Gå til innhold

Middag i dag??


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

I dag tidlig ringte jeg min bestevenninne som er student ved UiO og inviterte henne på Big Horn Steak House på Majorstuen i kveld- så i kveld blir det biff med alt tilbehør og banansplit til dessert :D

Milla

Åssn klarer man dessert etter en biff? Det har jeg alltid lurt på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Åssn klarer man dessert etter en biff? Det har jeg alltid lurt på :D

Det er fullt mulig :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm...biff hørtes godt ut. Men det blir ikke det i dag her i gården. Skal lage amerikansk gryterett og servere med rundstykker til og litt agurk og tomat. Til dessert blir det smuldrepai med friske jordbær servert med vaniljeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg pleier og invitere henne ut på middag eller hjem til meg ganske ofte, hun er student og må leve enkelt så jeg vet at hun setter stor pris på ett skikkelig måltid mat innimellom.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag? Må vi ha det idag også??? *oppgitt*

Huff, det er like vanskelig hver gang....Pølse med brød og rå løk kanskje.

Får grave litt i fryseren og se hva vi har tror jeg.

Og til Milla:

Skikkelig hyggelig gjort av deg. Det setter hun sikkert pris på? Vi har også venner på middag ganske ofte, og det er jo så koselig for alle det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

I dag skal vi ha pasta med erter. (Høres verre ut enn det er.)

Koker pastaen, og lager saus av en boks med tine smøreost har i litt revet sitronskall og sitronsaft og litt fløte eller melk og varmer opp frosne erter i sausen.

Serverer med litt hakket stekt bacon drysset over. og godt brød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Seibiff m/løk fra frysedisken, kokte poteter, råkost med eddik-dressing og kanskje remulade dersom det fins i kjøleskapet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Idag skal jeg ha kjøttdeig med "sweet & sour-saus" oppi (eller omvendt... :lol: ), med enten nudler eller jasmin-ris til...Det er nam-nam! :D

Tok desserten først idag jeg, så da jeg jo ferdig med den... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg ha kjøttdeig med "sweet & sour-saus" oppi (eller omvendt... :lol: ), med enten nudler eller jasmin-ris til...Det er nam-nam! :D

Tok desserten først idag jeg, så da jeg jo ferdig med den... :-?

Pfft...bare kall det en forrett / apetittvekker. :wink:

Hva var det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

I dag skulle det serveres taco (soft taco, jeg liker ikke de der harde ekle mais-tingene nei, men deilig å ha det i disse myke, gode dingsebomsene som man knørver sammen rundt :) )

Den skulle serveres klokken 19-19.30, siden sambo jobber sent. Vel, nå er den utsatt til "nærmere 9", eller muligens serveres den i morgen kveld istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag serveres fransk gratinert løksuppe, hjemmelaget selvfølgelig og hjemmebakte rundstykker. Kanskje tar vi en liten salat først, for å få i oss litt grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi et vennepar på middag: Risotto med sopp til forrett og kalvefilet med Balsamico sjy og potetpure til hovedrett! Det var godt ja! Dessert har vi nesten aldri. Er ikke overbegeistrert for søtt, så da tar vi gjerne en forrett i stedet (ikke at det ene utelukker det andre ;-) men vi er ikke så opptatt av dessert).

I dag skal jeg lage meg noe enkelt for jeg er alene hjemme. Tenker det blir wok eller pasta.

Vi har middagsgjester ganske ofte. Stort sett minst en gang i uken, men gjerne 2 ganger i løpet av en uke også :-) Veldig hyggelig å dele måltidet med gode venner eller familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Det ble visst hamburgere med pommes frites, som serveres om en time eller to. Altså når min kjære kommer hjem. Taco'en serveres i morgen, antakelig også da sent på kveld, pga at vi antakelig velger å spise den etter at min bror har kommet (skal besøke oss i helga) og han er ventet en gang mellom 19.30 og 20.00, avhengig av hvor heldig han er med flybussene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det laksefilét, med grønnsaker, poteter og rømme. I morgen blir det antakelig kyllingsuppe, og fredagen blir "spaghetti og kjøttdeig-dag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

I dag lager jeg wienerpølser med chili-tomatsaus, grillet squash og ris til. Og jeg har italiensk iskrem i fryseren :-) jømmi jømmi :D

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...