Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Testet positivt 11. juli, etter 4 intensive PP.

I følge babyverden sin terminkalkulator:

Du er nå 4 uker og 5 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. juni, 2007

Hjertet begynner å slå: 21. juli, 2007

Embryoet beveger seg: 14. august, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. august, 2007

Resten kan leses her.

Har fremdeles vanskelig for å tro at jeg er gravid, og tenker stadig på dette med spontanabort. Håper spiren klorer seg fast nok til at det blir en liten bebis i slutten av mars.

Foreløpig har jeg vært litt kvalm og er sulten støtt og stadig. Litt ømme brystvorter. Håper jeg klarer meg uten de store symptomene, og kan fortsette i jobben min frem til permisjonen.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :vinke:

Der fant jeg deg jo, var innom prøverdagboka di og la igjen en hilsen, men slettet der så tar det heller her inne :)

:juhu: :danser::hoppe:

Weeeehh, så spennende da :) Føles sikkert her rart og uvirkelig, men går ikke så lang tid før det synker inn.

Hadde ikke du IKM den 14.? Mener vi hadde det samtidig jeg :sjenert:

En stor gravideklem :klem:

:babygutt::babyjente::babysmokk::gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Der fant jeg deg jo, var innom prøverdagboka di og la igjen en hilsen, men slettet der så tar det heller her inne :)

:juhu: :danser::hoppe:

Weeeehh, så spennende da :) Føles sikkert her rart og uvirkelig, men går ikke så lang tid før det synker inn.

Hadde ikke du IKM den 14.? Mener vi hadde det samtidig jeg :sjenert:

En stor gravideklem :klem:

:babygutt::babyjente::babysmokk::gravid:

Hei! :hallo:

Kjempespennende, ja. Men vanskelig å tro enda!

Jo, jeg hadde IKM enten 10. eller 14. Jeg visste ikke helt hvor lang syklusen var; 28 eller 32. Viste seg at den var 28 :)

:klem: Hyggelig at du stakk innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kykkelikokos :vinke:

Tenkte å besøke deg siden vi ligger ganske likt i løypa.

Måtte spirene klore seg fast hos oss begge :juhu:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI :gravid:

Her var det endelig ei bok eg kunne gratulere deg skikkelig i :juhu: :juhu:

Gratulerer så innmari mykje med den positive testen, ,eg er så glad på dine vegne :klem: :klem:

Og håper eg kan komme etter om ikkje så altfor lenge :)

Ja, det håper jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kykkelikokos :vinke:

Tenkte å besøke deg siden vi ligger ganske likt i løypa.

Måtte spirene klore seg fast hos oss begge :juhu:

Lykke til!

Ja, det er jo litt moro! :) Er du førstegangsfødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :)

I dag er jeg i følge terminkalkulatoren 5 uker på vei. :rødme:

Er småkvalm både morgen, dag og kveld, men det kommer og går. Er veldig slapp og trøtt. Håper det bedrer seg til jeg skal begynne på jobb igjen etter ferien.

Vi driver og småtitter litt på barnevogner og små babyklær, men det er jo altfor tidlig å kjøpe noe enda :sur: Leste litt om hva vi har krav på av penger i går. Hvis jeg har forstått det riktig så har vi krav på foreldrepenger, men ikke engangsstønad. Og engangsstønaden kan man få i uke 28, mens foreldrepengene kommer ikke før senere? Synes det er teit at ikke alle får engangsstønad, jeg.. Man trenger jo penger til å kjøpe utstyr før barnet kommer.. (Rett meg om jeg tar feil ang. pengene her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så kos å se på babyting :) Kanskje litt tidlig å kjøpe ting ennå, ja... men sikkert utrolig gøy å se på når du vet at der er en liten spire inni magen din :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg klør i fingrene etter å kjøpe noe, men har klart å holde meg enda. Eneste vi har kjøpt er to par små søte babysokker som vi pakket inn i to gaver og ga til foreldrene våre for å fortelle dem at de forhåpentligvis skal bli besteforeldre om 8-9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

engangsstøtnad er bare til dem uten jobb (eller under en viss inntekt.. veldig lav sum).. de får jo bare disse pengene.

mens vi som får forelderepenger får jo penger en gang i mnd akkuratt som vii får lønn.. så det er nok mer synd på de som får engangstøtnad kontra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har betalt skatt da :) Så pengene vi får igjen er gjerne de vi har betalt inn i skatt tidligere.

Det jeg egentlig mente var at jeg synes at vi gjerne kunne fått en litt større sum før de månedlige utbetalingene kom - på en måte som stipend fra lånekassen. I starten er det jo som oftest litt ekstra utgifter. Summen blir jo den samme til slutt, men fordelingen litt annerledes.

Mulig jeg tar feil og at det allerede er slik..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge man skal få forelderepenger så får man ikke noe får de kommer når man starter permisjonen . (det vil vel si at den første utbetalingen kommer i løpet av den første mnd man har perm.. avhenig av når man går ut osv).. man får altså ikke noe får det. Så til handling av utstyr må man altså bruke lønna si, feripenger, penger man får tilbake på skatten, oppsparte penger osv.. og da kan det jo være lurt å fordele utgiftene litt utover svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er første gangen her. Dere også?

Godt å høre at det ikke bare er hos meg det klør i fingrene etter å kjøpe babyting... :sjenert: Sambo gleder seg her han også, og så fort de første 12 ukene er over så kommer vi nok til å sette igang ja :) Men tror vel at det blir litt småtterier før det også da. Det er jo som mye søtt :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...