Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Hei jente_79! Ja, det er litt spennende. Men jeg tror ikke det er så veeeldig spennende. De tar vel bare blodprøver og fyller ut helsekort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er vel ikke så mye en får sjekket så tidlig...

Tenkte å ringe legen i morra, nå som jeg er sikker på at jeg er gravid. Så får vi se hva vi gjør framover.

Tar vel en stund til før det blir spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det vil lytte etter hjertelyden så tidlig heller, fordi det er såpass stor sjanse for at de ikke finner den. Men litt spennende er det jo likevel, siden det på en måte bekrefter at det er noe på gang.

Ser forresten at det er noen som er innom og sniker i dagboken min, og håper at denne personen kan holde tett, da jeg ikke ønsker at noen kjente vet om graviditeten før de 12 første ukene har gått og faren for spontanabort avtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal du være så flink du...

Har dere ikke fortalt det til noen enda?

Jeg skal innrømme at jeg har bittelitt problemer med å ti stille enda. I hvert fall til de nærmeste. Men mannen vil vente med å fortelle det til foreldrene våre. Så da får vi vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke flink. Tror hele verden vet det snart.. for det lekker ut fra både her og der.

Vi skulle først bare fortelle det til foreldrene våre. Siden både hans foreldre og vi skulle til vestlandet for å besøke foreldrene mine i sommer, så synes vi det var en fin anledning til å fortelle det siden alle var der. Da fikk ingen vite det før de andre.

Så gikk det en stund, og jeg orkert ikke å skjule det for søsteren til mannen lenger, fordi jeg var så dårlig og de kom til å skjønne det når jeg ikke drakk alkohol. Hun har vært så på oss med at vi måtte få unge snart fordi hun har så lyst til å bli tante. Så vi synes det var en god ide å si det til niesen vår, og så skulle hun si det til mammaen sin. I ettertid ser vi jo hvor dumt det var. For toåringer holder ikke tett!

Nå har lille Malin fortalt det til tanten sin igjen å farsiden, at Tante Kykkelikokos har en liten jente i magen (jeg vet ikke kjønnet enda, så det er noe hun bare har funnet på selv. Hehe). Og da spurte jo tanten hennes svigerinnen om det var sant. Og hun klarte ikke å lyve. Så nå vet plutselig søsteren til eksen til søsteren til mannen det. Når du hører på hvor søkt den setningen høres ut, så skjønner du at det holder på å skli heeelt ut med hvem som vet det. Og på bygda går ryktene fort..

Så har jeg fortalt det til sjefen min, og i dag til en av kollegaene mine. Jeg er sykemeldt så jeg følte jeg måtte si det. Men de har fått beskjed om å holde tett.

Bestevenninnen min fikk vite med en gang, hvis ikke hadde hun nok blitt litt skuffet. Når jeg sa det til henne, så synes mannen at han kunne si det til sin ene kompis også.. Men begge har fått beskjed om at det er hemmelig.

Når alt kommer til alt så aner vi jo ikke hvor mange niesen vår har fortalt det til heller. Hehe. Hun går i jo i barnehage trossalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Litt ute av kontroll skjønner jeg...

Foreløpig har jeg sagt det til 3 venninner. Hun første som fikk vite måtte jeg spørre siden jeg var så usikker på disse testene. Så prata jeg med ei av mine beste venninner her i byen i dag, så sa det da også. Har også sagt det til ei på jobben. Men jeg vet godt at hun holder tett, og hvis et eller annet skulle skje mens jeg er på jobb så er det dit jeg går først.

Men har ikke tenkt til å si det til noen flere på jobb enda, så lenge jeg er i form. Er jeg ikke i form lenger mår jeg ta en prat med sjefen. Men ikke noe problem å si ting til han. Er jeg i form så venter jeg til uke 12.

Har innmari lyst til å ringe foreldrene våre. Men mannen vil vente noen dager. Tror han må fordøye det selv. Så synes han det er dumt å si det til foreldre og ikke til søsken. Men litt kompliserte greier der, så har ikke lyst til å fortelle det til alle søsknene før 12 uker er gått....

Men har innmari lyst til å si det til søsteren til mannen da. Hun fortalte innmari tidlig når hun var gravid, og ringer fort hvis det er noe. Føler på en måte at jeg svikter henne litt med å ikke si det... Men må jo være greit for broren hennes først...

Har jo lyst til å si det til min søster også. Men hun bor utenlands og vi skal dit i september. Er jo koseligere å si det ansikt til ansikt, så skal prøve å vente til da.

Skal også på jentekveld på onsdag hvor blant annet to av mine beste venninner er med. Så har jo lyst til å si noe da. Men da burde jo foreldrene får beskjed først.

Ikke lett det her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Skjønner at du har litt av et dillemma her, ja. Men du får bare prøve å vente til mannen er klar. Han er sikkert klar om et par dager. Mannen min var den som var mest oppsatt på å ikke si noe i starten, men etter hvert så myknet det veldig opp.

