Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Malama har ikke mage.

Malama gjentar for seg selv: Ikke mage!

Men Malama åpner bukseknappen uten å tenke over det, støtt og stadig... først bare hjemme på kvelden under pleddet, men i dag på jobb også... feste en strikk i knappehullet og legge rundt knappen er lurt, da faller ikke buksa med når man reiser seg.

Jada, lurt, helt til man står på kontoret til sjefen, med en genser som ikke er sid nok til å skjule at selv om knappen erlukket med strikk, så er buksesmekken åpen...

Da føler Malama seg ikke så lur.

Malama har ikke fått mage.

Malama har gått NED i vekt, og føler seg ikke spesielt oppblåst.

Men Malama trenger større bukse... eller vesentlig lenger genser.

(eller bumphugger ja! Men en bumphugger er til en bump, og jeg HAR ikke mage!)

Babyen er 10 gram, og 4-5 cm. Babyen har derfor ingen grunn til å lage mage.

Sjefen lo og sa jeg må spise mindre snop... Ja... men normalt sett når jeg får for trange busker pga potetgull, veldig glad i potetgull, så går det utover magen ja, men synes på vekta. (så dropper jeg å spise så mye potetgull, og vips så passer jeg i klærene mine igjen. Uten å egentlig slanke meg altså, men det er nå denne vesle kiloen man gjerne varierer, hos meg legger den seg på magen, og merkes kjapt på bukselinningen) Men nå har jeg altså gått NED en kilo siden jeg tok testen (var 51 når jeg tok testen, gikk opp til 52 av all den gode julematen, og altså ned igjen til 50 nå i januar, UTEN å kaste opp nevneverdig, og spiser altså jevnt og trutt, og en god del usunn overtidsmat (rett i koppen pasta..) så hvorfor legger det seg DA på magen (og hvor har det forsvunnet fra? Hjerna? Jeg føler meg jo ute av stand til å fokusere på jobb, men bare is tand til å tenke på babygreier :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har også ting flyttet på seg og samlet seg på magen. Men gjorde ikke det før jeg var litt lenger på vei enn deg da :ler:

Men kjenner igjen det at buksa kunne virke trang. Har ikke brukt belte på evigheter. Det irriterte magen. (Som ikke var der på det tidspunktet)

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hva man lærer... Sånn er det når man aldri har forsøkt før...

Trodde det ble vanskelig å ha ungen der når en kikket jeg... Men får vel bare prøve meg fram når tiden kommer... :sjenert:

Vi var i Haugesund og sjåppa i dag, med knerten på ryggen (lettast å ha han der no når han har blitt så gammal) - det var heilt topp!! Enkelt å navigere i trange butikkar med overfylte stativ, vi kom oss lett forbi alle betalingskassene (nokon matbutikkar sine kasser er for trange for vogner) og smilte fint til alle barnevogn-foreldrene som sto i kø foran heisen mens vi svinsa opp trappa! Knerten var også storfornøgd med å vere høgt oppe og få kikke masse, i motsetning til alle vognbarna som bare fekk sjå midtpartia til folk! :ler:

Ang. babydokke så har Rubens barn noen kjempe-fine dokker i babystørrelse!!! Knerten fekk ei lita Emil-dokke (40 cm) til jul, og den diggar han! Dei har dokker som er 50 cm også, dei veg rundt ein kg trur eg.

Og du, det er IKKJE unormalt å ha mage så tidlig!!! Eg var kjempe-oppblåst i starten sist, og begynte å bruke mammabukse i veke 11 faktisk, etter å ha gått med knappen oppe ei god stund i vanlige bukser. Det var utruleg ubehageleg med alt som stramma rundt livet, sjølv om det var lenge til eg fekk babykul. Du får trøste deg med at oppblåstheten gir seg snart, og blir bytta ut med orntli deilig mage!! Det er forresten masse salg på mamma-klær på HM no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har bestemt at jeg må finne tid til å kjøpe større klær.

