Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Ja, akkurat det med vekt og plassen den tar i en bil er jo viktig...

Har tenkt litt på det. Vi har jo stasjonsvogn. Men hunden pleier å ha hele bagasjerommet for seg selv... Bilen er ikke så stor. Så bikkja, vi og bagasje pleier i grunn å bruke hele bilen på helgetur...

Vogn og unge i tillegg kan bli noe trangt...

Men har heldigvis fått skiboks nå da, så får vel en løsning på det tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, tror du at det er noe god løsning å ha vognen i skiboksen da? Eller tenker du på å ha bagasjen i skiboksen?

Svigerinnen og mannen hennes har en liten sedan, og der får de plass til både en middels stor hund (flatcoated retriever) og barnevogn. Men det har kanskje noe å si om hunden er vant til å ha god plass. Da er det jo litt kjedelig at den plutselig ikke får plass i heletatt. De har forresten en TFK Joggster Twist (vogn) som visstnok er veldig liten sammenslått.

De hadde mest Briovogner på Nordby-senteret der vi var i dag. De vognene så veldig greie ut da, men de er jo langt i fra samme tanksen som Emmaljunga Duo Edge. Briovognene er liksom litt mer gammeldagse. Gammeldags bremse og sånn. Veldig god fjæring da. Jeg vet liksom ikke hvor viktig det er at den fjærer godt. Kanskje hvis man skal vugge ungen i søvn? Den var en del billigere enn Emmaljunga-vognen. Kostet vel rundt 3500kr i Sverige. Er jo en stor prisforskjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom med ein liten helgehilsen også ;) Puh, skjønner at ein bør vere på utkikk etter vogner på salg om ein har mulighet for det... Jammen kostbare greier!

Ha ei fortsatt fin helg :klem:

Jepp, det er ikke akkurat gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg gru-gleder meg litt. Jeg har jo vært borte LENGE nå! Så det skal bli godt å komme tilbake. Men samtidig så gruer jeg meg veldig til bussturen, og det å stå veldig tidlig opp. Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Håper det går fint for deg på bussturen i morgen og på jobb!! ...for ikke å snakke om å stå opp tidlig! Mye på en gang det :) Men lykke til!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også det går bra for deg uten antydning til ubehag på bussturen!! Og ikkje minst at det går greit på jobben med kollegaer osv. :klem:

Hvis noen spør om jeg er gravid så kommer jeg bare til å si: "Synes du jeg ser SÅ feit ut? :sjenert:". Nekter å svare på spørsmål som jeg mener er private. Om jeg er gravid, så får de tidsnok vite om det. Det er en GRUNN til at jeg ikke forteller det enda. Men jeg håper å unngå spørsmålet helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går fint for deg på bussturen i morgen og på jobb!! ...for ikke å snakke om å stå opp tidlig! Mye på en gang det :) Men lykke til!

:klemmer:

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Hvis noen spør om jeg er gravid så kommer jeg bare til å si: "Synes du jeg ser SÅ feit ut? :sjenert:". Nekter å svare på spørsmål som jeg mener er private. Om jeg er gravid, så får de tidsnok vite om det. Det er en GRUNN til at jeg ikke forteller det enda. Men jeg håper å unngå spørsmålet helt :)

Kan jo være de spør hva som har vært galt med deg hvis det er sånne kolleger som bryr seg og at dere kjenner hverandre godt.. men så lenge dere ikke er noe nære kolleger så slipper du forhåpentligvis å få noen spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo godt mulig de spør om det. Men jeg har for vane å fortelle alle hvorfor jeg er borte, så de burde ta hintet når de kun fikk beskjed om at jeg var sykemeldt. Men hvis de ikke gjør det, så sier jeg bare at det er en privatsak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, tror du at det er noe god løsning å ha vognen i skiboksen da? Eller tenker du på å ha bagasjen i skiboksen?

