jordbær Skrevet 26. mars 2003 #41 Skrevet 26. mars 2003 I dag tidlig ringte jeg min bestevenninne som er student ved UiO og inviterte henne på Big Horn Steak House på Majorstuen i kveld- så i kveld blir det biff med alt tilbehør og banansplit til dessert :D Milla Åssn klarer man dessert etter en biff? Det har jeg alltid lurt på :D
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mars 2003 #42 Skrevet 26. mars 2003 Åssn klarer man dessert etter en biff? Det har jeg alltid lurt på :D Det er fullt mulig :-) Milla
Midnattsol Skrevet 26. mars 2003 #43 Skrevet 26. mars 2003 Mmmm...biff hørtes godt ut. Men det blir ikke det i dag her i gården. Skal lage amerikansk gryterett og servere med rundstykker til og litt agurk og tomat. Til dessert blir det smuldrepai med friske jordbær servert med vaniljeis.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mars 2003 #44 Skrevet 26. mars 2003 Jeg pleier og invitere henne ut på middag eller hjem til meg ganske ofte, hun er student og må leve enkelt så jeg vet at hun setter stor pris på ett skikkelig måltid mat innimellom. Milla
monja Skrevet 26. mars 2003 #46 Skrevet 26. mars 2003 Middag? Må vi ha det idag også??? *oppgitt* Huff, det er like vanskelig hver gang....Pølse med brød og rå løk kanskje. Får grave litt i fryseren og se hva vi har tror jeg. Og til Milla: Skikkelig hyggelig gjort av deg. Det setter hun sikkert pris på? Vi har også venner på middag ganske ofte, og det er jo så koselig for alle det. :D
Gjest gjest1 Skrevet 26. mars 2003 #47 Skrevet 26. mars 2003 I dag skal vi ha pasta med erter. (Høres verre ut enn det er.) Koker pastaen, og lager saus av en boks med tine smøreost har i litt revet sitronskall og sitronsaft og litt fløte eller melk og varmer opp frosne erter i sausen. Serverer med litt hakket stekt bacon drysset over. og godt brød til.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mars 2003 #48 Skrevet 26. mars 2003 Seibiff m/løk fra frysedisken, kokte poteter, råkost med eddik-dressing og kanskje remulade dersom det fins i kjøleskapet.......
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2003 #49 Skrevet 26. mars 2003 Idag skal jeg ha kjøttdeig med "sweet & sour-saus" oppi (eller omvendt... ), med enten nudler eller jasmin-ris til...Det er nam-nam! :D Tok desserten først idag jeg, så da jeg jo ferdig med den... :-?
Midnattsol Skrevet 26. mars 2003 #50 Skrevet 26. mars 2003 Idag skal jeg ha kjøttdeig med "sweet & sour-saus" oppi (eller omvendt... ), med enten nudler eller jasmin-ris til...Det er nam-nam! :D Tok desserten først idag jeg, så da jeg jo ferdig med den... :-? Pfft...bare kall det en forrett / apetittvekker. Hva var det forresten?
Gjest Zalomine Skrevet 26. mars 2003 #51 Skrevet 26. mars 2003 I dag skulle det serveres taco (soft taco, jeg liker ikke de der harde ekle mais-tingene nei, men deilig å ha det i disse myke, gode dingsebomsene som man knørver sammen rundt ) Den skulle serveres klokken 19-19.30, siden sambo jobber sent. Vel, nå er den utsatt til "nærmere 9", eller muligens serveres den i morgen kveld istedet...
fruenge Skrevet 26. mars 2003 #52 Skrevet 26. mars 2003 I dag serveres fransk gratinert løksuppe, hjemmelaget selvfølgelig og hjemmebakte rundstykker. Kanskje tar vi en liten salat først, for å få i oss litt grønnsaker.
Lula Skrevet 26. mars 2003 #53 Skrevet 26. mars 2003 I går hadde vi et vennepar på middag: Risotto med sopp til forrett og kalvefilet med Balsamico sjy og potetpure til hovedrett! Det var godt ja! Dessert har vi nesten aldri. Er ikke overbegeistrert for søtt, så da tar vi gjerne en forrett i stedet (ikke at det ene utelukker det andre ;-) men vi er ikke så opptatt av dessert). I dag skal jeg lage meg noe enkelt for jeg er alene hjemme. Tenker det blir wok eller pasta. Vi har middagsgjester ganske ofte. Stort sett minst en gang i uken, men gjerne 2 ganger i løpet av en uke også :-) Veldig hyggelig å dele måltidet med gode venner eller familie.
Edie Skrevet 26. mars 2003 #55 Skrevet 26. mars 2003 idag hadde jeg fiskepinner på brød, og sambo hadde stekte pølser på brød.
starie Skrevet 26. mars 2003 #56 Skrevet 26. mars 2003 Ristet loff med majones, salatblader, tomater og kalkunskinke. NAM!
Gjest Zalomine Skrevet 26. mars 2003 #57 Skrevet 26. mars 2003 Det ble visst hamburgere med pommes frites, som serveres om en time eller to. Altså når min kjære kommer hjem. Taco'en serveres i morgen, antakelig også da sent på kveld, pga at vi antakelig velger å spise den etter at min bror har kommet (skal besøke oss i helga) og han er ventet en gang mellom 19.30 og 20.00, avhengig av hvor heldig han er med flybussene...
'Lilly' Skrevet 26. mars 2003 #59 Skrevet 26. mars 2003 I dag ble det laksefilét, med grønnsaker, poteter og rømme. I morgen blir det antakelig kyllingsuppe, og fredagen blir "spaghetti og kjøttdeig-dag".
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. mars 2003 #60 Skrevet 27. mars 2003 I dag lager jeg wienerpølser med chili-tomatsaus, grillet squash og ris til. Og jeg har italiensk iskrem i fryseren :-) jømmi jømmi :D Milla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå