Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Herregud for en amatørmessig lege...

Han må jo skjønne at for deg som førstegangsfødende så er det en del spørsmål du lurer på og gjerne skulle hatt svar på...

Det går jo ikke an å oppføre seg sånn.

Hmm, håper legen min er bedre. Har akkurat fått ny, han forrige gikk sikkert av med pensjon eller no (Hadde forsåvidt bare vært der en gang også da...) Så jeg aner ikke hvordan han er, men han må jo være bedre enn dette her.

Ikke sant :sur:

Tror ikke det er så vanskelig å få en bedre lege ;) Han er helt sikkert OK han nye du skal få. Det er vel bare unntaksvis at legene er så amøbe som den jeg gikk til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkje for å snakke stygt om leger, eg har so og sei kun positive erfaringer sjølv. Men enkelte har veldig dårlige sosiale antenner. Husker ein i klassen på vgs. som skulle studere medisin berre fordi han hadde karakterer til det. Men han var jo ein bokorm som satt foran pcen heile dagen og knapt snakka med mennesker, og i hvertfall ikkje tok i dei....

Håper du får bedre oppfølging fra jordmor i alle fall. Kan ikkje heilt forestille meg å vere førstegangsgravid med ein sånn fastlege(eller var han vikar for din fastlege? jaja, uansett.)

Korleis er formen sånn generelt då?

:klem:

Du sa akkurat det jeg tenkte om turnuslegen jeg gikk til. Det virker som om hvem som helst kan bli lege så lenge de har gode nok karakterer.. Tror ikke det er noen pasienter som ser på han som en normal person.. Han ser ut/oppfører seg som en fjott!

Han er ikke fastlegen min. Fastlegen min holder på å etterutdanne seg, så jeg aner ikke når hun kommer tilbake. Faktisk så har jeg aldri vært hos henne, for hun var begynt å studere allerede da jeg fikk henne som lege. Turnuslege-fjotten forsvinner ikke med det første. Han skal være der hele tiden, i tillegg til at de skal få inn en ny turnuslege nå. Det har vært en kvinnelig turnuslege der en stund, men hun skal slutte. Hun var veldig sjenert.. Har vært et par ganger hos henne. Må være slitsomt å være sjenert/flau når man jobber med mennesker hele dagen, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen glad jeg har hatt samme legen i 12 år, og at hun er kjempekoselig. Hun hadde visst permisjon et år, men da var ikke jeg hos legen heldigvis :fnise:

Håper du får en søt og snill jordmor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jammen glad jeg har hatt samme legen i 12 år, og at hun er kjempekoselig. Hun hadde visst permisjon et år, men da var ikke jeg hos legen heldigvis :fnise:

Håper du får en søt og snill jordmor :klem:

Ja, der sier du noe.. Jeg burde ha ringt og hørt om det var en ledig jordmor til meg. Men jeg er så slapp :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikkje vore superheldig med valg av fastlege skjønner eg :roll: Men det er som du seier, rart at ein velg å bli lege når ein knapt tør å snakke med folk... Dei satsar vel gjerne på ei forskarstilling bak lukkede dører heilt aleine i framtida ;)

Nei, har ikke det, gitt. Og ikke har det vært mulig å finne en ny heller.. det er bare en eller annen abdul som har ledig plass i nærheten her, og han trodde jeg var fra Holland den ene gangen jeg hadde time der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi jobber med IT begge to. Mannen skal begynne på samme arbeidsplass som meg 3. september, så det blir spennende. Men akkurat nå er jeg sykemeldt da. Det er bare ut denne uken, så skal jeg prøve og se hvordan det går på mandag igjen. Har slitt veldig med kvalme og trøtthet.

Uff, har det vart lenge? Får håpe det går seg til da.

Det kan jo være ålreit å komme seg litt ut også, men greit å lytte til kroppens signaler...

Du får vel lange dager. Pendler ikke du til Oslo?

Tror ikke det er så vanskelig å få en bedre lege ;) Han er helt sikkert OK han nye du skal få. Det er vel bare unntaksvis at legene er så amøbe som den jeg gikk til.

:ler: Nei, han hørtes ganske håpløs ut. Tror jeg bytter lege tvert hvis han viser seg å være sånn...

Nei, har ikke det, gitt. Og ikke har det vært mulig å finne en ny heller.. det er bare en eller annen abdul som har ledig plass i nærheten her, og han trodde jeg var fra Holland den ene gangen jeg hadde time der..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vart altfor lenge,s pør du meg ;) Men det begynner å komme seg nå. Jo, jeg pendler til Oslo. Det er også derfor jeg er litt bekymret ang. kvalmen. Tar pendlerbuss som ikke stopper mellom Sundvollen og Lysaker. Kommer meg ikke av bussen hvis jeg blir så kvalm at jeg må spy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper jeg slipper billigere unna der. Når begynte du å kjenne kvalmen?

Har vært kvalm på sånn buss selv. (Fyllesjuk da riktignok, men likevel...) Det var helt grusomt, kjenner så godt bevegelsen i bussen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet 1 dag etter forventet mens, følte meg fin da. Så gikk det et par dager og jeg kjente at kvalmen kom litt snikende - bare en uggen følelse og en skygge av den ordentlige kvalmen. Var også veldig trøtt. Så tok det vel seg bare opp etter en uke eller to. Håper du slipper unna kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, jeg er ikke helt der enda med andre ord...