Svigerinnen og mannen hennes har en liten sedan, og der får de plass til både en middels stor hund (flatcoated retriever) og barnevogn. Men det har kanskje noe å si om hunden er vant til å ha god plass. Da er det jo litt kjedelig at den plutselig ikke får plass i heletatt. De har forresten en TFK Joggster Twist (vogn) som visstnok er veldig liten sammenslått.

De hadde mest Briovogner på Nordby-senteret der vi var i dag. De vognene så veldig greie ut da, men de er jo langt i fra samme tanksen som Emmaljunga Duo Edge. Briovognene er liksom litt mer gammeldagse. Gammeldags bremse og sånn. Veldig god fjæring da. Jeg vet liksom ikke hvor viktig det er at den fjærer godt. Kanskje hvis man skal vugge ungen i søvn? Den var en del billigere enn Emmaljunga-vognen. Kostet vel rundt 3500kr i Sverige. Er jo en stor prisforskjell..

Nei, tenkte vel heller på å ha bagasjen i skiboksen. Det har funket før når vi hadde med oss vår lille nevø og hunden. Går jo forsåvidt greit å ha hunden og barnevogna baki samtidig vil jeg tro. Må bare ha en vogn som tar liten plass og feste den slik at hunden ikke får den på seg...

Det blir sikkert en løsning. Nevnte problemstillingen for mannen, men han ville ikke helt tenke i de baner enda hørtes det ut som...

Hørtes ut som vi også får støtte til barnevogn. Søsteren til mannen tilbydde oss sin gamle. Når mannen nevnte det for sin mor fikk han beskjed om at det var sånne ting besteforeldre gjerne ville kjøpe. Hun hadde vel kjøpt den til søsteren til mannen og ville betale like mye for oss.

Så vi får se an litt. Synes jo det er dumt å ikke ta i mot vogna hvis den er grei, og betale i dyre dommer for en ny. Er jo mye annet disse besteforeldrene kan kjøpe istedet.

Men innbiller meg at vogna ikke er helt fin lenger. Vi får se an litt... Den var i bruk i fjor, så så ille kan den umulig være. Men kikket ikke så nøye på den da siden vi ikke tenkte i de baner enda...

Lykke til på jobb i morra :klem:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt kjekt med nye ting også da. Barnevogn er en av de tingene jeg synes det er kjekt å kunne ha nytt. Sprinkleseng og slikt kan jeg gjerne arve (må kjøpe ny madrass selvfølgelig).

Gruer meg allerede til å stå opp kl 05:40 i morgen. Menmen, jeg overlever nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kjekt med nye ting også da. Barnevogn er en av de tingene jeg synes det er kjekt å kunne ha nytt. Sprinkleseng og slikt kan jeg gjerne arve (må kjøpe ny madrass selvfølgelig).

Gruer meg allerede til å stå opp kl 05:40 i morgen. Menmen, jeg overlever nok ;)

Joda, enig i det...

Dessuten er det greit å prøve vognene for å være sikker på at vi får en vi er fornøyd med... Får sette meg inn i vognjungelen etterhvert.

God natt :klemmer:

Håper du klarer å komme deg opp og på jobb uten å :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Urk. La meg kl 20, men fikk ikke sove før laaaangt på natt. Var kvalm og jævlig i dag morges, så jeg orket rett og slett ikke å dra på jobb i dag heller :(

Fikk forlenget sykemeldingen min med 14 dager. Det høres litt voldsomt ut, jeg håper og tror at jeg ikke trenger det. Skal prate med sjefen min når hun er tilbake fra ferie. Kanskje jeg kan prøve å jobbe noe hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er helt håpløst å komme tilbake i normalt gjenge når man har vært borte lenge...

Å sette seg på bussen når man allerede er kvalm høres lite koselig ut... Godt du fikk forlenget sykemeldingen, håper det ordner seg snart.

Merker at jeg har blitt litt lettere bilsyk nå... Hadde problemer når mannen kjørte i helga. Gikk heldigvis bra, men ikke noe særlig ålreit...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...