Jeg synes bare det virker så tidlig å kjøpe mammaklær... Men å kjøpe vanlig bukse i en størrelse større hjelper vel bare i kort tid uansett (men er kanskje kjekt etter fødselen, ettersom jeg tviler litt på at jeg kommer til å komme tilbake til helt samme ministørrelse...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Haugesund og sjåppa i dag, med knerten på ryggen (lettast å ha han der no når han har blitt så gammal) - det var heilt topp!! Enkelt å navigere i trange butikkar med overfylte stativ, vi kom oss lett forbi alle betalingskassene (nokon matbutikkar sine kasser er for trange for vogner) og smilte fint til alle barnevogn-foreldrene som sto i kø foran heisen mens vi svinsa opp trappa! Knerten var også storfornøgd med å vere høgt oppe og få kikke masse, i motsetning til alle vognbarna som bare fekk sjå midtpartia til folk! :ler:
Er vel det at en er vant til å se unger i barnevogner når en er på handletur. Men greit med andre tips...Må nok ha noe bæresjl her etterhvert også. Enda en ting jeg ikke har peilig på som tydeligvis må finnes ut av... :sjenert:
Mannen har bestemt at jeg må finne tid til å kjøpe større klær.Jeg synes bare det virker så tidlig å kjøpe mammaklær... Men å kjøpe vanlig bukse i en størrelse større hjelper vel bare i kort tid uansett (men er kanskje kjekt etter fødselen, ettersom jeg tviler litt på at jeg kommer til å komme tilbake til helt samme ministørrelse...)
Mammabukse er kjempebehagelig. Jeg skulle nok ha kjøpt det litt før, ene buksa var rimelig trang på slutten... Hadde ikke holdt så lenge hvis ikke det var for en slankekur før bryllupet...

Kanskje du trenger nye bukser etter graviditeten. Men er jo ikke så lett å vite hvilken størrelse nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, her var det masse interessant å lese om vogner og mager og det hele. Jeg skjønner at du er litt stressa for vogner og utstyr. Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å manøvrere i det kaoset av utstyr og muligheter.

Jeg tror også at man må gå i butikkene og prøve masse forskjellig, høre på hva de i butikken sier og høre litt på hva veninner og andre som har peiling sier. Jeg er nok litt av den tradisjonelle typen jeg også som liker at vognene ser ut som at de inneholder barn og ikke marsboere. Liker fire hjul som ser litt mer Vogn ut på en måte, men hvis det viser seg at 3 hjul er bra så går vi vel for det...

For meg som bor i Bergen så har jeg hørt at man bør ha hjul med luft i pga. all brosteinen, den kan være kranglete å trille på mener mange. Nå legger de jo brostein alle veier i denne byen så det blir jo ikke noe mindre av det.

Hvis det er noen trøst så er ikke jeg så fokusert på jobbting om dagen jeg heller. Du ser jo hva jeg holder på med nå halv 9 om morgningen, ikke jobbing.. :ler:

Jeg skal til legen en tur i dag til første kontroll og da skal jeg også spørre om magen min. Den har blitt enorm synes jeg. Kiloene har også gått opp mer enn det jeg spiser. Jeg har full kontroll på maten min og spiser så godt som aldri godteri eller usunne ting. Kjenner kroppen min veldig godt, men synes at dette er litt rart. Jeg har spist stort sett det samme som jeg har gjort de to siste årene siden jul, men alikevel så flagrer kiloene på vekten en vei og det er oppover. Det er 10+0 i morgen og jeg sliter med mine klær. Har kjøpt to gensere nå som er litt vide, takk og lov for moten i dag sier jeg. Artig med strikk i buksen da, kanskje jeg skal prøve det jeg også, bare sørge for å ha lang nok genser. :fnise:

Det å kjøpe mammabukse nå ser jeg på som litt rart, men hvis man må så må man vel da. Jeg var i butikken i går og tenkte det samme som deg, er det noe poeng å kjøpe en vanlig bukse i størrelse større..? Men jeg har jo ikke lagt på meg noe annet sted enn magen da så da blir det jo vide lår og sånt på buksene i større størrelser. Det blir jo ikke noe pent..

Endret av myrth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns det er for tidlig å kjøpe mammaklede, men ikkje å sjå på babyutstyr... :ler:

Det er jo no du endrar form, vennen. Babyen kjem ikkje før i august... ;)

Og det er jo sånn at "med det første barnet begynnar ein med gravidkle med ein gong ein testar positivt, med nummer to brukar ein sine vanlege klede så lenge som mulig og med nummer tre så ER gravidkleda dei vanlege kleda." :rofl:

Det er jo sjølvsagt opp til deg sjølv når du vil kjøpa nye klede, men det er ikkje å legga under ein stol at du kjem til å trenga dei kleda ganske lenge. Heilt til fødselen og gjerne ei lita veke og to etterpå også, for det er ikkje akkurat behageleg å bruka dongeri med ein gong etter ein fødsel..

Men gravidbuksene er slik at du kjøper den storleiken du gjer i vanlege klede, og så veks buksa litt "med magen" om du skjønnar.

