Gå til innhold

Middag i dag??


Fremhevede innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
samme her. leve heinz ketchup!  :D

Amen søster!

Minnie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag ble det hjemmelaget lasagne (ikke pose - fysjameg) med salat og hjemmelagde rundstykker til..

*nami*

Skrevet

Pommes Frites MED majones er jo godt!!! Fikk smaken på det i Brussel, selvfølgelig. Grillet kylling og pommes frites med majones.

Skrevet

I dag blir det noe så originalt som kjøttdeig og spaghetti...... Men det smaker godt innimellom det...... Gleder meg, jeg!! :wink:

Gjest Zalomine
Skrevet

Hos oss blir det kjempekjedelig og enkelt, pølser og spagetti... Dette kommer av kombinasjonen av svært lite fritid, lite fantasi da vi handlet og stappa ting i fryseren før påske, vi kom hjem tidligere enn jeg hadde planlagt, dermed har vi handla inn for lite påskemiddager, etc..

Dermed, pølser og spagetti. *tusle på kjøkkenet* Det er jo godt nok, og jeg er sulten, så det går nok ned ja! :)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Nå står det pannekakerøre på benken og jeg har pancetta i kjøleskapet :D I kveld blir det tykke pannekaker og Virginia Woolf på tv.

Glede seg.

Minnie

Skrevet

Kyllingboller og ris / evt pasta eller spunnet ris med en god kremet kyllingsaus

:D

Minnie ,- hva er pancetta ?

Diva :)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Minnie ,- hva er pancetta ?

Tykke skiver av prima italiensk bacon, kjøpes i Deli eller i ferskvaren.

Minnie

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Wow! Det høres bra ut!

God middag :D

Pancetta er kjempegodt, bruker det mye til pastaretter og til amerikanske pannekaker som i kveld.

Her i Norge kalles pancetta ofte for jegerbacon.

Minnie

Skrevet

Okei:)

Tror det må prøves ja!

Takker for tips.... :wink:

Skrevet

I dag - hadde vi - før sambos sønn reiste hjem - nakkekoteletter i leirgryte, med gulrøtter og løk i gryta, nesten sundkokte poteter og helt enkelt - surkål og tyttebær.

Og så har jeg lefsa innpå med masse suksessterte ... mektige saker. Håpet sambos sønn skulle spise alt, men "måtte selv" spise opp resten av kaka... :ler:

Skrevet

Har vært på skalldyraften, jeg - det er bare det at skalldyr ikke er særlig kkompatibelt med meg.

Skrevet

I dag hadde vi Chicken Curry med ris!

Ble stappmett og doven etterpå.

I dag blir det tilsatt ris i foret til hunden (koker alltid for mye ris!)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I dag lager jeg vegetarpasta.

Minnie

Gjest Mere Te
Skrevet
I dag lager jeg vegetarpasta.

Minnie

Hvordan?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Kok pastaskruer (bruk det du har av pasta- anything goes), fres løk og squash i olje til det blir gyllent, tilsett grønn paprika, syltynne gulrotskiver, skivet champignion og fersk chili, slå over en boks tomater eller naturell tomatsaus fra glass og ha i oregano, basilikum, salt og pepper og la småputre i pannen ca. 10 min.... slå vannet av pastaen, bland inn sausen og server.... kjempegodt.

Minnie

Gjest Cruella
Skrevet

I dag skal vi på italiensk restaurant og spise.

:lol:

Gjest Zalomine
Skrevet

I dag skulle vi ha svinekoteletter, men vi spiste pizza på et barne-arrangement i stedet (vi var der for å organisere altså) så nå er vi egentlig mette.

Skrevet

Ærlig talt så aner jeg ikke - hører sambo på kjøkkenet - og venter spent og kjempesulten.

(Spent og spent, han er ikke akkurat noen gourmetkokk --- men heller ingen kløne. )

Men han synes ikke - som meg - at det er vits i å bruke så mye tid på å lage mat - så da blir det noe enkelt noe. Jeg klager ikke og heldigvis holder han seg alltid til magre indegrienser ....

Er forresten ingen gourmetkokk selv, - men kan lage det meste - i alle fall av den mer vanlige sorten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...