Gå til innhold

Middag i dag??


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hører høvdingen styre rundt på kjøkkenet.

Qualified guess: Spaghetti med kjøttsaus.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha pitabrød med masse godt inni. Basis kylling med cilli- og hvitløkssaus + rømme. NAM. :blunke:

Skrevet

Nå står min gode, snille, søte, pene, deilige mann og lager sin spesialitet:

Kjøttsuppe med massevis av grønnsaker. Han og barna kjørte til Grûnerløkka tidligere i dag og handlet inn masse grønnsaker så dette gleder jeg meg til! Og de minste barna (3 og 6 år) har vært flinke kjøkkenhjelpere og kranglet om å skrelle gulrøtter og helle purreløken i gryta :hjerter: gud så søte de er!

Skrevet

I dag er det kokt kveite som står på menyen sammen med poteter og grønnsaker. Gode greier, men begynner å bli litt lei. Fikk tak i 10 kg kveite til god pris her i vinter - og det er mange middager det. Så da er det bare å spise.

Noen som har noen alternativer til kokt og stekt kveite (steiker den på panna med salt og pepper og serverer med poteter og grønnsaker)...

Skrevet

Idag hadde vi reinsdyrskav surret i fløte med jasminris til. Det var veldig godt! :P nam nam

Skrevet

Nok en gang er vi kjedelige og late!

Det hjelper også at vi droppet handleturen i går..

Så idag er det "tømme-skapet-for-tørrvarer-og-få-bedre-plass-i-fryseren-dag".

Mexikansk gryte fra Toro, men litt hjelp fra krydderhylle og grønnsakskuff!

Enkelt, billig og egentlig ganske godt en gang i blandt!

Skrevet
Nok en gang er vi kjedelige og late!

Det hjelper også at vi droppet handleturen i går..

Så idag er det "tømme-skapet-for-tørrvarer-og-få-bedre-plass-i-fryseren-dag".

Mexikansk gryte fra Toro, men litt hjelp fra krydderhylle og grønnsakskuff!

Enkelt, billig og egentlig ganske godt en gang i blandt!

RETTELSE!

Lea slo på stortromma og mixet sammen en pizza!

Stekte kjøttdeigen som egentlig skulle i gryteretten, sammen med en hakket løk og masse krydder. Tilsatte litt tomatpurè og ketchup (hadde ikke tomater eller andre muligheter).

Endelig fikk jeg tatt hull på osten jeg kjøpte i Sverige også.

Bunnen ble kjevlet ut og lagt på stekeplata med et tynt lag ketchup (hadde som sagt ikke annet).

På med kjøttdeig og ost.

Inn i ovnen på pizzafunksjon i 10 minutter.

Voila! PIZZA!

Smakte ikke så verst heller.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I dag føler jeg for litt cowgirlmat og da lager jeg en stor tallerken med 2 speilegg, 3 striper bacon, tomatbønner, karbonade, tomat, sterk ketchup og frisk persille, ristet loff til- enkelt og kjempegodt.

Tomatbønnene til Heinz er de beste etter min mening (sjøgrønn boks).

Minnie

Skrevet

I dag er ingen av oss hjemme før sent i kveld, så jeg tipper det blir en Big One eller noe i den duren.

Skrevet

I løpet av kvelden en gang blir det wienerschnitzel med urtesmør og pasta med bacon og ostesaus.

Gjest gjest1
Skrevet

Skal ha hjemmelaget blomkålsuppe med baguetter til.

Enig med Minnie at Heinz tomatbønner er best. Cowboymiddag er konge innimellom, bare synd min kjære ikke liker egg. :(

Skrevet

I dag blir det nok strimlet svinekjøtt med wokede grønnsaker og ris...

En av favorittene for tiden.. Nydelig...

8)

Gjest Étoile
Skrevet

I dag blir det fersk pasta og fløtesaus m/strimlet svinekjøtt, paprika, løk, chilli, squash og østerssopp, parmesan på toppen! :D

Gjest Lottemor
Skrevet

Kylling fileer på grönnsaks seng med en örliten smak av sitron kokt ris og karry saus til.

mmmmmm dette er godt det og så enkelt :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Idag blir det et lite sammensurium...Holder nå på å steke kjøttdeig og koke pasta. Kjøttdeigen krydres med tacokrydder og skal blandes med ananas-salsa. Til dette har jeg tenkt å servere pasta og en salat. Gadd ikke stikke på butikken idag, så da "tager man det man haver"!

Skrevet

Skal prøve en kjole hos en slektning om ikke så lenge, så vi gjør det enkelt i dag. Blir tomatsuppe med pasta og kjøttboller - posemix. Og pannekaker med noe syltetøy eller noe - også posemix . Fyyyy Diva :fy: :ler:

Skrevet

Huff og huff ...ikke mye sundt i dag nei ....stekt pølse på skive..... :oops: Men godt - og enkelt :sjarmor:

Gjest Starya
Skrevet

Vi hadde pølser og potetmos. Så enkelt, så kjedelig, så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...