Nei, jeg håper virkelig jeg slipper det jeg også. Men greit å være forberedt...

Håper i hvert fall det ikke kommer før over helga. Skal i :bryllup: i helga, og vil være i like god form da. Men er jo bare 3 dager til, så satser på at formen ikke forandrer seg så mye fram til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt med bryllup, jente_79. Nå kan du jo slappe litt mer av i motsetning til i ditt eget bryllup ;) Får håpe formen din holder seg til da.

Eyyore: Jeg har prøvd ingefærtabeletter mot reisesyke, og de gjorde meg bare mer kvalm, gulpet på ingefær. Derfor har jeg ikke engang prøvd de nå. Jeg blir kvalm bare av tanken ;) Innbiller meg at amrbåndene fungerer litt, men jeg blir kvalm likevel. Bruker de hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt med bryllup, jente_79. Nå kan du jo slappe litt mer av i motsetning til i ditt eget bryllup ;) Får håpe formen din holder seg til da.

Ja, blir veldig koselig det. Blir første :bryllup: vi er i etter vårt eget, så blir litt ekstra spennende.

(Men skal innrømme at jeg er ganske glad det ikke er jeg som skal gifte meg om to dager...)

Er fortsatt i fin form. Var litt øm i puppene i dag tidlig. Men ellers merker jeg ikke så mye. Men det kommer nok.

Håper du våkner litt snart. Høres slitsomt ut dette her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* innom og hilser pent på sovejenta :klem: *

:søvn: Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal våkne! Nå skal jeg ta av sengetøyet på sengen og hive det til vask, så skal jeg ta meg en god dusj.

Snakket med mamma på telefonen nettopp. Hun mente jeg burde prøve å få meg litt frisk luft. Så nå er planen å få seg litt frisk luft på vei til kjøpesenteret ;) Jeg trenger sårt noen nye sko og bukser. Er litt redd for å kjøpe bukser nå da, dumt om jeg vokser ut av dem med en gang. Menmen.

I morgen har mannen og jeg snakket om å dra til Sverige en tur. Det blir kos! Gleder meg allerede. Og så skal vi stikke innom McDonalds på veien. :fnise: Vi har ikke McDonalds her i Hønefoss, og jeg fikk plutselig lyst på mat derfra. Gravid-cravings? :jepp: Håper på å stikke innom Happyland på Svinesund og se litt å baby-ting. Blir nok bare kikking da, men greit å sammenligne priser.

Håper jeg skal bli litt i bedre form, for på mandag skal jeg på jobb igjen. Burde ha skjerpet inn på døgnrytmen.. men jeg greide ikke å stå opp tidlig i dag heller, gitt. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir veldig koselig det. Blir første :bryllup: vi er i etter vårt eget, så blir litt ekstra spennende.

(Men skal innrømme at jeg er ganske glad det ikke er jeg som skal gifte meg om to dager...)

Er fortsatt i fin form. Var litt øm i puppene i dag tidlig. Men ellers merker jeg ikke så mye. Men det kommer nok.

Håper du våkner litt snart. Høres slitsomt ut dette her :klemmer:

Jeg skal i første bryllup 15. september. Da gifter søsteren til mannen seg :love: samtidig som de skal døpe sønnen. Håper bare jeg kommer inn i kjolen jeg har kjøpt..

Godt å høre at du fremdeles er i god form. Krysser fingrer og tær for at det holder seg slik. :rope: vekk kvalmeheksa og :nei: på sovetrollet. :ler:

Nei, nå må jeg få rumpen ut av sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal i første bryllup 15. september. Da gifter søsteren til mannen seg :love: samtidig som de skal døpe sønnen. Håper bare jeg kommer inn i kjolen jeg har kjøpt..

Så koselig :love:

Får bare håpe kjolen passer.

Godt å høre at du fremdeles er i god form. Krysser fingrer og tær for at det holder seg slik. :rope: vekk kvalmeheksa og :nei: på sovetrollet. :ler:

Er jo tidlig enda. Men satser på det :):ler:

Ellers truer jeg bare med den skumle Kykkelikokos :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høre at du er oppe og går. Blir nok bra med en tur ut i frisk luft :)

:klem:

Jepp. Nå har jeg hengt ut dynene til lufting også :) Og har til og med tatt på meg litt sminke, sånn at jeg skal se litt mindre tufs ut. Kanskje mannen legger merke til det når han kommer hjem også? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers truer jeg bare med den skumle Kykkelikokos :ler:

Ja, du får gjøre det :fnise: Jeg kan være ganske så skummel. Bare se her: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: :danse: :danse: :danse:

Jeg har fått jordmor. Mannen fortalte at vi venter barn til en av kompisene sine. Og moren hans jobber som jordmor. Hun er kjempekoselig. Så da ringte han henne og spurte om hun ville være jordmor for meg, og det ville hun veldig gjerne!

Det er litt morsomt for hun var faktisk den som tok i mot mannen min da han kom til verden :ler: Og så tok hun i mot sønnen til søsteren til mannen også for 3 mnd siden. Da hadde hun kommet med en gullkommentar til svigerinnen:

"Linda, vett du ka? Du ska føde!"

Haha. Hun sa det helt seriøst også, men hun mente sikkert at svigerinnen min var klar for å føde med tanke på åpning og slikt, men jeg synes bare den kommentaren var komisk. Etter 9 mnd med graviditet tror jeg hun visste at hun skulle føde :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...