Jeg har ikke fortalt det til broren min enda, han vet ikke noe. Men vi er ikke så nære, så det faller seg ikke helt naturlig. Vi bor jo på to forskjellige kanter av landet, og vi prates ikke ofte sammen. Mamma har vanskeligheter for å holde tett, men har vært veldig flink hittil :) Hun gleder seg veldig til å bli bestemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Skjønner at du har litt av et dillemma her, ja. Men du får bare prøve å vente til mannen er klar. Han er sikkert klar om et par dager. Mannen min var den som var mest oppsatt på å ikke si noe i starten, men etter hvert så myknet det veldig opp.

Jeg tror vel egentlig det skjer her også. Så må bare gi han tid. Vil jo ikke presse han til å fortelle det tidligere enn han er klar for heller. Skjønner jo også tankegangen hans. Men er en veldig stor ting å skulle holde stille om, og for min del så får vi se hva slags form jeg er i. Sier seg selv at jeg må fortelle det tidligere til en del hvis jeg blir mye dårlig...

Jeg har ikke fortalt det til broren min enda, han vet ikke noe. Men vi er ikke så nære, så det faller seg ikke helt naturlig. Vi bor jo på to forskjellige kanter av landet, og vi prates ikke ofte sammen. Mamma har vanskeligheter for å holde tett, men har vært veldig flink hittil :) Hun gleder seg veldig til å bli bestemor!

Tror foreldrene mine kommer til å ta av. Så kan hende de får litt problemer med å ikke si noe. Men samtidig vil vel heller ikke de si så mye før det er sikkert.

Er egentlig ikke så nær min søster jeg heller. Men hun kommer til å skjønne lunta når jeg ikke vil ta en :ol: sammen med henne. Det pleier vi alltid å ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen*

Vi skal fortelle det til familien til helgen, så jeg håper at UL imorgen viser liv. De vil jo uansett få vite om en abort også, så da kan de godt få vite det nå. Om vi ser et bankende hjerte imorgen, er sjansene for at det skal gå bra betraktelig bedre.

Gleder meg veeeeldig til å fortelle det :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kontrollen i dag var en stor skuffelse. Hele greien gikk med til at legen satt og fylte ut skjema, mens jeg satt og stirret på de rare legekontor-tingene. Gyn. undersøkelsen var visst ikke akkurat valgfri. Følte ikke at jeg hadde særlig valg om jeg ville ta den eller ikke. Det var VONDT, og jeg skal aldri aldri mer gå til en vanlig lege for å få utført noe sånt igjen. Turnuslegen drev og dillet og lette etter tingene mens jeg hadde den dingsen inni, og det var vondt..

Følte ikke at legen tok meg alvorlig når jeg sa jeg trengte mer sykemelding. Og han var bare rotete og hadde ikke peiling på noen ting. Jeg spurte om sykehus/fødeplass men da fikk jeg til svar at jeg fødte på det som var nærmest.. Jeg sa at vi skulle flytte til oslo-området, og fikk beskjed om at "ja, da kan du jo ikke føde i hammerfest akkurat"... Han ante ikke om jeg kunne søke selv om fødeplass eller hva jeg skulle. Jeg fikk beskjed om å bare se det an..

Han påstod først at termindato var 20. april. "April..?" sa jeg, spørrende. Viste seg at han hadde tastet inn feil dato på forrige mens. 21. mars, påstod han at var riktig. Jeg går nå fremdeles ut i fra 20. mars jeg da, siden babyverden sier det. Stoler mer på den siden enn han..

Han spurte ikke en eneste gang hvordan jeg hadde det, og informerte ikke om noe som helst ang. graviditeten. Bare spurte om det var planlagt og om jeg røykte, drakk når ++ når han fylte ut skjemaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er både amatørmessig og turnuslege. Skal prøve å få tak i en jordmor i morgen. Turnuslegen jeg var hos har hatt en del gravide inne hos seg, men ingen ønsker å gå til han videre etter første kontroll. Sier vel sitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

I dag er jeg i følge terminkalkulatoren 5 uker på vei. :rødme:

Er småkvalm både morgen, dag og kveld, men det kommer og går. Er veldig slapp og trøtt. Håper det bedrer seg til jeg skal begynne på jobb igjen etter ferien.

Vi driver og småtitter litt på barnevogner og små babyklær, men det er jo altfor tidlig å kjøpe noe enda :sur: Leste litt om hva vi har krav på av penger i går. Hvis jeg har forstått det riktig så har vi krav på foreldrepenger, men ikke engangsstønad. Og engangsstønaden kan man få i uke 28, mens foreldrepengene kommer ikke før senere? Synes det er teit at ikke alle får engangsstønad, jeg.. Man trenger jo penger til å kjøpe utstyr før barnet kommer.. (Rett meg om jeg tar feil ang. pengene her..)

Gratulerer så mye!

Jeg er ikke gravid en gang. Men var med typen på et senter på mysterishopping, og vi skulle inn i en lekebutikk og se på barnevogner. Så begynte vi å snakke om når vi får baby osv....Da ble jeg sååååå bay syk altså. Og pluss det var utrolig mange små nurker med mammaene sine på senteret.