Du kan forresten godt låna dei av gravidbuksene mine som er blitt for tronge/små til meg allereie. For ja, om ein legg på seg andre stadar enn på magen, så kan dei faktisk bli for små.. :sjenert:

(Og det kan jo kjennast litt nytteslaust å kjøpa ein heilt ny garderobe berre fordi ein er gravid, det er jo ganske dyrt å kjøpa klede, men det er jo like greit å spre desse utgiftene også, akkurat som utstyret til babyen.. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, du skjønner da vel at jeg synes det er logisk å se på babygreier, som jeg ikke skal bruke, bare kjøpe, fordi det er gøy, men at det er for tidelig å kjøpe mammaklær fordi de skal jeg kjøpe for å BRUKE! Og å trenge mammaklær betyr at magen vokser, og det synes jeg ikke den gjør (bare at den åpenbart gjør det, eller så har buksa mi krympa...)

Jeg trodde jo ikke jeg skulle trenge mammaklær på et par måneder enda! For som du sier, babyen kommer ikke før i august, så da kan jo magen fint vente til mars?

Men babygreier, det er jo bare kooooos det, jeg skal jo ikke bruke dem enda da!

Snakka litt med mannen om det i gårkveld, og spurte om han syntes jeg var tullerusk som ville se på babygreier nå. Neida, det var greit. (Mulig han var noe påvirket av at han egentig hadde sagt godnatt når jegbegynte å snakke...)

Spurte om jeg var tullerusk om jeg ville kjøpe noe allerede. Neida, det var greit så lenge jeg rydda plass til det da, der jeg skulle lagre det. Det er greit for meg, det var noen bleier jeg har lyst til å kjøpe, fordi en utgående modell kommer på 2-for-1 salg, så jeg hadde lyst å kjøpe et par.

Det eneste han lurte på da var, var hvor tullerusk jeg var i forhold til å teste dem ut... :ler: Han ble betrygga av at jeg bare hadde tenkt å lagre dem jeg, ja, bortsett fra å sprute vann på dem da for å se hvor mye de tåler før de blir for våte, men bare vann da! :ler:

Jeg hadde egentlig mer jeg lurte på, men det syntes han kunne vente til en annen dag, jeg er ikke så veldig tullerusk, men nå ville han gjerne sove...

Men han synes jeg trenger en større bukse, så det må jeg gjerne prioritere tid til en dag...

En ting da, du med erfaring:

Heilt til fødselen og gjerne ei lita veke og to etterpå også, for det er ikkje akkurat behageleg å bruka dongeri med ein gong etter ein fødsel..

Så mammadongribukse er ikke en knallgod ide da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og inspåirert av denne dagboks toppkommentator, fik kjeg også lyst å legge en slik liste:

Hvem postet i: Malama skal bli mamma!

Poster Innlegg

Malama 143

jente 79 38

Linn3c 27

Saeria 25

myrth 16

Ballerina 16

veslo 10

Fakse 7

imli 6

Midnattsol 6

monja 5

Frk. Stella 5

Neria 5

iss 5

lolita90 5

Moonshadow 4

Concertina 4

Lilith 4

Blondie65 4

Pasha 3

Ninen 3

Chica 3

Kykkelikokos 3

Lano 2

Chiquita 2

kamela 2

Veronica Mars 2

Tigerjente 1

Amadea 1

Trampe 1

junia 1

Mie 1

Puserjenta 1

Mozilla 1

~Capricorn~ 1

Umuriel 1

Grace 1

naley 1

Indo 1

Isobutane 1

lillebøll 1

silvius 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert gjetteliste:

Moonxhadow: :babyjente:

Linn3c: :babyjente:

Jente 79 :babyjente:

Lilith: :babyjente:

Concertina: :babyjente:

Lano: :babyjente:

Ballerina: :babyjente:

Frk. Stella :babygutt:

Fakse: :babygutt:

Imli :babygutt:

veslo: :babygutt:

Ninen: :babygutt:

Vi må jo nesten legge til at min yngste svgerinne "fastslo" at dette er en :babygutt: allerede i desember, og svigerfar fortalte meg i helga at hans nye samboer også mener dette er en gutt for hun hadde sagt "Hadde du noen gang trodd du skulle ha en sønn som skulle leke med sønnesønnen din?" (Svigerfar fikk altså en liten gutt i høst som blir onkel før han blir et år) så dermed mener hun også at vi venter en :babygutt:

Og jeg, jeg "tror" jo at det er en gutt. Mannen er enig. Meeeget mulig vi får oss en overraskelse da ja... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Du er morsom, Malama :ler:

Du må nok krype til korset og gå til innkjøp av en mammabukse eller to, ja!

