover/nedoverbakker med asfalt rundt huset vårt...

Må bearbeide mannen litt mer til å vurdere hva han tenker om vogner, og hvor tidelig han er komfortabel med å tenke på dem, så skal vi komme tilbake til å vurdere å prøvetrille den...

Det ER jo et poeng med en stor og god bag, som holder hele vinteren gjennom, me en august-unge.

Men selvsagt, for tungt er jo heller ikke bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt så treng du jo ikkje vogna før ei stund etter av babyen er komt ut då.. Me var ikkje på trilletur før Småtten var 14 dagar... :ler: Så lenge du har soveplass i den vogga du snakka om, så går det nok heilt fint om du ikkje stressar avgårde i morgon og kjøper vogn. Men å SJÅ PÅ vogner, tar LANG tid, så du kan jo begynne å sjå no, og så prøve ut og handle når det nærmar seg fødsel. Men eg veit koss det er, eg hadde heilt panikk for at ikkje vogna skulle komma i hus før fødselen, og likevel var me ikkje ute på tur før to veker etter at han kom...

Men sånn klimamessig er vogna heilt grei. Tung å trille i bakkar i slaps, men med pose eller dyne oppi, kan du trygt la babyen sove ute i den (med babycall på, viss du har ting du skulle ha gjort inne. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg vet vi ikke skal trille hjem fra sykehuset, for å si det sånn...

Men det er jo nettopp det, å titte på ting tar jo en EVIGHET!

Husker jo at jeg brukte en del tid på å velge brudekjole... å velge, og kjøpe, var greit nok, men all TITTINGA tok jo tid... og den skulle jeg bare bruke en gang.

All TITTINGA på vogner kommer til å ta tid, og dessuten er det gøy, så derfor synes jeg ikke vi kan vente til mai me å begynne å tenke og titte, nemlig. Det måtte mannen bare skjønne ganske fort. Dessuten liker jeg planlegging, så da så! Babybutikker er GØY!

Selv om vi kanskje ikke skal på trilletur før i september. Og det er lenge fra mai til september, jada... men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...