Gleder meg til vi kan begynne å prøve. Kanskje om 2 år inn i studiet mitt. Noe å glede seg til da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Lett å bli smittet av babysyken, ja. Men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves ;) Sikkert godt å nyte å være nygift også, helt alene bare dere to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*spent på å høre hvordan det gikk på kontrollen*

Vi skal fortelle det til familien til helgen, så jeg håper at UL imorgen viser liv. De vil jo uansett få vite om en abort også, så da kan de godt få vite det nå. Om vi ser et bankende hjerte imorgen, er sjansene for at det skal gå bra betraktelig bedre.

Gleder meg veeeeldig til å fortelle det :)

:klem:

uff, håper ikke jeg blir en sånn lege....lol

Er det ikke bedre å gå til jordmor? mange av de er flinke hører jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte jeg måtte gå til lege første svangerskapskontroll, fordi jeg måtte ha sykemelding. Veldig mange velger å gå til jordmor, og jeg kommer til å gå til jordmor fra nå av. Men det er jo greit å gå til lege og få tatt blodprøver første gangen også.

Tviler på at du blir en sånn lege :) Har en følelse av at menn har et helt annerledes forhold til slikt enn kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Jeg er ikke gravid en gang. Men var med typen på et senter på mysterishopping, og vi skulle inn i en lekebutikk og se på barnevogner. Så begynte vi å snakke om når vi får baby osv....Da ble jeg sååååå bay syk altså. Og pluss det var utrolig mange små nurker med mammaene sine på senteret.

Gleder meg til vi kan begynne å prøve. Kanskje om 2 år inn i studiet mitt. Noe å glede seg til da :ler:

Vel... Blir ikke helt alene vi to dette året. Skal jo reise til Polen og studere medisin. Men mannen min kommer kanskje etter og studerer sammen med meg. Håper det da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, skjønner. Men da er det nok like greit at dere får tid til dere når dere først får tid sammen. Har hørt at utelandsstudier skal være svært hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er tøft på medisin i Polen...Men jeg må nesten se hva det er jeg går til, hehe.

Hva gjør du/ dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Kontrollen i dag var en stor skuffelse. Hele greien gikk med til at legen satt og fylte ut skjema, mens jeg satt og stirret på de rare legekontor-tingene. Gyn. undersøkelsen var visst ikke akkurat valgfri. Følte ikke at jeg hadde særlig valg om jeg ville ta den eller ikke. Det var VONDT, og jeg skal aldri aldri mer gå til en vanlig lege for å få utført noe sånt igjen. Turnuslegen drev og dillet og lette etter tingene mens jeg hadde den dingsen inni, og det var vondt..

Følte ikke at legen tok meg alvorlig når jeg sa jeg trengte mer sykemelding. Og han var bare rotete og hadde ikke peiling på noen ting. Jeg spurte om sykehus/fødeplass men da fikk jeg til svar at jeg fødte på det som var nærmest.. Jeg sa at vi skulle flytte til oslo-området, og fikk beskjed om at "ja, da kan du jo ikke føde i hammerfest akkurat"... Han ante ikke om jeg kunne søke selv om fødeplass eller hva jeg skulle. Jeg fikk beskjed om å bare se det an..

Han påstod først at termindato var 20. april. "April..?" sa jeg, spørrende. Viste seg at han hadde tastet inn feil dato på forrige mens. 21. mars, påstod han at var riktig. Jeg går nå fremdeles ut i fra 20. mars jeg da, siden babyverden sier det. Stoler mer på den siden enn han..

Han spurte ikke en eneste gang hvordan jeg hadde det, og informerte ikke om noe som helst ang. graviditeten. Bare spurte om det var planlagt og om jeg røykte, drakk når ++ når han fylte ut skjemaene.

Herregud for en amatørmessig lege...

Han må jo skjønne at for deg som førstegangsfødende så er det en del spørsmål du lurer på og gjerne skulle hatt svar på...

Det går jo ikke an å oppføre seg sånn.

Hmm, håper legen min er bedre. Har akkurat fått ny, han forrige gikk sikkert av med pensjon eller no (Hadde forsåvidt bare vært der en gang også da...) Så jeg aner ikke hvordan han er, men han må jo være bedre enn dette her.

Ja, han er både amatørmessig og turnuslege. Skal prøve å få tak i en jordmor i morgen. Turnuslegen jeg var hos har hatt en del gravide inne hos seg, men ingen ønsker å gå til han videre etter første kontroll. Sier vel sitt..

Ikke sant :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er tøft på medisin i Polen...Men jeg må nesten se hva det er jeg går til, hehe.

Hva gjør du/ dere da?

Vi jobber med IT begge to. Mannen skal begynne på samme arbeidsplass som meg 3. september, så det blir spennende. Men akkurat nå er jeg sykemeldt da. Det er bare ut denne uken, så skal jeg prøve og se hvordan det går på mandag igjen. Har slitt veldig med kvalme og trøtthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...