Gå til innhold

Malama skal bli mamma!


Malama

Anbefalte innlegg

Så kjekt med så mange hilsener :)

Ja, jeg skjønner at det er greit å vente litt lenger da. Nå er jeg ikke sååå opptatt av denne 12-ukersgreia, for jeg har allerede sett hjertet banke. Vi fikk en sånn haste-UL før juleferien pga en liten blødning, og den viste et "vitalt foster" som legen sa, altså, den lever. Og når man har sett et bankende hjerte i 8. uke, så er vel sjangsen såpass stor for at det skal gå bra, at disse magiske 12 ukene ikke har helt den samme betydningen?

Legen mener forresten at jeg er 5 dager lenger kommet enn jeg regner med da, utfra det UL-legen kom frem til. Men UL-legen SA at han mener min termin, slik jeg har regnet utfra eggløsningsdagen, nok er minst like riktig som hans, det er jo lett å bomme med en liten millimeter eller to på noe som er så lite. Derfor forholder jeg meg enn så lenge til min egen beregning, frem til jeg uansett får den offisielle terminen på UL i mars. Og babyen kommer vel ut når den er ferdig uansett. I august en gang, mest trolig.

Uansett, jeg er i nesten uforsvarlig greit form. Ok, så sov jeg på sofaen til de fleste julebesøkene, men den kveldstrøttheten ga seg rett før nyttår. Jeg har bare kasta opp en eneste gang, og har det kjempebra. Vekta er på samme sted nå som den dagen jeg testa positivt, til tross for at diverse slektninger mente de kunne se at jeg holder på å få mage.

Mannen er omtenksom og påpasselig, ser til at jeg ikke jobber for sene kvelder i disse årsoppgjørstider (så godt som det lar seg gjøre i alle fall) og får i meg mat, og frukt og grønnsaker spesielt.

Dette er en fin tid, og jeg koser meg som gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Ja, så var vel tiden inne for å starte en slik dagbok...

For... ja... jeg skal bli mamma.

Foreløbig termin er 10. august, og jeg og min mann gleder oss kjempemasse til å bli foreldre.

:hoppe: Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese. Godt at formen er bra og at du kan nyte det første stadiet i svangerskapet og. Magen ja... :ler: Mange mener de ser magen tidlig, men det kan jo være at det er luft om får den til å virke større ut. Enda ligger jo livmora di så langt ned at den ikke skal utgjøre noen særlig forskjell. Det sies jo at når man her sett et hjerte slå i uke 8 er det 97% sjanse for at alt går bra.

Spennende :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du har sett et bankende hjerte skal det være ganske trygt :)

Godt du er i form. Det har jeg også stort sett vært. Bare å kose deg framover da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye, dette var hyggelige nyheter! Jeg har jo fulgt med deg en stund, og da er det ekstra hyggelig å lese om sånne begivenheter. Blir stas å følge med deg framover i svangerskapet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!

Jeg har "sniklest" litt hos deg en stund uten å gi meg ordentlig til kjenne - og dette var superkoselige nyheter! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med så mange hilsener og gratulasjoner, takk skal dere ha, alle sammen.

I dag kom frokosten i retur for andre gang, men to ganger hittil er jo slett ikke så ille, og jeg er ikke mye plaget av kvalme, så jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...