Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Jepp. Nå har jeg hengt ut dynene til lufting også :) Og har til og med tatt på meg litt sminke, sånn at jeg skal se litt mindre tufs ut. Kanskje mannen legger merke til det når han kommer hjem også? :rødme:

Godt du kom deg ut litt også. Håper formen bedrer seg i helga.

Ja, du får gjøre det :fnise: Jeg kan være ganske så skummel. Bare se her: :kjefte:

:ler::ler: Godt at jeg har noe å true med :fnise:

Morsomt at du har fått jordmor da. Kjekt å ha ei du kjenner litt til og som er hyggelig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har mannen og jeg vært og kikket på masse forskjellige barnevogner og bilseter hos babyshop. Vi ble bare enda mer forvirret etter å ha fått masse info fra butikkdamen. Det er jo så mye å velge mellom, og så mye rart på disse vognene!

Ja, jeg er glad jeg får ha henne som jordmor, for hun har jo trossalt jobbet maaange år som jordmor og kan sakene sine. Tror hun er sånn overjordmor for de andre jordmødrene i Buskerud faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god løsning :) Tror faktisk en av naboene hjemme hos mamma og pappa er jordmor her... Hver gang noen blir intervjuet derfra i avisa så er det henne...

Kunne jo vært morsomt om jeg fikk henne. Kjenner henne ikke så godt, men kjenner noen av familien hennes veldig godt...

Men det får vi se, er jo en stund til enda.

Kan tenke meg det var forvirrende med bilseter og barnevogner... Er ikke det man setter seg inn i før man plutselig trenger det. Er jo ganske viktig at det blir bra også. Men dere har jo heldigvis god tid til å finne den rette da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så kresen også. Og så har mamma sagt at hun kanskje skal sponse oss med vogn, og hun nekter å kjøpe trehjuling.. så det gjør jo ikke akkurat ting lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med sponsing :-D Men hvorfor vil hun ikke betale trehjuling?

Hun så et program på TV hvor de testet barnevogner, og der sa de at 3hjulinger ikke var helt trygge pga de ikke var så stabile som vanlige 4hjulinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor har akkurat spurt om hun kan kjøpe vogn, og det var jo ikke oss imot. Og når hun itillegg insisterrer på at den skal være ny (for det kan jo hende vi får bruk for den flere ganger...) så er vi strålende fornøyd vi :ler:

Hva gjør du med jordmor hvis du flytter? Jeg tenker å bare bruke legen frem til vi kommer oss i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da må jeg vel skifte jordmor, tenker jeg. Må jo skifte lege også (akkurat det er jeg ikke akkurat så lei meg for..).

Så hyggelig av svigermor å spandere vogn! Det tar bort en STOR del av utgiftene, for det er sannelig ikke billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun så et program på TV hvor de testet barnevogner, og der sa de at 3hjulinger ikke var helt trygge pga de ikke var så stabile som vanlige 4hjulinger.

Ok... Men trodde det var mest 4hjulinger til små barn og 3hjulinger når de ble litt større. Er det helt feil?

Ikke akkurat mitt fagfelt dette her, så greit med alle triks en kan få med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vel markedet mest fokusert på 3hjulinger både for baby og større barn. Det er noen gode gammeldagse vogner fra Brio og Simo, men ellers er det veldig masse 3hjulinger av de vognene som er "in" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det hadde jeg ikke fått med meg...

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på hva slags vogner venninnene mine har hatt. Har ikke tenkt over det i det hele tatt...

Men rart de har så mye av det hvis det ikke er stabilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er forskjellig fra merke til merke om det er skikkelig stabilt eller ikke. Og er man obs på det, så tror jeg ikke det er så veldig farlig. Trehjulinger er jo myyye lettere å manøvrere. Svingene går som en drøm! Så virker det kanskje ikke så veldig lett å velte når man prøver vognen i butikken. Men det er visstnok annerledes når man får tyngde i vognen (av babyen). Så jeg vet ikke. Jeg tror det er trygt nok når man er obs på det, men det vil jo aldri bli like stabilt som en firhjuling.

Vi så på en Emmaljunga Edge Duo.. og den kostet iiik.. rundt 7500kr. Den har fire hjul, og virker VELDIG solid. En jeg kjenner har den samme vognen, og han kaller den for tanksen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye å tenke på skjønner jeg... Men får vente til oktober før jeg tenker ordentlig i de baner... Er jo litt tidlig å kjøpe vogn en uke etter at man oppdaget at man var :gravid:

Er jo greit å velge noe andre har gode erfaringer med. Men ikke akkurat noen billig fornøyelse dette skjønner jeg...

Mamma snakket om at det sikkert var noen besteforeldre som ville handle inn litt etterhvert. Men hun har ikke konkretisert det noe, så aner ikke hva det eventuelt blir.

Men kjenner jeg de rett så tar de nok helt av når termindatoen nærmer seg... Men tror de fikk vogn når de ventet meg, så kan jo hende jeg har flaks og de tenker i de baner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kikket litt der. Men jeg føler at det kun er Bugaboo som er tingen der, som på veldig mange andre forum. De som engasjerer seg veldig i barnevogner liker gjerne disse ekstremt dyre og fancye vognene som jeg ikke har råd til/synes er fine.

Men jeg håper det tar seg opp der, for det er visst ganske så nyåpnet. Får følge med litt etter hvert der.

Det er nok litt tidlig å kjøpe vogn enda, ja. Men siden det er så dyrt så vil jeg prøve å velge den riktige vognen. Så vi kikker nå bare litt vi. Det kan være et par mnds ventetid på å få den vognen man vil ha i riktige farger også. Og så kan det jo være greit å spre utgiftene litt utover... for det er sannelig ikke billig med nytt babyutstyr!

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ohh, mykje barnevognsnakk. Syns det var mykje salg på barnevogner i våres/tidleg sommar eg. Såg salg overalt... Men jammen er det litt å velge mellom!

God tur til Sverige Kykkelikokos :klem: Måtte maten på Mc.Donalds smake fortreffelig!!

Ja, de skal vel kanskje ha ut "fjorårets" modell slik at de får plass til nye modeller. De vet å sko seg på foreldre, altså.. det er litt av et marked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kikket bare fort innom. Pluss at foreløpig sier disse navnene meg absoultt ingenting, så bør nok kikke bare for å skjønne litt mer...

Det er kjempedyrt. Vi får nok ta litt etterhvert vi også. Kanskje ønske oss litt til jul også...

Tenkte å lure min søster som bor i England til å ta med litt hjem i jula. Mye billigere der. Men akkurat en vogn vil jeg prøve først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er greit å prøve vognen. Det er så mye å tenke på! Vekt på vognen, hvor lett den er å slå sammen, hvor stor den er.. osv. Man skal jo gjerne drasse den med seg mange steder, ha den i bil osv.

Det negative med Emmaljunga Edge Duo var at man må ta av bagen før man kan slå sammen vognen. Og understellet er visstnok litt tungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...