LadyStarlight Skrevet 2. oktober 2011 #341 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg fikk 70. Har vurdert en stund å få sjekka det, men har ikke helt tid ved siden av studiene. Er det riktig at det skal mye til for å få en diagnose i voksen alder?
Ethereal Skrevet 2. oktober 2011 #342 Skrevet 2. oktober 2011 Fikk 9 poeng. Mvh Yvonne Haha, det fikk jeg og
Gjest Miriam91 Skrevet 11. oktober 2011 #343 Skrevet 11. oktober 2011 You scored a total of 114! kanskje det hadde vært lurt av meg å snakke med legen alikavel..?
Gjest jente 15 Skrevet 17. februar 2012 #344 Skrevet 17. februar 2012 jeg er 15 år og har ADD som er som ADHD bare uten H'en og sliter litt på skolen noen tips om hva jeg kan gjøre alle tips møtes med takk hilsen ei ukonsentrent jente
Gjest Kajsa. Skrevet 6. mars 2012 #346 Skrevet 6. mars 2012 81 ... Uff,har tenkt mye på dette, og spurt foreldrene mine om å få sjekket det.. Men de tar meg ikke seriøst.
kokkosmamma Skrevet 6. mars 2012 #347 Skrevet 6. mars 2012 Jeg fikk 70. Har vurdert en stund å få sjekka det, men har ikke helt tid ved siden av studiene. Er det riktig at det skal mye til for å få en diagnose i voksen alder? Både ja og nei, min mor fikk diagnosen i lang tid etter jeg flyttet hjemme fra og var våksen selv! så verd ett forsøk =)
kokkosmamma Skrevet 6. mars 2012 #348 Skrevet 6. mars 2012 jeg er 15 år og har ADD som er som ADHD bare uten H'en og sliter litt på skolen noen tips om hva jeg kan gjøre alle tips møtes med takk hilsen ei ukonsentrent jente snakk med skolen om dette, be om undervisning med få elever. jeg har også adhd og fikk liten hjelp på skolen, jeg klarte ikke og følge med, itilegg var jeg umotivert den gangen.. ikke lett...
Gjest kittycat Skrevet 13. april 2012 #350 Skrevet 13. april 2012 Jeg har ADD og går på medisiner. Jævla slit
Silfen Skrevet 13. april 2012 #352 Skrevet 13. april 2012 43. Basert på at jeg er en smule hissig og at jeg har konsentrasjonsissues når ting er kjedelige.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #353 Skrevet 13. april 2012 hvor finner man denne testen? tror det var en link i hovedinnlegget Jeg har ADD og går på medisiner. Jævla slit i feel you! men jeg er glad for medisinene, uten går det 30 kanaler samtidig i hodet på en hastighet som ikke ligner grisen, mens kroppen er for sliten til å reise seg for å slå på lyset. med medisiner er det bare 4-5 kanaler med god fart og jeg kan fint reise meg 3 ganger på rad etter jeg har hentet fjernkontrollen om jeg har lyst på vann eller andre ting..
Gjest kittycat Skrevet 14. april 2012 #355 Skrevet 14. april 2012 tror det var en link i hovedinnlegget i feel you! men jeg er glad for medisinene, uten går det 30 kanaler samtidig i hodet på en hastighet som ikke ligner grisen, mens kroppen er for sliten til å reise seg for å slå på lyset. med medisiner er det bare 4-5 kanaler med god fart og jeg kan fint reise meg 3 ganger på rad etter jeg har hentet fjernkontrollen om jeg har lyst på vann eller andre ting.. jaa helt sant. jeg går i en sånn ADD-gruppe og der var det en som beskrev det veldig godt uten medisiner: det er som du har 13 kanaler på tv'en på en gang og så finner du ikkje fjernkontrollen bra du går på medisiner, bruker selv 72 mg, vetkje ka eg skulle gjort uten. 1
Gjest mr.add Skrevet 30. april 2012 #357 Skrevet 30. april 2012 Tok testen og fikk 99 poeng og råd om å kontakte en psykolog øyeblikkelig. Det kan jeg si med en gang at det gidder jeg ikke. Sliter heller med meg selv slik som jeg er, framfor å gå igjennom en endeløs diagnostiseringsrunde med påfølgende neddoping og medisinering, og derpåfølgende stigmatisering for all fremtid. Så det så! Å finne ut at du har add/adhd innebærer at du kan iverksette en rekke teknikker for å hjelpe deg i livet ditt. Medisinering er valgfritt. En utredning er slett ikke endeløs. Stigmatisering? Er du så redd for hva andre synes at du ikke vil hjelpe deg selv? Jeg synes det er trist at du ikke gidder en tidsbegrenset utredning, men heller vil slite resten av livet. Jeg vet at posten var gammel, men ville gjerne svare for alle som leser og vurderer om de skal ta en utredning. Jeg kan fra personlig erfaring si at det er til stor hjelp og få svar på ting! 2
Gjest lurerfært Skrevet 30. april 2012 #358 Skrevet 30. april 2012 Hei! Jeg fikk godt over hundre i denne testen. Har lurt på om jeg skulle ha sjekket dette nærmere med helsevesenet i flere år. Min bror som er lærer og min søster som er barnevernspedagog har "stilt" denne diagnosen på meg for lenge siden Jeg har alltid hatt store problemer med konsentrasjonen. Lærte ikke alfabetet i riktig rekkefølge, før på ungdomsskolen. Jeg er i dag 29 år gammel og har vært i jobb i over ti år. Driver i dag eget firma og føler meg "oppegående" Men er forferdelig glemsom. Jeg kan gå veldig mye frem og tilbake og gjøre mye andre ting, før jeg får gjort det jeg egentlig skulle gjøre. Hvis jeg da er så heldig og huske hva jeg sku gjøre. Jeg kan holde på med mye forskjellige ting hele tida. Uten at noe blir skikkelig gjennomført. Av og til kan jeg klare og konsentrere meg. Da tar konsentrasjonen helt overhånd om jeg er skikkelig interessert. Jeg er ofte tiltaksløs og lite motivert. Sliter med og starte på arbeidsoppgaver, selv om de står i kø. Jeg avbryter folk når de snakker, veldig ofte. selv om jeg er klar over det og prøver å skjerpe meg. Og sitte i ro har jeg aldri klart. Føtter og fingre beveger seg stort sett alltid. Dette irriterer både familie og kolleger. Selv blir jeg veldig fort irritert over filleting, og er ikke enkel og leve med. Er i tillegg veldig følsom. Ofte fører alt dette til at jeg går og føler meg utslitt. Selv om jeg spiser skikkelig og trener flere ganger i uka. På trening er utrolig nok energien på plass. Søvn har i perioder vært veldig utfordrende. Jeg må helst sitte oppe til langt på natt før jeg klarer og sove. Samme hvor mye jeg prøver og "snu" døgnet. Føler at jeg tenker på tusen forskjellige ting hele tida, fra jeg våkner til jeg sovner. Om det er normalt vet jeg ikke. Vanskelig og si hvor mye det normalt og tenke på. Jeg skal til fastlegen og spørre om jeg kan få henvisning denne uka. Er det noen som kjenner seg igjen? Noen som vet hva jeg kan forvente meg?
Gjest kittycat Skrevet 30. april 2012 #359 Skrevet 30. april 2012 Hei! Jeg fikk godt over hundre i denne testen. Har lurt på om jeg skulle ha sjekket dette nærmere med helsevesenet i flere år. Min bror som er lærer og min søster som er barnevernspedagog har "stilt" denne diagnosen på meg for lenge siden Jeg har alltid hatt store problemer med konsentrasjonen. Lærte ikke alfabetet i riktig rekkefølge, før på ungdomsskolen. Jeg er i dag 29 år gammel og har vært i jobb i over ti år. Driver i dag eget firma og føler meg "oppegående" Men er forferdelig glemsom. Jeg kan gå veldig mye frem og tilbake og gjøre mye andre ting, før jeg får gjort det jeg egentlig skulle gjøre. Hvis jeg da er så heldig og huske hva jeg sku gjøre. Jeg kan holde på med mye forskjellige ting hele tida. Uten at noe blir skikkelig gjennomført. Av og til kan jeg klare og konsentrere meg. Da tar konsentrasjonen helt overhånd om jeg er skikkelig interessert. Jeg er ofte tiltaksløs og lite motivert. Sliter med og starte på arbeidsoppgaver, selv om de står i kø. Jeg avbryter folk når de snakker, veldig ofte. selv om jeg er klar over det og prøver å skjerpe meg. Og sitte i ro har jeg aldri klart. Føtter og fingre beveger seg stort sett alltid. Dette irriterer både familie og kolleger. Han kommer nok til å kjøre flere tester på deg og foreslå medisiner. Syns du skal begynne på medisiner Selv blir jeg veldig fort irritert over filleting, og er ikke enkel og leve med. Er i tillegg veldig følsom. Ofte fører alt dette til at jeg går og føler meg utslitt. Selv om jeg spiser skikkelig og trener flere ganger i uka. På trening er utrolig nok energien på plass. Søvn har i perioder vært veldig utfordrende. Jeg må helst sitte oppe til langt på natt før jeg klarer og sove. Samme hvor mye jeg prøver og "snu" døgnet. Føler at jeg tenker på tusen forskjellige ting hele tida, fra jeg våkner til jeg sovner. Om det er normalt vet jeg ikke. Vanskelig og si hvor mye det normalt og tenke på. Jeg skal til fastlegen og spørre om jeg kan få henvisning denne uka. Er det noen som kjenner seg igjen? Noen som vet hva jeg kan forvente meg?
Pia82 Skrevet 1. mai 2012 #360 Skrevet 1. mai 2012 (endret) Jeg fikk diagnosen ADD for ca 1 år siden, er snart 30 år. Jeg trur at alle har noen av vanskene som personer med ADD/ADHD har, så alle vil få noen poeng på testen. Dere som trur at dere faktisk har ADD eller ADHD bør kanskje ordne dere en legetime Jeg skåret forresten 94 på denne testen, den hadde mer fokus på ADHD enn ADD, selv om de to diagnosene er veldig like. Man kan også ha forskjellige grader av ADHD/ADD, noen er hardt rammet og andre mindre. Endret 1. mai 2012 av Pia82 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå