Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Det har jeg prøvd å fortelle sambo også! Hadde en heftig diskusjon med han og en kompis for en stund siden også. Hva man kan gjøre med jenter og gutter. Og jeg mener at man godt kan ta med seg jenter på fotballkamp og kjøre bilbane, hvis de har lyst til det. Men sambo og kompisen syntes visst ikke det ble det samme som å ha med seg en sønn... Hvis jeg får en sønn som har lyst til å danse ballett så skal han da få lov til det! Men jeg har mine mistanker om at sambo evt kommer til å sette foten ned :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Jeg tror ikke mannen tenker sånn at man ikke kan ta med jenter på fotballkamp. Men det er vel ikke så stor sjanse for at han tar med seg ungen på fotballkamp uansett kjønn :P Han er ikke noe stor fotball-fan egentlig.

I dag var jeg hos legen og fikk sykemelding. Er sykemeldt ut 13. august foreløpig. Kan bli noen laaange dager hjemme dette.. Skulle egentlig ha begynt på jobb igjen på mandag, og da begynner også mannen på jobb. Kunne ønske jeg hadde en liten pusekatt å kose med. Men vi kan ikke ha katt her vi bor, og dessuten så er det vel ikke anbefalt pga toxo-faren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått sykemelding. Ikke noe stas å dra på jobb, når man føler seg elendig, og vet at det sannsynligvis ikke blir noe bedre i morgen heller.

Jeg krysser fremdeles armer og bein, for at kvalmen ikke skal finne ut hvor jeg bor. Storken lette jo i 1 år, så kanskje kvalmeheksa bruker like lang tid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukemeldt til 13 august, det var snillt av legen din, ikkje alle som skriv ut sopass lange sjukemeldinger i begynnelsen eit svangerskap, men då har du kanskje passert ei "magisk grense" for kvalmeplager.

Uff, du får ta opp tråden med ein gammal hobby, eller finne ein hobby :klem:

Problemet er bare at jeg ikke orker NOE annet enn å ligge i ro stort sett. Klarer ikke engang å ligge med laptopen for lenge i fanget. Så det er mye jeg kunne tenkt meg å gjort, men jeg orker rett og slett ikke. Var et slit å komme seg til legen.

Er det uvanlig å bli sykemeldt for to uker av gangen? Jeg er i hvert fall glad for at jeg slipper å reise til legen igjen på en stund.

I dag har mannen bursdag, men det ble visst ikke store bursdagsfeiringen for han i dag, gitt. Jeg bestilte en pizza til lunsj til oss, så da ble han glad :P

I morgen er besteforeldrene hans, foreldrene hans og søsteren hans + forloveden hennes + to små barn invitert hit på taco. Det kan bli interessant.. Jeg blir kvalm av lukten av steikt kjøttdeig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har fått sykemelding. Ikke noe stas å dra på jobb, når man føler seg elendig, og vet at det sannsynligvis ikke blir noe bedre i morgen heller.

Jeg krysser fremdeles armer og bein, for at kvalmen ikke skal finne ut hvor jeg bor. Storken lette jo i 1 år, så kanskje kvalmeheksa bruker like lang tid :ler:

Tror ikke det hadde blitt så mye jobbing på meg på jobb, nei. Jeg vil helst ikke at de andre på jobben skal vite at jeg er gravid enda heller, så jeg er glad jeg slipper spørsmål om hvorfor jeg er kvalm og sånn.

Kvalmeheksa, ja :fnise: Håper ikke hun finner frem til deg. Jeg skal lure henne til å reise et annet sted, jeg :ler: *Fortelle Kvalmeheksa at Eeyore finnes i den retningen (peke i feil retning)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. En dag med kvalme, ja. Nå har kvalmen vært her i.. to uker. Hehe. Humøret går veldig opp og ned. Hender jeg ligger i sengen og er deprimert. Nå er jeg derimot i noelunde greit humør. Sitter og koser meg med mannen i sofaen (han spiller xbox360).

Vi har fortalt det til foreldrene våre, bestevenninnen min, kompisen til mannen + søsteren til mannen. Besteforeldrene hans vet det ikke, og skal ikke få vite det på en god stund enda. Tipper de har vanskelig for å holde det for seg selv. De er litt sladrete av seg hele mannens del av familien... ;) Ikke noe vondt ment, men det er nok bare slik det er her på "bygda". De er egentlig veldig koselige mennesker, besteforeldrene hans. Men de har et litt rart forhold til unger synes jeg. De har f.eks aldri passet mannen og søsteren en om natten når de var små. De var liksom redd for at det skulle skje noe.. Det er ikke det at de ikke bryr seg om dem altså.. men jeg synes det er litt rart :)

Mamma gleder seg kjempemye til å bli bestemor, og snakker om å kjøpe barnevogn til oss og strikker masse babyklær. Det blir det første barnebarnet hennes, så det er nok litt spesielt for henne. Pappa sier ikke så mye, men gleder seg nok han også. Begge to er veldig flink med småbarn, så jeg gleder meg allerede til de skal bli besteforeldre og få en liten en å dulle med. Mamma driver og planlegger og håper at det blir fødsel i påsken sånn at hun kan komme bort til Østlandet og passe på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanskelig det der med jobben iforhold til helsetilstanden så tidlig i svangerskapet. Vil jo ikke fortelle det, men vanskelig å skulle oppføre seg normalt når formen er elendig. Har heldigvis ikke hatt noen problemer enda. Ømme pupper synes liksom ikke :ler: Lurer litt på hva jeg skal gjøre om jeg blir ordentlig dårlig noen dager. Jeg er nemlig mye alene på jobb i et serviceyrke, så da må jeg ha stedfortreder om jeg blir borte... Ja, ja, den tid, den sorg. Håper jeg slipper å bekymre meg for det i det hele tatt.

Føler virkelig med deg som bare må holde sengen. Håper du kom deg greit gjennom bursdag med både besøk og stekt kjøttdeig ikveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke før i morgen, så jeg har god tid til å grue meg enda ;)

Håper alt står bra til med deg og kengubarnet (synes kallenavnet var supersøtt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det en fryd å være gravid så langt. Litt dårlig samvittighet for å si det når jeg vet hvordan du har det. Jeg får nyte det mens jeg kan, for jeg sitter vel snart der jeg også... Har begynt å merke en svaaak kvalme om morgenen før jeg spiser frokost, så da er det vel ikke lenge igjen før den virkelig setter inn.

Nå sitter jeg bare og venter på sambo og kompisen som skal komme tilbake fra dykking. Maten står i ovnen så jeg håper ikke de er så fryktlig langt unna.

Og du da? Rekker du å glede deg mellom kvalmetoktene? Nå begynner det egentlig å virkelig gå opp for meg at vi skal faktisk bli foreldre :overrasket: Det er litt skrekkblandet fryd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for! Du skal bare glede deg over at formen er fin :)

Hva for noe godt er det du har i ovnen da? *snike* Jeg begynner å bli sulten igjen. Hihi. Har bakt muffins, og spist noen allerede. Er litt imponert over meg selv siden jeg både har bakt muffins og strøket duk til bordet i dag! Hehe.

Jeg gleder meg innimellom kvalmen, ja. Men jeg er stort sett kvalm hele tiden uten stopp ;) Hehe. Neida, men jeg tror det vil gå opp for meg når ting har kommet litt lenger. Jeg tenker jo ofte på at jeg er gravid, det er ikke så lett å glemme. Hehe. Men det er vanskelig å på en måte ta inn over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er her jeg finner deg ja.....går litt fort i svingene for meg. :fnise:

gratulerer så masse,det gleder meg å lese og blir gøyt og følge med deg.synd du er så kvalm.....

jeg slet mest med halsbrann igjennom hele svangerskapet,spiste ikke etter kl 18-19 ellers fikk jeg en dårlig natt,men sånne ting er raskt glemt nå,vi nyter hvert minutt og det og se hvor forskjellige personligheter de har.

masse kjekt.

jeg skal skynde meg og sende pm

stoooooooooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er her jeg finner deg ja.....går litt fort i svingene for meg. :fnise:

gratulerer så masse,det gleder meg å lese og blir gøyt og følge med deg.synd du er så kvalm.....

jeg slet mest med halsbrann igjennom hele svangerskapet,spiste ikke etter kl 18-19 ellers fikk jeg en dårlig natt,men sånne ting er raskt glemt nå,vi nyter hvert minutt og det og se hvor forskjellige personligheter de har.

masse kjekt.

jeg skal skynde meg og sende pm

stoooooooooooor :klem:

Halsbrann høres ikke noe godt ut. Jeg vet ikke om jeg har hatt halsbrann tidligere. Hvis jeg spiser noe, og så spiser jeg ikke noe på en stund så blir jeg sånn syrlig i munnen og det gjør meg kvalm. Er det kanskje noe halsbrannlignende? :fnise:

Holder på å sende deg bilder nå, men det tar lang tid med store bilder.

:klem:

Greit at det er ein del som veit om det allerede då!

Så kjekt at besteforeldrene gleder seg så mykje(morfar smeltar nok når han får holde den lille ;) ), og så første barnebarnet då, er jo stort det! Blir nok det for mine foreldre også om det skjer noke innan dei første kommande åra ;)

Åjada, jeg tror nok morfar smelter. Han gleder seg nok veldig han også, men han er liksom ikke typen til å snakke så mye om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å ha dårlig samvittighet for! Du skal bare glede deg over at formen er fin :)

Hva for noe godt er det du har i ovnen da? *snike* Jeg begynner å bli sulten igjen. Hihi. Har bakt muffins, og spist noen allerede. Er litt imponert over meg selv siden jeg både har bakt muffins og strøket duk til bordet i dag! Hehe.

Jeg gleder meg innimellom kvalmen, ja. Men jeg er stort sett kvalm hele tiden uten stopp ;) Hehe. Neida, men jeg tror det vil gå opp for meg når ting har kommet litt lenger. Jeg tenker jo ofte på at jeg er gravid, det er ikke så lett å glemme. Hehe. Men det er vanskelig å på en måte ta inn over seg.

Igår var det lasagne og idag skal de få helstekt indrefilet av svin :sikle: Kompisen min er nylig singel og lever på Fjordland for tiden så det ekstra moro å lage god mat til ham :ler:

Hvordan orker du å både bake å spise muffins når du er kvalm? Men veldig bra at du får i deg noe da i alle fall.

Kjenner meg igjen i det å ikke ha helt følelsen av å være gravid enda, men det begynner så smått å gå opp for meg nå. Gleder meg til jeg kan begynne å kjøpe klær :rødme: Forhåpentligvis blir det veldig virkelig etter UL som vi skal ha i uke 8. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, stakkars som er kvalm hele dagen lang...Jeg vet akuratt hvordan du har det. Men hold ut, det er så absolutt verdt det når magen begynner å vokse og mini sparker :hjerter_rundt: De fleste blir kvitt kvalmen rundt uke 12, jeg hadde den til uke 15-16, men var verst rundt uke 7-13. Prøv å få i deg noe som du liker, jeg spiste masse knekkebrød, majones og trønderfår. Ikke tenk så mye på hva du spiser, men sørg for å få i deg noe, det hjelper ofte mot kvalmen. Jeg spiste hver 1,5 time, det hjalp litt mot slutten, men i de verste ukene var det ikke mye mat som ville ned. Ikke tenk på om bebyen får nok næring, for den tar det den trenger, det er du som får svi.

Du spyr vel ikke??

Snakk om stekt kjøttdeig, det klarte ikke jeg lukten av heller.. :fnise:

Tror det er ganske vanlig å få sm i både to og tre uker når en er gravid, en vennine av meg fikk 1 mnd. legene har vel erfart at når en først har fått kvalmen, så er den gjerne der noen uker. Krysser fingre for at den skal slippe taket snart. (De sier at når en er veldig kvalm, så tyder det på jente... :) , stemmte på meg..)

Jeg synst Live er et fint navn, Theodor også.

Ta vare på deg selv så lenge :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det lasagne og idag skal de få helstekt indrefilet av svin :sikle: Kompisen min er nylig singel og lever på Fjordland for tiden så det ekstra moro å lage god mat til ham :ler:

Hvordan orker du å både bake å spise muffins når du er kvalm? Men veldig bra at du får i deg noe da i alle fall.

Kjenner meg igjen i det å ikke ha helt følelsen av å være gravid enda, men det begynner så smått å gå opp for meg nå. Gleder meg til jeg kan begynne å kjøpe klær :rødme: Forhåpentligvis blir det veldig virkelig etter UL som vi skal ha i uke 8. :)

Mmmm.. Helstekt indrefilet høres godt ut! Jeg vil også ha! Vi har spist taco i dag. Jeg har faktisk spist to ganger :fnise: Men når du nevnte indrefilet nå, så fikk jeg superlyst på det!

Er det noe spesiell grunn til at du skal på UL så tidlig? Husker ikke om jeg har spurt. Jeg har ikke fått bestilt time til 1. svangerskapskontroll enda, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ, stakkars som er kvalm hele dagen lang...Jeg vet akuratt hvordan du har det. Men hold ut, det er så absolutt verdt det når magen begynner å vokse og mini sparker :hjerter_rundt: De fleste blir kvitt kvalmen rundt uke 12, jeg hadde den til uke 15-16, men var verst rundt uke 7-13. Prøv å få i deg noe som du liker, jeg spiste masse knekkebrød, majones og trønderfår. Ikke tenk så mye på hva du spiser, men sørg for å få i deg noe, det hjelper ofte mot kvalmen. Jeg spiste hver 1,5 time, det hjalp litt mot slutten, men i de verste ukene var det ikke mye mat som ville ned. Ikke tenk på om bebyen får nok næring, for den tar det den trenger, det er du som får svi.

Du spyr vel ikke??

Snakk om stekt kjøttdeig, det klarte ikke jeg lukten av heller.. :fnise:

Tror det er ganske vanlig å få sm i både to og tre uker når en er gravid, en vennine av meg fikk 1 mnd. legene har vel erfart at når en først har fått kvalmen, så er den gjerne der noen uker. Krysser fingre for at den skal slippe taket snart. (De sier at når en er veldig kvalm, så tyder det på jente... :) , stemmte på meg..)

Jeg synst Live er et fint navn, Theodor også.

Ta vare på deg selv så lenge :klem:

Jeg spiser og spiser, synes jeg. Men nå har jeg kommet til et punkt hvor jeg ikke akkurat har lyst på alt.. mye jeg helst kan klare meg uten.

Jasså, en liten jente. Det høres spennende ut, håper det stemmer for meg også :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du har matlyst da! Og ikke minst at du har spist. Krysser fingrene for at det ikke kommer opp igjen :)

Ingen spesiell grunn til tidlig UL. Bare at jeg har en veldig snill gynekolog :fnise: Har faktisk hatt en UL allerede jeg :sjenert: Har vært til utredning for PCO og hadde time to dager etter at jeg testet positivt. Hadde tenkt å spørre om hun kunne gjøre det, men hun bare ba meg sette meg i stolen med en gang :) Da var jeg ikke mer enn 4+1 så spiren så ut som et lite knappenålshode på skjermen :fnise: Etterpå satte hun meg opp på nye time også uten at jeg trengte å spørre, så da var jeg bare glad jeg. Sambo skal også være med, og vi gleder oss veldig. Har ikke fått somlet meg til å ringe fastlegen enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, heldiggris. Jeg lurer på om jeg skal se om jeg får time hos privat gynekolog for en litt tidligere UL, jeg også. Vi får se hvor tolmodig jeg er. Jeg må først få en time hos fastlegen tror jeg. Jeg var jo inne der og fikk sykemelding, men kontordamen hadde tatt seg en tur ut (er ikke det en veldig rar ting å gjøre sånn midt i kontortiden..?) da jeg skulle bestille ny time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... jo! :overrasket:

Hva om du MÅTTE ha bestilt ny time? Skulle du bare ha måttet vente til hun kom tilbake da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle visst det. Legen kom ut etter at jeg hadde stått der en stund. Så spurte hun ene kollegaen sin som tok noen blodprøver på en annen om hvor kontordamen var. Og da hun sa hun var gått ut, så lagde legen min en sånn oppgitt mine.. Så det var visst ikke bare jeg som reagerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...