Retz Skrevet 27. april 2003 #161 Skrevet 27. april 2003 Jeg hører høvdingen styre rundt på kjøkkenet. Qualified guess: Spaghetti med kjøttsaus.
Gjest care Skrevet 27. april 2003 #162 Skrevet 27. april 2003 I dag skal vi ha pitabrød med masse godt inni. Basis kylling med cilli- og hvitløkssaus + rømme. NAM. :blunke:
~nette Skrevet 27. april 2003 #163 Skrevet 27. april 2003 Nå står min gode, snille, søte, pene, deilige mann og lager sin spesialitet: Kjøttsuppe med massevis av grønnsaker. Han og barna kjørte til Grûnerløkka tidligere i dag og handlet inn masse grønnsaker så dette gleder jeg meg til! Og de minste barna (3 og 6 år) har vært flinke kjøkkenhjelpere og kranglet om å skrelle gulrøtter og helle purreløken i gryta gud så søte de er!
Gyda Skrevet 27. april 2003 #164 Skrevet 27. april 2003 I dag er det kokt kveite som står på menyen sammen med poteter og grønnsaker. Gode greier, men begynner å bli litt lei. Fikk tak i 10 kg kveite til god pris her i vinter - og det er mange middager det. Så da er det bare å spise. Noen som har noen alternativer til kokt og stekt kveite (steiker den på panna med salt og pepper og serverer med poteter og grønnsaker)...
Edie Skrevet 27. april 2003 #165 Skrevet 27. april 2003 Idag hadde vi reinsdyrskav surret i fløte med jasminris til. Det var veldig godt! nam nam
Gjest Lea Skrevet 27. april 2003 #166 Skrevet 27. april 2003 Nok en gang er vi kjedelige og late! Det hjelper også at vi droppet handleturen i går.. Så idag er det "tømme-skapet-for-tørrvarer-og-få-bedre-plass-i-fryseren-dag". Mexikansk gryte fra Toro, men litt hjelp fra krydderhylle og grønnsakskuff! Enkelt, billig og egentlig ganske godt en gang i blandt!
Gjest Lea Skrevet 27. april 2003 #168 Skrevet 27. april 2003 Nok en gang er vi kjedelige og late! Det hjelper også at vi droppet handleturen i går.. Så idag er det "tømme-skapet-for-tørrvarer-og-få-bedre-plass-i-fryseren-dag". Mexikansk gryte fra Toro, men litt hjelp fra krydderhylle og grønnsakskuff! Enkelt, billig og egentlig ganske godt en gang i blandt! RETTELSE! Lea slo på stortromma og mixet sammen en pizza! Stekte kjøttdeigen som egentlig skulle i gryteretten, sammen med en hakket løk og masse krydder. Tilsatte litt tomatpurè og ketchup (hadde ikke tomater eller andre muligheter). Endelig fikk jeg tatt hull på osten jeg kjøpte i Sverige også. Bunnen ble kjevlet ut og lagt på stekeplata med et tynt lag ketchup (hadde som sagt ikke annet). På med kjøttdeig og ost. Inn i ovnen på pizzafunksjon i 10 minutter. Voila! PIZZA! Smakte ikke så verst heller.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. april 2003 #169 Skrevet 28. april 2003 I dag føler jeg for litt cowgirlmat og da lager jeg en stor tallerken med 2 speilegg, 3 striper bacon, tomatbønner, karbonade, tomat, sterk ketchup og frisk persille, ristet loff til- enkelt og kjempegodt. Tomatbønnene til Heinz er de beste etter min mening (sjøgrønn boks). Minnie
Midnattsol Skrevet 28. april 2003 #170 Skrevet 28. april 2003 I dag er ingen av oss hjemme før sent i kveld, så jeg tipper det blir en Big One eller noe i den duren.
Edie Skrevet 28. april 2003 #171 Skrevet 28. april 2003 I løpet av kvelden en gang blir det wienerschnitzel med urtesmør og pasta med bacon og ostesaus.
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2003 #172 Skrevet 28. april 2003 Skal ha hjemmelaget blomkålsuppe med baguetter til. Enig med Minnie at Heinz tomatbønner er best. Cowboymiddag er konge innimellom, bare synd min kjære ikke liker egg.
@shygirl@ Skrevet 28. april 2003 #173 Skrevet 28. april 2003 I dag blir det nok strimlet svinekjøtt med wokede grønnsaker og ris... En av favorittene for tiden.. Nydelig... 8)
Gjest Étoile Skrevet 28. april 2003 #174 Skrevet 28. april 2003 I dag blir det fersk pasta og fløtesaus m/strimlet svinekjøtt, paprika, løk, chilli, squash og østerssopp, parmesan på toppen! :D
Gjest Lottemor Skrevet 28. april 2003 #175 Skrevet 28. april 2003 Kylling fileer på grönnsaks seng med en örliten smak av sitron kokt ris og karry saus til. mmmmmm dette er godt det og så enkelt
Gjest Gjesta Skrevet 28. april 2003 #176 Skrevet 28. april 2003 Idag blir det et lite sammensurium...Holder nå på å steke kjøttdeig og koke pasta. Kjøttdeigen krydres med tacokrydder og skal blandes med ananas-salsa. Til dette har jeg tenkt å servere pasta og en salat. Gadd ikke stikke på butikken idag, så da "tager man det man haver"!
Gjest Diva Skrevet 28. april 2003 #177 Skrevet 28. april 2003 Skal prøve en kjole hos en slektning om ikke så lenge, så vi gjør det enkelt i dag. Blir tomatsuppe med pasta og kjøttboller - posemix. Og pannekaker med noe syltetøy eller noe - også posemix . Fyyyy Diva :fy:
Gjest Donna Skrevet 28. april 2003 #179 Skrevet 28. april 2003 Huff og huff ...ikke mye sundt i dag nei ....stekt pølse på skive..... :oops: Men godt - og enkelt
Gjest Starya Skrevet 28. april 2003 #180 Skrevet 28. april 2003 Vi hadde pølser og potetmos. Så enkelt, så kjedelig, så godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå