Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag bærer jeg forresten på et foster. Embryoperioden er over, og det begynner faktisk å forme seg til en liten baby. :hjerte::babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg.

Ta godt vare på hverandre, så skal du se det ordner seg igjen snart!

Det gjør nok det. Trøster meg med at det gikk veldig fort første gangen, så håper det går fort igjen...

I dag bærer jeg forresten på et foster. Embryoperioden er over, og det begynner faktisk å forme seg til en liten baby. :hjerte::babysmokk:

Så moro :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk då , 9 måneder, nesten eit år, og eg som er så utålmodig til vanleg.... Veit om mange som syns det var heilt ok første gangen, emn 2. og 3. gjekk det liksom so sakte, for då visste dei alt som skulle skje og dei ville berre føde ;)

Jeg gleder meg IKKE til å føde. :ler:

Men nå er det i det minste bare 7 mnd igjen. Om to uker er det 6! Og det er jo bare et halvt år.. Det høres egentlig litt mye ut.. men jeg gleder meg først til julen jeg. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Mannen maser om at han vil fortelle om graviditeten til besteforeldrene sine. Han er redd for at de skal få høre det fra noen andre først. Selv synes jeg ikke det er noen krise om de får det.. Vi har ikke fortalt noe til mormoren min heller.

Grunnen til at jeg vil vente, er at jeg ikke føler at de er de personene jeg vil ønske å prate om en eventuell SA eller MA med hvis det skulle gå galt. Jeg ville nok følt det ganske ukomfortabelt..

Menmen. Vi får se. Jeg synes nå 2 uker ikke er så lenge å vente. Og det er jo ikke første oldebarna deres heller. De er liksom ikke helt på knærne etter oldebarna sine. Så jeg synes ikke det er så viktig at de får vite så tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å vente to uker før dere forteller det...

Skjønner jo mannen din, men det er nok veldig opp og ned hva besteforeldrene tenker om å bli oldeforeldre. Husker min bestemor sa at hun syntes det var MYE større å bli bestemoe enn å bli oldemor. Hun er allerede oldemor til 9, snart 10. Så hadde ikke noe stort behov for å fortelle de det.

Men på mammas side har besteforldrene mine lenge snakket om at de har lyst til å bli oldeforeldre. De var kjempeglade når de ble oldeforeldre for første gang, og er foreløpig bare oldeforeldre til en. Tror mormor hadde blitt nesten enda gladere hvis jeg kom med et lite barn, siden jeg har mye mer kontakt med dem enn min fetter har. Men som det er nå er jeg veldig glad for at jeg ikke sa noe. Greit å vente til man er helt sikker.

Snart bare et halvt år igjen. Spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i hvert fall ikke fortelle det. Men jeg får diskutere det litt mer med mannen når han kommer hjem fra jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å vente to uker før dere forteller det...

Skjønner jo mannen din, men det er nok veldig opp og ned hva besteforeldrene tenker om å bli oldeforeldre. Husker min bestemor sa at hun syntes det var MYE større å bli bestemoe enn å bli oldemor. Hun er allerede oldemor til 9, snart 10. Så hadde ikke noe stort behov for å fortelle de det.

Men på mammas side har besteforldrene mine lenge snakket om at de har lyst til å bli oldeforeldre. De var kjempeglade når de ble oldeforeldre for første gang, og er foreløpig bare oldeforeldre til en. Tror mormor hadde blitt nesten enda gladere hvis jeg kom med et lite barn, siden jeg har mye mer kontakt med dem enn min fetter har. Men som det er nå er jeg veldig glad for at jeg ikke sa noe. Greit å vente til man er helt sikker.

Snart bare et halvt år igjen. Spennende :hoppe:

Tror ikke de er så opptatt av det. Men jeg vet at de vil bli glad da. Det er bare det at de kan gjerne finne på å snakke negativt om oldebarna de har fra før (2 av dem) fordi de er litt slitsomme. Jeg synes liksom ikke det er noe fint av oldeforeldre/besteforeldre å snakke negativt om dem til andre, jeg da. Men det er kanskje bare jeg som er rar. For det er jo sant det de sier. De er veldig vanskelig å ha med å gjøre. De har bare positivt å si om niesen vår, for hun er veldig grei og snill og tidlig utviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å tenke på fødsel enda. Tenker at det er leeenge til og vil ikke ta sorgene på forskudd :ler:

Nei, ikke så ofte jeg tenker på det heller :) Det får vente til jeg er lei av å gå og ruge og ser ut som en ball ;)

Jeg er litt sånn rar når det gjelder dette å kjøpe ting til babyen. På en måte så gleder jeg meg til å kjøpe vogn og seng og sånn, men på en annen måte så er jeg veldig likegyldig. Snodig følelse. Jaja, lysten kommer nok etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne nok trengt noen mammabukser, for buksene jeg har begynner å bli trange. Kan gå med jeans, fordi livet er lavt, men sliter med andre bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at magen min har vokst litt, men det er ikke godt å si om det er flesk eller graviditet som har skylden ;)

Har foreløpig ikke sett noen mammaklær, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal se heller.. Har du noen tips til butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror H&M har noen.

Hvis du er veldig tynn er det jo kanskje ikke så rart om det synes tidlig. Min svigerinne veier rundt 50 kg og gikk opp 27 sist hun var gravid. Det syntes ganske tidlig for å si det sånn...

Håper ikke jeg går opp like mye når jeg blir gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg veide 51kg på første svangerskapskontroll. Jeg er veldig tynn rett under puppene, så jeg ser nok veldig fort gravid ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 51kg på første svangerskapskontroll. Jeg er veldig tynn rett under puppene, så jeg ser nok veldig fort gravid ut.

Skal nok ikke se borti fra det da nei...

(Enkelte andre har nok en del flere kg å dra på, og regner da med at det kan ta lenger tid før det synes når man en gang blir gravid...) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er det ikke like greit at det ikke synes så fort da? Er jo litt rart å gå rundt å se høygravid ut i uke 20, liksom. Hehe. Håper jeg unngår ryggproblemer.. Jeg har veldig tynn beinbygning, og ryggsøylen min er litt skeiv. Så jeg har fått beskjed om at jeg kan få problemer med ryggen etter hvert hvis jeg ble gravid og magen ble tyngre. Rakk aldri å begynne med styrketrening, og nå føler jeg meg ikke i form til det.

Men jaggu, jeg har klippet gresset. Og nå er jeg vaaaarm og helt utslitt. Er skikkelig stolt av meg selv for denne bragden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er det ikke like greit at det ikke synes så fort da? Er jo litt rart å gå rundt å se høygravid ut i uke 20, liksom. Hehe. Håper jeg unngår ryggproblemer.. Jeg har veldig tynn beinbygning, og ryggsøylen min er litt skeiv. Så jeg har fått beskjed om at jeg kan få problemer med ryggen etter hvert hvis jeg ble gravid og magen ble tyngre. Rakk aldri å begynne med styrketrening, og nå føler jeg meg ikke i form til det.

Men jaggu, jeg har klippet gresset. Og nå er jeg vaaaarm og helt utslitt. Er skikkelig stolt av meg selv for denne bragden!

Jo, absolutt helt greit det egentlig... Bortsett fra at man nok gjerne vil at det skal synes tenker jeg... Husker venninna mi var oppgitt at hun så så mye mindre gravid ut enn andre som var kortere på vei. Hun la kun på seg 8 kg i svangerskapet. Men hun var veldig glad etterpå ;)

Flink du er :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...