Å bruke "dressbukse" som er veeeeldig lav i livet hjelper faktisk, til en viss grad... (Jeg har derved en t-skjorte under genseren da, som jeg har nedi buksa, for jeg liker ikke vise frem magen sånn med HUD midt på vinteren...) Enn så lenge har jeg holdt den lukket på jobb i alle fall. (Åpen når jeg spiste frokost, men på jobb går det greit)

Dette blir nok ikke hverdagsbuksa mi, jeg bruker den bare fordi vi skal på teater i kveld (men med en tynn ullgenser til i stedet for skjorte og dressjakke, for jakka til denne er litt sånn... stram over magen...

Men jeg føler magen synes under genseren jeg... tror det er en fordel å fortelle det på jobb snart, for jeg føler alle glor på magen min. De gjør sikkert ikke det altså, men det føles litt slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morra er du jo 12 uker da. Ganske vanlig å si det da.

Dessuten er det vel rundt nå at livmora kryper opp i magen din, så kanskje ikke så rart at du har problemer med buksene...

På topp på lista di. voldsomt som jeg skriver da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har du tenkt til å fortelle det i morgen, Malama? Det synes litt på meg også nå, men det er ikke tydelig at det er gravid-mage ennå - kan lett se ut som ejg bare har lagt på meg litt ... Men jeg er en av disse irriterende gravide som stadig går og stryker seg over magen, da, så de som ikke vet får nok kjapt en mistanke ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mammadongribukse er ikke en knallgod ide da?

Joda, for all del, for graviddongeribukser er elastiske i livet, har sånn tøy-liv, om du skjønar. Eg har arva to stykk som er dongeri heile buksa, og dei er ikkje så behagelige at det gjer noko. Den eine er for øvrig for lita allereie... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånn med diger "vrangbord" som mage jeg tenkte på ja, de ser jo deeeeilige ut, og skjermer magen for all disse klåfingrene... (jeg skjønner at "alle" skal ta på magen, men de trenger ikke ta på huda... enkelte har kalde fingre også...)

Helt når jeg skal fortelle det på jobb vet jeg ikke... vi er enige, jeg og min mann, om at vi kan fortelle det nå, etter at vi hørte hjertelyden den dagen jordmora mener jeg var 12 uker.

Han har fortalt det til et par stykker på jobb, men hans jobb fungerer muligens annerledes enn min.. ryktet sprer seg fort her...

Det er jo faktsik 4 stykker på min jobb som vet det også, men alle har beskjed om at det er strengt hemmelig, men jeg vet at det derfor bare er snakk om et tidsspørsmål før en eller annen forsnakker seg...

Om jeg forteller det til en kollega, og IKKE poengterer at det er hemmelig.. så regner jeg med at resten av huset vet det i løpet av dagen. Eller, nei, ikke såååå fort da. Så jeg venter egentlig bare på en passende anledning til å si det, men jeg synes ikke det er så lett... (Liker ikke så mye oppmerksomhet, og det vet jeg at det kan bli)

Egentlig husker jeg fra da jeg skulle gifte meg, hvor LAAAAANG tid det tar å spre et rykte. Det sprer seg fort til de fleste, men så er det en eller annen som ikke har fått det med seg, så det kommer sånne overraskende "Hva er de jeg hører...?" kommentarer i ukesvis...

Men med den tikkende bomben av 4 som vet det, og en mage som vokser og vokser, så er det vel bare å fortelle det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, folk har heldigvis ikke begynt å ta meg på magen enda. Eller mannen min gjør det selvfølgelig, men ingen andre. Gruer meg litt til det jeg... Føler det er veldig unaturlig...

Greit å ha klær som gjør at de bare klapper klær ja...

De kommende tantene snakker til magen... Synes det er rart jeg :klø: Han hører jo sannsynligvis ingenting enda... Om ei ukes tid eller no, da skal han høre. Så får vi se om jeg synes det blir mer naturlig å prate til magen min da... :sjenert: Føles veldig unaturlig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mannen min har snakket til magen lenge han.

Han sier han håper han ikke blir "sjenert" innen babyen faktsik begynner å høre, men enn så lenge så forteller han babyen i magen at han er glad i den, sier god natt til den og sånn. JEG snakker ikke så mye til magen enda. Babyen hører jo ikke, som du sier... så jeg tenker mest til babyen jeg... holder meg på magen og tenker... mannen sier kanskje litt høyt fordi han ikke kan holde seg på magen og tenke... og sier det litt sånn til meg også, så jeg skal vite at han bryr seg? Vet ikke... Men synes det er veldig søtt, og oppfordrer ham til å fortsette, også når babyen begynner å høre, selv om det er lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...